Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fék


Recommended Posts

  • Hozzászólások 643
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Varjunk csak.

Kicsit elore rohantatok.

Szoval VAN egy C GSI. Abban gyarilag elol valoszinuleg 256/260os hatul ?200?as fekek.

Tehat hidat es futomuvet kapasbol nem hinnem hagy cserelni kell, csak masik nyereg+tarcsa+betet kell.

Alom egy az eppen 15os ala meno brembo fekek es hozza a tarcsa elol es 1-2vel kisebb hatra (vagy ami most elol az hatra vagy mitudomen).

Azert tajekozodok erdeklodok es gondolkodok, mert itt ahol most "elek" par tizezerert (Ftnak megfelelo Font) lehet ilyesmiket beszerezni hasznaltan, csak hat nem Opel Corsa C GSI fekeknek hivjak (mert pl GSI Corsa itt sosem volt) hanem minden fele mas neven de alapbol Vauxhall.. Namost Pl az MG/Rover is van 4x100asban es azokhoz itt adnak brembo cuccokat (Fordhoz is van egy csomo de az 4x108as :rolleyes: ).

Tehat Ne riogassatok komplett hid cserevel, meg ABS/ASR beszerelessel. Ezek most bent vannak a kocsiban, de azt akarom hogy bent is maradjanak, vagyis ink'bb mukodjenek azutan is hogy komolyabb fekek kerultek a kocsim ala.

Szerintem az már benne figyel gyárilag. :blink:

Na azert maaaannn.. ;)

Ez maris jobban hangzik....

A Te Corsád alá viszont szerintem is valami komolyabb cucc kéne.

Bermbo nyereg viszont elég drága buli és ráadásul szeritnem több dugattyús is. Azt nagyon tudom hogy elég-e ahhoz a gyári munkahenger, mindenképpen kérdezz meg elötte egy hozzáértőt.

Epp ezt teszem.. Ti vagytok a hozzaertok akiket kerdezek :D

Link to comment
Megosztás:

Varjunk csak.

Kicsit elore rohantatok.

Szoval VAN egy C GSI. Abban gyarilag elol valoszinuleg 256/260os hatul ?200?as fekek.

Tehat hidat es futomuvet kapasbol nem hinnem hagy cserelni kell, csak masik nyereg+tarcsa+betet kell.

Alom egy az eppen 15os ala meno brembo fekek es hozza a tarcsa elol es 1-2vel kisebb hatra (vagy ami most elol az hatra vagy mitudomen).

Azert tajekozodok erdeklodok es gondolkodok, mert itt ahol most "elek" par tizezerert (Ftnak megfelelo Font) lehet ilyesmiket beszerezni hasznaltan, csak hat nem Opel Corsa C GSI fekeknek hivjak (mert pl GSI Corsa itt sosem volt) hanem minden fele mas neven de alapbol Vauxhall.. Namost Pl az MG/Rover is van 4x100asban es azokhoz itt adnak brembo cuccokat (Fordhoz is van egy csomo de az 4x108as :rolleyes: ).

Tehat Ne riogassatok komplett hid cserevel, meg ABS/ASR beszerelessel. Ezek most bent vannak a kocsiban, de azt akarom hogy bent is maradjanak, vagyis ink'bb mukodjenek azutan is hogy komolyabb fekek kerultek a kocsim ala.

Na azert maaaannn.. :blink:

Ez maris jobban hangzik....

Epp ezt teszem.. Ti vagytok a hozzaertok akiket kerdezek ;)

Szerintem használt cucc kéne és házon belül kéne maradni (vauxhall).

284/288 nyereg, hozzá való betét és gyártatott 4x100as tárcsa.

De érdemes körülnézni a nagyobb tárcsagyártók honlapján (brembo, ate), lehet hogy van más ótóhoz ekkora 4x100as tárcsa (pl. rönyó Cliohoz mintha lenne ilyen cucc).

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Ma kicseréltem az első féktárcsákat és betéteket, mert olyan furin, és erősen rázott a kormány, nagyobb tempóról fékezésnél.Brembo tárcsákat, és Ferodo premium betéteket kapott.

Elmondhatom, hogy most már hosszab ideje használom ezt a kombinációt, és nagyon jól szuperál.A fék még tartósabb használat közben is szabályosan harap, nincs bennem az a "minjánemtudokmegállni" érzés.

Szóval csak ajánlani tudom ezt a kombinációt azoknak, akik ilyesmiben törik a fejüket.

Link to comment
Megosztás:

Kérdés a következő!

Tudja valaki pontos féktárcsa és fékdob méreteket a kocsikámra? Úgy érzem, hogy megértek a cserére.

Pláne miótta akkor is befagy a jobb hátsó, amióta be se húzom! :blink: Na meg persze emiatt kicsit zakatolni is kezdett!

Szóval érdekelne a méret, meg hogy hátra mit javasoltok!

Előre valszeg megy a Brembo+Ferodo kombináció, ha kapok!

ui: elől ugye 256-os a tárcsa, hátul meg 200-as a dob? Ja, és milyen mélységű a dob? mert ha jól láttam, akkor ez is két méretben van legalább... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ez engem is érdekelne, hogy hátra milyen betét/dob párosítás a nyerő. Előre evidens a 236-os Brembo tárcsa a hozzá való Ferrodo betétekkel (apropó, jól láttam a Csergő árlistájában, hogy az enyémre való Brembo tárcsa 4000Ft/db, a Ferrodo betét meg 5661Ft/db? Többre számítottam... :rolleyes: ), de hátra mit javasoltok? Persze jól nézne ki a hátsó tárcsafék, de ez túl nagy műtét nekem, meg ehhez a motorhoz sztem felesleges is (még ha C14SE lesz belőle akkor is)...

Link to comment
Megosztás:

Ez engem is érdekelne, hogy hátra milyen betét/dob párosítás a nyerő. Előre evidens a 236-os Brembo tárcsa a hozzá való Ferrodo betétekkel (apropó, jól láttam a Csergő árlistájában, hogy az enyémre való Brembo tárcsa 4000Ft/db, a Ferrodo betét meg 5661Ft/db? Többre számítottam... :rolleyes: ), de hátra mit javasoltok? Persze jól nézne ki a hátsó tárcsafék, de ez túl nagy műtét nekem, meg ehhez a motorhoz sztem felesleges is (még ha C14SE lesz belőle akkor is)...

Sztem a 236-os hűtött tárcsa ára, a hozzá tartozó betétekkel igencsak veri a 14e.ft-os NETTO kedvezményes árat! :blink:

Amit te néztél, az a nemhűtött verzió ára lesz.

Link to comment
Megosztás:

Ami neked meg éppen van eladó, ha jól emléxem.

Egyébként a tárcsa vastagabb, és a nem tömör, hanem a közepén vannak a hűtőbordák.Tehát nem lukacsos, de lehet olyat is szerezni.

Már nincs. :rolleyes:

De legalább egy GSi-n szolgálja tovább az új gazdáját. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Valaki tudna akkor nekem is segíteni? Please!

kérdésem fentebb olvasható...

Előre biztos a 256mm-es kombó, de a hátulját célszerű szétborítani, és jól megnézni, mert lehet, hogy a dob, egy szabályozás, és a hozzávaló felferodoloztatott betétekkel tökéletesen fog működni.Ha mindenféleképpen újat akarsz, akkor a forgalmival a kezedben bemész az autósboltba, és ott az alvázszám alapján kikeresik/megrendelik a hozzá való dolgokat.Szvsz ez lényegesen költségesebb megoldás.

Link to comment
Megosztás:

Előre biztos a 256mm-es kombó, de a hátulját célszerű szétborítani, és jól megnézni, mert lehet, hogy a dob, egy szabályozás, és a hozzávaló felferodoloztatott betétekkel tökéletesen fog működni.Ha mindenféleképpen újat akarsz, akkor a forgalmival a kezedben bemész az autósboltba, és ott az alvázszám alapján kikeresik/megrendelik a hozzá való dolgokat.Szvsz ez lényegesen költségesebb megoldás.

Relatív a költségesebb dolog...

Ma kérdeztem azt a céget, aminél az új klubkártyával 10% engedményt adnak (nem akarok reklámot)...

15-20e között, de inkább a 15e-hez közel megoldható a vadiúj téma... az meg ralatíve nem sok, ahhoz, hogy akkor vadiúj lesz! Ja, és szomorú, de nálam volt a forgalmi, de nem tudtak mit kezdeni vele...

tavaly előtt, amikor munkahengerért mentem, akkor sem tudtak mit kezdeni vele... 2 méret volt abból... így 2 egyformát vettem, és mindkettőt cseréltem...

Akkor a jelek szerint marad az, hogy kerék lekap, oszt jól megvizsgálom... :rolleyes:

Ja, és akkor hátra ha új menne, milyet rakjak? mármint márkailag

Link to comment
Megosztás:

Akkor a jelek szerint marad az, hogy kerék lekap, oszt jól megvizsgálom... :rolleyes:

Ja, és akkor hátra ha új menne, milyet rakjak? mármint márkailag

Én úgy gondolom, hogy vedd fel a kapcsolatot *****l, mert Ő hamarabb fog tudni pontos, és használható infókkal, esetleg árajánlattal szolgálni ezügyben.Szerintem. :blink:

Link to comment
Megosztás:

A fentebb említett fékproblémám megoldása folyamatban van.

Ma került berakásra a hátsó fék... A beszerzett alkatrészek minőségéről csak annyit tudok mondani, hogy teljes mértékben stimmelt minden. Még a fékfelújító műhelyekben oly gyakori fékpofa alakításra kalapács segítségével című műveletre se volt szükség, annyira passzolt a dobba a fékpofa. Most már tudom, milyen az, ha van hátsófék a kocsin! Eddig még sose éreztem ennyire! A régi dobokban kb. 0,5 mm-es vállat csináltak a fékpofák... vagyis csereérettek lettek.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.