Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Hello!

Tegnap este leengedtem az olajat kiszedtem a csavarokat az olajteknőből békésen szedném le a teknőt de az a szájba b... teknő megse mozdul már lassan 24 órája szenvedek vele és éppenhogy van egykis rés a blokk és a teknő között a váltóhoz is rögzítve volt két vagy három csavarral elképzelhető hogy a komlett váltót le kell húznom a teknő leszedédéhez mert esetleg a váltón belül van valami rögzítő csap vagy csavar? A motor x14xe (alu teknős). Remélem valaki tud segíteni mert mindjárt nekimegyek a cuccnak lángvágóval meg feszítővassal :D

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Tegnap este leengedtem az olajat kiszedtem a csavarokat az olajteknőből békésen szedném le a teknőt de az a szájba b... teknő megse mozdul már lassan 24 órája szenvedek vele és éppenhogy van egykis rés a blokk és a teknő között a váltóhoz is rögzítve volt két vagy három csavarral elképzelhető hogy a komlett váltót le kell húznom a teknő leszedédéhez mert esetleg a váltón belül van valami rögzítő csap vagy csavar? A motor x14xe (alu teknős). Remélem valaki tud segíteni mert mindjárt nekimegyek a cuccnak lángvágóval meg feszítővassal :D

:)

nem jön az le könnyen , évek alatt összegyógyul

nekem feszegetve jött csak le...

de azért nézd körbe hogy kiszedted az összes csavart :)

Link to comment
Megosztás:

:)

nem jön az le könnyen , évek alatt összegyógyul

nekem feszegetve jött csak le...

de azért nézd körbe hogy kiszedted az összes csavart :)

:)

nem jön az le könnyen , évek alatt összegyógyul

nekem feszegetve jött csak le...

de azért nézd körbe hogy kiszedted az összes csavart :)

Köszi ezek szerint nem kapaszkodik a váltóba semmi csap csak simán nehezen jön szét

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok itt a fórumon. Eljutottam a 14. oldalig, aztán megnéztem, hogy kb. 1000-nél van a vége, ezért nem olvastam el végig és lehet, hogy ismétlek másokat, de legyetek türelmesek hozzám.

Tavaly november óta van egy 5ajtós x14xe motoros corsám. Klímás is, hogy fokozzam és ami érdekes, hogy ennek már nem 10, hanem 16 érintkezős az OBD csatlakozója és az ECU 1997-esnek vallja magát annak ellenére, hogy az autó 1996-os. Apróbb dolgokat megcsináltam már rajta, a legutóbbi húzása az volt, hogy az iszap felgyűlt a hűtőben és eltakarta a thermokapcsolót, ami ezért nem kapcsolta be a ventilátort. Eddig azt hittem, hogy a rángatása ebből van kis terhelésen, állandó fordulatszámnál. A fordulatszámot kicsit nehezen engedi le és mintha túlfogyasztása is lenne. Eddig a hidegnek tudtam be, meg annak, hogy 2,5km-re jártam vele, de mostanában közel 70km-eket tettem meg vele és nem túl jó a fogyasztása (7 liter körül/felett).

Tudok hibakódot kiolvasni. Van is, bár szerintem nem releváns: P0418, ami elvileg a másodlagos levegő pumpa "A" reléhibája lenne, de a pumpa rendesen elindul hidegindításkor és jár kb. egy percet. Tehát ez OK. Egyébként szétszedtem atomjaira a jobboldalt az A oszlopnál, de az összes (4) relé köszöni jól érzi magát, határozottan kapcsol ki és be, tehát ez minden irányból csekkolva.

A gyertyák szép őzbarnák, tehát jó az épés, a karternyomásom nem nyomás, inkább vákuum, tehát arra se gyanakszom, hogy valamelyik szelep fosott volna be, vagy a motor kopott volna el halálba.

Tehát mitől nem egyenletes a motor járása középtartományban, állandó gáznál, tehát nem gyorsításkor és miért esik le nehezen a fordulatszám, ha elveszem a gázt? Gondolom, a fogyasztás ezzel együtt lemegy, ha megfejtitek a rángatás okát.

Köszönöm előre a segítséget!

Továbbfejlesztett hibakeresés:

P040A: "Exhaust Gas Recirculation Temperature Sensor 'A' circuit", vagyis az EGR hő jeladójával van valami, ami az előző hibával együtt jelentkezik, el se kell indítanom a motort hozzá, eklég, ha ráadom a gyújtást.

Új kérdés: hol az EGR-szelep és hol van ez a hő jeladó?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok itt a fórumon. Eljutottam a 14. oldalig, aztán megnéztem, hogy kb. 1000-nél van a vége, ezért nem olvastam el végig és lehet, hogy ismétlek másokat, de legyetek türelmesek hozzám.

Tavaly november óta van egy 5ajtós x14xe motoros corsám. Klímás is, hogy fokozzam és ami érdekes, hogy ennek már nem 10, hanem 16 érintkezős az OBD csatlakozója és az ECU 1997-esnek vallja magát annak ellenére, hogy az autó 1996-os. Apróbb dolgokat megcsináltam már rajta, a legutóbbi húzása az volt, hogy az iszap felgyűlt a hűtőben és eltakarta a thermokapcsolót, ami ezért nem kapcsolta be a ventilátort. Eddig azt hittem, hogy a rángatása ebből van kis terhelésen, állandó fordulatszámnál. A fordulatszámot kicsit nehezen engedi le és mintha túlfogyasztása is lenne. Eddig a hidegnek tudtam be, meg annak, hogy 2,5km-re jártam vele, de mostanában közel 70km-eket tettem meg vele és nem túl jó a fogyasztása (7 liter körül/felett).

Tudok hibakódot kiolvasni. Van is, bár szerintem nem releváns: P0418, ami elvileg a másodlagos levegő pumpa "A" reléhibája lenne, de a pumpa rendesen elindul hidegindításkor és jár kb. egy percet. Tehát ez OK. Egyébként szétszedtem atomjaira a jobboldalt az A oszlopnál, de az összes (4) relé köszöni jól érzi magát, határozottan kapcsol ki és be, tehát ez minden irányból csekkolva.

A gyertyák szép őzbarnák, tehát jó az épés, a karternyomásom nem nyomás, inkább vákuum, tehát arra se gyanakszom, hogy valamelyik szelep fosott volna be, vagy a motor kopott volna el halálba.

Tehát mitől nem egyenletes a motor járása középtartományban, állandó gáznál, tehát nem gyorsításkor és miért esik le nehezen a fordulatszám, ha elveszem a gázt? Gondolom, a fogyasztás ezzel együtt lemegy, ha megfejtitek a rángatás okát.

Köszönöm előre a segítséget!

Továbbfejlesztett hibakeresés:

P040A: "Exhaust Gas Recirculation Temperature Sensor 'A' circuit", vagyis az EGR hő jeladójával van valami, ami az előző hibával együtt jelentkezik, el se kell indítanom a motort hozzá, eklég, ha ráadom a gyújtást.

Új kérdés: hol az EGR-szelep és hol van ez a hő jeladó?

Motor nem egyenletes járásának egyik oka lehet, hol pl kopott a vezérműtengelyed vagy a himbák, ez a rossz olajtól vagy annak nem rendszeres cseréjétől lehet, ha leveszed a szelepfedelet egy lámpával szépen át lehet nézni ha annyira rossz lenne ott feltűnik, a himbákat már nem nagyon látod meg onnan, de ha azok rosszak általában viszik a vtengely-t is.

Az hogy nehezen esik le a fordulatod alapjáraton, az nagy valószínőséggel az alapjárati motorod okozza, vagy tele van kosszal a kúp a végén és nem zár be rendesen, vagy tönkre ment illetve kontakt hiba lehet még ami eszembe jut.

Az EGR szelepet ha emlékeim nem csalnak a szívó és az injektor között találod egy vastagabb hengeres dolog képeket találsz róla a neten.

Hát a fogyasztásoddal kapcsolatban nem tudok nagyon mit mondani mert nagyon sok mindentől függ, lehet hogy ha a rángatást megszünteted akkor jó lesz, de lehet nem, akkor lehet pl próbálkozni a lambda szonda cseréjével (akár csak kölcsönbe, új bosch 12e ft körül van).

Aztán vannak trükkök, pl EGR lefalazása, lényegében annyi, hogy ahol az EGR csatlakozik oda teszel egy formára vágott lemezt, amivel lezárod, de ez ECU függő mert van amelyik nem tűri meg. Erről az EGR-esek többet tudnak nekem NZ-m van :)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, kicsit beljebb vagyok ezekkel. A szelepfedél alá bekukkantok holnap, mára elég volt levenni a szívótorkot, meg visszarakni. Mindezt az EGR-szelep MÉRÉSE érdekében. Hol van még a csere...? Másfél óra alatt tudtam levenni az öntvény torkot, meg a csomó impulzuscsövet és mindent visszaépíteni. Amikor megláttam az EGR-t, elszörnyedtem, mert annak kiépítése előtt élő ember nem méri meg a kapcsokon az ellenállást.

Ha valakinek kell infóként, A-E (két szélső) között 7-10 Ohm-ot, B-D (2. és 4.) között 3000-7000 Ohmot kell tudni mérni, persze széthúzott csatlakozón. A vezérlő felől ráadott gyújtás (és széthúzott csatlakozó) mellett D-föld között 4,9-5,1V-ot, E-föld között pedig akkufeszültséget kell tudni mérni.

Mivel a szelep elérhetetlen, az ECU lábain fogom kimérni.

Fejlemény: most mentem vele egyet a városban és fele annyira se rángat, mint eddig. Tuti kontaktushibám van, vagy valamelyik kirepedt impulzuscső mellett fals levegőt kapott eddig. Dolgozom az ügyön...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vettem az asszonynak egy 94-es C14NZ Corsát. Mikor elhoztuk, a tankolásnál észrevettem, hogy a "pisztolyt" normálisan behelyezve is állandóan kiakad és nem nyom benzint. Olyan mintha tele lenne a tank. Akkor a kútra fogtam, mert biztos sz@r a pisztoly, de tegnap megint ez történt. Egyszerűen nem lehet megtankolni úgy, hogy kiakasztom a pisztolyt és had menyjen. Félgázon kell tartani és játszani vele mert állandóan lekapcsol. Valaki találkozott már ezzel a hibával? Vajon mi okozhatja?

Fogalazásból soha sem voltam jó ezért elnézést kérek, remélem ki tudjátok bogozni, hogy mit is kérdeznék! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vettem az asszonynak egy 94-es C14NZ Corsát. Mikor elhoztuk, a tankolásnál észrevettem, hogy a "pisztolyt" normálisan behelyezve is állandóan kiakad és nem nyom benzint. Olyan mintha tele lenne a tank. Akkor a kútra fogtam, mert biztos sz@r a pisztoly, de tegnap megint ez történt. Egyszerűen nem lehet megtankolni úgy, hogy kiakasztom a pisztolyt és had menyjen. Félgázon kell tartani és játszani vele mert állandóan lekapcsol. Valaki találkozott már ezzel a hibával? Vajon mi okozhatja?

Fogalazásból soha sem voltam jó ezért elnézést kérek, remélem ki tudjátok bogozni, hogy mit is kérdeznék! :D

Van egy visszacsapó gumi a beöntő nyílásnál, ami zöld színű (benzinnél) ha nem nyomod be eléggé a pisztolyt (magyarul "átlyukasztod vele") akkor először annak megy neki a benzin, mivel a pisztolyban van biztonsági szelep ami visszaáramlásnál szétkapcsolja a "ravaszt" ezért mindig lekapcsol. Próbáld meg beljebb nyomni a pisztolyt vagy valami pálcával mozgasd meg ezt a műanyag/gumit hátha be van ragadva.

Személy szerint velem ilyen még nem történt, ezért egy kicsit a sötétben tapogatózok de hátha :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vettem az asszonynak egy 94-es C14NZ Corsát. Mikor elhoztuk, a tankolásnál észrevettem, hogy a "pisztolyt" normálisan behelyezve is állandóan kiakad és nem nyom benzint. Olyan mintha tele lenne a tank. Akkor a kútra fogtam, mert biztos sz@r a pisztoly, de tegnap megint ez történt. Egyszerűen nem lehet megtankolni úgy, hogy kiakasztom a pisztolyt és had menyjen. Félgázon kell tartani és játszani vele mert állandóan lekapcsol. Valaki találkozott már ezzel a hibával? Vajon mi okozhatja?

Fogalazásból soha sem voltam jó ezért elnézést kérek, remélem ki tudjátok bogozni, hogy mit is kérdeznék! :D

Valaki megcsesztette a lopásgátlót.

Kösd le a befolyócsövet a tankról és atöltőnyilásról.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, de én találtam a képen neked egy másik "végtelen" csövet. :icon1: Szinte a kép közepén van, a fehér szűrőtől balra. Ugyanolyan vékony impulzuscső, a végén egy könyök gumicsonkkal. Írd be a motorkódod és az évjáratot is, mert a kis csövecskék száma, helye és funkciója nagyon függ ettől. Én nem (mert láma vagyok), de a többiek tuti segítenek ez alapján.

Link to comment
Megosztás:

:)

az kis fekete cső egy vákuum cső :)

a másiki vége a fojtószelepház tetején lévő nagy fekete műanyagba végződik :)

ott ahol becsatlakozik ,mellette ugyan úgy van egy ilyen vékony fekete cső ...

annak a másik vége a levegőszűrőházba megy és ott egy zsalut mozgat...

Link to comment
Megosztás:

Látom nem csak nekem árválkodnak a vákum csövek :D

Ha minden igaz, holnap meg jön a visszacsapó szelepem, és végre minden a helyén lesz nem szelel a gépezet ...

Valószínűleg tisztázódik, hogy miért idióta az alapjárat, mikor a fékre lépek...

Kérlek szépen pontosan azért mert rossz a vákuumrendszer magyarul falsot szív, nálam is ez volt a baj még régebben, hazafelé tartottam kb 30 km-re otthonról még a városban útjavítás miatt terelés épp megállok rálépek a fékre erre ahogy nyomom mászik le a fordulat :D Sikerült úgy fékeznem hogy azzal a lendülettel le is állt a motort, elsőre nem indult, másodszorra elindult, adtam neki pár kövér gázt (kicsit hülyének néztek azt hitték biztos rajtolni akarok :D) aztán hazáig kibírta, már akkor tudtam a dologról csak épp behajtás alatt volt az adott cső, aztán nem sikerült szereznem, de megoldottam azóta is azzal megy :)

Szóval ennyit számít az a cső ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok itt a fórumon. Eljutottam a 14. oldalig, aztán megnéztem, hogy kb. 1000-nél van a vége, ezért nem olvastam el végig és lehet, hogy ismétlek másokat, de legyetek türelmesek hozzám.

Tavaly november óta van egy 5ajtós x14xe motoros corsám. Klímás is, hogy fokozzam és ami érdekes, hogy ennek már nem 10, hanem 16 érintkezős az OBD csatlakozója és az ECU 1997-esnek vallja magát annak ellenére, hogy az autó 1996-os. Apróbb dolgokat megcsináltam már rajta, a legutóbbi húzása az volt, hogy az iszap felgyűlt a hűtőben és eltakarta a thermokapcsolót, ami ezért nem kapcsolta be a ventilátort. Eddig azt hittem, hogy a rángatása ebből van kis terhelésen, állandó fordulatszámnál. A fordulatszámot kicsit nehezen engedi le és mintha túlfogyasztása is lenne. Eddig a hidegnek tudtam be, meg annak, hogy 2,5km-re jártam vele, de mostanában közel 70km-eket tettem meg vele és nem túl jó a fogyasztása (7 liter körül/felett).

Tudok hibakódot kiolvasni. Van is, bár szerintem nem releváns: P0418, ami elvileg a másodlagos levegő pumpa "A" reléhibája lenne, de a pumpa rendesen elindul hidegindításkor és jár kb. egy percet. Tehát ez OK. Egyébként szétszedtem atomjaira a jobboldalt az A oszlopnál, de az összes (4) relé köszöni jól érzi magát, határozottan kapcsol ki és be, tehát ez minden irányból csekkolva.

A gyertyák szép őzbarnák, tehát jó az épés, a karternyomásom nem nyomás, inkább vákuum, tehát arra se gyanakszom, hogy valamelyik szelep fosott volna be, vagy a motor kopott volna el halálba.

Tehát mitől nem egyenletes a motor járása középtartományban, állandó gáznál, tehát nem gyorsításkor és miért esik le nehezen a fordulatszám, ha elveszem a gázt? Gondolom, a fogyasztás ezzel együtt lemegy, ha megfejtitek a rángatás okát.

Köszönöm előre a segítséget!

Továbbfejlesztett hibakeresés:

P040A: "Exhaust Gas Recirculation Temperature Sensor 'A' circuit", vagyis az EGR hő jeladójával van valami, ami az előző hibával együtt jelentkezik, el se kell indítanom a motort hozzá, eklég, ha ráadom a gyújtást.

Új kérdés: hol az EGR-szelep és hol van ez a hő jeladó?

A 7l körüli fogyi teljesen normális ennél a motornál.

Nem tudom mivel olvastál hibakódot, de a P040A a Simtec hibakódok között nincs, 0400 létezik, ez EGR hiba, ami ennél a mocinál általános hiba.

Mivel a tiéd 96-os és Simtec ECU-val van szerelve, ez nem falazható le, meg kell próbálkozni a lefalazással, esetleg cserével.

Az EGR hibás zárása okozhatja az egyenetlen alapjáratot is.

Nem indul nehezen?

Ja és a szekunder levegő befújó reléjének a hibája lehet megégett relétől is, az érintkező pogácsái megvannak égve és az ECU a magas áramfelvételért pofázik, ami a relé primer oldalán képződik kapcsolásnál.

A relé helyét nem tudom én sem, mivel én az első héten kib@sztam a szekunder levegő porszívóját a motortérből. :D

Link to comment
Megosztás:

Van egy visszacsapó gumi a beöntő nyílásnál, ami zöld színű (benzinnél) ha nem nyomod be eléggé a pisztolyt (magyarul "átlyukasztod vele") akkor először annak megy neki a benzin, mivel a pisztolyban van biztonsági szelep ami visszaáramlásnál szétkapcsolja a "ravaszt" ezért mindig lekapcsol. Próbáld meg beljebb nyomni a pisztolyt vagy valami pálcával mozgasd meg ezt a műanyag/gumit hátha be van ragadva.

Személy szerint velem ilyen még nem történt, ezért egy kicsit a sötétben tapogatózok de hátha :)

Valaki megcsesztette a lopásgátlót.

Kösd le a befolyócsövet a tankról és atöltőnyilásról.

Köszönöm a segítséget! Meglessük! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.