Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Hüh de megváltozott itt minden.

Én a helyedben mindenképpen megnézném, hogy a töltésvisszajelző lámpa nem égett-e ki. Benne van a gerjesztőkörben - ha nem találtak ki az egyszerű de nagyszerű megoldásnál jobbat - és ha kiég, se visszajezés, se gerjesztés.

Üdv újra itt Zsiri! :hiya:

Még mindig Vantaa-ban élsz?

Link to comment
Megosztás:

Üdv újra itt Zsiri!

Még mindig Vantaa-ban élsz?

:hiya:

Szia Haka, üdv a többieknek is.

Nem, már helsinki lakos lettem. A tavaly év elég zűrösre sikeredett, de már valamelyest kijöttem az alagútból. A Corsa még bennmaradt, a helyzet változatlan vele, csak annyi karbantartást végeztem el rajta, ami feltétlenül szükséges. Műszaki nélkül tengődik, elrozsdált küszöbökkel, megtorpanós motorral. Eddig letét-státuszban volt, most úgy néz ki, hogy jöhet a küszöb-csere, a feltámadás.

Link to comment
Megosztás:

:hiya:

Szia Haka, üdv a többieknek is.

Nem, már helsinki lakos lettem. A tavaly év elég zűrösre sikeredett, de már valamelyest kijöttem az alagútból. A Corsa még bennmaradt, a helyzet változatlan vele, csak annyi karbantartást végeztem el rajta, ami feltétlenül szükséges. Műszaki nélkül tengődik, elrozsdált küszöbökkel, megtorpanós motorral. Eddig letét-státuszban volt, most úgy néz ki, hogy jöhet a küszöb-csere, a feltámadás.

Ha szeretnéd tudok neked küldeni pakkot. A régi x12sz motoromról maradt komplett injektorfej,tehát fojtószelep-poti,alapjárati motor,injektor.Sőt van ECU-m is hozzá. Meg van még tankszellőztető szelepem is a motorodhoz való.

A dis-gyujtótrafó alá van csavarozva vákuumcsövek meg egy stekker megy rá.

MAP-szenzorral emlékeim szerint már küzdöttél..legegyszerűbben úgy lehet kiszűrni,hogy lehúzod a csatlakozóját egy próbakörre,check világitani fog,de menni fog az autó,ha ott a baj,akkor nem fog rángatni.Megjegyezném,hogy a MAP soha nem megy tönkre,legalábbis sem én,sem a szerelő barátom nem találkozott még rossz MAP szenzorral.

Gyertyák égésképe milyen? Egyébként nem belevaló gyertyától is rángatózhat simán.

Az injektorház mennyire piszkos? Ha olajsáros akkor érdemes leszedni és az összes járatát kipucolni féktisztítóval/egyéb kemikáliával.

EGR-szelepet szedted már le? Meg szokott szorulni és rosszkor engedi be a kipufogógázt,ezért is rángatással szokott reagálni. Ha nem nézik a NOx kibocsátást műszakin,akkor vágj alá egy lemezt,kvázi falazd le,így érethetően jobb lesz a motorod és kevesebbet is fog fogyasztani.

Egyébként a hidrotőkéid hangosak? Mert nekem volt olyan magas fordulaton jelentkező torpanásos hibám,hogy az összes jeladót kicseréltem de végül a hidrotőkék cseréje oldotta meg,mert valamelyik elengedte az olajat így a himba nem tudta rendesen lenyomni a szelepet és sután járt az adott henger néha-néha.

Link to comment
Megosztás:

Nos, az a véleményem, hogy így, számítógép előtt nem fogjuk tudni megoldani a problémát.

A tünet: nagyjából 1500-2000-es fordulat között erőtlenné válik a motor, ugrabugrálni kezdene a kocsi (ha hagynám). Csak nem hideg motornál jelentkezik, tehát amint elmozdul a hőmérő mutatója, jelentkezik a hiba. Régebben az alapjárat is le-leesett, mostanában ezt nem tapasztalom.

Injektorház tiszta, injektor nem pisil. MAP vadiújra cserélve (semmi változás). Az összes gumicsövet megrángattam, nem öreg, nem fényes, hajlik, nem szív, nem fúj. Sprével is próbálkoztam, hátha lyukas valahol, de semmi. Alapjárati motor vadonás újra cserélve - ez volt az a sztori, hogy elsőnek használtat adott a boltos -, semmi változás. Igaz, nem gyári, hanem utángyártott. Benzinszűrő cserélve, benzinnyomás nincs ellenőrizve. Hőmérséklet-jeladó kiszedve, ellenőrizve, a hőmérséklet változásával folyamatosan változik az ellenállása. Fojtószelep-potenciométer kiszedve, mérőműszerrel ellenőrizve: az ellenállás értéke folyamtosan változik, látszatra nem ugrál, nincs kikopva, nem zajos. Hidrotőkék szerintem nem csattognak, de fogalmam sincs, nem hallottam csattogót sosem. Mindenesetre nincs vészesen rossz hangja a motornak. EGR régebben nagyon kicsit akadt, de amióta megjárattam le se fel csavarhúzó segítségével, nem teszi. Egyszer kipóbáltam egy lemezdarabbal a ledugózást, semmit nem változott, a hiba megmaradt.

Lambda: az eredetivel szépen ugrabugrált a kocsi, de lengő zászlóval hussant át a műszakin. Vettem egy másikat, amiről kiderült, hogy sajnos univerzális (Bosch), 01-es típus. Az ugrálás valamit szelídült. Ha jól emlékszem tőled kaptam a következő lambdát. Ezzel az ugrálás maradt, viszont O2-vel nagyot bukott a műszakin. Állítólag ez a rossz beszerelés miatt is lehet, levegőt szív be elegendő tömítőanyag hiányában. Ekkor buktázott meg küszöbrohadással is, azóta nem jártam műszaki pont közelében. Katalizátor kerámiája egyben van, nincs törve, szép fehér. A gyertyákat régebben cseréltem elvileg hozzávaló NGK-ra. Gyertyakábelek újak. A DIS elvileg úgy megy tönkre, hogy egyszerre két henger hagy ki. Ezt én nem érzékelem. Hozzáférhető csatlakozásokat szétszedtem, mind nagyon szép tiszták voltak.

Egyszer elvittem "szervízbe", ahol ráböktek a nemrég cserélt alapárati motorra, hogy az lesz a baj. És főleg azért, mert nem gyárira cseréltem. Nem kértem ebből a szervízből.

Az ellenőrések ellenére a fentiek bármelyike lehet a hiba okozója, hiszen többségüket nem vizsgáltam üzemi körülmények között.

Link to comment
Megosztás:

Hali!!!

Kész a generátor, vagyis nem volt semmi baja. Csak valami kontakt hiba volt, szerintem a test.

Amúgy csinál a verda egy tök érdekes dolgot. Melóból hazafelé mindíg kb ugyanott elkezd egy henger nem menni. Kb 1 km múlva le kell fordulnom, ekkor visszaváltok 2-be, és ezután már minden tökéletesen működik. Próbáltam hogy kinyomom a kuplungot, hogy essen le a fordulat, de akkor sem változik semmi. Megáltam az út szélén, és újra elindulva semmi baj. Már ugy megszoktam, hogy ha véletlenül nem csinálja, már kezdek valami hibára gyanakodni.

Link to comment
Megosztás:

Hali!!!

Kész a generátor, vagyis nem volt semmi baja. Csak valami kontakt hiba volt, szerintem a test.

Amúgy csinál a verda egy tök érdekes dolgot. Melóból hazafelé mindíg kb ugyanott elkezd egy henger nem menni. Kb 1 km múlva le kell fordulnom, ekkor visszaváltok 2-be, és ezután már minden tökéletesen működik. Próbáltam hogy kinyomom a kuplungot, hogy essen le a fordulat, de akkor sem változik semmi. Megáltam az út szélén, és újra elindulva semmi baj. Már ugy megszoktam, hogy ha véletlenül nem csinálja, már kezdek valami hibára gyanakodni.

Ha kihagy egy henger az gyújtás probléma, ha régebbi rotoros akkor elosztófedél illetve rotor lehet a ludas, kopott, koxos, nem ad át rendesen amiatt hagyhat ki, dises gyújtásnak nem vagyok szakértője majd más leírja :) Lehet gyújtáskábel is, megtörött és nincs szikra, illetve lehetnek a gyertyák is, de a hagyományos gyújtáson a kábel kivételével mindent tudsz ellenőrizni, elosztófedelet levéve látszik hogy milyenek az érintkezők, esetleg egy kis csiszolással tudsz rajta segíteni de ha kopott akkor halott ügy, a gyertyákat ki kell venni és őz-barnának kell lenni, vagy legalábbis olyasminek.

Elvileg lehet a gyújtáskábelt is ellenőrizni ha negatívra teszel egy kábelt és a gyújtáskábelt követve a csupasz végét húzod, ha áthúz ott bibis a cucc, de erre nem vennék mérget, soha nem próbáltam lehet nem is igaz, majd csak kipróbálja valaki :D

[OFF]

2 generátor eladó, az egyik a kisebb 55Ah-s 5000 Ft-ért a másik 70Ah-s 7000 Ft-ért, ha érdekel keress privátban. 70-es hosszbordás, de csak le kell cserélni a tárcsát a régire ha 55-ös helyére kerülne.

[/OFF]

Link to comment
Megosztás:

Hy all! A c12nz és a c14nz gyújtása az megegyezik ? Rotoros, elosztfedeles, külsőleg ugyan az de hátha tudja vki pontosan hogy igen vagy nem :)

A képen a bekarikázott cső az micsoda pontosan? Vmi vákumcső vagy mi? Sajna nekem szét van repedezve, ki akarom cserélni de bárdinál nem találtam sehol. Milyen néven fordulhat elő?

c14nz_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Valahogy az az érzésem,hogy azért ennyi az ára,mert az eladó tud olyanról,amiről a vevő majd csak később fog.

Tipushibaként megemlíteném,hogy egy felnőttkorú dízel autóban minimum benne van a Föld-Hold távolság. Rendszáma alapján 99-2000óta itthon fut,igénytelen békorza még annál is igénytelenebb és strapabíróbb mindent kíbíró jappán dízelmotorral szerelve,amibe csak tankolni kell (friss-használt étolajat,kannás gázolajat,trafóolajat..stb),de azt is nagyon ritkán ugyebár. :goofy:

Az autóról: 94-ben szerintem nem is volt még isuzu dízel,meg elöl-hátul faceliftes.

Legközelebb nekem is jó dízelt kell hozzak,abból nincs olyan szar,amit ne lehetne eladni,egyre inkább úgy látom.Nagyon hájpolja a nép,haver is vitt valamelyik nap regisztráció előtti műszakira egy olyan dízel bé korzát,hogy 30km alatt olajos lett lököstől a hátsó ablaktörlőig. :D

Link to comment
Megosztás:

Helló srácok!

Szeretnék venni egy diesel Corsa B-ét :)

1.5 TD Isuzu. Esetleg mit kellene meglesni megvételkor? Mire figyeljek oda rá? Típushibák?

Erről lenne szó:

http://www.hasznalta...r_100km-5930395

Előre is köszi mindent :)

És fontos, hogy "korozói mentes". Vajon miért nem olvasta el legalább egyszer a saját hírdetését, hátha hülyeséget írt.

Más. Tegnap óta flotta-tulajdonos vagyok, miszerint napi használatra, munkába járáshoz vettem egy '96-os, 1,2-es Eco-t. Tudom, Eco-motor, jaj. Nos, egyelőre rendben működik, nem rángat, hűtővíz tiszta (kékes), gyertyák szép őzbarnák. Apróbb rozsdafoltokat, valamint néhány tennivalót leszámítva rendben van. Öööö, a szélvédő aljában van egy hosszú repedés, de frissen műszakizott, és errefelé nem divat levelezőn elvégezni.

6764_mini_www.kepfeltoltes.hu_.jpg6759_mini_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Grat a flottához Zsiri! Nekem is van. :D

Eco,mint ecotec? tehát 1.2 16V x12xe?

Már itt sincs levelező tagozat,vannak helyek ahol ha ismered a vizsgabiztost megmondják mit cserélj ,mert kiesik a kerék,nincs fék stb...de odamész egy láthatóan bontószökevénnyel ahhoz már senki nem fogja a nevét adni,hogy nála vizsgázott.

Link to comment
Megosztás:

Helló srácok!

Szeretnék venni egy diesel Corsa B-ét :)

1.5 TD Isuzu. Esetleg mit kellene meglesni megvételkor? Mire figyeljek oda rá? Típushibák?

Erről lenne szó:

http://www.hasznalta...r_100km-5930395

Előre is köszi mindent :)

A motornak túl sok baja nem lehet. Ha szépen jár, nem olajfolyásosak a porlasztók, száraz a turbó, száraz az adagoló, könnyen indul, nem hengerfejes, akkor bátran megveheted. Meleg motornál nézd meg a kartergázt. Ha láthatóan elég jól tolja, és olajos a szívócső a kartergáz bevezetés és a turbó között, akkor biztos, hogy eszi az olajat a gép.

Ami még érdekes, hogy el lett intézve rá a kék környezetvédelmi matrica, szóval szmogriadókor is mehetsz vele. Ellenben a C12NZ, C14NZ, C14SE és társaival.

Link to comment
Megosztás:

És fontos, hogy "korozói mentes". Vajon miért nem olvasta el legalább egyszer a saját hírdetését, hátha hülyeséget írt.

Más. Tegnap óta flotta-tulajdonos vagyok, miszerint napi használatra, munkába járáshoz vettem egy '96-os, 1,2-es Eco-t. Tudom, Eco-motor, jaj. Nos, egyelőre rendben működik, nem rángat, hűtővíz tiszta (kékes), gyertyák szép őzbarnák. Apróbb rozsdafoltokat, valamint néhány tennivalót leszámítva rendben van. Öööö, a szélvédő aljában van egy hosszú repedés, de frissen műszakizott, és errefelé nem divat levelezőn elvégezni.

El lehet azt majdnem nyomtalanul tüntetni. Kollegámnak majd 30 centis repedéssel tették meg ugyanezt. Nem hittem szememnek, mikor megláttam.

Link to comment
Megosztás:

A motornak túl sok baja nem lehet. Ha szépen jár, nem olajfolyásosak a porlasztók, száraz a turbó, száraz az adagoló, könnyen indul, nem hengerfejes, akkor bátran megveheted. Meleg motornál nézd meg a kartergázt. Ha láthatóan elég jól tolja, és olajos a szívócső a kartergáz bevezetés és a turbó között, akkor biztos, hogy eszi az olajat a gép.

Ami még érdekes, hogy el lett intézve rá a kék környezetvédelmi matrica, szóval szmogriadókor is mehetsz vele. Ellenben a C12NZ, C14NZ, C14SE és társaival.

Na felhívtam a fickót aztán érdeklődtem. :)

Azt mondta a tolótető full gyári a könyvben benne is van, és működik is. Sterimóval rámegyünk aztán meglehet nézni beázik-e :)

Akkor az olajat nem eszi, most vett egy autót és ezért adja el. Az öreganyáékknál tette le a garázsba, kívül a csomajtón van egy 5cm-es puposodás, meg a küszöbön egy 5cm-es puposodás.

Alja azlvázvédőzve lett, olajat meg az ilyen kötelezőket nem rég cserélte.

Dolgozni járt vele, azt mondta meglehet nézni eszi-e az olajat nyugodtan átvizsgáltathatom. :)

Megkéne lesni az a helyzet :D

Link to comment
Megosztás:

Vajon miért küzd az ember saját maga az eladással,ha ennyiért gyorsba megveszik a nepperek,mert 400-500között simán el lehet adni,ha jó az autó és tehermentes?

Ááá biztosan csak nem ismeri az árakat.. :D .meg nagyon gyorsan szabadulni akar tőle,mert naponta belebotlik (öreganyjánál a szomszéd városban) :D meg a család is éhezik (most vett másik autót) :D :D .

Link to comment
Megosztás:

El lehet azt majdnem nyomtalanul tüntetni. Kollegámnak majd 30 centis repedéssel tették meg ugyanezt. Nem hittem szememnek, mikor megláttam.

Csodálkozom, örülök is. Olyat is el lehet tüntetni, ami jobb széltől bal szélig ér? Mert ez olyan hosszú.

Hakapeszi, 8V lesz az, de mindig elfelejtem megnézni a kódját. Forgalmiban nincs benne, most meg már lusta vagyok lemászni a parkolóba, majd holnap. Ránézésre nagyon hasonlít az X12SZ-re, csak jóval szélesebb a műanyag doboz az injektor tetjén. Aki akar tippeljen, holnap jövök a válasszal. (A kocsi oldalán van az eco felirat.)

Link to comment
Megosztás:

Csodálkozom, örülök is. Olyat is el lehet tüntetni, ami jobb széltől bal szélig ér? Mert ez olyan hosszú.

Hakapeszi, 8V lesz az, de mindig elfelejtem megnézni a kódját. Forgalmiban nincs benne, most meg már lusta vagyok lemászni a parkolóba, majd holnap. Ránézésre nagyon hasonlít az X12SZ-re, csak jóval szélesebb a műanyag doboz az injektor tetjén. Aki akar tippeljen, holnap jövök a válasszal. (A kocsi oldalán van az eco felirat.)

Az x12sz lesz,azért eco,mert nagyon hosszú váltója van és az ötödik még hosszabb. 100nál 2500-at forog.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.