Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Ha csak felületi rozsda van rajta, azt el lehet tüntetni, főleg ha eladásra megy az autó.

Azért írtam, hogy nem tudom milyen állapotban van, felvázoltam a "legrosszabb" esetet, ezért sem lehet összeget írni az autóra.

Helló nekem egy olyan problémám van hogy az egyik hengerem nem megy ezt hallani is lehet, meg rázkódik az autó és azt szeretném megtudni mitől lehet ez ???

köszi

Nagyok sok mindentől, első körben a gyújtásnál keresném a hibát, motorkódod nem írtál így a sötétben tapogatózva két verzió van, hagyományos rotoros elosztónál elszállt az egyik henger érintkezője, vagy nincs kontakt, dis kockánál belül elszállt valami (te tudod melyik van neked). Következő lehetőség a gyújtáskábel (a kérdéses hengeré) megtörött, megsérült és egyéb. Utolsó lehetőségként azt mondanám, hogy gyertya.

Egyszerű kideríteni ha bátrabb vagy, indítsd el az autót, aztán húzogasd le egyenként a gyertyapipákat, ahol nincs szikra ott a bibi.

Vedd ki a gyertyákat, ellenőrizd, vedd le a gyújtáselosztót ha rotoros és nézd meg milyen állapotban van.

Csere szempontból legolcsóbb a rotoros elosztó, utána a gyertyák, aztán a kábelek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok , a üzemanyagtank szellőztető csövén széngojók torlódnak , hol talállom a tartályát ennek a cuccnak ?

Az baj, elszállt az aktív szénszűrőd. Az anyós oldali kerékjárati ívben találod a zsanéroknál. A doblemezt kiveszed a keréknél és elnézel balra meglátod a tartályt. Legkönnyebb úgy kivenni, ha az oldallemezt is leveszed, mert akkor teljesen szabad lesz. Mielőtt másikat teszel be az összes vákuumcsövet tisztítsd ki, levegővel fújd át. Az összeset ami a tartályról megy és szén van bent.

Link to comment
Megosztás:

Azért írtam, hogy nem tudom milyen állapotban van, felvázoltam a "legrosszabb" esetet, ezért sem lehet összeget írni az autóra.

Nagyok sok mindentől, első körben a gyújtásnál keresném a hibát, motorkódod nem írtál így a sötétben tapogatózva két verzió van, hagyományos rotoros elosztónál elszállt az egyik henger érintkezője, vagy nincs kontakt, dis kockánál belül elszállt valami (te tudod melyik van neked). Következő lehetőség a gyújtáskábel (a kérdéses hengeré) megtörött, megsérült és egyéb. Utolsó lehetőségként azt mondanám, hogy gyertya.

Egyszerű kideríteni ha bátrabb vagy, indítsd el az autót, aztán húzogasd le egyenként a gyertyapipákat, ahol nincs szikra ott a bibi.

Vedd ki a gyertyákat, ellenőrizd, vedd le a gyújtáselosztót ha rotoros és nézd meg milyen állapotban van.

Csere szempontból legolcsóbb a rotoros elosztó, utána a gyertyák, aztán a kábelek.

a motorkódom x10xe, egy 1.0 12v benzines motorról van szó

Link to comment
Megosztás:

Na hát azt hitesd el mással, hogy az X12SZ ennyit eszik :) Még az 1,2-es Twinport motor sem ennyit eszik, hanem 5-5,5 körül.

Nekem 5,8 liter alá sosem ment (C12NZ), akkor evett ennyit, mikor 65 km-re jártam vele napi szinten, elenyésző városi közlekedés mellett.Közúton 80-90-es tempóval. Most rövid távon járva, gyakori indítás, megállás, 7-7,5 liter.

Nekem pl a c12nz sose evett 7 felett . (HálIstennek)

6fölé sem ment pedig 14/185ös gumik vannak fent és azért 2-3000 között mozog a váltás.

Teljesen jó sztem a fogyasztása, legalább ha nincs benne annyi erő akkor a pénztárcámat kímélje :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám lenne, hogy:

van egy C14SE motoros 1.4-es 93-as corsám, mostanában igencsak betegeskedik.

Az eredeti problémája az volt hogy a beszívott levegő hőmérséklet hőfok jelző csatlakozója tönkrement, rángatott mint a nyavaja, ki is jelezte a hibát ki is tudtam villogtatni, akkor sikerült megcsinálnom szigszallag és igen professzionális eszközökkel összetaknyolnom.

Na mindeddig nem volt baj vele, megint elkezdett rángatni de most már az ereje is elmegy, lehörög ha nagyobb gázt adok neki, vagy ha egyáltalán el akarok indulni vele, az alapjárat az jó és még az tűnt fel nekem, hogy nehezen indul be ha "hideg a motor", gyanítom hogy itt már más a szitu, mert nem villan ki a motorhiba jelző lámpa.

Az első kérdésem az lenne, hogy lehet lambdaszonda?

Csatlakozót most szerzek bontóból, de van egy olyan sejtésem, hogy most már nem a levegő hőmérséklet mérő a ludas.

Tudnátok egy két tippet mondani?

Köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Motorhőfok jeladó a DIS kocka alatt, ettől szokott hőmérséklet függvényében szarakodni.

Lambda-szonda csatiját húzd le,úgy próbáld meg,ha javul a helyzet ott a baj ha nem,akkor nem.

Oké ma este kipróbálom, meg már szereztem egy csatit, úgyhogy azt is beszerelem.

Köszi a tippet.

Link to comment
Megosztás:

Nekem pl a c12nz sose evett 7 felett . (HálIstennek)

6fölé sem ment pedig 14/185ös gumik vannak fent és azért 2-3000 között mozog a váltás.

Teljesen jó sztem a fogyasztása, legalább ha nincs benne annyi erő akkor a pénztárcámat kímélje :)

Akkor nem használtad az autót rövid távokra. Mi futkosó autónak tartjuk a Corsát, 1-2 km-re járunk vele. Ezért nem is csoda a 7 liter feletti fogyasztás.

5,8-at pedig akkor evett, mikor 80-90-es tempóval hajtva 60 km-re jártam vele dolgozni és haza. Véleményem szerint ennél nem lehet jobban leszorítani a mi autónk a fogyasztását. 5 ajtós C12NZ, 1 személlyel közlekedve, 165/70 R13-as gumik vannak rajta. Ezért nem hiszem el, hogy egy ugyanilyen technika valakinél 5 liter körül eszik.

Link to comment
Megosztás:

nekem a c12nz itt Szegeden, 3-4 km-es távokkal télen megette a 9-et is!

Ez arról szól hogy ki tud rálicitálni a másikra fölfelé? Oké:

Szintén C12NZ (bár A Corsában), szintén városi rövid távok és télen, a rekord 12,3 l/100km.

Mielőtt megkérdenétek: az autónak semmi baja nem volt, csak utáltam jeget kaparni, így minden indulás előtt 20 percig járattam alapjáraton míg leolvadt a jég a szélvédőről... :blush:

Link to comment
Megosztás:

Oké ma este kipróbálom, meg már szereztem egy csatit, úgyhogy azt is beszerelem.

Köszi a tippet.

Hali, beraktam az új csatlakozót a levegő hőfok mérőhöz és ha már úgy is dzsuvás lettem gondoltam megnézem a DIS kocka alatti érzékelőt, hát nem szanaszét van törve az a sz*r is, de kíváncsiságból, meleg motornál levettem a lambdaszondát és nem tapasztaltam változást, jah és mentem vele egy kört ugyan úgy bemelegedő motornál le akar rohadni.

Szerintetek lambdaszondát is cseréljek?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem először hőfok jeladónál tegyél rendet. Hibakódot a legritkábban dobál,ez egy termoellenállás,az ECU kénytelen elhinni amit mond,ellenőrizni nem tudja az értékek hitelességét.

Teljesen jól működő motorról lehúzod a lambdát,akkor még kicsit jobban is kell neki mennie az enyhén dús keveréktől (viszont többet fogyaszt,sokkal)

Fogyasztásokhoz: x12sz-vel,aminek hatékonyabb dis gyújtása,emelt kompresszióviszonya van a c12nz-hez képest stabil 5.3mal járt országúton 90-100as tempóval,nagyon hosszú váltóval. Mostani motorom,ami kétszeresénél kicsit erősebb a 45lónál eszik 6.1-et,úgy hogy nem ritkán elrúgom 160-170 környékére erre alkalmas rövid szakaszokon.

Link to comment
Megosztás:

Akkor nem használtad az autót rövid távokra. Mi futkosó autónak tartjuk a Corsát, 1-2 km-re járunk vele. Ezért nem is csoda a 7 liter feletti fogyasztás.

5,8-at pedig akkor evett, mikor 80-90-es tempóval hajtva 60 km-re jártam vele dolgozni és haza. Véleményem szerint ennél nem lehet jobban leszorítani a mi autónk a fogyasztását. 5 ajtós C12NZ, 1 személlyel közlekedve, 165/70 R13-as gumik vannak rajta. Ezért nem hiszem el, hogy egy ugyanilyen technika valakinél 5 liter körül eszik.

Sztem ezen fölös vitázni. Nekem is ez az autóm van, 5ajtós, 185/14-es gumikkal. Tényleg vegyesen használom, 2-3km kerületen belül, városban, hosszú távon stb. Akkor sem evett annyit amit leírsz.

De végülis mindegy :) ebben naphosszat lehet vitázni, érvelni, ellenérvelni. Sokmindentől függ: hideg , meleg, mennyire rúgod neki, stb.. nincs két ugyanolyan vezető. Az a lényeg hogy menjen és ne legyen baja :)

Aki nem hiszi járjon utána :) Mái napig van egy rossz szokásom, hogy 2000ért tankolok mindig (na jó szimpi a kutas lány) és 100km-er alatt nem nagyon mentem vele a következő tankolásig :)

Ez van !

Viszont sajna nem egy mai technika, 18éves a kicsike, és van egyfajta kopogós hangja ami azért eléggé zavar.

Mit lehet vele kezdeni ,hogy kevesebb zaj szűrődjön be az utastérbe? (Tudom, motorcsere :) )

Link to comment
Megosztás:

Szerintem először hőfok jeladónál tegyél rendet. Hibakódot a legritkábban dobál,ez egy termoellenállás,az ECU kénytelen elhinni amit mond,ellenőrizni nem tudja az értékek hitelességét.

Teljesen jól működő motorról lehúzod a lambdát,akkor még kicsit jobban is kell neki mennie az enyhén dús keveréktől (viszont többet fogyaszt,sokkal)

Fogyasztásokhoz: x12sz-vel,aminek hatékonyabb dis gyújtása,emelt kompresszióviszonya van a c12nz-hez képest stabil 5.3mal járt országúton 90-100as tempóval,nagyon hosszú váltóval. Mostani motorom,ami kétszeresénél kicsit erősebb a 45lónál eszik 6.1-et,úgy hogy nem ritkán elrúgom 160-170 környékére erre alkalmas rövid szakaszokon.

Köszi szépen, akkor előbb szerzek megint csak egy csatlakozót :sick: , jah és a fogyasztás kérdés c14se motor pályázgatva havi 1200-1700 km-es átlagértékekkel és városban is, ritkán megy 6 fölé, csak ezért nem gyújtom fel, meg mert ócsó az alkatrész. amúgy megy mint a rakéta, ha éppen nem sz*rakszik az egyik csatlakozó, jó mondjuk már szegény 18 éves.

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen, akkor előbb szerzek megint csak egy csatlakozót :sick: , jah és a fogyasztás kérdés c14se motor pályázgatva havi 1200-1700 km-es átlagértékekkel és városban is, ritkán megy 6 fölé, csak ezért nem gyújtom fel, meg mert ócsó az alkatrész. amúgy megy mint a rakéta, ha éppen nem sz*rakszik az egyik csatlakozó, jó mondjuk már szegény 18 éves.

Na a c14se moci amit szívesen tennék a sajátom helyére :)

Tényleg egy jól kitalált moci, van benne erő, jól fogyaszt, alkatrészek elfogadható árban vannak hozzá.

Tuti az lesz ami kap majd a kicsike :)

Link to comment
Megosztás:

Na a c14se moci amit szívesen tennék a sajátom helyére :)

Tényleg egy jól kitalált moci, van benne erő, jól fogyaszt, alkatrészek elfogadható árban vannak hozzá.

Tuti az lesz ami kap majd a kicsike :)

Egy SE blokkot én is elfogadnék, de nekem semmi problémám nincs a saját C14NZ-s motorommal, akárki akármennyi is fikázza, az SE után ebben a köbcentiben ez a legjobb motor, nekem ezekre a fos magyar utakra az én környékemen bőven elég, nem megy 200-al de egyáltalán minek? Úgy sem tudnám kihasználni, mentem már vele 150-160 környékén, persze csak én voltam bent, tehát ha arról van szó tud menni csak lassabban éri el mint pl az SE, de a maga nemében egy tökéletes motor minden szempontból, és nincs tele mindenféle EGR és egyéb hányásokkal.

Fogyasztás szempontból hosszú távon ahogy korábban is írtam 4 személy, megpakolva 4,5-5 liter, amúgy 6 liter körül 20-40 km környékén, városban meg télen megy 7-8 közé de az sem sok, persze ha a tűzfalon vakarod a talpadat benyel a 10 liter felett, de ezt tudni kell akkor is amikor rálépsz a gázra, akinek nem tetszik, ne vegyen autót, mert bármelyik motor megeszi az üzemanyagot mivel azzal működik. :)

Akik meg 1-2-3 km-re járnak, menjenek biciklivel aztán nem fogy a benzin... :D Tél sem kifogás, én letekertem éveken át a kilométereket (meg még fogom is), volt, hogy 30 centis hóban, 5 perccel előbb indulsz aztán meg van oldva, a többi csak kifogás ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.