Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Vilmoskörte

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    230
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    2

Vilmoskörte last won the day on Február 19 2017

Vilmoskörte had the most liked content!

Vilmoskörte névjegye

  • Születésnap 1971-04-13

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Város
    Debrecen

Legutóbbi látogatók

1.657 profile views

Vilmoskörte's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

24

Hírnév

  1. Egy szezont futott nálam is, nem volt rossz. Most Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5w-30 van benne. Magasan az eddigi legjobb, amit használtam. Nem is tervezem a jövőben mást használni. Hidegen is olyan selymesen fut a motor és olyan finom hangja van, amit magam sem hittem.
  2. Miért? Szerinted a motor tervezői nem számoltak a nyárral? A 30-as olajnak kisebb a viszkozitása, gyorsabban folyik, ezáltal jobb a hűtése. Nem igazán látom, hogy miért is jobb a 40-es olaj, amikor nagyobb belső ellenállása révén kisebb a folyóssága.
  3. Inkább 5w-30 legyen. Egy kört futott már nálam is, meg voltam vele elégedve. Most Fusch Titan GT1 Pro Flex 5w-30 van benne, nagyon sima a hangja a motornak.
  4. Sziasztok. Olyan problémám van, hogy a téli gumi ferlrakásakor szólt a srác, hogy lóg a kerék. Amikor megemelték, akkor "lefittyen", emelve pedig a kereket mozgatva 1-2 centi mozgása van. Főleg jobb oldalt. Szerinte toronycsapágyat kellene cserélni. Szerintetek? Ismerős szerelőnél kérdeztem a műveletet, kérve, hogy gyári vagy jó minőségben érdekel csak a dolog. 40 és 50e között mondta a műveletet, teljes körűen. Vélemény?
  5. Csak néhány másodpercig zúg, próbáltam már hallgatózni. De kiveszem a kesztyűtartót és meglesem.
  6. Meg fogom nézni a belső keringtetést, magam is erre gondolok.
  7. Akkor mitől lehet és mitől párásodik eszementen az ablak? Pollenszűrő cserélve, beűlünk négyen és 5 perc múlva csorog a víz az ablakok belsején. Baromi módon zavar. Null kilométerrel vettem az autót, most kilencedik éves, soha nem volt vele ilyen bajom (meg más sem). Ezen a télen meg katasztrófa. 2-3 venti állásban annyi helyen tiszta az első szélvédő, hogy alul van 15 centi, amin lehajolva kilátok. Akkora holt terek vannak, hogy nem győzök hajolgatni kanyarodáskor, hogy ne csapjak el senkit:(
  8. Sziasztok! Az első szélvédő alján lévő gumicsík (ennek mi a pontos neve, hogy tudjak rendelni?) kb 5-8 mm-re már eltávolodott az üvegtől. A jobb első űlés előtt sajnos nedves a szőnyeg Gondolom itt vezeti be a vizet. Tudom ezt magam orvosolni vagy szerviz? Nem a költséget sajnálom, hanem a szervizek "szakértelmét". Sajnos több negatív tapasztalatom van, szöveg az nagyon megy, hozzáértés, lelkiismeretesség már sokkal kevésbé. Vagy Debrecenben hova lenne érdemes elvinni? Gondolom megbontani sem ártana, hogy lehessen látni az esetleges okozott kárt.
  9. Régebben itt olvastam, hogy ez a gyári feltöltéshez használt olaj. Személyes tapasztalatom nincs, de lehet az lesz legközelebb. Eddig mindig GM 5w-30 volt a gépben (most is), nincs vele bajom. Ezelőtti olaj egy "szezonban" Eneos Hyper Premium 5w-30 volt, igazából különbséget nem tapasztaltam a GM olajhoz képest. Talán magasabb fordulaton (4e fölött) mintha simább, halkabb lett volna, de lehet csak placebo. Hidegen egyikkel sincs bajom. Az éjszakai -22 fok érződött induláskor, de ilyen hidegnél mindegy lett volna melyik olaj, szerintem.
  10. Ebben a hónapban lesz 8 éves a verda, 70e km van benne. Mi legyen a karbantartása? Nyáron volt olajcsere, gyertyacsere, pollen és légszűrő cseréje. Valami ezen kívül? Szíjakat esetleg? Ha igen, milyet? Ebben a monszunos időben baromi gyorsan párásodik a beltér, gyakorlatilag klíma nélkül nem látok ki. Újabb pollencsere esetleg vagy mitévő legyek?
  11. Nekem is volt elcsavarodva, kizárólag gyári olajszűrőt használok, soha nem volt benne más. Miért nem 5w-30 olajat használsz, megkérdezhetem?
  12. Nekem most lesz aktuális a csere hamarosan. Tavaly ilyenkor Eneos Premium Hyper 5w-30 ment bele, próbaképpen. Egy év alatt semmi különbséget nem vettem észre (persze laborom nincs hozzá) a gyári 5w-30 olajhoz képest, amit addig is használtam. Most újra a GM olaj megy bele. Lehet hogy 200e km használatnál mérhető lenne a kettő közötti különbség, de ezt nem tudom egyelőre sem cáfolni sem megerősíteni. Csomagban rendeltem a gyári olajat, olajszűrőt és armafilt pollenszűrőt. Nekem ez így bevált.
  13. Hogy mi a hiba, azt látatlanban nem tudom megmondani. De a klímát 2 hetente bekapcsolom télen is 10 perce legalább pozitív hőmérsékletnél és nincs panaszom. Októberben 8 éves a verda, ugyanaz a rendszer. Tavaly elvittem bevizsgálni, mégiscsak 7 éves volt, hibátlan, hozzá sem nyúltak.
  14. Nem is vitatom el, de mennyivel lesz jobb/korszerűbb/technológiailag fejlettebb ez a motor? Locsolhat bele 5eft/liter árú olajat is, az nem fog rajta segíteni. Amikor ezeket a motorokat tervezték, nem abból indultak ki, hogy 20+ év múlva milyen olajak fognak rendelkezésre állni, hanem az akkor elérhető olajakat vették alapul. Ha ezt beletölti (akkori szabványút) már teljesíti a követelményeket. Tehet bele jobbat, drágábbat, korszerűbbet, de az a motor nem fogja kihasználni. Részemről ennyi, nem akarok én senkit sem hittéríteni.
  15. Miért is? Egyrészt Te magad mondod, hogy pozitív változást tapasztalsz, másrészt (nem bántás képpen mondom) annak a motornak nem kell csúcs olaj. Több évtizedes motorokról beszélünk, nem egy mai high-tech technikáról. Rendszeres csere, időnként fagyi és ennyi, nem kell túllihegni ezt sem.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.