Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Bocsi, hogy behánytam egy rakás képet ide de elég sok mindent csináltam mostanában, köztük futómotor cserét és még ilyen elég durva szopásokat. Tegnap Jean Treavor ötlete alapján elgondolkodtam, hogy csinálni kéne egy B corsa GYIK-et is, elég sok mindent leírnék szívesen amiket már megcsináltam. :D Hátha másoknak segít.

Nekem tetszik a Corsa B GYIK ötlete. Vannak apróságok amikkel talán én is gazdagíthatnám a topicot.

A kocsid eddig baromi jól halad. tetszik nagyon. Ha bent lesz az új mototr és teljesen kész lesz akkor cserélhetünk :P

Link to comment
Megosztás:

Nekem tetszik a Corsa B GYIK ötlete. Vannak apróságok amikkel talán én is gazdagíthatnám a topicot.

A kocsid eddig baromi jól halad. tetszik nagyon. Ha bent lesz az új mototr és teljesen kész lesz akkor cserélhetünk :D

Esélytelen. :D Kap majd egy feka fényezést is. :P Brutál jó lesz és egy gsi lököst meg küszöböt :P nem izgat mennyibe fog fájni. A kocsid meg megveszem tartaléknak! :D Szép állapotú! :D Én a helyedben vissza alakítanám gyárira mindent mert marha jó állapotú alvázvédőt neki. + egy v6os motort XD

Link to comment
Megosztás:

Szép lesz ez, ha már szétkaptad a műszerfalat akkor csinálhatod a képeket azoknak, akik órát akarnak cserélni :P

Ahhoz nekem is van képem mikor csináltam :D

Én az egész műszerfalat kicseréltem tehát bent se volt. De nem csináltam képeket pedig kellett volna. :/ Durván nézett ki műszerfal nélkül :D Ja és mielőtt valaki kitalálná, hogy fessem le neki is hammeriteal a belsőt! SOHA! :D A kárpitot se tenném át nagy szopás az egész. A tetőkárpitot is cseréltem azért ilyen szép mondjuk eddig bitumen lap volt fent de leesett ezért volt idióta hangja mindig a kárpitnak, most ragasztottam be 2 rohadt nagy polifomot felülre az is szigetel. Jó lett! :P

Link to comment
Megosztás:

Ezen már én is gondolkodtam..

Én nem gondolkodtam mivel volt fent bitumen lap így vissza akartam tenni valamit. Haverom mondta tegyél fel polifomot a tetőre jó mert szigetel és nem batár vastag vissza tudod majd tenni a kárpitot is és télen jobban megmarad majd a fűtés meg azért zajt is csillapít. Beragasztottam azt kész. Volt 1 pincében pont 1 félbe kellett vágni és már mehetett is be az elsőből kicsit le kellett szedni a szélességből azt kész. Mind 2 oldalra tettem majré vasat is jobban néz is ki meg a napellenzők is olyanok, hogy mind2őn van tükör csak a bal oldalon el van takarva 1 fedéllel de elhúzható. :D

Link to comment
Megosztás:

Én nem gondolkodtam mivel volt fent bitumen lap így vissza akartam tenni valamit. Haverom mondta tegyél fel polifomot a tetőre jó mert szigetel és nem batár vastag vissza tudod majd tenni a kárpitot is és télen jobban megmarad majd a fűtés meg azért zajt is csillapít. Beragasztottam azt kész. Volt 1 pincében pont 1 félbe kellett vágni és már mehetett is be az elsőből kicsit le kellett szedni a szélességből azt kész. Mind 2 oldalra tettem majré vasat is jobban néz is ki meg a napellenzők is olyanok, hogy mind2őn van tükör csak a bal oldalon el van takarva 1 fedéllel de elhúzható. :D

Mivel raktad fel kétoldalúval? De a bordák közé be kell szabni nem?

Link to comment
Megosztás:

Esélytelen. :D Kap majd egy feka fényezést is. :P Brutál jó lesz és egy gsi lököst meg küszöböt :P nem izgat mennyibe fog fájni. A kocsid meg megveszem tartaléknak! :) Szép állapotú! :D Én a helyedben vissza alakítanám gyárira mindent mert marha jó állapotú alvázvédőt neki. + egy v6os motort XD

Érdekes helyen álltál neki ennek a motorcserének. :D

Gsi óra, gsi beltér,hammerite. Már csak a motornak kell nekiállni. :D

Link to comment
Megosztás:

Mivel raktad fel kétoldalúval? De a bordák közé be kell szabni nem?

Kárpit ragasztó festékszóró sprével. Meg vettem még mellé ilyen folyékony szöget úgy hívják. Mert 1-2 helyen lejött mert felül nem akartam befújni h minden olyan legyen meg már kevés volt a flakonba is de jó lett. De a folyékony szög kapható ilyen kis háztartási boltokba brutálisat ragaszt. :D Milyen bordák közé? Én ketté vágtam egy ilyen strandolós polifonomot pont kb akkora méret kellett keresztbe, hosszába hátulra hibátlan volt aztán jött 1 merevítő előre is jó csak a szélességéből le kellett vágni 3-5 centit. Aztán oda is beillesztettem azt ennyi. Kár, hogy képet nem csináltam.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes helyen álltál neki ennek a motorcserének. :P

Gsi óra, gsi beltér,hammerite. Már csak a motornak kell nekiállni. :P

Még van hátra alvázvédőzés, hátsó lökös le merevítőt már megvettem hameriteot kap mert össze van törve a merevítő és ki se cserélték és ott a lökös alatt és oldalt az íveket a műanyagok alatt kikenem. Aztán vissza minden. Utána első lökös le motortér kiken zárhíd és a sárvédők alatt is első merevítő. :D A másik tankot is festem hammerel, aztán veszem le az enyémet és megy az fel és még haverommal le kell kapnunk a hátsó hidat az is kap 1-2 rétegek + a dobok. A tartalék agyakat is lefestettem, mert úgy is új kerékcsapágy kell.... Még a stabrudat is lekapom szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Kárpit ragasztó festékszóró sprével. Meg vettem még mellé ilyen folyékony szöget úgy hívják. Mert 1-2 helyen lejött mert felül nem akartam befújni h minden olyan legyen meg már kevés volt a flakonba is de jó lett. De a folyékony szög kapható ilyen kis háztartási boltokba brutálisat ragaszt. :D Milyen bordák közé? Én ketté vágtam egy ilyen strandolós polifonomot pont kb akkora méret kellett keresztbe, hosszába hátulra hibátlan volt aztán jött 1 merevítő előre is jó csak a szélességéből le kellett vágni 3-5 centit. Aztán oda is beillesztettem azt ennyi. Kár, hogy képet nem csináltam.

Nekem vannak fent merevítők:

P1030011_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Az egyik közeli ismerősöm egy ötajtós B Corsát szeretne vásárolni. 300-350 ezer Ft-ot tudna rászánni, maximum 400-at (átiratás költsége nélkül természetesen). Ebből, ahogy nézegettük az eladó autókat, egy 93-95 közötti példány fér bele. Mindenképpen benzines kell, 1,2 vagy 1,4 motorral, az igazából mindegy.

Extrákat nem várunk el, de azért jó lenne, ha rádió, centrálzár, meg villanyablak lenne benne. De egyik sem feltétel. Rádiót azt tudnánk bele rakni, a másik kettő meg nem számít annyira.

Mire kell figyelni egy ilyen autó megvásárlásakor, milyen típushibák vannak, illetve mi az amit szerintetek megpróbál az eladó eltakarni? Hajlamso a kasztni rohadásra? Ha igen hol, és mennyire vészesen?

Természetesen nem várunk egy ennyi idős autótól csodát, mindössze egy olcsó fenntartású városi autó kellene, évi kevés futásteljesítményre (max 3-5 ezer km/év), apróbb hibák nem számítanak, mindössze annyi kell, hogy üzembiztos legyen.

Ezzel kapcsolatban tudtok egy pár jó tanácsot mondani?

Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Ezzel kapcsolatban tudtok egy pár jó tanácsot mondani?

Előre is köszi

Olvass vissza már leírtuk szerintem. :D Igazából nagyon sok dolgot kéne figyelni így már utólag én pl rengeteg corsát meg se vennék. Én ezért kezdtem átépíteni a saját kocsim olyat amivel meg lehet elégedve az ember nagyon nehéz kifogni. :P Ha meg már 1x megvettem nem fogok másikat venni el kell adni meg újra 100 ezer blablalbla magyarország irtó nehéz jót találni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma annyira jutottam a kozponti-es riaszto projekttel, hogy az bal ajtoba beszereltem a zarat. Hat nem konnyu, foleg belehuzni az ajto nyilasnal levo gumi tomlobe. Arrol nem is beszelve, hogy at kellett furjam azt a muanyag kerek csatlakozot, hogy az 5 szalat tudjam athuzni.

Kerdesem, hogy hol erdemes raszalni a tetovilagitasra, mivel ugye be kell kotni az ajtokapcsolokat? Masik, hogy hol tudok a csomagtartohoz hatravinni vezeteket? Le kell bontani a tetokarpitot?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma annyira jutottam a kozponti-es riaszto projekttel, hogy az bal ajtoba beszereltem a zarat. Hat nem konnyu, foleg belehuzni az ajto nyilasnal levo gumi tomlobe. Arrol nem is beszelve, hogy at kellett furjam azt a muanyag kerek csatlakozot, hogy az 5 szalat tudjam athuzni.

Kerdesem, hogy hol erdemes raszalni a tetovilagitasra, mivel ugye be kell kotni az ajtokapcsolokat? Masik, hogy hol tudok a csomagtartohoz hatravinni vezeteket? Le kell bontani a tetokarpitot?

Küszöbbe tudsz vinni hátra aztán ott leszeded a bal oldali műanyagot és alatta felviszed és a tetőkárpitot is eltudod húzni annyira. Bal oldalon a küszöbnél az ajtó átvezetők magasságába a kábel kötegbe nem abba amibe az index van a szürke-fekete zöld fekete. Hanem a másikba a szürke színű a belsővilágítás negatívja mert azt szakítják meg tehát negatívot kell rá bekötni. :D

Link to comment
Megosztás:

Küszöbbe tudsz vinni hátra aztán ott leszeded a bal oldali műanyagot és alatta felviszed és a tetőkárpitot is eltudod húzni annyira. Bal oldalon a küszöbnél az ajtó átvezetők magasságába a kábel kötegbe nem abba amibe az index van a szürke-fekete zöld fekete. Hanem a másikba a szürke színű a belsővilágítás negatívja mert azt szakítják meg tehát negatívot kell rá bekötni. :D

Na nem tiszta minden. Tehat a bal oldali kuszobot leszedtem, ott van egy kabelkoteg. Allitolag itt vannak az indexek. E mellett a koteg mellett hatra tudok vinni szalat es meddig? Ha hatra tudom vinni ebbe akkor nem kell bajlodjak a tetokarpittal, nem?

A belso vilagitast is megkapom a kuszobbe? Nekem ugy mondtak, hogy a szelvedo bal oldalan kell levenni a muanyagot es ott kell legyen. Most akkor h is van ez?

Koszi elore is!

Link to comment
Megosztás:

Na nem tiszta minden. Tehat a bal oldali kuszobot leszedtem, ott van egy kabelkoteg. Allitolag itt vannak az indexek. E mellett a koteg mellett hatra tudok vinni szalat es meddig? Ha hatra tudom vinni ebbe akkor nem kell bajlodjak a tetokarpittal, nem?

A belso vilagitast is megkapom a kuszobbe? Nekem ugy mondtak, hogy a szelvedo bal oldalan kell levenni a muanyagot es ott kell legyen. Most akkor h is van ez?

Koszi elore is!

Küszöb ki így eljutsz a csomagtartóig, ott a bal oldali műanyagot leszeded alá tudod vinni a kábelt utána ott eltudod húzni a tetőkárpitot ott felvezeted és máris ott vagy az átvezetőnél. Belsővilágítást kb eddig 5x írtam le, küszöbbe mennek végig kábelek bal oldalon mellette is van még köteg szürke színű kábel ennél értelmesebben már nem tudom leírni. Én semmi műanyagot nem szedtem le oldalt tök felesleges. Amúgy meg bejön valahol ott oldalt mert ugye a kapcsoló ott van SZÜRKE kábel keresd megfogod találni.

Link to comment
Megosztás:

Olvass vissza már leírtuk szerintem. :D Igazából nagyon sok dolgot kéne figyelni így már utólag én pl rengeteg corsát meg se vennék.

Valóban, ezeken hogy sikerült átsiklanom!? :P

Épp ezért érdeklődtem nálatok. :P

Én ezért kezdtem átépíteni a saját kocsim olyat amivel meg lehet elégedve az ember nagyon nehéz kifogni. :D Ha meg már 1x megvettem nem fogok másikat venni el kell adni meg újra 100 ezer blablalbla magyarország irtó nehéz jót találni.

Nálunk ilyen gond nem lesz. Egy 24 éves 120-as Skodát sikerült elpasszolni, és annak a pótlására kellene. Szóval az elvárások elég alacsonyan vannak, csak guruljon az autó önerejéből, ennyi számít :D

Link to comment
Megosztás:

Hát lehet nálunk más az árfolyam de ugyanezen célból 330ért sikerült vennem egy 3 ajtós 1.0 12v-t(99eset) magánszemélytől 2009 decemberben(Szlovákia). Szóval majdnem 2 éve, azóta 10.000 ment bele, most lett rá először költve 15e(gyertya+olaj+szürő), és egyszer volt féklámpakapcsoló csere, alkatrész 2000. Csak szervó meg rádió van benne, fogyasztás nyáron 6L, télen 7L városban, országúton lazán 5L alatt, 80-90el csak 4L.

Ezt itt 450-500 körül adják. Épp tegnap néztem meg egy ugyanilyet, teljesen korrekt állapotban volt. Indulni nem indult, mert le volt merülve az akksi teljesen. De végülis lényegtelen, mert ez már drága kategória, csak kíváncsiságból néztem meg.

Link to comment
Megosztás:

Azokat nézem alapból. Egyrészt a 3 hengeres motor az újakban van ami nálam nem jön szóba, másrészt Ecotec motort tizenévesen nem is vennék.

Bölcs ember vagy! :D

Amúgy meg ne füstöljön padlógázra sem ,egyenesen menjen és a lengőkarok csatlakozásánál ne legyen elrohadva.

Viszont ha a kinézete is számít,akkor vedd figyelembe,hogy csúnya,lelakott autóból nagyon nehéz szépet csinálni,sokkal nehezebb,drágább,mint szép autóban blokkot,kuplungot,féltengelyt stb.. cserélni.

Valószínűleg kell majd választanod a kettő között jobb esetben,mert egyébként ennyiért általában csúnyákat és rosszakat próbálnak majd eladni. :P

Link to comment
Megosztás:

Bölcs ember vagy! :D

Amúgy meg ne füstöljön padlógázra sem ,egyenesen menjen és a lengőkarok csatlakozásánál ne legyen elrohadva.

Viszont ha a kinézete is számít,akkor vedd figyelembe,hogy csúnya,lelakott autóból nagyon nehéz szépet csinálni,sokkal nehezebb,drágább,mint szép autóban blokkot,kuplungot,féltengelyt stb.. cserélni.

Ezzel tisztában vagyok. De ez nem olyan autó lesz, amit folyton szépítgetni akarunk, és nem tűrünk el benne egyetlen foltot, vagy zörgést sem, mert olyan már van :P Városi, futkosó autónak kell.

Valószínűleg kell majd választanod a kettő között jobb esetben,mert egyébként ennyiért általában csúnyákat és rosszakat próbálnak majd eladni. :P

Nem osztom teljes mértékben a véleményedet, mert 93-93 körüli corsákból is vannak szép megkíméltek, amelyek ára 300-350 körül megy. Természetesen lehet árulni őket 500 ezerért is, csak senki sem fogja megvenni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.