Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Sziasztok.Én csak lelkes olvasó vagyok de most szeretném a segítségeteket kérni.Egy 2000-es évjáratú B combóm(corsám) van és a motorja megadta magát.Isuzu 1.7D.

Ha már cserélni kell inkább tennék bele vagy egy 1.5TD corsa,vagy egy 1.7TD astra isuzu motort,mivel sajnos a sima szívódízel nagyon gyenge főleg hogy szállítani használom.

Kérdésem hogy az astra illetve a corsa motor miben tér el egymástól.Főként a felfogatási pontokra gondolok,illetve tudtok-e ajánlani valakit aki képben van a dolgot illetően?

Üdv_peti

Link to comment
Megosztás:

Halkan jegyzem meg ,hogy az 1.2-ből motorcsere nem olyan egyszerű pikk-pakk történet. Ha óradíjba dolgozó szerelőt ismersz csak,meg nincs neked sem műhelyed akkor én nem szivatnám vele magam.

Azt én sem mondom, h egyszerű lehet, csak van konkrét példám, s nem Dirty.. :) Kompletten a motort kell cserélni, meg a hozzátartozó kábelt. aztán a plusz pénzkidobás az a blokk csere miatt lehet. Ha meg nem úgy megy vizsgára akkor meg az is mind1.

Na de nem biztatok erre senkit, csak egy ötlet.

Bár a kipufogó akkor is vonzó ami Drummer seggén van. :)

"Bocs, h élek".. De Corsa nélkül?? :w00t: :sneaky:

Link to comment
Megosztás:

Jóóó reggelt :) tegnap egész nap szakadó esőbe állt a kocsi, majd amikor bepattantam, hogy most majd jól befűtök, akkor teleb@szta párával az ablakot, alig láttam valamit. Pollenszűrő? Beázás? Nem nagyon tudtam mire vélni <_< <_<

Link to comment
Megosztás:

hogy most majd jól befűtök, akkor teleb@szta párával az ablakot, alig láttam valamit. Pollenszűrő? Beázás?

Szinte biztos, h pollenszűrő. Cserélted már? 1-2 évente nem árt. Nekem is párásodott főleg esőben, de fűtés hatására nem. Szerintem nézd meg, a takarófedelét, h biztos nem szivárog be a szűrőre a víz? Meg cseréld is. Engem pl. ez várt: (ekkor különbségre nem gondoltam, magyarázatra sem szorul)

120118_202457_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Viszont tudnátok segíteni 1-2 kérdésben?

Nekem nem bilincses a benzinszűrőm csatlakozása. Olvastam olyat, h van "pattintós". Ez az lenne?

Le kell pattintanom, vagy esetleg csavarnom?

A legfontosabb kérdés, h veszek az autóba "megfelelő" akármilyen szűrőt akkor rátudom erre csatlakoztatni, vagy valamit azért közölnöm kell, h ez ilyen csatlakozású és másfajtát adnak vagy mind ua?

Itt van róla 3 kép. 1.távoli, 2.baloldalról, 3. jobboldalról.

1.kép

2.kép

3.kép

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem bilincses a benzinszűrőm csatlakozása. Olvastam olyat, h van "pattintós". Ez az lenne?

Le kell pattintanom, vagy esetleg csavarnom?

A legfontosabb kérdés, h veszek az autóba "megfelelő" akármilyen szűrőt akkor rátudom erre csatlakoztatni, vagy valamit azért közölnöm kell, h ez ilyen csatlakozású és másfajtát adnak vagy mind ua?

Itt van róla 3 kép. 1.távoli, 2.baloldalról, 3. jobboldalról.

1.kép

2.kép

3.kép

Huhh, ez nem egyszerű... ha nincs speckó szerszámod, akkor leginkább 3 kéz kéne hozzá: az egyikkel benyomod a csatlakozó egyik oldalán a kis kék színű pöcköt, a másik kezeddel ugyanezt a másik oldalon, a harmadik kezeddel meg szét húzod a csatlakozót. Utángyártott benzinszűrő nem is megy rá, mert annak más a csatlakozása. Barmolni meg nem érdemes, én is megpróbáltam, az lett az eredménye hogy sikeresen eltörtem a csatlakozót, amit aztán meg kellett vennem gyáriban (13e Ft-ért egy hozzá csatlakozó csővel együtt, mivel egyben van), és még a tankot is le kellett venni hozzá hogy ki tudjam cserélni, mivel ennek a csőnek a másik vége a tank tetején csatlakozik.

Szóval azért mert meg akartam spórolni a 2-3e Ft-ot a gyári benzinszűrőért, végül kellett fizetnem majdnem húszezret, és még az autót is úgy kellett elvontatni a szerelőhöz...

(A leírás a szerelésről nem releváns, mivel ez egy C Corsán történt, lehet hogy B-nél nem kell a tankot levenni, de a csatlakozó ott is ugyanilyen)

Link to comment
Megosztás:

Szinte biztos, h pollenszűrő. Cserélted már? 1-2 évente nem árt. Nekem is párásodott főleg esőben, de fűtés hatására nem. Szerintem nézd meg, a takarófedelét, h biztos nem szivárog be a szűrőre a víz? Meg cseréld is. Engem pl. ez várt: (ekkor különbségre nem gondoltam, magyarázatra sem szorul)

Viszont tudnátok segíteni 1-2 kérdésben?

Nekem nem bilincses a benzinszűrőm csatlakozása. Olvastam olyat, h van "pattintós". Ez az lenne?

Le kell pattintanom, vagy esetleg csavarnom?

A legfontosabb kérdés, h veszek az autóba "megfelelő" akármilyen szűrőt akkor rátudom erre csatlakoztatni, vagy valamit azért közölnöm kell, h ez ilyen csatlakozású és másfajtát adnak vagy mind ua?

Itt van róla 3 kép. 1.távoli, 2.baloldalról, 3. jobboldalról.

1.kép

2.kép

3.kép

Nekem is ilyen a csatlakozója, én még nyáron cseréltem benzinszűrőt, ahogy gabika is írja tényleg három kezes a dolog, nekem is volt segítségem, emelés, alátámasztás után ketten feküdtünk az autó alatt, hát úgy összességében mondhatom hogy közel 1 órába beletellett a cseréje, mire rájöttem a lényegére a csatlakozónak anélkül hogy eltörtem volna, végül is két szélén van két pöcök ahol ki van könnyítve az ellendarab, azokat kell benyomni és lehúzni róla, csak itt ugye tud szop@tni ha össze van állva a cuccos, természetes ugyan ilyen csatlakozós gyárit kell venned hozzá, hogy rámenjen, azon rajta lesz a két pöcök ami belepattan a foglalatba!

Ami biztos hogy ilyen sz@r időbe ne állj neki, hacsak nincs valami értelmes aknás garázsod! :) Én mondjuk akna nélkül cseréltem, de akkor nyár volt 30-35 fokkal :D

Link to comment
Megosztás:

Heló

ha a gyújtáskábelem áthúz attól rángathat az autó ilyen nedves időben?

természetesen igen. Nekem az elosztófejnél volt gond, rángatott a gép, csere orvosolta a problémát. annó nekem is gond volt a párásodással. Javasolták a pollenszűrő cserét, miután szétkaptam rájöttem hogy nincs mit cserélni mert nem is volt benne :P kapott egyet és azóta tűrhető :)
Link to comment
Megosztás:

Akkor most nem tudom mit csináltam rosszul... egy kereszthornyú csavarhúzó és egy vízpumpafogóval kicseréltem kb 5 perc alatt a benzinszűrőmet...

Akkor te gyorsan ráéreztél a dolog nyitjára meg nem volt összeállva neked mint nálam! :) Amúgy nálad is ez a patentcsatlakozós volt vagy ez a sima egyszerhasználatos bilincs?

Link to comment
Megosztás:

Akkor te gyorsan ráéreztél a dolog nyitjára meg nem volt összeállva neked mint nálam! :) Amúgy nálad is ez a patentcsatlakozós volt vagy ez a sima egyszerhasználatos bilincs?

Ugyanez a patentos.

Lefújtam mindent rozsdaoldóval és persze megelegben csináltam, óvatosan, így nem tört el semmi.

Ha jól emléxem nem gyári szűrőt raktam fel, valami jobb utángyári került fel.

Kivettem az AC biztit, indít, benzin zero, így nem ömlik a nyakadba szétszedésnél, aztán csere.

Pár perc az egész.

Nem aknából, csak megemeltem krokival.

Link to comment
Megosztás:

természetes ugyan ilyen csatlakozós gyárit kell venned hozzá, hogy rámenjen, azon rajta lesz a két pöcök ami belepattan a foglalatba!

Ohh srácok ez nem hangzik valami jól... :( Sajnos kint állnék neki..

Azt mit takar, h gyárit? Az milyen márka?

Vagy J0hnny, gyári minőségű?

SCT márkájút vennék az szerintetek nem jó? Mielőtt megveszem előtte megkérdezem a boltost is, de hát ezek mindig azt mondják, h jóó.

Azthittem, h ezt megúszom olcsón, s gyorsan......

Link to comment
Megosztás:

Igazából lehet drágga meg van olcsóbb. De nem minden áron adom el a szeretett atóm.. amibe ennyit fektettem be. De ilyen motorcsere, meg ilyesmikbe nem megyek bele. Én nem értek hozzá egyrészt, meg most megvenni a motort, beszereltetni meg az egyéb alkatrészek... Bonyolult. Szeretem az autót meg minden, de szeretnék kicsit komolyabbat. A kipufogó marad :) Nagyon szép hangja van vele, egyébként azthittem a gyári kellenne :D

Link to comment
Megosztás:

Szerintem is több kép! : )

Amúgy csalódtam benned, meg Mc-elekben is... Nem is vagytok Corsások... :( Vagyis Drummer még az..

Ha nem jön össze, akkor cserélj motort. Van aki megoldja azt is, h a motorszám ua. marad, vagyis a blokk. Csak a benne lévő cumó változik.

Nem írok példát. :)

Ha gondolod akkor probálj ki egy olyat amire gondolok!

Viszont, ha több kell, akkor nincs mese.. Autó csere.

Szerintem elég sokat beleadtál az autóba, h ilyen drágán, mégis ahhoz képest olcsón eladd.

A kipufogód nem akarod lecserélni gyárira?

Nekem van gyári, Neked meg C Corsás. :sneaky: :sneaky: (Ha már eladod.. Ez úgyse dob, se veszít az árán)

Egyébként nem C Corsás a kipufogó WM Sport dob. plusz hozzá van hegesztve még egy kisebb toldat hátra felé. Nagyon szép hangja van vele. Mélyen duruzsol és csak akkor ha gázt adok. Nem a repedt fazék hangja van. De csinálok videót aztán felteszem majd :)

Link to comment
Megosztás:

Ohh srácok ez nem hangzik valami jól... :( Sajnos kint állnék neki..

Azt mit takar, h gyárit? Az milyen márka?

Vagy J0hnny, gyári minőségű?

SCT márkájút vennék az szerintetek nem jó? Mielőtt megveszem előtte megkérdezem a boltost is, de hát ezek mindig azt mondják, h jóó.

Azthittem, h ezt megúszom olcsón, s gyorsan......

Elugrasz a csergőbe gyáriért.

Nekem aszem ALCO lett felrakva vagy MannFilter.

Link to comment
Megosztás:

hol szoktál alkatrész venni? :D

Nagyon változó!

A Csergőt preferálom a legjobban, csak az elég drága. Ezenkívül van egy jó pár hely amit érdemes látogatni. Számszerint +3 BIZTOS! :)

/Unix, Bárdi, Láng, Start viszont kedvezmény nélkül baromi drága..../

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.