Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Szóval én már B-t nem vennék.

Felesleges olyan kalandokba ringatnia magát az embernek,hogy talál egy jó békorzát viszonylag olcsón. Amiket talán érdemes megnézni azok 400e-nél kezdődnek,de nyilván azoktól sem lehet sokkal többet várni,minthogy gurulnak. :D Ugye a legfiatalabb 12éves. Szerintem már azok is túl vannak azon a futásteljesítményen,amit az opel elvárt tőlük.Könnyen előfordul,hogy mire rendbeszed az ember egy ilyen 400e-es B-t abból lehetne venni egy szervizkönyves,klímás xep motoros C-t,2002-2004 évjáratot,merthogy mostanában már azok is vannak 700-800e környékén bőven.

Ahogy olvasom sokan jártak így,mint én is,hogy az amúgy szép nem is legolcsóbb b korzájuk árát megduplázták,hogy legyen gusztusuk menni vele. <_<

Link to comment
Megosztás:

Ha puhának és kicsit lent ülősnek érzem a Corsa (98-as 1.0-motor 3 ajtó) hátulját, akkor tényleg javasoljátok, hogy tegyek be F Astra hátsó rugókat? Nem emel rajta nagyon sokat?

Szerintem meg a hátsó lengéscsillapítóid haltak meg. Szerintem 99,9%

:sneaky:

:sneaky:

Link to comment
Megosztás:

hakapeszimaki-nak igaza van de miközben ráköltesz egy csomó pénzt és ha saját magad szerelgeted NEM GÁNYOLLOD! akkor egy csomó tapasztalatod lessz amit más autóknál is majd fel tudsz használni tény hogy rossz a b corzák 90%-a de mejik 90-es évekbeli autó nincs ugyanilyen vagy mégrosszabb állapotban hacsak nem egy lelkiismeretes gazdája volt aki redszeresen karbantartotta én egy comboval kezdem (1.7 szívódiesel ) jó volt a kis isuzu 5,5literrel mindig eljárt aztán le lett cserélve (mert az csak 2személyes volt meg melyik csaj akar egy putonyosba ülni :D ) egy 200ezer ft-os 1.2-es teljesen extramentes szanaszétrohadt zabagépre ami a 45 pacijával már a 80években is gyenge lett vona nem is értem minek tartottam meg na mind1 a szerelem ahifivel kezdődött először kis somogyi :) aztán komolyabb szett következett és a kiskocsi olyan jól szigetelt hogy 2. lettem egy ha hangnyomásversenyen. Ennek úgy megörültem hogy úgy döntöttem megmarad a kis bevásárlógépezet és akkor már legyen belőle autó......sok nyári munkával szerzett pénzből vett crossmotor elad....új alváz kompletten (másik olcsó b corsa ára) új állitható futómű állat ültetéssel meg a csapágyak gömfejek minden cserélve lett (azóta mint egy gokart :D ) 15ös alufelnik 195/45 ös gurigák új motor sportszűrő sportkipuff gázgyorsítóval és aztán még az új (200ezer km körüli futásteljesítményű) motor jelenlegis tartó rendberakása óóóóó csak viszi a pénzt meg az időt de mégis élvezem és megtanultam valamilyen szinten autót szerelni karosszériát lakatolni üvegszálazni: saját gyártású hifibeépítés lökösök küszöbök a felniket is magam polírozom. Jövőben ha készek a lökösök új fényt kap kristály meg ledes lámpák és még a beltér teljes lebőrözése amit még fogalmam sincs miből fizetek de a lényeg hogy rengeteg mindent rejt ez a kis autó csak a képzelet szab határt meg a pénztárca és bocsi ha zavarosan irtam meg a fogalmazási hibákért vagy nem szótagoltam és nem tettem mindenhova írásjeleket de úgy elkapott a lendület :D ........lényeg hogy szerintem ez egy remek kis barkács autó ha valaki nem ért egyet jöhet a fikázás bírom :D de tény hogy aki megbízható olcsó autót akar rendszeres használtra gondozás nélkül annak ajánlanám a tömegközlekedést vagy egy biciklit mert ilyen járgány NINCS!

Link to comment
Megosztás:

Hi,

amit Pisti írt nagyjából úgy lehet számolni,az 1.0 moci nagyjából 5literrel beéri,legalábbis vagy egy hölgy ismerősöm és ő városban ennyikkel járkál. Egy ilyen autónál a költségek (autós szinten nézve) filléresek, bár általában sztem ritka az olyan B corsa ami vagy ne rohadna picit vagy ne lenne vmi baja,de ha egyszer rendbe van hozva rendesen akkor sokáig használható kisautó lesz. HA van rá pénzed és mondjuk felszereltebb esetleg klímás tipust szeretnél akkor egy 98-00 között 1literest vennék, vannak ezekből jól felszereltek típusok is (klíma szervó abs)

Köszi az infót! :)

Link to comment
Megosztás:

Hali gali! :)

1.0 fogyaszttás terén nem vagyok ott, az 1.2 és 1.4 mármint a c12nz és a c14nz, x14sz majdnem azonos fogyasztáson van 5-6-7körül. Persze az 1.2 kevesebb, viszont mivel nem korszerű motorok ezért ahhoz képest sokat esznek, ez a 6-7L-re gondolok..

Van 1.4ből még 2 fajta, ami erősebb és többet is eszik ez a c14se és x14xe ez 7-10L között.

Ezek kb. értékek, az 1.0 kellene meérdeklődni, mert az erősebb is mint, az 1.2-es korszerűbb motor, bár, drágább és újabb, ezért hamarabb romlik. :)

Típushibák? :) Sok van, de hozzáértőt vigyél. a Legszembetűnőbb a rohadás. A díszlécek mentén, alatt, küszöb, doblemez, kereszttartó, ajtók alja, a többi meg észrevehető.

Teszt körnél, nézzéttek a az alapjáratot, a rángatást, azokba bele lehet kötni, ha alkudozni akarsz. :)

Van még ennek titka, de általánosságban ennyi.

Nagyon szépen köszönöm a kielégítő választ! :)

Link to comment
Megosztás:

Írd be a vezérlőd típusát (évjárat és motorkód is elég lesz talán) és a hozzáértők egyből megmondják. ECU-függő, van amelyik eltűri, de van amelyik azonnal bevillantja a motorhiba lámpát, aminek az a veszélye, hogy igazi hibát nem fogsz látni, hiszen állandóan világít. Ha le lehet vakolni, nem fogja megváltoztatni a fogyasztásod, ha mégis, inkább csak javul.

öm most úgy megyek vele hogy nincs levakolva de semmi különbséget nem észleltem talán egy picivel nehezebben indul ennyi, de teljesítményre ugyan olyan egyébként x12sz-es motor van benne

Link to comment
Megosztás:

Ha puhának és kicsit lent ülősnek érzem a Corsa (98-as 1.0-motor 3 ajtó) hátulját, akkor tényleg javasoljátok, hogy tegyek be F Astra hátsó rugókat? Nem emel rajta nagyon sokat?

Ha F-es hátsó rugókat teszel bele, alacsonyabban fog ülni valamivel és keményebb lesz. A puhaság nem feltétlen jelenti azt hogy elfosták magukat a teleszkópok, B Corsa amúgy is a puha futóműről híres. A lent ülés már inkább arra enged következtetni hogy valamelyik elfingotta magát :)

Link to comment
Megosztás:

Be is vállalom az Astra rugókat, mert kész vagyok attól, hogy hátra beül 1 ember és már a földön van, hát ha még 1 beül. Amúgy is nekem nem tetszik se ennyire ülve, sem ennyire puhán. Ha berakjuk kiderül. Kap 4 új gátlót is és remélem, hogy ezekkel javulni fog ez a hajós élmény. (Légyszi írjátok már meg, hogy hol tudok a klubba regisztrálni, hogy írhassak többet is napi 5-nél.)

Ja, gázadásnál a néha rángatás mitől lehet?

Link to comment
Megosztás:

Nem tudja valaki, hogy a 256-os féktárcsához már a betét is nagyobb mint a 236-é? Mert alakra hasonló de az egyik betétnek 140 a másiknak meg 156 mm a teljes hossza. Gondolom a nagyobb tárcsához már a nagyobb betét tartozik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy óriási nagy kérdésem.Van egy 1998-as1.0 12v B corsám x10xe motorszámú,de nem találom az ecut benne.Már nézztem az anyós odalon a burkolat mögött,kesztyűtartó fellett,de semmi:S.A gyári órám tönkre ment és vettem bele egy corsa swigét és abban van fordulatszámmérő azt szeretném bekötni.A csatinál megnéztem a 9pint és nincs ott kábel,szóval szeretnék egy kábelt eljutatni az ecutól a csatiig,de sajna nem tudom hol az ecu.

A segítségeket és a válaszokat előre is köszönöm.

Hudi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy óriási nagy kérdésem.Van egy 1998-as1.0 12v B corsám x10xe motorszámú,de nem találom az ecut benne.

Hudi

Írtam neked Csigi oldalán is, mert feltetted oda is a kérdésed. itt a válasz:

" Segítek. :) X10XE-ben a motortérben van az ECU, még hozzá a szívósor, szívócső alatt és elég hülyén néz ki.. valahogy így, mint a linken:

http://www.allcorsa.co.uk/forums/showthread.php/x10xe-ecu-guts-43817.html "

Link to comment
Megosztás:

Be is vállalom az Astra rugókat, mert kész vagyok attól, hogy hátra beül 1 ember és már a földön van, hát ha még 1 beül. Amúgy is nekem nem tetszik se ennyire ülve, sem ennyire puhán. Ha berakjuk kiderül. Kap 4 új gátlót is és remélem, hogy ezekkel javulni fog ez a hajós élmény. (Légyszi írjátok már meg, hogy hol tudok a klubba regisztrálni, hogy írhassak többet is napi 5-nél.) Ja, gázadásnál a néha rángatás mitől lehet?

Enyém nem ül, de mintha gumitésztában ülnék, úgy nyúlik, nagyon zavar egy keményebb futóművű autó után. Kanyarban csodákra képes a másikkal megszokott tempónál és íven. Szokni kell. Csak azért nem kezdtem lengéscsillapító-, meg szilentcserével, mert nemrég volt műszakin és rázópadra is tették, de minden rendben volt.

Link to comment
Megosztás:

Enyém nem ül, de mintha gumitésztában ülnék, úgy nyúlik, nagyon zavar egy keményebb futóművű autó után. Kanyarban csodákra képes a másikkal megszokott tempónál és íven. Szokni kell. Csak azért nem kezdtem lengéscsillapító-, meg szilentcserével, mert nemrég volt műszakin és rázópadra is tették, de minden rendben volt.

Corsa B puha, ez tény, de a puhaságon lehet segíteni keményített rugókkal, a dőlésen pedig az ültetéssel, egy 40/40 bőven elég vagy aki "morcosítani" szeretné annak 60/40.

Link to comment
Megosztás:

Ismét én, megtaláltam az ecut hála Pistiv segítségének,viszont amit olvastam a fórumban hogy zöld vezetéket keressek én találtam két zöld vezetéket egy vastasgot és egy vékonyat, az elöbbi a fütőkapcsolóhoz megy az utóbbi meg egy fekete reléhez ami a tompitott fényszóró kapcsoló mögött van :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.