Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

akos.pmc

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    52
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

akos.pmc névjegye

  • Születésnap 1987-10-19

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G 1.4 16V NJoy Diamond
  • Város
    Budapest

akos.pmc's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

7

Hírnév

  1. És hol van ez az ellenállás és a jeladó? Kicseréljük az enyémből, megnézzük mit csinál vele.
  2. Sziasztok! Após Astráján (2003, Z14XE) nem kapcsol be a motorhűtő ventilátor és bp-i araszolgatáskor felforr a vize. Elmondása szerint a biztosítékok jók. Nincs vmi reléje a ventinek? Mert a motortérben levőkről nem találtunk leírást a kezelési könyvben... Előre is köszi a segítséget!
  3. Nekem is le van zárva, nincs hibalámpa, nem fogyaszt többet, ugyanúgy megy. Szóval hajrá! ;) (Z14XE, 2003)
  4. Kicsit bővebben: Ha befekszel a kocsi alá, akkor a váltón találsz egy kapcsolót, amiből indulnak vezetékek. Vagy elromlott a kapcsoló (-> csere), vagy elrágta vmi a vezetéket. (nekem pl. nyest... -> forrasztás) Sok sikert!
  5. Biztos, h jobban kéne mennie, mint ahogy megy??? Nem tudsz másik ugyanilyen motorral szerelt Astrát kipróbálni? (Most mondanám, h szombaton megyünk "hozzátok" esküvőre és találkozzunk, próbáld ki az autót, h ez jobban megy-e mint a tiéd, de 90%, h nem a miénkkel megyünk, így nem tudnád kipróbálni.)
  6. Vmi Opeles oldalon azt olvastam még régebben, h az X-es motorokig tényleg 10W-s olaj kell, de a Z-s szériától 5W-s a belevaló. Bár hiába lenne jó vitatéma, mindenki mást mond rá, így úgy érzem, h felesleges. A lényeg nem is ez, hanem, h csörög. Olajtól függetlenül, merthogy mikor megvettem, akkor 10W-s volt benne és akkor hallottam először ezt a hangot, azóta csak többet hallom (vagy csak jobban kiéleződött rá a fülem).
  7. Nekem a szíjas Z14XE motorom játssza ugyanezt... :( Reggeli indításkor 1mp-ig van ilyen kertyegő-kalapáló hangja, utána rögtön elmúlik, aztán másnap reggelig szépen indul. Após szerint vékony bele az 5W-40-es olaj (Castrol Magnatec egyébként), 10-es kéne bele. (De akkor meg szerintem hosszabb ideig lenne ilyen hangja, mert akkor a hideg olajat kezdetben nehezebben keringetné, tehát tovább nem jutna el az olaj mindenhova...) A menet közbeni csörgést szintén produkálja, bár azt a jobb oldalon hallani jobban és főleg 2-3-4-ben, gyorsításkor. (Tnapelőtt voltunk kirándulni, és az erdei utakon sokkal jobban lehetett hallani, ahogy a fák és a sziklafal visszaverte a hangot.) Már kb. egy éve is hallottam ezt a csörgő hangot, de csak néha, most kezdett el idegesíteni, h az egész Mátrán keresztül hallgathattam hazafelé. Engem is érdekelne a megoldás... Én is köszi! Uff
  8. Szerintem azzal a fekete, hőálló, sziloplaszt szerű tömítőpasztával kend be a vékony EGR alátét mindkét oldalát, és úgy csavarozd össze, akkor valószínűleg meg fog szűnni. Nekem is ugyanezt csinálta, de ez után megszűnt. (Nekem sincs leprogramozva, csak félrefordítottam.)
  9. akos.pmc

    Fogyasztás

    Azt tudom, h sokat számít, nade ennyit??? :blink: A télivel kevesebbet eszik télen, mint a nyárival nyáron??? Egyébként minden kerékben 2.2-2.4 van, télen-nyáron. Egyébként most így visszaemlékezve, mikor megvettem/tük az autót, akkor csodálkoztam is, h mennyire elpattog minden kanyarban, itthon aztán megnéztük, az előző tulaj 3,1 bart nyomott minden kerékbe. :blink: :omg: Akkor valószínűleg azért evett olyan keveset, mert nem tapadt. :D De ez a téli-nyári anomália akkor is furcsa...
  10. akos.pmc

    Fogyasztás

    Sziasztok! Nekem Z14XE, csapottseggű a verda. Az első hosszabb útján (2 éve, pont a megvétel után) 185-ös kopott téli gumival (Barum Polaris 2) a Mátra lankáin, 2-en, lájtosan rakott csomagtartóval, lendületesen autózva evett 6,03 litert. :blink: Aztán lett 195-ös nyári Conti PremiumContact 2 cipellő, azzal már 6,7-7,3l között fogyaszt, amit nem bírok lejjebb tornászni (vidéken, de vegyesben rövid és hosszabb távon). Az új 185-ös téli Conti WinterContacttal meg !!!kicsit kevesebbet eszik!!!, mint a nyárival. (Szóval a télivel télen kevesebbet eszik, mint a nyárival nyáron. :icon11: ) Noooormális az ilyen??? Uff
  11. Szevasz! Milyen motorkódú az autó? Az alapján lehet megmondani, h EUROhányas. :) (Nem is tudtam, h így működik, h csak EURO4-től lehet nem EUból behozni...) Uff
  12. Nekem 2003-as Z14XE és van benne EGR (apósé szintén zenész). 2004-től meg tudtommal az XEP-s motorokat csinálták a Classic II-be. Nem?
  13. Akinek ilyen baja van (= cserét ajánl neki a szerelő, hátha azzal megszűnik a hiba), annak célszerű lenne megírnia, h pontosan milyen motorja van, milyen alkatrészt keres és hol lakik (legalább nagyjából), hátha lenne itt a fórumon olyan jólelkű kolléga, aki közel lakik és szívesen segítene akár egy ilyesfajta cserével. Nemde??? (Lehet, h egymástól csak pár km-re lakunk oszt kesergünk, h nincs haver akivel cserélgetni lehetne egy próba erejéért...
  14. Helló! Csak a km alapján ajánlott szervizlátogatásra figyelmeztet, más jelentősége nincs. A kilométerszámláló nullázóját nyomjad, add rá a gyújtást, nyomd tovább a gombot, amíg el nem tűnik a felirat. Ennyi. :) Uff
  15. Ősszel volt cserélve a gyújtótrafóm, mert csak 3 henger ment. Én is így próbáltam ki, h após Astrájáról levettem a trafót, és így tutira mentem, nem lutrira vettem új trafót. Viszont így, h új nem valószínű, h ez okozza a kis rángatásokat... :S
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.