Hali,
"Felszítanám" kissé a kérdést. Adott 2003-as G astra, Z1,4XE motorral, 1 db 3 fokozatú hűtőventilátorral szerelve (venti a motorhűtő mögött).
Hideg motornál, álló helyzetben, bekapcsolt klímával járatva, kb. 20-30 mp-ként kb. 5mp-re bekapcsol a venti a legfelső fokozatra, közben meg áll.
Volt a gép szervizben, ott kb 70eFt-ért cserélni akarták a hűtőventilátort, ellenállás szakadás miatt.
Annyit tudok már, hogy ebben a tipusban nincs külön hűtésvezérlő, a venti fordulatszámát az ECU szabályozza 3db relén keresztül. Az alacsony fordulatú fokozatotokhoz ellenállásokon keresztül kapja a delejt a motor, amik okosan sorban vannak kötve.
A relék kimenetére rámértem, kapcsolási állás függvényében megvan a 12V mind a 3 relén, viszont a venti csak akkor megy, ha a max fordulatszámhoz tartozó relé kapcsol be. Ez azt jelenti, hogy vagy a vezetékelés, vagy a közepes fokozat ellenállása halott (mivel sorba kötött ellenállásokról van szó, ha az egyik elég, akkor megszakad az áramkör, és mivel az ellenállásokon keresztül hajtott fokozatok hiányoznak, így logikailag az az ellenállás halott, ami mindkét körben benne van, ez meg a középső fokozaté).
Az egység egy BOSCH 0 130 303 298 jelzetű (GM kód: 13 128 687) alkatrész. A BOSCH honlapján elérhető infók szerint az ellenállások a motorban vannak, habár ennek a fajtának a leírása nincs fenn.
A kérdés az, hogy szét lehet-e szedni a venti motorját ellenállások javítása érdekében?
Vagy az ellenállás a motor előtt van?