Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gjakab

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    19
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

gjakab névjegye

  • Születésnap 1972-03-17

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Város
    Budapest

gjakab's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. jszabi, on 21 Oct 2014 - 6:35 PM, said: Szia, tegnap nálam is megjelent a lámpa. 2009-es Z16XER 115LE. Autópályán 107.000km-nél felvillant a sárga olajjelző lámpa, eddig ilyen jelzés nem volt. Megnéztem ma reggel hidegen az olajszintet és minimumnál volt, ami azt jelenti, hogy kb. 1 liter hiányzik (feltéve ha a szervíz tényleg annyi olajat öntött bele, amennyi kell, ugyanis eddig soha nem ellenőriztem az olajszintet). Tehát volt valamennyi olajfogyás: 1l/16.000 km és ebből kb. 10.000km autópálya (eddig nem néztem, tehát nem tudom, hogy hiányzott-e olaj, a szervíz sem említett ilyet). Érdekesség: pont tegnap járt le az 1 éves szervízintervallum és kb. 16.000km-t mentünk az 1 év alatt, illetve az utolsó 2.000km majdnem végig autópálya vagy autóút, azaz tempomattal 130 vagy 90, a városban alig. A motor alatt nem láttam olajfoltot és a motoron sem. Az olaj 5W30, de többet nem tudok (milyen márka, stb.), mert a szervíz alapból nem akart írni semmit a szervízkönyvbe, nekem kellett szólni miatta. Nem füstől az autó, megy normálisan (illetve az 1 hónapja történt flexi cső csere után, kb. mint újkorában). Ezek alapján lehet nálam is ez lehet a probléma? A sárga olajszint jelzőnek szólni kell a min. elérésénél? Lenne benne logika... Úgyis aktuális az éves szervíz, rakjanak bele normális 5W30 Longlife olajat (ami megfelel a Dexos 2 előírásnak) és aztán nézzem, mi történik? Köszönöm a választ. Üdv. Gábor
  2. Amit tudnék ajánlani "csinosítgatás" helyett: Z16XEP, Z16XER, Z18XER-nél 25-30000 km-enként gyertyahézag állítása ajánlott, ha nem akarunk idejekorán trafót cserélni. Nekem trafót + gyertyát kellett cserélni 90ekm-nél, pedig 55ekm-nél állítólag gyertyát cseréltek a márkaszervízben...
  3. gjakab

    Fogyasztás

    Ausztria...120LE: 481€/év, 140LE: 594€/év, azaz 110€/év a különbség. +16.66% teljesítmény és +24% adó hozzá...
  4. Sziasztok, Opel Astra H Caravan, 1.6, 115LE, 2009. A tolatólámpa nem mindig akar működni. Amikor hideg a motor, akkor működik tökéletesen, ha meleg (mentem vele 5-10km-t), akkor meg nem. Azt gondolnám, hogy a tolatólámpa kapcsoló bolondult meg...hol található ez a kapcsoló és komplikált cserélni? Vagy csak tisztítani is elég? Találkozott valaki ezzel a problémával? Előre is köszönöm a segítséget. Üdv.: Gábor
  5. Köszönöm az infot. Tegnap este belenéztem a motortérbe. Megnyúzott, szakadt kábelt nem láttam, de megmondom őszintén nem igazán ismertem ki magam. Összesen 4 csatlakozót találtam, ami esetleg a hőmérsékletérzékelő lehet. Ezek, ha szemben állsz az autóval: 2 db volt a motorblokkban a jobb oldalon felül (egy elől és hátul), ezek szerintem nem azok 1 db jobbra egy elosztóban. Ebbe az elosztóba megy egy vastag cső a hűtőtől 1 db bal oldalon alul a hűtőben. Szerintem az utolsó 2 lehet a szenzor. Ami a probléma: ezek ugyanolyan műanyag csatlakozók (olyanok, mint a Vauxhall-os leírásban a képen látható) és nem mertem őket feszegetni. Valószinüleg egy kicsit már rá van vannak gyógyulva...persze más catlakozókat egyből le tudtam húzni. Szóval egy kék pöcök van csatlakozó reteszelésében, de nem tudom mit milyen irányba kellene mozgatni, hogy szét lehessen húzni a csatlakozót. Eltörni meg nem igazán akartam. Tudnál ebben tippet adni? Előre is kösz.
  6. Köszönöm az infot. Egy német oldalon olvastam, hogy valaki 4x cserélte, a hiba mindig egy idő után előjött...aztán megtisztította a csatlakozót...és azóta minden ok. Egy hülye kérdés: hol találom ezeket nagyjából? A hűtőbe csavarva alul?
  7. ECN 218217: hűtővíz hőmérséklet érzékelő...esetleg többet is meg lehet tudni róla? Pl: megszakadt a vezeték vagy rövidzár vagy az érzékelőt kell cserélni?
  8. Sziasztok, OPEL Astra H Caravan, 1.6 115LE Essentia Plusz Tegnap délután felgyulladt a motorellenőrző lámpa... A gépkönyv szerint: "motorvezérlő elektronika hiba vagy váltóelektronika hiba. Az elektromos rendszer szükségprogramra kapcsol, amikor megnőhet az üzemanyagfogyasztás és romlik a gépkocsi vezethetősége." és még azt is írja: "az ellenőrző lámap azt mutatja, hogy víz gyűlt össze az üzemanyagszűrőben". Leállítom, újraindítom pár pillanatig elalszik , aztán megint ég a lámpa.Reggel mentem vele az autó ugyanúgy megy (pöccre indul, húz, stb.), mint eddig. Ha nem látnám a lámpát, azt mondanám, minden OK. Találkozott már valaki ilyen problémával? Mi a javaslat? Mennyire sürgős a megoldás? Előre is köszönöm a válaszokat. Üdv.: Gábor
  9. Azt még nem néztem meg, majd ma este. Egyébként ha nem égne a lámpa, azt mondanám, hogy minden OK. Reggel indultam vele...ugyanúgy húz az autó, stabil, egy pöccre indul, mint eddig. Köszönöm a tippet. Mivel eddig nem volt rá szükségem, megkérdezném (habár lehet hogy hülyeség): a hibakódot a kilométerkijelzőnél mutatja és nem a középső konzolon? Ez azért lehet érdekes, mert Essentia Plusz...azaz a legbutább középső konzolja van.
  10. Sziasztok, OPEL Astra H Caravan, 1.6 115LE Mentünk vele és felgyulladt a motorellenőrző lámpa... A gépkönyv szerint: "motorvezérlő elektronika hiba vagy váltóelektronika hiba. Az elektromos rendszer szükségprogramra kapcsol, amikor megnőhet az üzemanyagfogyasztás és romlik a gépkocsi vezethetősége." és még azt is írja: "az ellenőrző lámap azt mutatja, hogy víz gyűlt össze az üzemanyagszűrőben". Leállítom, újraindítom pár pillanatig elalszik , aztán megint ég a lámpa.Viszont az autó ugyanúgy megy, mint eddig. Találkozott már valaki ilyen problémával? Mi a javaslat? Mennyire sürgős a megoldás? Előre is köszönöm a válaszokat. Üdv.: Gábor
  11. Tisztelt Forumozok, Opel Astra H Caravan autóm van és klímatisztítással kapcsolatban van egy kérdésem: eddig mindig kitísztattam a klímát, de most gondoltam magam is meg tudom csinálni. MOTIP klímatisztítót vettem, amit a hűtőrácsra kellene spriccelni. Odáig eljutottam, hogy ki kell venni a kesztyűtartót, alatta van a pollenszűrő, azt is ki kell szedni. Jól gondolom, hogy akkor oda kellene befújni az anyagot? Hol van a ventilátor, ami beszívja a levegőt, a pollenszűrő előtt vagy után (szerintem a pollenszűrő után kellene lennie, hogy a ventilátor nem menjen tele minden szeméttel)? Két lehetőség van: - ha a ventilátor a pollenszűrő előtt van, azaz keresztülnyomja levegőt a szűrőn, akkor egészen a levegőbemenetnél kell benyomnom a habot. - ha a ventilátor a pollenszűrő után van, azaz keresztülszívja levegőt a szűrőn, akkor a pollenszűrő helyére kellene nyomni a habot. Előre is köszönöm a tanácsot.
  12. Tisztelt Mantec, szerencsére nem kopott el. Voltam szerelőnél, megnézte, teljesen rendben van a fékbetét és féktárcsa is. Amit mondott, mint lehetséges okokat: - egy kicsit mindig helyezkedik a fékbetét, itt mikrométerről beszélünk, - valami kis anyagdarab kifordul a fékbetétből és az addig cincog, amíg elkopik, - egy kicsit kivállasodik a féktárcsa, ezért néha összeér a betéttel, - valami kavics belemegy, ami egy kicsit befelé nyomja a betétet. Saját tapasztalatom: elmúlt a cincogás. Sokat megyek olyan helyen, ahol kavicsot szórnak az útra télen, kb. 1 hónapja felszedték és már nem cincog. Szerintem telement porral, kaviccsal és emiatt néha összeért a fékbetét a féktárcsával. És köszönöm a tanácsot.
  13. gjakab

    Fogyasztás

    Amiatt gondolkozom, ha veszek, akkor külföldön kell bejelenteni a kocsit, ez a +20LE évente kb. 40eFt-al több teljesítményadót jelent, tehát 5 év alatt kb. 200eFt plusz kiadás, miközben a gép ugyanaz. Természetes az autó árkülönbsége nem igazán befolyásoló, mert egy 5.5MFt-os autónál 40eFt nem tétel.
  14. gjakab

    Fogyasztás

    Sziasztok, Egyelőre még csak nézegetem a gépeket, de jó lenne tudni 1-2 dolgot. Nekem 1.6H Caravan 115LE-s van, a nyomatékarány alapján (H - 115LE: max. 115Nm, J - 120LE/140LE: max. 200Nm) rendben van, ha figyelembe veszem, mennyivel nehezebb a J Astra. Ami versenyez egymással: 1.4ST Turbo 120LE vs. 1.4ST Turbo 140LE. Ha jól olvastam az adatlapot, akkor a motor ugyanaz (1.4), nyomaték ugyanaz (200Nm) csak míg a 140LE-s 4900-as fordulatig adja le a max. nyomatékot, addig a 120LE-s csak 4200-ig. - Az autópályán 130km/h körül mennyit forog a motor? - Van akkor még elég nyomaték, hogy esetleg 130-ról gyorsítsak egy kicsit? - Arról van tapasztalat, hogy esetleg működik egy tuning, amivel utólag fel lehet pörgetni 140LE-re? Gondolnám ez nem probléma, mivel minden azonos, csak más software karakterisztika van beállítva (ilyet olvastam a BMW 114i-nél is). Előre is köszönöm a választ.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.