Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gyula519

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    68
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Gyula519 névjegye

  • Születésnap 1953-05-19

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Érd

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G 1,6 XEP
  • Város
    Érd

Gyula519's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

3

Hírnév

  1. Nekem is csinálta, hengerfej felújítás lett belőle, mert a szelepszár a rárakódott korom miatt megszolrult, és a hibakód gyujtáskimaradás volt. Azóta megszűnt, de ugyanolyan sokba fájt, mint neked. Kellene valami felső kenő adalék a benzinbe, és megküldeni 4-4500 fordulaton legalább 60-80 km-en át. Én is próbálkoztam ezzel, de nem használt, a végén csak le kellett szedni a hengerfejet, szelepvezetőket ki kellett cserélni, mert mindre ráégett a korom, meg a szelepszárakra, ami miatt megtapadt, és azonnal hibakódot dobott. Nem elkeserítésként írom, de benne van a pakliban.
  2. Legfontosabb a dobféknél, hogy ne legyen pereme (válla), mert lehet, hogy legközelebb csak trükközéssel és elég komoly nehézségek árán tudod levenni a dobot. Egy márkaszervizben 3000.- Ft egy dob felesztergálása, és utána nem kell attól tartanod, hogy nehezen jön le. Persze kellő mennyiségűnek kell lennie a fékpofa ferrodol részének, mert ha az is meg van kopva, akkor célszerű egyúttal azokat is cserélni. Általában 120-130 e km-nél szokott eljönni ez az időszak. Nem érdemes megvárni, míg nem jön le, hanem célszerű időben lépni, valamint sokkal olcsóbb a szabályozás, mint az új fékdob. Én is ezt tettem. A tisztítás pedig a féktisztítóval történő átfújás, és finomszemcsés csiszólópapírral, vagy vászonnal történő dörzsölése a fékdobnak és a ferrodolnak. Új fékpofa esetén felszabályzott dobnál célszerű "felfutást" köszörülni a fékpofák ferrodol részébe, hogy biztosan ne szorulhasson meg semmi pontján a betét.
  3. De igen, mert már 8 éves az autóm és nyengül a rugó az indexkarban. Majd lehet, hogy veszek egy új indexkart, vagy ezúton kérem a cartársakat, ha van valakinek új, vagy alig használt (tempomat miatt kivett) indexkarja, akkor azt szívesen megvenném.
  4. Tegnap beszereltem Glare68 által készített komfort index áramkörét. Mindenkinek ajánlom, remekül működik. Azért teszem közzé, hogy akinek nincs, az keresse meg cartársunkat ez ügyben. Nagyon készséges. Remek dolog, elég egy kicsit megmozdítani az indexkart és villant abban az irányban 3-5 között, amire beállítható, a benne lévő potméterekkel.
  5. A váltókapcsolónál a 3. szál miatt olyan nagy az induktív áthatás, hogy a kis fogyasztású LED-es izzók enyhén parázslanak. Ezzel együtt kell élni. Úgy viselkedik, mint egy fázisceruzában lévő glimm lámpa. Ha egy fázisceruzát bekötsz a LED helyére, az is piroslani fog, az induktivitás nagy mértéke miatt.
  6. Igazad van az 1. pontban. A 4. ponthoz- meg a gravitáció furmányosságát :hehe: Felszólítást csak erre felkent (megbízott) ügyvéd küldhet, levélben, tértivevénnyel, a már korábban általam leírt hivatalos levél formájában. A bíróságon "nem áll meg" a felhozott indok. A cégemnél többször próbálkoztunk elmaradt haszon címén pénzt követelni a károkozótól, és a bíróság úgy lesöpörte az asztalról, mint a szél, pedig hivatalos statisztikákkal igazoltuk, hogy mennyi kárunk származott a rongálás kapcsán. Ez üres fenyegetés és ezzel tisztában is vannak, csak azt gondolják, hogy az ügyesnek látszó fenyegetéseket be is veszik. Egyébként én is rohadt pipa vagyok :angry:, mert a Nagy Úrhoz már többször volt szerencsém, és mindíg nagyon kedvesen útmutatást adott, minden honorárium nélkül, de nem csak nekem, hanem mint olvasom több cartársnak is. Ezért bármi is lessz (tudom, hogy nem lesz semmi, mert nem kell majd fizetned semmit, annyira lemegy az önhatalmúlag kiszabott bünti összege, látva a fórumozók hozzászólásait, remélem az illető is olvassa!- :excl: tudjátok kire gondolok) én is beszállok a gyűjtésbe, mert nem hagyhatom, hogy egy önzetlen segítőtársunkon verjék el a port. Ne aggódj, kiállunk melletted! :icon13:
  7. Bocsánat a bélyegzőt kifelejtettem, a hivatalos levél fogalmánál. Valamint csak kék, vagy más, feketétől eltérű színű tollal lehet aláírni egy hivatalos levelet, valamint a bélyegző sem lehet fekete! (a fénymásolás elkerülése végett)
  8. A hivatalos levél formája a következő: Ügyiratszám, ügyintéző neve, dátum, aláírás, valamint lehetőleg logós papír. A hivatalos ügyiratot ebben az esetben tértivevényesen, jogásztól kell kapnod, melyben megemlítik a további szankciókat és lehetőségeket is. Nálad ez nem így történt, tehát ez egy gyenge próbálkozás. Annál inkább is gyanús, mert az ügyvédi költségeket annak kell megelőlegezni, aki akar valamit, de koránt sem biztos, hogy bizonyíthatóan Rád tudja verni a törvénysértést. Ezt támasztja alá, hogy te nem valós tartalmat tettél elérhetővé pl: beszkenneltél egy oldalt a könyvből, hanem hozzáférhető helynek adtad meg a linkjét, és ebben az esetben az a felelős, aki az eredeti anyagot hozzáférhetővé tette. Mindenesetre vedd le a linket, hogy tovább ne szórakozzanak. Majd elül a vihar, mert mint látható, nem hivatalos formában jött a megkeresés. Az e-mail csak akkor hivatalos, ha engedélyezted az ő hivatali elektronikus aláírásukat SSL névjegy segítségével. Ez pedig gondolom, nem történt meg. Tehát irreleváns az egész.
  9. Nekem is ez volt, sajna hengerfejgenerál lett a vége. A szelepek megszorultak a kokszosodás miatt, amit semmilyen csodagyógyszer nem javított meg (adalék, tisztítás,felsőkenő stb.), ezért teljesen fel kellett újítani. 100 rugó körüli a móka. Korábban EGR is lett cserélve, de nem az okozta, meg trafósor is, próbaképp. Végig lehet própálgatni mindent, de csak a hengerfej generál használ. A megszorult szelep hengerében gyujtáskimaradást észlel és az ECU ezt a hibakódot dobja ki, ami kicsit félrevezető is lehet, de ha gyertyacsere, trafósor csere nem használ, akkor a fentiek az érvényesek.
  10. Bocs az előbb elfelejtettem megírni, hogy a váltó zárt olajozású, és olyan olajjal van feltöltve, hogy soha nem kell kicserélni, normális működés alatt értve. Tehát nem olyan, mint egyes autóknál, hogy a motorolaj egyben a váltót is keni. Amennyiben a váltót szét kell szedni valami miatt, akkor természetesen a szerelő leengedi az olajat és újat tölt bele, amit nem kell utána cserélni.
  11. Szerintem az 1-es fokozatnál (és a hátramenetnél) nincs szinkrongyűrű, ezért nem lehet magasabb fokozatból visszatenni, nincs ami összeszinkronizálná a tengely és a váltó közti sebességkülönbséget, így a fogaskerekek nincsenek egymással szinkronban. Az 1-es különben is csak az autó megmozdítására kell, (ill extrém meredek helyen), egyébként 2-től fölfelé és lefelé megy a dolog, mert azokban a fokozatokban már van szinkrongyűrű, ami megoldja ezt a gondot. A fogyasztásodat nem értem, (mondjuk nem tudom, hogy ez városban lámpánáll ácsorgás, vagy országúti folyamatos tempó, de nekem ugyainilyen az autóm 2005-ös évjárat 130 ezer km van benne és 5,8-6,5 l/100 km a fogyija, vegyes használatban. A magasabb értéknél, több a város. Elég dinamikusan vezetek, de a megengedett sebességhatárokon belül.
  12. Ezen az oldalon találsz rajzot és magyarázatot is, nemcsak tőlem: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=622&st=10738 Továbbá, ha az izzó nincs rendesen a helyén, mert kicsit nehéz úgy beilleszteni, hogy mindhárom vezetőél a helyére menjen, akkor is bagolyfészek van :unsure:
  13. Nézd meg a rajzon a fel-le állító csavarok melyek, mert el van írva a rajz! Az oldalállítócsavarra írja a magasságállítást. Műkszik, de nagyon sokat kell tekerni az oldalállításhoz. A magasságállítást a másik csavarral lehet állítani, azt imbuszkulccsal lehet tekergetni, és nem kell sokat állítani rajta, hogy beálljon a kívánt magasságba. Ezek a csavarok a lámpatest középtáján találhatók a lemez alatt. Kicsit nehéz hozzáférni, de megoldható. pl. a gumidugót vedd ki, és azon a nyíláson keresztül, ha máshogy nem férsz hozzá.
  14. A XI.ker. Prielle Kornélia utcában, a Budafoki út mellett van egy VW alkatrészbolt a pincében, és ott vettem, de elég régen. Egyébként beszereltem a relét és kiválóan műkszik hála DarthVödör cartárs útmutatásainak köszönhetően.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.