Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ScareCrow

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    13
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Miskolc

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

ScareCrow's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok! 2004-es 1.2-es G Astra Vivával kapcsolatban lenne egy kérdésem. Az utóbbi időben a levegőkeringető befújja az utastérben a levél-, virág- és egyéb törmeléket. Pollenszűrő-hibára (lyukas, elmozdult?) gyanakszunk, meg is fogom nézni. Kérdésem, hogy lehet-e, kell-e egyéb hibára is gondolni? Előre is köszönöm a válaszokat. Üdv. SC
  2. Szia! Köszönöm a linket (és mindenkinek a hsz-kat). Megnéztem, és kicsit elbizonytalanított, hogy a csavarok hazsnáltnak látszanak... Rosszul látom?
  3. Mindig Mobil 10W40-essel használtam, most is az van benne. Erről is egy pár szót, a több infó jobb: a szerelőm (nem Opel) az első olajcserekor és azóta is automatikusan ezt tette/teszi bele. Először ugye 4-5 évig bírta az elvileg Opel szervíz által visszahívásosan cserélt vezérlés (azért 4-5 merft nem tudom, h az előző tulaj milyen olajjal használta, én nem egészen 3 évesen vettem az autót), de a 2011-es lánccserét követően már csak kb. másfelet. Visszatérve az olajhoz: tavaly az esedékes olajcserére levittem az Opelhoz (ugyanoda, akik most az ajánlatot adták a vezérlésre) látva a 4+ akciót. Az akcióban GM 10W40-es szerepelt, de azt mondtam nekik, hogy ráfizetek és tegyék bele az 5W30-ast, tudtam, hogy ez az ajánlott, úgymond legalább egyszer kapja meg a "nekivalót". Nos, ez meglett, viszont amikor a motor bemelegedett, annyira elkezdett csattogni, hogy kénytelen voltam 2 hét után visszacserélni a mindig is használt Mobil 10W40-re, mellyel ismét csendes lett. A csattogást munkatársaim hidrotőke-zajnak minősítették - lehet, hogy a lánc volt...? (az fémesen csattogott, a lánc pedig - tapasztalatom szerint - kotyogósan, "dízelesen" szól).
  4. Sziasztok! 1.2-es G Astrám van, 2004-es. 2007-ben vettem az autót, úgy értesültem, hogy ezt a sorozatot vezérműlánc-probléma miatt visszahívták. A szervízkönyvben szerepel is, hogy "Vezérműlánc cserélve", pecsét, aláírás, 2005-ös dátum. 2011-ben kb 55 ezer km-nél a lánc elkezdett csörögni, kicseréltettem (nem Opel-szervízben). Az a helyzet, hogy kb 2 hónapja ismét jelentkezik a csörgés (az autó most 77000 km-ben van), és kissé ideges lettem ettől, elvittem egy Opel-szervízbe, ahol rámondták, hogy vezérműlánc-csere szükséges. Kértem ajánlatot, 25%-os kedvezményt kaptam, az ár 131000 lett, ebben benne van az olajcsere is, plusz tömítések stb., egy egész lista, hogy mit cserélnek. Hát kissé leizzadtam az ártól, ezért fordulok most hozzátok: volt-e esetleg itt valakinek hasonló tapasztalata? 77000 km-nél ez lenne a harmadik lánccsere, ez nagyon nem hangzik normálisnak. Feltételezem, hogy annó 2005-ben az Opelnél (másik szervíz) nem cserélték le, csak bepecsételtek. 2011-ben szerintem a magán szerelő csak a láncot cserélte (azt mondta, hogy 16 mm-t megnyúlt (!) ), és a láncmeghibásodást okozó alkatrészt nem, ezért lehet, hogy most ismét elkezdett nyúlni és ha a motor teljesen meleg, akkor csörögni. Nem szeretnék láncszakadást, vagy hasonló még többe kerülő eseményeket. Egy másik, nem Opel szervíz 95000-ért csinálná meg ugyanezt a munkát (szerintük ugyanazokkal az alkatrészekkel), mindkettő 2 év garanciát vállalna. Mielőtt kiadnám ezt a nem kevés pénzt, kérlek írjatok véleményt (szerintetek pl. mi okozhatja a visszatérő lánc-problémát...?). Előre is köszönöm. Üdv.
  5. A gumis természetesen azt mondta, hogy nem lesz semmi gond. Persze tőle venném... :-) , ezért gondoltam, hogy itt kérdezem meg inkább, pártatlanoktól :-) Előre is kösz a többiek véleményét is!
  6. Köszönöm a gyors választ. Más (pl. mechanikus) gondot nem okozhat, mint azt, hogy csalni fog az óra 3,2%-ot...? Mert ha csak ennyi, akkor megvenném... (az autó eredeti állapotban van, azaz nem volt módosítva semmilyen formában)
  7. Sziasztok! 2004-es 1.2-es G Astrámon 195/60 R15-ös gumik voltak. Lehetőségem lenne venni egy szett új nyári Hankook gumit viszonylag olcsón (65e szereléssel együtt), viszont az 195/65 R15-ös. Kérdésem az, hogy megvehetem-e, vagy problémát okoz a nagyobb méret? Válaszotokat előre is köszönöm. SC
  8. ScareCrow

    Fogyasztás

    Köszönöm a gyors választ.
  9. ScareCrow

    Fogyasztás

    Üdv mindenkinek! A tankolásjelző villogásának kezdetét követően szerintetek kb. hány kilométert lehet még megtenni...? (Atra G 1.2, 16V) Köszi SC
  10. ...Nekem pont fordítva van... melegen csinálja csak :-( Ha esteleg valakinek eszébe jutna valami a 16815-ös hsz-ra, ismételten megköszönném. SC
  11. Üdv a Fórumnak! Egyszer már kaptam gyors és pontos segítséget itt (köszönöm!), ismét hozzátok folyamodnék. Astra G, 2004-es, 1,2-es 16 szelepes benzines Ecotec motor, láncos vezérlés, szervizkönyv szerint (úgy tudom visszahívásos) lánccsere történt, kb. 2005-ben. A jelenség: a hideg motornak beindítás után szép hangja van, de kb. 8-10 km vagy több megtétele után „kattogni” kezd, amolyan dízeles felhangja lesz alapjáraton. Elég rossz körülmények között használom, általában kis távolságot teszek meg vele egy alkalommal, belvároson keresztül (lámpák, stb), kevesebb, mint 6 km-t, ezután még általában nem jön elő a jelenség, vagy csak halkabban. A hang nem egyszerre jelentkezik a vízhőfok beállásával, hanem azt követően, ahogy említettem, minimum 8-10 km után, és alapjáraton hallani. Ha a fordulatszámot növelem, elhalkul (és azt hiszem, hogy nem a motorzaj hangosodása miatt nem hallom), de ahogy visszaáll alapjáratra, ismét „dízelesen” kezd morogni. Egyébként semmi gond vele, nemrég négyszer is megtettem vele egyhuzamban 650 km-t, semmi probléma nem jelentkezett, leszámítva a hangot. Hidegen indítást követően kb. 1 másodpercig hangos, mintha olaj nélkül lenne, de az megszűnik, kb. akkor, amikor az olaj eljut oda, ahová kell. Szerelőnek megmutattam, szerinte szelepemelő tőkét kell cserélni, más vélemények szerint a lánccal, vagy láncfeszítővel van gond. 10W40-es Mobil olajjal használom, évente cseréltetem, max. 10 ezer km-t megyek vele. Motortisztító adalékot is tettem bele egyszer, nem változott semmi. Kérném a véleményeket, ha valakinek volt már tapasztalata hasonló problémával, esetleg van ötlete, nem szívesen vágok bele a kb 50k pénzes tőkecserébe. Előre is köszi a segítséget.
  12. KGR, Tommirra, Mc-elek, nagyon köszönöm a segítséget!! Gyors és érdembeli reagálásotok kellemes meglepetés volt (és a Tommirra által belinkelt Lecso tényleg kiválóan dokumentált "esettanulmánya" külön köszönetet érdemel!). Remélem a javítás is ilyen simán megy majd kb egy hét múlva. Még egyszer hála, érdemes volt ide regisztrálni.
  13. Üdv! Információra lenne szükségem a külső-belső levegőkeringetést szabályozó motor végállásával / végálláskapcsolójával kapcsolatban. Hibajelenség: gyújtást ráadva a motor folyamatosan működik / erőlködik, a kiválasztógomb (külső illetve belső keringetés) állásától függetlenül, nem áll le a művelet végrehajtását követően, azaz miután a keringetés típusának kiválasztása megtörtént. Folyamatos és egyenetlen erőlködő hang, működő szellőzésnél egyenetlen levegőbefúvás az utastérbe (gondolom a levegőszívás váltakozik kívülről és belülről?) Kikapcsolt szellőzésnél (ventillátor 0 állásban) is folyamatosan működik / erőlködik a kiválasztó motorja, féltem, hogy leég. Ismerős szerelőhöz beugrottam az autóval (nem Opel szervíz). A motor egysége a kesztyűtartó mögött található, kb 8cm magasságú és szélességű fekete doboz, fehér négyágú csillag alakú műanyag meghajtótengely áll ki belőle, ami forgásával a kiválasztást végzi. Ez folyamatosan forog (forgásiránya a kiválasztógomb állásától függő) és úgy tűnik, hogy nem érzékeli a végállást. Idő szűkében ennyit sikerült megállapítani. Kérdésem, hogy az egység belső (talán mechanikus) végálláskapcsolóval rendelkezik, vagy az ablaklehúzó egységekhez hasonlóan programozható-e (ez utóbbit a szerelő nem tartotta valószínűnek, mert csak két vezeték kapcsolódik hozzá). Továbbá tapasztalt-e valaki hasonló hibát és hogy sikerült megoldani? Kuka-e az egység, vagy javítható? Ideiglenes megoldásként megszüntette a tápellátást, így most csak külső levegő ömlik be. A levegő irányának szabályozása (szélvédőre, lábra stb) jól működik. G Astra, 2004-es. A segítséget előre is köszönöm, elnézést a talán túl részletes hozzászólásért. ScareCrow ui.: most láttam, hogy van egy hasonló, de lezárt téma, de megvallom, nem igazán tudtam a megoldást kikövetkeztetni a néhány hozzászólásból (mi az, ami eltör(he)t és cserére szorul, stb)
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.