so666 Elküldve Október27, 2005 Megoszt Elküldve Október27, 2005 Üdv! Remélem nem kérdezek nagy hülyeséget: tud valaki olyan 6 sebességes váltóról amit be lehet szerelni G Astrába? Az ideális peresze az lenne ha 1-5 seb. áttétele ugyanaz lenne mint a gyári váltóban, csak lenne benne egy 6. Plusz olcsó, megbízható, könnyen beszerezhető is lenne :P Autópályán nagyon hiányzik egy 6. sebesság, 140-nél folyamatosan 4000 fölött pörög a motor, sokat fogyaszt és elég íhangos is. Ezt a tempót úgy érzem akár 3000-es fordulatszámon is tudná tartani, van benne elég nyomaték... Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Október27, 2005 Megoszt Elküldve Október27, 2005 Üdv! Remélem nem kérdezek nagy hülyeséget: tud valaki olyan 6 sebességes váltóról amit be lehet szerelni G Astrába? Az ideális peresze az lenne ha 1-5 seb. áttétele ugyanaz lenne mint a gyári váltóban, csak lenne benne egy 6. Plusz olcsó, megbízható, könnyen beszerezhető is lenne :P Autópályán nagyon hiányzik egy 6. sebesság, 140-nél folyamatosan 4000 fölött pörög a motor, sokat fogyaszt és elég íhangos is. Ezt a tempót úgy érzem akár 3000-es fordulatszámon is tudná tartani, van benne elég nyomaték... F-28 az ön ember.De: -1. kutya drága, ha egyáltalán van bontva. -2. ha 1X elcsesződik, még drágább hozzá az alkatrész. Szal sztem hozzá kell szokni ahhoz, ami van.Létezik persze épített váltó is, de arról most had ne beszéljek, mert nincsenek érdemleges infóim. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október27, 2005 Megoszt Elküldve Október27, 2005 So666! Rövid leszek: nincs ilyen. :P Amelyik gyári 6 sebességes váltó, annak arányosan rövidítve vannak a fokozatai, és egyébként sem megy fel a motorodra, valamint a féltengelyei is mások. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Október27, 2005 Megoszt Elküldve Október27, 2005 Nagyjából igaza van opel16v-nek, sőt az F28-as váltó hatodik fokozatának áttétele még rövidebb mint mondjuk a hosszú F18-as (WR) 5. fokozata. Arról nem beszélve hogy télleg drága (legalábbis nekem): ha éppen találsz eladót (merhogy hiánycikk is), akkor összeteheted a két kezedet ha 150ezer alatt odaadják. Link to comment Megosztás: More sharing options...
so666 Elküldve Október28, 2005 Megoszt Elküldve Október28, 2005 Ezekrol a valtokrol lehet a Neten talalni valamit? Pld milyen atteteleik vannak, hogy melyik autotipusba melyiket szereltek be... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve Október28, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Október28, 2005 Ezekrol a valtokrol lehet a Neten talalni valamit? Pld milyen atteteleik vannak, hogy melyik autotipusba melyiket szereltek be... Tgabika egyszer már beírt ide egy elég korrekt táblázatot a váltókról és áttételeikről. Bár asszem az hogy milyen típusba rakták őket, az nincs benne. Keress rá, most én sem tudom, hogy pontosan melyik topicban van. :oops: :oops: :roll: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve Október28, 2005 Megoszt Elküldve Október28, 2005 f28 konkrétan turbós cali 4x4, és vectra túró 4x4... másban nem... na jó ts200, de olyat úgy sem találsz... :-( Link to comment Megosztás: More sharing options...
so666 Elküldve Október28, 2005 Megoszt Elküldve Október28, 2005 Tgabika egyszer már beírt ide egy elég korrekt táblázatot a váltókról és áttételeikről. Bár asszem az hogy milyen típusba rakták őket, az nincs benne. Keress rá, most én sem tudom, hogy pontosan melyik topicban van. :oops: :oops: :roll: Calibra valtokrol irtak: [http]http://calibra.atw.hu/m_data/transfer.htm[/http] Mind1 a valto atszerelesrol valoszinuleg inkabb lemondok, sajnalom hogy az Opelek nem az auto loerejehez melto sebvaltot szereltek bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Október28, 2005 Megoszt Elküldve Október28, 2005 A Z16XE ugye olyan 101LE-s.S, annal a LE-nek, és nyomatéknak elég az F16-os váltó.De pl. a többi moci 150LE, 170LE, 204LE, oda azért már kell az F20-as váltó.Esetleg az F28. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október28, 2005 Megoszt Elküldve Október28, 2005 Nem F16 van azokon a motorokon... F17, meg F23, stb a G Astrákon... Az F-eken meg F15 volt ezeken a mocikon. So666! Ha jobban utánajársz, akkor látod hogy az összes autógyártó hasonló áttételezéssel gyártja a váltóit, csak a motor paraméterekhez van finoman hangolva, annyi az eltérés. Az újabb autókban levő 6 sebességes váltókon is a 6 sebesség nem hosszabb, mint a mieinken az 5. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
redline Elküldve November11, 2005 Megoszt Elküldve November11, 2005 Mióta bejött a hideg nyikorog a kuplungpedálom, gondolom van valahol rugó benne vagy vmi hasonló. Fujjam le wd40-el, mert az mindenre jó? :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve November11, 2005 Megoszt Elküldve November11, 2005 Mióta bejött a hideg nyikorog a kuplungpedálom, gondolom van valahol rugó benne vagy vmi hasonló. Fujjam le wd40-el, mert az mindenre jó? :P Szószerint. :mrgreen: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kagome Elküldve November22, 2005 Megoszt Elküldve November22, 2005 Opel Kadet D F10 tipusú manuális 4-es és 5-ös fokozatú váltó olaj feltöltési mennyiségére lenne szűkségem, mert simering sérülés miatt elfolyt az olaj! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lui Elküldve November22, 2005 Megoszt Elküldve November22, 2005 Opel Kadet D F10 tipusú manuális 4-es és 5-ös fokozatú váltó olaj feltöltési mennyiségére lenne szűkségem, mert simering sérülés miatt elfolyt az olaj! Megadhatná valaki ugyanezt Omega R25-re is.. :roll: Mármint azon kívül hogy a szintjelző csavarig.. Mert szeretném tudni, mennyi olajat vegyek a GM váltócsodájából? 2 lityi vagy3? Gondolom olyan 1,8 leet, de nem vok biztos benne.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
berlina Elküldve November28, 2005 Megoszt Elküldve November28, 2005 Ez nem probléma, csak egyenlőre furcsa: Tegnap fölemeltem a kocsit, hogy kipuffot tömítsek pasztával. A lényeg az, hogy korábban még nem indítottam be úgy, hogy a kocsi föl volt emelve. Autó fölemelve, hajtott kerék nem ér a földhöz, motor alapjáraton, sebváltó üresben: a kerék forog, és nem kicsi erővel, (persze kézzel azért meg tudom tartani). Járó motorral, váltó üresben: még egyébként nem indult el az autó, tehát nem hiszem, hogy össze lenne valami akadva a sebváltóban. Ha kinyomom a kupplungot, a kerék nem forog tovább. Elég fura, ennyi erőt vinne át a kavargó olaj a váltóban? vagy valami más? ez normális? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve November28, 2005 Megoszt Elküldve November28, 2005 Szerintem olaj. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tóbiás Elküldve November28, 2005 Megoszt Elküldve November28, 2005 Elég fura, ennyi erőt vinne át a kavargó olaj a váltóban? vagy valami más? ez normális? Ez normális! Röviden: a nyelestengely fix fogaskerekei állandóan forgatják a kihajtótengelyen csapágyazott másik sor fogaskerék mindeggyikét (ezek valamelyikét kapcsolja a kapcsolómű a tengelyhez váltáskor) az öt fogaskerék csapágyának surlódása plussz a sűrű olaj átviszi a forgást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
berlina Elküldve November29, 2005 Megoszt Elküldve November29, 2005 aha köszönöm, csapágyakra nem is gondoltam de világos, azoknak is van valami alapsurlódása Link to comment Megosztás: More sharing options...
so666 Elküldve November29, 2005 Megoszt Elküldve November29, 2005 Hello' G Astra váltó hideg idöben 1-est nehezen veszi be - tulajdonképpen szinte csak álló helyzetben (kb. 5 km-h alatt) kapcsolható. Elindulni lehet vele, csak visszakapcsolni nem. Néha be lehet erőltetni de ezt nem nagyon akarom... se dupla kuplung se gázfröccs nem segít, és hoszabb úton sem változik a helyzet. Cserébe nyáron teljesen jól működik :lol: Szerelő cserélt benne olajat, ugyanazt az Opel váltóolajat tette bele, szerinte ennek nem lenne szabad okoznia ilyeneket... az összes lehetséges helyen megkente, most sokkal könyebben jár - kivéve az 1-est azt még mindig akadozva veszi :? Mi a baj? Más olaj kell bele (milyen?) Nem hiszem hogy szinkronkopás lenne, még csak 72000Km van benne, nem recseg, nincs semmi zaja... Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve November29, 2005 Megoszt Elküldve November29, 2005 Hello' G Astra váltó hideg idöben 1-est nehezen veszi be - tulajdonképpen szinte csak álló helyzetben (kb. 5 km-h alatt) kapcsolható. Elindulni lehet vele, csak visszakapcsolni nem. Néha be lehet erőltetni de ezt nem nagyon akarom... se dupla kuplung se gázfröccs nem segít, és hoszabb úton sem változik a helyzet. Cserébe nyáron teljesen jól működik :lol: Szerelő cserélt benne olajat, ugyanazt az Opel váltóolajat tette bele, szerinte ennek nem lenne szabad okoznia ilyeneket... az összes lehetséges helyen megkente, most sokkal könyebben jár - kivéve az 1-est azt még mindig akadozva veszi :? Mi a baj? Más olaj kell bele (milyen?) Nem hiszem hogy szinkronkopás lenne, még csak 72000Km van benne, nem recseg, nincs semmi zaja... Szerintem minden autóé ezt csinálja hidegben. Nekem is mindkét autómnál megvan ez a jelenség. :roll: 1-esbe tenni autót meg amúgy is csak álló helyzetben szabad. 8) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve November29, 2005 Megoszt Elküldve November29, 2005 1-esbe tenni autót meg amúgy is csak álló helyzetben szabad. 8) Elvileg. Néha azért van rá szükség, de nagyon nagyon ritkán. Egyébként én talán 3-szor raktam egyesbe a két év alatt guruláskor, de akkor gond nélkül vette. Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve November30, 2005 Megoszt Elküldve November30, 2005 Szerintem sem kell egyesbe rakni gurulás közben, de azért az se jó, ha teljesen lehetetlen. Nekem is volt ilyen gondom, én akkor a kuplungállítással orvosoltam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November30, 2005 Megoszt Elküldve November30, 2005 Opel váltók sajna ilyenek. 1-esbe nehéz rakni mozgó állapotban. Ha nagyon zavar a jelenség, akkor vegyél Hondát, abban kellemesen megoldották ezt a problémát, igaz 80e km-ként cserélni kell benne az olajat. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
so666 Elküldve November30, 2005 Megoszt Elküldve November30, 2005 Szerintem sem kell egyesbe rakni gurulás közben, de azért az se jó, ha teljesen lehetetlen. Nekem is volt ilyen gondom, én akkor a kuplungállítással orvosoltam. Akkor ti mind 2-esben csusztatott kuplunggal haladtok az araszolo pesti dugoban? En azt csinalom, csak ugye a 16V motort porgetni kell, a kuplungot is sajnalom, a valtot is sajnalom :roll: Hondat vennek, de nem talaltam kombit :shock: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November30, 2005 Megoszt Elküldve November30, 2005 Az araszoló dugó egyik autónak sem egészséges alapból. Nem üzemszerű körülmény. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts