Jump to content

cszoli

Forummember
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Semleges

About cszoli

  • Rank
    cszoli

Személyes információ

  • Lakhely
    Budapest

Recent Profile Visitors

2,243 profile views
  1. Valami egyszerű módszert keresek (pl. egy csatlakozó lehúzása, egy vezeték elvágása, stb.) amivel azt az átkozott funkciót deaktiválhatnám, hogy a szélvédőre fújáskor a belső keringetés automatikusan kikapcsol. Tudom mire való, de már nagyfiú vagyok és észreveszem, ha párásodik az ablakom. Ráadásul klíma mellett ez nem probléma (legalábbis nyáron nem) Valakinek van ötlete? Zoli
  2. Én úgy tudom, hogy a VVTI az változó szelepvezérléses és 4 szelepes, amire te gondolsz, az a Jazz 1,4-es kétszelepes ikergyertyás megoldása, ami szintén nagyon modern és nagyon keveset fogyaszt. De ezt a motort sose rakták civicbe.
  3. Bocs: helyesen: más zajt az ajtó felől még nem tapasztaltam G-nél.. Azért nem ugyanaz :))
  4. Ajtóktól jövő zajok: 1. Ajtókeret: megoldás: ajtóbeállítás 2. Ajtókárpit: megoldás: leszerel, érintkezési pontokhoz szivacsszigetelés, visszaszerel 3. Ablak a keretében: megoldás: sínek zsírzása évente. Más zajt még nem tapasztaltam G-nél. Zoli
  5. Hát ha a szerelők ez alapján dolgoznak, nem irigylem őket... :)) Azért köszi, legközelebb, ha szétszedem, kipattintom a fűtésblokkot is. Amúgy azóta nem nyiszorog. Üdv zoli
  6. Nekem városban klíma nélkül se eszik ált 9-nél kevesebbet. Autópályán 7,5-7,7 140-nél kb. A Honda kicsit nehezebb, az 1,4-es nem VVTI, az egy régebbi motor (de ugyanúgy D4-es), a váltóáttételek hasonlóak, de a motor jobban húz alul és sokkal kevesebbet fogyaszt. Szóval tényleg tudnak valamit. Ja, és egy 1,4-es Civic 4 légzsákkal, ABS-sel, klímával, elektromos ezzel-azzal 4 M alatt van, amit Opelből épp hogy talán kihozol (na jó, most talán a Classic-2 alatt futó G-vel, bár nem tudom). És ahhoz mindig is 3 év gari volt.
  7. cszoli

    Astra gyári "HIFI"

    rákerestem a német Astra-G fórumban, ott azt írják, nincs előerősítő-kimenet rajta, ezért csak jelszint-átalakítóval megy.
  8. :shock: A kereszttartó egy valamilyen funkciójú fémdarab (aktuálisan) az autó alján, a motortérben, közvetlenül a kifolyó pipa alatt. Mivel ez a motortól felmelegedik, meg gondolom menetszél is szárítja, plusz a gyári alvázvédelem göcsörtös felületet ad neki, a kondenzvíz (egy része) erről elpárolog, mielőtt a földre csöpöghetne. Fogyasztás: azért kérdeztem, mert én néha sokallom, összevetve mondjuk egy hasonló paraméterekkel rendelkező Honda Civic 1,4-es fogyasztásával (az városban extrém esetben fogyaszt 8-at). Az enyém ált 9,5-et iszik, és ez a 21. században szvsz sok. Újabban kísérletezem azzal, hogy városban 3000-nél nem váltok fel, hanem stabilan megyek hármasban. Még nincs statisztikailag értékelhető mennyiségű adatom, de csökkenni látszik a fogyasztás. (kopp-kopp) Uhuhu!!!! Sikerült már valami? Kérlek értesíts. Ha másképp nem, hát privát üzenetben.
  9. Nem tálcát mondtam, hanem azt, hogy a kifolyóból kifolyó víz egy valamilyen kereszttartóra folyik rá, és arról elpárolog nagyrészt. Legalábbis a saját esetemben erre jutottunk, mivelhogy én is szétszedettem a csöpögés hiánya miatt. De mivel a víz nem állt a tálcában (a hűtőtest alatti rész), és a kifolyó csőre vizes volt, így hibát nem állapítottunk meg. A fűtésre nincs ötletem, talán elektromos csap van eleve, hogy az automata klíma miatt ne kelljen külön szerelgetni, de tényleg nem tudom. Egyet elfelejtettem megkérdezni: telo, neked mennyit eszik városban az autó? cszoli
  10. És a fűtőszabályzókat ki kell pattintani? Ha kipattintom nem ugrik szét semmi (bowdenek, stb...) ???
  11. Némi segítséget szeretnék kérni. A középkonzolom néha fura hangokat hallat, sikerült már behatárolnom, hogy fentről, a szorító "tulipán" környékéről jöhet a hang. Mivel előző astrámon cseréltek középkonzol-izzókat, kb figyeltem, hogy kell kiszerelni. A következőket tettem: Kivettem a rádiót (4 kis csavar ki, + kiemelővillák) 3 fűtőrendszer-gomb le. Mivel a rádió mellett levő 2 csavart a rádió keretétől nem lehetett kivenni, a keretet is kivettem (hátul 1 db csavar plusz enyhe feszítés) Alul a hamutartó kinyit, 1 db csavar ki. Rájöttem még, hogy a szivargyújtó műanyag panelja is kipattintható, alatta még egy db csavar fogja. Ezek után, ha felül kipattintom, elméletileg szabad lenne a középkonzol, de valamiért nem volt az. A szellőzőrendszerre gyanakodtam, mert láttam négy pattintó fület, de nem mertem már ennyire szétszedni, és nem is emlékszem, hogy izzócserénél ennyire szétszedték volna. Ezen kívül a középső légbeömlőknél valahol nagyon beakadt az egész középkonzol. Végülis a tulipánhoz épp hozzáfértem, és reparáltam egy kicsit rajta majd összeraktam az egészet. Egyelőre jónak tűnik, de sose lehet tudni. Ha esetleg tudja valaki, pontosan mit is kell csinálni még, hogy a középkonzol előrehúzható legyen annyira, hogy kényelmesen lehessen szerelgetni mögötte, az ne kíméljen. Köszönöm cszoli
  12. Kívülről ált lehet hallani egy autóról, hogy megy a klíma, nem tudom pl. hogy a kiegészítő ventillátor, ami a klíma plusz hűtőjét fújja állandóan megy-e, vagy a kompresszor jellegzetes hangja adja azt a hangot, de van egy spec hang kívülről. De belülről nem szabadna. Van tapasztalatom több márkáról, típusról is (Honda Civic, Fiat Stilo, Opel Vectra, Zafira, AstraG, Mondeo, Alfa156, meg még sok egyé:) és egyiknél sem lehetett hangról észrevenni _belülről_, hogy megy a klíma. Privát még megy.
  13. Szerintem sürgősen vidd szervizbe! Az én klimámnak semmi hangja sincs, pedig már 2 éves az autó! Akárki akármit mond, a klímának normálisan nincs utastérből hallható hangja! Astra -G 1,4 Enjoy Zoli
  14. Itt találtam egy leirást, nem tudom mikori az autó, talán passzol rá (bocs, de németül van): http://www.ahl-chemnitz.de/n_astra.html Eszerint az alapkivitelen (ami ott 4 légzsák, ABS, 4 tárcsafék, a többi ld. magyar verzió) felül van: fehér műszerfalbetét, bőrkormány, ködlámpa, sportfutómű, sportülések, TC-Plusz (motorelektronikával és fékekkel is működő kipörgésgátló) plusz néhány extra karavánnál. Kb. mint a sport nálunk, nem? Zoli
  15. Ez érdekes, hogyan érzed, mikor kapcsolgat a klimakuplung? Én nem nagyon érzékelem. A klimaszag kikapcsolás után teljesen általános dolog, attól van, hogy akkor jön be az a nedvesség, ami a hőcserélőn még rajta maradt, illetve az ebben megtapadt szennyeződés, baktériumok, stb. (apropó, tudtad, hogy az esőszag valójában bizonyos fajta baktériumok "szaga", amelyeket a lehulló esőcseppek vernek fel a talajról?). Ha nem akarod, hogy ez a szag teljesen általános legyen, fontos, hogy minden használat után alaposan fúvasd át a rendszert (klima 5 perccel megérkezés előtt kikapcs, ventillátor max-ra, esetleg ablakokat lehúzni, mikor már bedunsztolódnál. Egyébként ez amúgy is jót tesz, mert kiszállás előtt akklimatizálódsz). Ha már nagyon elviselhetetlen, ki lehet tisztittatni a klimát, csak elég drága dolog. A hőcserélőt megtalálod a pollenszűrő mögött, azaz ha kiveszed a kesztyűtartót (6 db torx csavar!), ott egy kis ajtót kipattintasz, ott van a pollenszűrő. Ha azt kiveszed, és a kezeddel benyúlsz közép felé, eléred a hőcserélőt. A kifolyó kicsit csalóka, mert elég furán megy, de a középkonzol alatt van az autó hasa felől kivehető. Én ezt az egészet onnan tudom, hogy megnézettem, mert nem folyt belőle a kondenzvíz. Baja nem volt, de szétszedték és összerakták. Üdv Zoli
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.