Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

a suzukisok ilyenek,hogy képesek 30km-rel odébb menni tankolni ha 5forinttal olcsóbb a benzin,meg verik a brét pár deci fogyasztáscsökkenésre...nekem soha nem volt 10liternél kevesebbet fogyasztó autóm, és amíg autót használok addig tök mindegy mennyi lesz az üzemanyag ára akkor is muszáj leszek bele tankolni és innentől a fogyasztás is tök mindegy

Link to comment
Megosztás:

a suzukisok ilyenek,hogy képesek 30km-rel odébb menni tankolni ha 5forinttal olcsóbb a benzin,meg verik a brét pár deci fogyasztáscsökkenésre...nekem soha nem volt 10liternél kevesebbet fogyasztó autóm, és amíg autót használok addig tök mindegy mennyi lesz az üzemanyag ára akkor is muszáj leszek bele tankolni és innentől a fogyasztás is tök mindegy

Na azt azért ne akard elhitetni velem, mindegy hogy 40 Ft-ból mész 1 km-t, vagy 20 ból? Hogy lenne mindegy. Főleg aki sokat megy.

Link to comment
Megosztás:

nem mindegy,de ha autóval akarsz menni akkor úgyis ki fogod fizetni,akármeddig is emeljék, nem tudsz mit csinálni...

Akár emelik az üzemanyag árát, akár csökkentik, akár változatlanul hagyják, egy 10 literes fogyasztású autóval való járás dupla annyiba kerül, mint egy 5 literes.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon nem mind1,hogy milyen körülmények között beszélünk a fogyasztásokról.

Az sem mind1,hogy Bp vagy valamelyik vidéki nagyváros.

Mert aki mondjuk Budakalászról jár be az is azt fogja mondani,hogy csak városi fogyasztás ennyi meg ennyi.

Meg aki kering egész nap a bazilika körül az is és aki full hideg motorral 4-5kmes etapokon használja az autóját vidéki városban,ahol 300menként keresztben álló lámpáknál elindul-megáll az is városról beszél.

Holott az első eset inkább vegyesnek felel meg. Egy indítással 20km-t megy és vitorlázik 70-80nal a zöldhullámban.

Az utóbbi két esetben meg egy 1.0-ás benyás autó is elkér közel tíz litert,főleg télen.

Csoporttársam c14se A korzával például Szegeden kipróbálta a futármelót,januári kemény fagyokban 5000ft benya éppen betakart 100km-t. Ugyanez az autó országúton 6 körül is elvolt.

Link to comment
Megosztás:

Viszont az élvezet megfizethetetlen. ;)

Van arany középút a kettő között is :lol: Például egy B Corsa 1,7 TD Isuzu motorral igencsak jól mehet, és megállna 5-5,5 literből, egy jól megválasztott hosszú váltóval. Csak kár, hogy gyárilag ilyen nincs.

Ismerősöm egy 1.5 D Isuzu Corsa A-t vett melóba járásra, vidéken, országúton. 3,6-3,7 litert eszik neki a gép. Amit gondolkodás nélkül el is hiszek neki, arra való tekintettel, hogy nálam 1 literrel esik többet a másfélszer akkora saját tömegű B veki 1.7 TD motorral.

Link to comment
Megosztás:

Ez a szeged veszélyes egy hely fogyasztás szempontjából.

Nagyjából sosem lehet haladni, és beszereltek még vagy 20 lámpát a városban...

Ja és a lámpák nincsenek összehangolva, tehát nincs zöldhullám már, mert azt mondták az több 10 millióba kerülne, így majd később lesz.

Tehát, ha kijössz az árkádból pl. másfél km-es távon 9 lámpát kapsz be...

Link to comment
Megosztás:

Akár emelik az üzemanyag árát, akár csökkentik, akár változatlanul hagyják, egy 10 literes fogyasztású autóval való járás dupla annyiba kerül, mint egy 5 literes.

sztem benned egy matematikus veszett el ;)

amúgy én ilyen 3-5km-eket megyek, csak városban,sztem ahhoz képest jól eszik...egyszer kétszer mikor kiszabadulok Pestről 6-7nél többet nem eszik,az üzemanyag jelző szinte meg sem mozdul :lol:

Link to comment
Megosztás:

Van arany középút a kettő között is :lol: Például egy B Corsa 1,7 TD Isuzu motorral igencsak jól mehet, és megállna 5-5,5 literből, egy jól megválasztott hosszú váltóval. Csak kár, hogy gyárilag ilyen nincs.

1.5td kicsit húzott turbónyomással,stb simán tudja az 1.7td menetteljesítményét,anélkül hogy szétugrana.

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek. Van egy 1.2 94es év c12nz corsám. Búgó hangot halottam jó ideje már Jobb hátulról . Gondoltam űzemanyagszívattyú,ma ki is cseréltem, a kocsi jobban húz szebb lett a motorhang is, de a búgás megmaradt. Hát elkezdtem fülelni levettem a jobb hátsó kereket és kifüleltem hogy a tanksapka felől jön a hang. Mi lehet ez ? Valami motor van ott ami csapágyas már ,de mi az és mi a szerepe?

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek. Van egy 1.2 94es év c12nz corsám. Búgó hangot halottam jó ideje már Jobb hátulról . Gondoltam űzemanyagszívattyú,ma ki is cseréltem, a kocsi jobban húz szebb lett a motorhang is, de a búgás megmaradt. Hát elkezdtem fülelni levettem a jobb hátsó kereket és kifüleltem hogy a tanksapka felől jön a hang. Mi lehet ez ? Valami motor van ott ami csapágyas már ,de mi az és mi a szerepe?

Ha menet közben jön a hang és erősödik is, akkor kerékcsapágy.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy hogyan tudom a kéziféket megreparálni? Az a helyzet vele, hogy legalább 70-80 fokos szogben áll amikor fog. Addig semmi... Hány kattanásnál kell fognia? Hol kell állítanom vagy esetleg hogyan tudok bowdeneket cserélni?

Köszi előre is a tippeket. G.

Link to comment
Megosztás:

A hátsó híd alatt fogsz találni egy M6-os menetű állító részt, ott kapcsolódik a két kötél egymáshoz, mármint a balos és jobbos.

Azon kell spanolni.

Jó rozsdás szokott lenni, egy vízpumpafogó és egy jó 10-es kulcs és sok rozsdaoldó (esetleg WD40) kell hozzá.

Jah és alá kell feküdni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Kedves Fórumozók!

Vettem egy Opel Corsa B-ét. (1994) C12NZ motorkódú.

Annyi érdekelne, hogy a városi fogyasztásom megnőtt. Kb 500Ft-ból megyek 100km-t. Napi olyan 5-10km használom. Nem nyomom neki meg semmi. Lambdaszonda csere megvolt, gyújtókábelek cseréje is meg vízpumpa, olaj, légszűrő, tőmíttések cseréje, gyertya csere szóval sok minden. Viszont van itt valami ami zavar:

Alapjáratom nem volt jó mert mikor eliondítottam akkor fulladozott. Azt mondták szedjem szét és takarítsam meg. Szétszedtem és vastagon rávolt rakódva a retek. Na most féktisztíttóval megtisztítgattam vissza raktam aznap jó volt az alajárat, ment szépen semmi gond nem volt, viszont másnap ugyan az és ennek tetejében ha váltok akkor ugyan úgy leesik ilyen 800-900ra (ami eddig nem volt). Lehet hogy állítani kéne az alapjárati motorn? Esetleg emiatt lehet is ilyen nagy a fogyasztása a kocsinak? Valami segítséget várok mert ez már nem állapot.

Elősre is köszönök mindent!

Üdv Hunor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Kedves Fórumozók!

Vettem egy Opel Corsa B-ét. (1994) C12NZ motorkódú.

Annyi érdekelne, hogy a városi fogyasztásom megnőtt. Kb 500Ft-ból megyek 100km-t. Napi olyan 5-10km használom. Nem nyomom neki meg semmi. Lambdaszonda csere megvolt, gyújtókábelek cseréje is meg vízpumpa, olaj, légszűrő, tőmíttések cseréje, gyertya csere szóval sok minden. Viszont van itt valami ami zavar:

Alapjáratom nem volt jó mert mikor eliondítottam akkor fulladozott. Azt mondták szedjem szét és takarítsam meg. Szétszedtem és vastagon rávolt rakódva a retek. Na most féktisztíttóval megtisztítgattam vissza raktam aznap jó volt az alajárat, ment szépen semmi gond nem volt, viszont másnap ugyan az és ennek tetejében ha váltok akkor ugyan úgy leesik ilyen 800-900ra (ami eddig nem volt). Lehet hogy állítani kéne az alapjárati motorn? Esetleg emiatt lehet is ilyen nagy a fogyasztása a kocsinak? Valami segítséget várok mert ez már nem állapot.

Elősre is köszönök mindent!

Üdv Hunor

Alapjárati motor miatt lehet több a fogyasztásod, állítani nagyon nem lehet, inkább cserélni... Sajnos.. Én is végig jártam vele a szamárlétrát.

Viszont, ha Te 500Ft ból mész 100km-ert, akkor mit aggódsz? ;)

Nekem kell az a kocsi! :)

(am. látom rövidtávot mész, mire felmelegszik a motor, már le is állsz vele.. emiatt is többet fogyaszthat)

nem csapágy ,azt nyáron cseréltem és felemelt leszedt kerékkel ,járó motornál hallom a tanksapka háta mögött búg valami. Ott mi van benne?

Poloska? :)

Amúgy nekem meg a másik oldalról búg valami.., de ha fúj a szél.. Valamit nagyon rezegtet, és nagyon idegesít... :lol: De csak ha leállok vele és csak belülről hallani, kívülről nem.

Link to comment
Megosztás:

Ja látom már félre írtam :lol: 5000Ft akart lenni. Szóval akkor ez egyértelmű csere? De akkor emiatt ilyen magas? Hát ja ezt is megértem, hogy bemelegszik meg lehül, de hát akkor se kéne fogasztania 10-12litert...

Amúgy az alapjárati moci miatt sem lehet ilyen borzalmas nagy fogyasztás, de azért befolyásolja.

Nekem csere után csökkent a fogyasztás, nem nagyon, de közelít a gyári értékhez.

Több nem jut az eszembe, nálam okosabbak talán tudnak "távsegítséget"--"fejben szerelést" nyújtani.

Sok apró dolog miatt lehet..

Termosztátod milyen? Milyen benzinnel/v E85-el mész? Hol áll a gyújtás állító? Mekkora kerekeid vannak?

Nekem pl. múltkor kihúzott MapSensornál, majdnem dupla annyit evett...

Szal, lehet kis apró jeladó hiba is, amit még nem jelez vissza az ecu.

Link to comment
Megosztás:

Amúgy az alapjárati moci miatt sem lehet ilyen borzalmas nagy fogyasztás, de azért befolyásolja.

Nekem csere után csökkent a fogyasztás, nem nagyon, de közelít a gyári értékhez.

Több nem jut az eszembe, nálam okosabbak talán tudnak "távsegítséget"--"fejben szerelést" nyújtani.

Sok apró dolog miatt lehet..

Termosztátod milyen? Milyen benzinnel/v E85-el mész? Hol áll a gyújtás állító? Mekkora kerekeid vannak?

Nekem pl. múltkor kihúzott MapSensornál, majdnem dupla annyit evett...

Szal, lehet kis apró jeladó hiba is, amit még nem jelez vissza az ecu.

Hát a termosztátom gyári.

Azt hogy a gyújtásállító hol áll azt nem tudom. Hol lehet megnézni? Esetleg ezt a MapSensort hol találom? Lehet emiatt van.

175/65 kerekek. És OMW-én tankolok 95öst.

Link to comment
Megosztás:

Hát a termosztátom gyári.

Azt hogy a gyújtásállító hol áll azt nem tudom. Hol lehet megnézni? Esetleg ezt a MapSensort hol találom? Lehet emiatt van.

175/65 kerekek.

Ez nem hiszem, h ki van húzva neked.. Én körbe tisztítottam a csatikat és azt elfelejtettem vissza dugni, a check engine lámpa világított, de épp sZ@R volt az alapjáratim és azt hittem, h azért, aztán 30p után tekintettem a szélvédő alá, h uh....ba..+..

Oktánszám állítót akartam írni.

Bal fent az akksi alatt egy barna kis csati.

91, 95, 98 van felül?

AMúgy nincs el lustulva? nem füstöl? Autópályán nyomtad már neki? Lehet, h az kellene. (Bár ezek csak alternatívák, ha valami sz*r akkor azt ki kell deríteni, mert nem fog megjavulni. :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Ez nem hiszem, h ki van húzva neked.. Én körbe tisztítottam a csatikat és azt elfelejtettem vissza dugni, a check engine lámpa világított, de épp sZ@R volt az alapjáratim és azt hittem, h azért, aztán 30p után tekintettem a szélvédő alá, h uh....ba..+..

Oktánszám állítót akartam írni.

Bal fent az akksi alatt egy barna kis csati.

91, 95, 98 van felül?

Nekem nem villan fel semmim. Megy rendesen húz is szépen nincs gond. Ezt a csatlakozót hol találom? Nem tudom lemegyek megnézem. Mondjuk van benne hangtechina és akkor lehet ott babráltak valamit. Mondjuk azóta csinálja ezt, de hát ezt is szakszervízbe vittem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.