Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dryman

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    4
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Győr

Dryman's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok! 2004-es Signumunk van 1.9-es DTH motorral. Sajnos az autó motortere a napokban kigyulladt. A tüzet a szívócső szabályzó elektronikai része okozta, leégett az egész 55199915 számú gyáriszámú alkatrész. A műanyag dobozka és benne az elektronika olyan hevesen égett, hogy a tűz átterjedt a közelében lévő vákomdobozra, és a kábelkötegekre is. Mivel csak motorkód van a forgalmiban, így jobbnak láttam bontani a hibás alkatrészeket, és az azokon fellelhető szám alapján keresgélni. A kábelkorbács sérülése olyan mértékű, hogy szinte lehetetlen toldozgatással javítani, kiderült hogy alvázszám alapján nem érdemes keresgélnem motorkódot, mert 3 szoftver 3 féle motorszámoz adott. Tisztelt és Segítőkész Fórumtagok! Kérném mindazok segítségét, akik rendelkeznek bontós kapcsolatokkal és látnak valami reményt egy Z19DTH motorral szerelt Signum motorkábel-köteg pótlására. Ez a motor abból a szériából való, melynél a motorvezérlő az anyósülés felöl a kocsi orrészébe van építve a légszűrő ház alá.....ergo ennél a típusnál a leghosszabb a motorkábel. a megégett kábelről leolvasott eredeti GM szám, (zöld címkén olvastam) 00551925400 Segítségeteket megköszönve! Tisztelettel! Dryman
  2. Dryman

    Futómű

    Sziasztok! Segítséget kérnék az alábbi hibajelenséggel kapcsolatban: először akkor tapasztaltam a problémát, mikor előzésnél visszaváltottam egy fokozatot, majd gázt adsz....ekkor az autó kissé megugrik, ami természetes is talán... jelzem nem vadállat módjára kezelem a kuplongot.... és közben egy olyan hang hallatszik a jobbelső futómű felől mintha valami lemez egy másik lemmezzel összeszorulni próbálna és olyan jellegzetes lemezszerű nyikorgást hallani.... Aztán próbálgattam induláskor előhozni a hangot, 1-esbe be és kicsit durvábban kezelve a kuplungot elő is jött a hang....ahogy hintáztatom a kocsit, mindig ugyanaz a nyikorgó hang ismétlődik... Előzmények: (nem lesz rövid) hozzáértő opelszervizes a múlt évben cserélte az első lengéscsillapítókat, mondván kell mert zörög kopog az eleje....ha már lengéscsillapító, akkor toronycsapágy is és a szilentek is legyenek cserélve...a toronycsapággyal már egyszer megjártam, az utángyártott csapágy belső furata kisebb volt mint kellene, és felült a lengéscsillapító szárára, összerakás után derült ki hogy alig lehet kormányozni a verdát.... újra szerelő, újra szétszedni, és kicserélni a xar utángyárit, minőségi GM-re...ugy nézett ki a dolog hogy meg is oldódott a probléma.....mindezidáig.... Kinyitva a motorháztatőt a jelenlegi utángyártott szilenteken csúnya elváltozás látható, annak ellenére hogy nem egészen 8 hónapja kerültek beszerelésre a gumiharangon körkörösen törés látható, ez a törés a jobb oldalinál egészen durva, kb 5mm mélyen körkörösen el van szakadva a gumi a szilent tetején.... Tisztelt hozzáértők! Kérdésem az lenne hogy mi okozhatja a toronyszilent ennyire történő szétszakadását, olyan mintha valami jobban feszítené az egészet alulról.... átgondoltam már egy párszor, de nem vagyok valami műszaki zseni... kicserélték anno a lengéscsillapítót...még azt is tudom hogy gázos volt az eredeti most meg monroe olajos van benne...okozhatja-e a lengéscsillapító a toronyszilent gumijánek szétszakadását, toronycsapágy már eredeti GM minőség, az nem lehet hibás...... vagy így jártam és egy nagyon-nagyon rossz minőségű és nem megfelelő gumikeménységű toronyszilent került bele az autómba? a lemezes recsegő nyikorgó hang jöhet akár a szilentből is ha a gumi átszakad, akad az alső lemeztárcsa beleszorul a kupos kialakításű fémtestbe...jól gondolom? ASTRA F 98-as verdáról van szó... Megtisztelő segítségeteket várom! Üdvözlettel! R.Laci
  3. Dryman

    Futómű

    Köszönöm a válaszokat, talán már jövő hét vége felé el is tudom vinni egy másik szervízbe. ami közben még kiderült: az eredeti toronycsapágyon gyárilag a toronycsapágy belső furatára peremezett tányér kialakítású köralakú lemez volt, ezt a szervizben lefúrták a régi csapágyakról, és felhasználták az újonnan vett csapágy alá....mert azon nem volt ilyen lemeztányér....persze az új csapágyra nem tudta visszaperemezni, így a kör alakú lemezt csak a legéscsillapító csavarja fogja hozzá a csapágytesthez..... Nemtudom mire szolgál az a tányér alakú kb 7cm átmérőjű lemez a toronycsapágyon.....néztem azt is hogy a netes alkatrészáruházakban van ilyen is meg olyan is amit nekem adott a kereskedő. Az autón új gumik vannak 3 hónapja használom a gumikat...., és szerviz előtt a kocsi nem húzott semmerre...csak kopogott a fuómű :) Azt gondolom, hogy a toronyszilentbe lehet nem is illeszkedik ez a megtákolt lemezes toronycsapágy, lehet azt a lemezt nem is kellett volna összeépíteni a csapággyal....na majd kiderül nemsokára.... Mégegyszer köszi a válaszokat, akinek még lenne mondanivalója a kérdésemmel kapcsolatban, kérem ne tartsa magában!
  4. Dryman

    Futómű

    Sziasztok! Frissen regisztráltam, mert tanácstalan vagyok az alábbi dologban: 98-as F Astra első futóműről lenne szó....szervizben volt az autó, ahol megállapították hogy az eredeti gyári első lengéscsillapítók hibásak, amivel bevittem a szervizbe: az autó első futóművéből kiaebb-nagyobb kopogás hallatszott folyamatosan. Mint kiderült ha már lengéscsillapítót cserélnek nem árt ha toronycsapágyat és szilentet is cserélnek. Ebbe is belementem... ha lúd legyen kövér......a beszerelt alkatrészeket magam vásároltam opel alkatrészboltban. mint kiderült az eredeti első lengéscsillapítók "gázosak" voltak, kaptam helyette Monroe tip. "olajos"-at....szervíz szerint ez is jó. a toronycsapágy sem olyan mint az eredeti, eredeti csapágyon ráperemezett nagyobb lemez"sapka" van, a vásárolt pedig maga a csapágytest...a toronyszilent olyan amilyennek lennie kell, szintén Monroe feliratú dobozban voltak... A probléma a következő, az alkatrészek cseréje után, a kormány középállása elment, az autó erősen ballra húz....szerviz elvitte futómű beállításra, ahol állítgattak rajta, de most sem tökéletes.....a kormány középállástól 3-5 fokban eltér jobbra, így megy a kocsi egyenesen....ha alászedem bármelyik irányba, és elindulok előre,akkor egy eröltetett roppanó, kattanó hang hallatszik....az autó első futóművének kopogása nem szünt meg...sőt mintha sokkal pattogósabb lenne, olyan merevnek érzem az egész kormányzást, nincs az a könnyed középállásban lévő holtjáték, hanem mintha szorulna és rögtön fodul ha bármelyik irányba tekerem.....ha körforgalomban megyek, akkor a körforgalom után egyenesen haladva az autó kormányműve nem áll be egyenesbe, hanem egy darabig ballra húz...ha erősen jobbra kanyarodom, akkor meg egy darabig jobbra tart a járgány....Kezdem feladni, a futóműbeállítást megismételtettem garanciába, állítják jók az értékek...az autó viszont rosszabb mint volt...Létezhet az hogy rosszul rakták össze a toronycsapágy szerkezetét és maga a toronycsapágy szorul a szilentben, ez okozhatja azt hogy nehezebben tudom tekerni a kormányt és rotyog ropog ha teljesen alászedem....? Légyszíves segítsetek, mert rohadtul dühít a dolog, az biztos sha többé nem viszem mondvacsinált Kia szakszervízbe az Opelt....
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.