Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Sziasztok!

Az lenne a problémám , hogy a hétvégén kiderült , hogy hátsó kerékagy csapágyakat kell cserélnem, ezzel nem is lenne gond mindaddig amíg meg nem rendelem őket.

Ugyanis ahogy tegnap szétszedtem én egy, vagyis kettő/oldal ferde csapágyat találtam, de a neten akármelyik webshopban megnézem, "hagyományos" csapágyaknak a képeit találom.

A kérdés az lenne, van valakinek behatóbb ismerete a csapágyak eredeti kinézetéről (a fékdobok eredetiek rajta, gyanítom még a csapágyak is, elég gyalázatosan néznek ki) ?

Ez egy háromajtós, 94-es 1.4-SI, C14SE motorral.

Ha valaki esetleg találkozott ilyen problémával, kérem jelezze!

Köszönöm!

2 csapágy van hátul oldalanként, egy van kívül a fékdobnál az egy kúpgörgős csapágy, és van egy beljebb ami egy hagyományos csapágy, ezeket szettben lehet venni simán típusra kéred, vagy motorkódra, az ára 2500-3500 körül mozog a Febi ha jól emlékszem, ebben benne van mindkettő és a porvédő/szimering is hozzá van, ja és anya + sasszeg is ha minden igaz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám lenne, hogy van egy 98-as X14XE motorú Corsám, és az utóbbi időben elég sokat eszik! Városban kb 10 litereket, városon kívül is hosszú úton 7-8 körül beivott, teljesen normális tempóval menve, egyáltalán nem húzatva! Olaj, szűrők gyertyák stb kb 1000 km-re volt, lambda szonda kb 2 éve, de azóta nem sokat ment az autó, 10 ezer km alatt!

Mi okozhatja ezt? Mitől növekedett meg a fogyasztás?, korábban normálisan evett, literekkel kevesebbet!

Előre is köszönöm!

Üdv.:Jani

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám lenne, hogy van egy 98-as X14XE motorú Corsám, és az utóbbi időben elég sokat eszik! Városban kb 10 litereket, városon kívül is hosszú úton 7-8 körül beivott, teljesen normális tempóval menve, egyáltalán nem húzatva! Olaj, szűrők gyertyák stb kb 1000 km-re volt, lambda szonda kb 2 éve, de azóta nem sokat ment az autó, 10 ezer km alatt!

Mi okozhatja ezt? Mitől növekedett meg a fogyasztás?, korábban normálisan evett, literekkel kevesebbet!

Előre is köszönöm!

Üdv.:Jani

MAP szenzor is okozhat nagy fogyasztást

www.tvn.hu_5d6660f14c90ce81c2b24e2d419edfae.jpg

Feladata: A vezérlőegység a MAP segítségével a motor terhelési állapotára következtet.

Elhelyezkedése a tűzfalon a motor háta mögött. Villamos csatlakozás és vákuumcső egyaránt megy rá. Kimérésére érdemes szakembert keresni. Amit otthon is megtehetünk az-az, hogy a motor teljes vákuumcső hálózatát átvizsgáljuk, repedést, szakadást keresve, ahol a rendszer levegőt képes beszívni. Ez ugyan is megzavarhatja a szenzort (és közvetett módon magát a vezérlőegységet is), amely ezért hibás jelet küldhet. A csövek csatlakozásait érdemes különösen figyelni. Léteznek spray-s megoldások is erre a célra.

Szükség esetén csere.

Szerintem ennyiből érteni fogod.

Link to comment
Megosztás:

Szerelő haver azt mondja ő még egyetlen rossz MAP szenzorral sem találkozott.

Szerintem inkább lambda szonda hiba, bár az szokott hibalámpázni.

Vagy a vízhőfok jeladó, főleg ha melegen rosszabbul indul mint hidegen. Ha az elromlik,akkor bezabál hibakód nélkül az enyém melegen meg is állt a rossz jeladótól.

Am x14xe-től 10liter város meg 7 országút nem sok. Téligumi,hidegebb levegő....

Link to comment
Megosztás:

Ennyit bírt volna a lambda szonda? csak azért sokallom, mert eddig kevesebbet evett!hibakódot nem jelzett nagyon rég!

A héten jön egy autóvillamosságis ismerősöm, akinek van programja is Corsa-hoz stb! remélem rájövünk mi a baj! alapjáraton sem a legtökéletesebb! Lehet itt összefüggések vannak! nem tudom.....de összességében szépen megy a motor, mondjuk mikor még olyan tizenfokok voltak akkor csinált olyat, hogy mikor üzem meleg volt, és kicsit megálltam lámpánál egyből kapcsolt a ventilátor, óra szerint olyan 92 fok körül, elég sűrűn bekapcsolt nyáron is, de mióta meg van mindig ilyen volt...hengerfejes biztos hogy nem, mert a vizet nem eszi, és 100 ezer km sincs még benne, és majdnem újkora óta nálunk van, szóval ennyi km van tuti benne...

Indulni indul egyből hidegen és melegen is pöccre!ezzel nincs gond!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok? corsa b alá jó a tigra futómű?

JÓ!

MÁS:

-magasabb alapjárat kb. 1200-1300

- vagy felmegy, vagy ott kiakad...

Minden sz@r cserélve lett már, de ez NÉHA NÉHA előjön. Most viszont mentem ilyen, nagyon gagyi úton és pattogott jobbra balra a kocsi is ki villant a CHECK ENGINE.

gyors félreállás, 22-es hibakód, ami --Túl gyenge jel/fesz. a fojtószelep szögjeladótól/potenciometertől--...

Ez tiszta, de nem feltétlen jelentheti azt, h az az alkatrész ROSSZ is.

Valaki találkozott ezzel a hibakóddal? Lehet valami kiváltó oka a rossz szenzor kivételével?

Valamit ha azt leveszem akkor nem állítódik el semmi? Mert már bontottam le potmetert, és olyan fura forgó hangot adott ki valami..., mintha az be lenne állítva, v vmi... Mind1, a lényeg, h leveszem, majd egyszerűen visszahelyezem, csavarozom a helyére, ez járható út? aztán a másik, h persze vkinek van-e tapasztalata ilyen hibakóddal?

Link to comment
Megosztás:

JÓ!

MÁS:

-magasabb alapjárat kb. 1200-1300

- vagy felmegy, vagy ott kiakad...

Minden sz@r cserélve lett már, de ez NÉHA NÉHA előjön. Most viszont mentem ilyen, nagyon gagyi úton és pattogott jobbra balra a kocsi is ki villant a CHECK ENGINE.

gyors félreállás, 22-es hibakód, ami --Túl gyenge jel/fesz. a fojtószelep szögjeladótól/potenciometertől--...

Ez tiszta, de nem feltétlen jelentheti azt, h az az alkatrész ROSSZ is.

Valaki találkozott ezzel a hibakóddal? Lehet valami kiváltó oka a rossz szenzor kivételével?

Valamit ha azt leveszem akkor nem állítódik el semmi? Mert már bontottam le potmetert, és olyan fura forgó hangot adott ki valami..., mintha az be lenne állítva, v vmi... Mind1, a lényeg, h leveszem, majd egyszerűen visszahelyezem, csavarozom a helyére, ez járható út? aztán a másik, h persze vkinek van-e tapasztalata ilyen hibakóddal?

Komplett fojtószelepházat cserélsz olyankor, ami egyben van, tehát nincs ami elállítódjon, az más dolog hogy lehet állítani, ha a másik nincs eltekergetve akkor nem lesz gond, ha el van akkor sincs baj csak be kell állítanod a régi alapján.

Az is lehet, hogy csak kontakthiba van, vagy az ECU rosszalkodik.

Link to comment
Megosztás:

JÓ!

MÁS:

-magasabb alapjárat kb. 1200-1300

- vagy felmegy, vagy ott kiakad...

Minden sz@r cserélve lett már, de ez NÉHA NÉHA előjön. Most viszont mentem ilyen, nagyon gagyi úton és pattogott jobbra balra a kocsi is ki villant a CHECK ENGINE.

gyors félreállás, 22-es hibakód, ami --Túl gyenge jel/fesz. a fojtószelep szögjeladótól/potenciometertől--...

Ez tiszta, de nem feltétlen jelentheti azt, h az az alkatrész ROSSZ is.

Valaki találkozott ezzel a hibakóddal? Lehet valami kiváltó oka a rossz szenzor kivételével?

Valamit ha azt leveszem akkor nem állítódik el semmi? Mert már bontottam le potmetert, és olyan fura forgó hangot adott ki valami..., mintha az be lenne állítva, v vmi... Mind1, a lényeg, h leveszem, majd egyszerűen visszahelyezem, csavarozom a helyére, ez járható út? aztán a másik, h persze vkinek van-e tapasztalata ilyen hibakóddal?

fojtó szelepház poti csere megoldja a gondot ;)

Link to comment
Megosztás:

de

maga szenzort kell cserélni

nem komplett házat

az más :)

És figyu McElek, ha leveszem, lecsavarozom. és visszaillesztek egy "új"at, akkor nem kell semmit állitani, v beállitani, ha igen, hol? s hogyan?

A kérdésem azért van mert mikor szedtem egyszer le egy olyat akkor olyan volt, mintha vmi spirálra lett volna csavarva és kerregett, mintha... felhúzhatós játék tekeredett vna ki magától.

Link to comment
Megosztás:

az más :)

És figyu McElek, ha leveszem, lecsavarozom. és visszaillesztek egy "új"at, akkor nem kell semmit állitani, v beállitani, ha igen, hol? s hogyan?

A kérdésem azért van mert mikor szedtem egyszer le egy olyat akkor olyan volt, mintha vmi spirálra lett volna csavarva és kerregett, mintha... felhúzhatós játék tekeredett vna ki magától.

nem kell semmit állítani csavargatni

lehúzod a csatit kicsavarod és annyi :)

http://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=142191&option=com_virtuemart&Itemid=26&kereso_modell=176&kereso_marka=Opel&kereso_modell=176&kereso_marka=Opel

Link to comment
Megosztás:

A helyedben fognék valami éghető spray-t és elkezdeném fújkálni a szívócső környékét,bárhol ahol fals levegőt szívhat,egyébként zárt fojtószelepnél mi mástól pörögne fel?

Simán lehet fals levegőtől is igazad lehet. 22es hibakód elmúlhat fojtószelep tisztítástól is.

Link to comment
Megosztás:

Mostanában, hogy bejött a hidegebb idő, hideg indításnál a corsa-m motorjából berregő hang jön ki pár másodpercig. Első gázadásnál eltűnik a hang. Meleg indításnál nincsen ilyen probléma. Faterom szerint a láncos motor miatt van ez. Mi okozza ezt? Jelent bármilyen gondot?

Link to comment
Megosztás:

Mostanában, hogy bejött a hidegebb idő, hideg indításnál a corsa-m motorjából berregő hang jön ki pár másodpercig. Első gázadásnál eltűnik a hang. Meleg indításnál nincsen ilyen probléma. Faterom szerint a láncos motor miatt van ez. Mi okozza ezt? Jelent bármilyen gondot?

Simán lehet, ha már szar nyúlott a lánc. A láncot az olajnyomás feszíti, amíg nem épül fel addig laza, így adhat berregő hangot.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.