Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Elöször is köszi az infókat meg a képet:)))

(A kompresszor ékszíja mellett lévő bal oldali cső lenne az egyik ami kellene)

Az a szervokormány szivattyújának csöve. Nem klímacső, szóval az aligha kellhet neked :)

Lehet akkor a kompresszor nem használható sajna, bár én úgy tudtam csak két fajta létezik az egyik az 1.0-es benyásé meg a többié ami egyforma.

Innen gondoltam:

http://osz-car.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__OPEL_s76___CORSA+B+%2873_,+78_,+79_,+F35_%29_s31_1993|03+++2000|09+++__1842/H%C5%B1t%C5%91-f%C5%B1t%C5%91+%C3%A9s+kl%C3%ADmarendszer_s54___Kl%C3%ADmaberendez%C3%A9s+%C3%A9s+alkatr%C3%A9szei_s50___KL%C3%8DMA+KOMPRESSZOR_s63_?gyakori=&rend_irany=desc&cikkkod=0165015%2F0-DEL

Tudom sajna költséges lesz de első körbe valahogy azt kellene kizárni hogy a rendszer meglévő része nem ereszt e sehol mert spec. a műszerfalat nem szívesen bontanám ki.

Ezek után egy klímahűtőt ventivel, szárítószűrővel kellene szerezni meg a két csövet ami hiányzik.

Utánna lehet sakkozni mit hova. Szerencsére van szerelő ismerős aki csinál hasonlót (1.6TDI Malac passatba digit klímát faragnak egy benzinesből)

Első körbe egy 50esre gondoltam + a töltés remélem nem sokkal megy fölé a végére:((((

Az igazat megvallva az Isuzu motor egy teljesen külön állatfaj az Opelekben, semmi sem passzol hozzá, ami a benzinesekhez. Ennél tök más a generátor, a szervoszivattyú, mint a többinél. Amúgy a műszerfal mögött lévő klíma cucc, az elpárologtató a legritkább esetben szokott ereszteni. Általában a klímahűtő fossa el magát (elkorrodálódik, elrohad, annak ellenére, hogy alumínium), vagy valamelyik klímacső dörzsölődik ki. Ez különösen a diesel motornál gyakori, mert ott nagyon rezeg a motor. Ezért nagyon kell figyelni beépítéskor, hogy a gyári rögzítési segédeszközök, bilincsek, amik a klímahűtőt és a csöveket rögzítik legyenek meg. Ha nincsenek meg, akkor bicikli belső gumival kell körbe tekerni őket, és kábelkötegelővel rögzíteni valahova.

50-ből nem fogsz kijönni szerintem, egy sima töltés van 10 k körül, ha olajat is kell pótolni (nálad kelleni fog, mert első feltöltés lesz) akkor több. Egy klímakompresszor 10-20, attól függ kitől veszed. A klímahűtő szintén egy 10-es. Csövek a bontós pofabőr vastagságától függően :) Ezen kívül a hajtást is meg kell oldani. Új szárítószűrő kell, és új tömítések. Ha a bontott alkatrészeket meg tudod olcsón szerezni ismerős bontóstól, akkor esetleg kijöhetsz 50-ből.

Amúgy ez a klíma beszereléses móka legtöbbször komplett donorautót igényel. Nem tudod előre pontosan, milyen alkatrészek kellenek, sokszor csak a szereléskor derül ki, hogy pl innen hiányzik egy burkoló elem, vagy egy tartókonzol. Nálad annyi előny van, hogy nem kell bontani a műszerfalat, a párologtató és a klíma vezérlése megvan. Viszont azon kívül semmi.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes dolog ez, mert az EPC valóban nem hozza a klímát az 1.7D-hez, úgyhogy az valóban valaki Diavia rendszer lehet. Ennélfogva elképzelhető hogy alkatrészeket sem tudnak adni hozzá újonnan az Opelnél, sem csöveket, sem kompresszort, de még klímahűtőt sem. Az utólagos befaragásnak meg az a bökkenője hogy ne tudni mennyire kell a nulláról indulni: pl. a klímás Corsáknak más a bal oldali motortartó bakja is a klíma ékszíja miatt, és nem lehet tudni hogy ez a Diavia rendszernél is így volt-e, vagy egyedileg oldották meg másként, mert akkor egyebek mellett motortartó bakot is kell venni... Ugyanez áll a kompresszorra, csövekre és klímahűtőre is: nem tudod hogy jók-e a gyári alkatrészek (mondjuk egy X14XE gyári klímás Corsából bontva), vagy speciális Diavia cuccok kellenek hozzá amik egyrészt nehezen beszerezhetőek, másrészt meg méregdrágák.

Szóval én nem akarlak elkeseríteni, de sztem az 50e-es költségvetéssel nagyon alábecsülted a mutatványt, sztem jó ha 100e-ből kijössz.

Én anno végigasszisztáltam egy klímabeszerelést Calibrába, az a nulláról indult és bontott gyári klíma került bele, de a tömítéseket így is újonnan kell megvenni mert azok kiszáradnak ennyi idő után és ereszteni fogják a gázt... az sem állt meg 100e alatt... Mondjuk ott műszerfali kábelköteget és fűtésboxot is kellett cserélni, neked annyi előnyöd van hogy ha szerencséd van akkor utastéren belül nem kell semmit szerelni, de még így is lehet hogy jobban jársz ha a Diaviához nem találsz alkatrészeket hogy kidobod a francba az egészet és belefaragsz egy gyári bontott rendszert.

A kompreszsor tényleg bökkenő, megnéztem az F Astrát, ott is laposszíjas a kompresszora az összes motorváltozathoz való klímának, de pl. Calibrában egészen biztos hogy volt ékszíjas kompresszor is ha olyan kell (a korai évjáratokban, '93-ig), tudom mert nekem is olyan volt.

Nost ezt a hsz-t átugrottam. Én tavaly tavasszal szereltem be klímát a kocsimba, ami egy Isuzu motoros Vectra B. Azóta is üzemel, kisebb problémátktól eltekintve. Én egy komplett donorautót szereztem ugyanolyan motorral (nem csak a klíma miatt) szóval így az alkatrész ellátással nem volt probléma. Persze a tömítéseket így is cserélni kellett vadi újra, amik méregdrágák. 300-1000 Ft darabja típustól függően a gyárinak. A szárítószűrő is új.

A klíma azóta is jól működik, olyan probléma, ami az utólagos beszerelés miatt lépett fel, nem volt. Nem írom le, hogy pontosan miket kellett átépíteni mert hosszú lenne a lista, de olyan képtelen dolgokat is, hogy generátor, lábtér burkolat, és hangszigetelő anyag egy darabja, ami a másik levegőelosztó box miatt kellett.

Kisebb nagyobb problémák voltak azóta vele, de ezt a 16 éves anyagok, alkatrészek számlájára lehet írni. A kompresszorban nem megfelelő szimmering volt (így került hozzám), így kétszer is elkezdte ott ereszteniu a gázt, mire rájöttünk, hogy mi a gond. A télen pedig az egyik alumínium cső repedt ki az egyik csatlakozásnál, sajnos elöregedett. A 16 év használat, regzések igénybevételek megtették a hatásukat.

Sajnos minden ilyen probléma esetén belekerülés összege alapból 10 e Ft-ról indul, ami a töltés. Ezen kívül van még az anyag ára, amit be kell építeni (pl klímahűtő, tömítés stb)

Ahogy írtam, szerintem az egyetlen reális esély, amivel ezt a klímát életre lehet kelteni, az Isuzu motoros F Astra, B Veki, vagy A Veki kompresszor/felfogatás/meghajtás, és mindegy milyen motoros de klímás B Corsa hűtőrendszer (lehet, hogy a vízhűtőt is cserélni kell) a klímahűtővel együtt. Ezeket valószínűleg nem kell faragni, gond nélkül felmennek a motorra és a karosszériára. A csöveket pedig kreatív módon kell átalakítani, átalakíttatni, csináltatni. Ezeket épület és jármű klímával foglalkozó cégek le tudják gyártani. Lényegében csak hajlítani, peremezni és toldani kell a csöveket a megfelelő méretre.

Itt persze majd még felléphetnek problémák a kész rendszernél, mert a B veki kompresszorja nagyobb, így valószínűleg annyi gázt fog szállítani, amit a Corsa B hűtő nem tud visszahűteni, és az elpárologtató nem tud elpárologtatni. Szóval itt az Astra F Isuzu motoros kompresszor kellene leginkább.

Nekem ilyen gondjaim nem voltak, mert a gyárilag méretezett B Veki klíma került át a kompresszortól az utolsó csavarig.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Bocs, csak most volt idő mérni. :)

Szóval:

- 95: szakadást mér;

- 98: 470-480 ohm;

volt egy (tartalék) 95-91 csati, amit próbaként berakva ez jött ki:

- 95: szakadás;

- 91: 2,2 kohm.

Ebből mit látni azon kívül, hogy szakadás van?

95 nem lehet szakadt, ezért csörög 220ohmnak kell lennie.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy 3 ajtós Gsi B Corsám van (1994), és annyi lenne a kérésem hogy a 3 ajtós C Corsa üléseit bele tudom rakni átalakítás nélkül, vagy valamit alakítgatnom kellene? Az én ülésem eltört, ha tudtok jó árban esetleg akkor vevő lennék egy vezető oldali ülésre!!! :)

ELŐRE IS KÖSZI A SEGÍTSÉGET!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ha már az egész hibát illetően nem tudott senki segíteni, esetleg abban tudnátok, hogy a P0130as hibakódnak mik lehetnek az okozói?

Valamint X10XE motoron az EGR jobb oldalon van a gyújtótrafó mellett. A kérdés az lenne, hogy mikor elkezdtem lekapni, hogy kitakarítsam víz kezdett el szivárogni. Ez, hogy lehet és miért? Ha lekapom akkor elkezd kiömleni a víz vagy nyugodt szívvel leszerelhetem a tisztítás idejére?

Az X10XE-nél az EGR szelep bent van a vízkörben, így ha megbontod elkezd kifolyni a hűtővized a legmagasabb pontról az EGR szintjéig, tehát ami a kiegyenlítőben van és a fenti csövekben.

A megbontás előtt le kell engedni a hűtővizedet, persze gyűjtsd össze és megszűrés után mehet vissza ha még nem érett a cserére, ha már közel jársz hozzá akkor inkább cseréld.

Link to comment
Megosztás:

Nost ezt a hsz-t átugrottam. Én tavaly tavasszal szereltem be klímát a kocsimba, ami egy Isuzu motoros Vectra B. Azóta is üzemel, kisebb problémátktól eltekintve. Én egy komplett donorautót szereztem ugyanolyan motorral (nem csak a klíma miatt) szóval így az alkatrész ellátással nem volt probléma. Persze a tömítéseket így is cserélni kellett vadi újra, amik méregdrágák. 300-1000 Ft darabja típustól függően a gyárinak. A szárítószűrő is új.

A klíma azóta is jól működik, olyan probléma, ami az utólagos beszerelés miatt lépett fel, nem volt. Nem írom le, hogy pontosan miket kellett átépíteni mert hosszú lenne a lista, de olyan képtelen dolgokat is, hogy generátor, lábtér burkolat, és hangszigetelő anyag egy darabja, ami a másik levegőelosztó box miatt kellett.

Kisebb nagyobb problémák voltak azóta vele, de ezt a 16 éves anyagok, alkatrészek számlájára lehet írni. A kompresszorban nem megfelelő szimmering volt (így került hozzám), így kétszer is elkezdte ott ereszteniu a gázt, mire rájöttünk, hogy mi a gond. A télen pedig az egyik alumínium cső repedt ki az egyik csatlakozásnál, sajnos elöregedett. A 16 év használat, regzések igénybevételek megtették a hatásukat.

Sajnos minden ilyen probléma esetén belekerülés összege alapból 10 e Ft-ról indul, ami a töltés. Ezen kívül van még az anyag ára, amit be kell építeni (pl klímahűtő, tömítés stb)

Ahogy írtam, szerintem az egyetlen reális esély, amivel ezt a klímát életre lehet kelteni, az Isuzu motoros F Astra, B Veki, vagy A Veki kompresszor/felfogatás/meghajtás, és mindegy milyen motoros de klímás B Corsa hűtőrendszer (lehet, hogy a vízhűtőt is cserélni kell) a klímahűtővel együtt. Ezeket valószínűleg nem kell faragni, gond nélkül felmennek a motorra és a karosszériára. A csöveket pedig kreatív módon kell átalakítani, átalakíttatni, csináltatni. Ezeket épület és jármű klímával foglalkozó cégek le tudják gyártani. Lényegében csak hajlítani, peremezni és toldani kell a csöveket a megfelelő méretre.

Itt persze majd még felléphetnek problémák a kész rendszernél, mert a B veki kompresszorja nagyobb, így valószínűleg annyi gázt fog szállítani, amit a Corsa B hűtő nem tud visszahűteni, és az elpárologtató nem tud elpárologtatni. Szóval itt az Astra F Isuzu motoros kompresszor kellene leginkább.

Nekem ilyen gondjaim nem voltak, mert a gyárilag méretezett B Veki klíma került át a kompresszortól az utolsó csavarig.

Azt nem tudod véletlenül hogy az Isuzu és a Német Diesel kompresszor csereszabatos e?

Esetleg meg tudod meg tudnád nézni a te kompresszorod típusát esetleg egy gyári számot tudnál adni?

Nekem az a bajom ahogy néztük nálam a szárító szürő nem a klímakopresszoron van hanem a balos lámpa alatt, tehát valami hasonló klímahütő kellen mint az F Astran!

Én 50et úgy gondoltam:

- 10 kompresszor

-10, 15hütő + venit a bontott

- 6-8ezer a szárítószürő

- A csövek

A töltés nem számoltam a 50be ami + egy 10es!

A kérdés hogy megéri e????

Link to comment
Megosztás:

Azt nem tudod véletlenül hogy az Isuzu és a Német Diesel kompresszor csereszabatos e?

Esetleg meg tudod meg tudnád nézni a te kompresszorod típusát esetleg egy gyári számot tudnál adni?

Nekem az a bajom ahogy néztük nálam a szárító szürő nem a klímakopresszoron van hanem a balos lámpa alatt, tehát valami hasonló klímahütő kellen mint az F Astran!

Én 50et úgy gondoltam:

- 10 kompresszor

-10, 15hütő + venit a bontott

- 6-8ezer a szárítószürő

- A csövek

A töltés nem számoltam a 50be ami + egy 10es!

A kérdés hogy megéri e????

50-et szerintem megérne, de ennyiből nem lesz sajnos meg. A bontósok közül a pofátlanabbja elkér még 20-at is egy kompresszorért.

Az én Isuzu motoros B Vekimen a kompresszor típusa: DENSO 6CA17A

A szárítószűrő a klímahűtőn van, nem a kompresszoron.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, kinek milyen magasra fut a vízhőmérséklet ilyen 24 fok körül? nekem elég magasra megy a százas alatti első rublika, ha egy kicsit várok csak és már meleg volt a motor. Lehet termosztát csereérett vagyok :D

Szép napokat!

92,5°C nálam általában. Valószínűleg cserélned kell igen, mert beragadt és nem nyit, az óra pedig a szívócsonkból mér.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Takarítása szerinted lehetséges, hónap vége van :D

Kétlem hogy a vízkő fogná be, ott egy komoly rugó van, tehát a melegre nagy erőt fejt ki, inkább elfáradt ahogy általában szokott.

1-3 ezer forint között mozog a termosztát, a cseréje sem több fél óránál, szerintem nem érdemes vele spórolni, mert ha besütöd a motort akkor a gatyád is rámegy.

Egyébként az előbb vittem el elő-műszakira a járgányt, egyből be is indult a ventim :)

Igaz a teleszkópjaimnak nagyjából annyi :S

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, kinek milyen magasra fut a vízhőmérséklet ilyen 24 fok körül? nekem elég magasra megy a százas alatti első rublika, ha egy kicsit várok csak és már meleg volt a motor. Lehet termosztát csereérett vagyok :D

Szép napokat!

Ha folyamatos országúti haladásnál 90-92fok környékén van,akkor semmi gond. Ha nyitva maradt akkor 85foknál feljebb nem tud menni,télen meg nem tudja elhagyni a hideg jelzést sem. Ha szorul akkor meg nagyon hamar el tudod érni a piros jelzést.

Ebben a 30fokban üzem meleg motornál 5perc alapjáraton ketyegés után felkúszik 100-ig,aztán indul a venti. X14xe-nknél meg az enyémnél is ilyen,x12sz motorom is ilyen volt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha folyamatos országúti haladásnál 90-92fok környékén van,akkor semmi gond. Ha nyitva maradt akkor 85foknál feljebb nem tud menni,télen meg nem tudja elhagyni a hideg jelzést sem. Ha szorul akkor meg nagyon hamar el tudod érni a piros jelzést.

Ebben a 30fokban üzem meleg motornál 5perc alapjáraton ketyegés után felkúszik 100-ig,aztán indul a venti. X14xe-nknél meg az enyémnél is ilyen,x12sz motorom is ilyen volt.

Ja igen, azért égetőbb a kérdés mert nincs benne a venti :D , a törés óta nem vettem, de asszem kérek ajánlatokat a szakfórumokon!, hátha akad valakinek egy 1000 éves de működő darab. :D Meg hát körbelesek bontóban is. Addig marad az ablak le, csutka meleg 4-esen + cigi kombó. :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm Urak, fizu után csere :D Tényleg le kell bontanom a vezérlést ist hogy hozzáférjek, vagy van valakinek spéci trükkje, a vizet amúgy is engedni kell. Majd asszony tartja a vedret amíg elcigizgetek a csere közbenhogy "jaaaaj de király, hát íííígy működik" :D

Üdv

Nem kell lebontani a vezérlést. Kiveszed a légszűrőt, leveszed az ékszíjat, és lebontod a felső vezérmű burkolatot. Felső holtpontba forgatod a motort, ott van a jel a belső vezérmű burkolaton. Fehér festékkel egy vékony ecsettel (lehet hibajavító is) összejelölöd a szíjat a vezérmű kerékkel. Megfogod, és kicsavarod a vezérmű kerék csavarját. Én légkulccsal csináltam, hogy ne kelljen feszegetni. Szépen lejön a kerék a helyéről és a szíj is lejön róla. Viszont a szíj alul szépen rajta marad a főtengely fogaskeréken, meg a vízpumpán is. Ezután kicsavarod a két csavart a vezérműtengely tövében, ami a belső burkolatot tartja. Alatta ott van a csőcsonk, amiben van a termosztát. Kissé nehéz hozzáférni, de kihajtva a belső vezérmű butkolatot hozzá lehet férni annyira, hogy a termo cserélhető. Előtte persze le kell engedni a vizet.

Ha Wahler termosztétot választasz, akkor Unixnál kettő féle van, azt válaszd, amelyikben egy gumitömítés van, amit rá kell húzni a termora, körbe veszi mindkét oldalról. A másik fajta wahlerben ugyanaz a termo, viszont mindenféle tömítés van benne, csak egyik se használható semmire. Ez a megtévesztő. A lapos tömítés nem passzolt a házra, így én Loctite 5910-el tömítettem le. Ilyen pasztát kapott a termo is, hogy biztosan ne engedjen át a kerülete mentén.

A visszarakás meg úgy megy, hogy a szíjat rávezeted a vezérmű kerékre úgy, hogy a jelölés passzoljon. Majd így szépen visszarakod vezérműtengelyre, ügyelve hogy a tengelyen lévő csap illeszkedjen a fogaskeréken lévő furatba. Kézzel nem fog visszamenni a helyére, rá kell kapatni a csavart, és azt szépen lassan csavarni befelé. A csavar így felhúzza a kereket a tengelyre. Én légkulccsal húztam vissza rá a csavart. Utánna gyertyák ki, motor körbeforgat, hogy minden oké-e, aztán ha igen, akkor gyertyák vissza, majd el lehet indítani, hogy a vezérlés a helyén van-e. Ha minden oké, akkor lehet visszaszerelni a dolgokat, paszta megszáradása után feltölteni vízzel. stb.

Nem félórás munka, ha először csinálod...

Link to comment
Megosztás:

Ja igen, azért égetőbb a kérdés mert nincs benne a venti :D , a törés óta nem vettem, de asszem kérek ajánlatokat a szakfórumokon!, hátha akad valakinek egy 1000 éves de működő darab. :D Meg hát körbelesek bontóban is. Addig marad az ablak le, csutka meleg 4-esen + cigi kombó. :icon13:

Akkor ez a gond, nem a termosztát a rossz :) Ezek a termok úgy szoktak tönkremenni, hogy átengednek üzemmelegnál alacsonyabb hőfok esetén is.

Link to comment
Megosztás:

üdv

nemrégiben cseréltem rúgókat (bontott elvileg jók) meg lengés csillapítót. Sajnos ennek ellenére is ha 4-5 en ülünk a kocsiba ül a hátulja :-D Kátyúba koppan :( Kaptam hozzá ilyen rúgó erősütő gumibakot. Nem fog eltörtni a rúgó, nem tűnik nekem ez valami jó megoldásnak, mert a spirálrúgó bizonyos részeit szerintem jobban terhelné. Csökken a rúgózás is más lesz a stabilitása a kocsinak. Szóval valaki tudna ebben tanácsot adni?

Termostát:

nem rémlik milyen ment bele, de nekem ált. 90 fokon van. 90 felett nyit egy kicsivel a mérőóra szerint(nincs 1/2 rublika) minden képpen érdemes cserélni elvileg kevesebbet eszik a kocsi is majd.

Link to comment
Megosztás:

Termostát:

nem rémlik milyen ment bele, de nekem ált. 90 fokon van. 90 felett nyit egy kicsivel a mérőóra szerint(nincs 1/2 rublika) minden képpen érdemes cserélni elvileg kevesebbet eszik a kocsi is majd.

A műszerfalban lévő deprez műszer pontoságára nem szabad adni, csak tájékoztató jellegű.

Ha a 90fokot stabilan tartja, én nem nyúlnék hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, a termosztátos infókat, teszteltem, tehát ha megy a verda akkor felkúszik "92 ig" aztán visszaesik 90 alé és aztán melegszik, ha folyamatosan megyek kb 90 km/h-val akkor ott marad 90 és a következő rublika között, nagy állásoknál megy nagyon fel (pesti dugók, HÉV átjáró stb...) így marad a venti vétel fizu után.

Köszönöm mindenkinek.

Peace

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Mivel az astra vásárlása nem sikerült,1.0 b corsát vennék. klímás nagyon szép állapotban van.Mit javasoltok,mire figyeljek,esetleg valakinek van tapasztalata ezzel a motorral?fogyasztása?megbizhatósága ilyesmik.

Menjél vele néhány km-es próbakört és ha rángat akkor ne vedd meg,mert az sz*pás.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Mivel az astra vásárlása nem sikerült,1.0 b corsát vennék. klímás nagyon szép állapotban van.Mit javasoltok,mire figyeljek,esetleg valakinek van tapasztalata ezzel a motorral?fogyasztása?megbizhatósága ilyesmik.

Szia!

Amire oda kell figyelni. Elől a hűtőnél belátsz a fém lökhárítóhoz. Nézd meg nem-e sérült. Rozsdásodás nem jellemző, legalább is nálam nem az. De ahol előfordul az a küszöb, mindkét oldalt. A hátsó lökhárító mögött az elemek összeforrasztása szokott még korrodálni. Ha benézel az autó alá akkor szemügyre veheted az első futómű elemeit is. Itt a felületi rozsdára igazából nem nagyon kell odafigyelni. Viszont ha még rajta van a szinter réteg és már több helyen is púpozódik, alatta elképzelhető rohadás. Ülj bele az autóba és figyeld meg, hogy ül-e az autó a súlyodtól vagy tartja magát így ellenőrizve a lengők állapotát. Azt is nézd meg, hogy ha szemben állsz az autóval valamelyik oldala nincs-e lejjebb mert idősebb corsáknál már szokott gond lenni a rugókkal is.

Ami nagyon lényeges, hogy minden funkciót ellenőrizz le. Index, ablakmosó, távolsági és fénykürt. Fűtés stb. Nézd meg, hogy a kipufogó fúj-e valahol. Ha lyukas úgy a legegyszerűbb ellenőrizni, hogy beindítod és végighúzod a csövek alatt a kezedet, aztán ha valahol érzed, hogy fúj az gáz. Általában a középső dob felfogatásánál szokott átlyukadni.

Ha mész is vele, akkor figyelj arra, hogy magasabb tartományban torpan-e. Rángat-e akármilyen szinten. Ugyan is általában a Corsákban a légtömeg vagy map szenzor és a lambdaszonda szokta megadni magát.

Fékezésnél, ráz-e a kormány. Ha teljesen kitekert kormánnyal próbálsz kanyarodni nyikorog-e.

Félre ne érts. Nem nézlek egyáltalán hülyének. Azért írtam le így mert én ezekre figyeltem és én is ilyen autót vásároltam.

Ami nekem rossz volt:

- Ablakmosó szivattyú

- Index kapcsoló (nem működött a fénykürt)

- Elöregedett gumik voltak rajta (húzott az egyik irányba, fékezésnél rázott)

- Légtömegmérő halott volt (itt hozzátenném, amint elvitted az autót szedd szét a kilométer órát és nézd meg, hogy helyesen van-e benne a MIL lámpának az izzója, mert nekem kitekerték így nem világított csak akkor vettem észre, hogy gáz van amikor szétszedtem és észrevettem)

Remélem ha egy kicsit is de tudtam segíteni.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy 3 ajtós Gsi B Corsám van (1994), és annyi lenne a kérésem hogy a 3 ajtós C Corsa üléseit bele tudom rakni átalakítás nélkül, vagy valamit alakítgatnom kellene? Az én ülésem eltört, ha tudtok jó árban esetleg akkor vevő lennék egy vezető oldali ülésre!!! :)

ELŐRE IS KÖSZI A SEGÍTSÉGET!!!!!!

Esetleg valaki tudna nekem segíteni? :hiya:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.