Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sanyi81

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    42
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Várpalota

Legutóbbi látogatók

642 profile views

Sanyi81's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

5

Hírnév

  1. Sziasztok! Körülbelül egy hete menet közben villogni kezdet a check lámpa az autó remegett. Mire másnap a szerelőhöz indultam vele semmi gondja nem volt, viszont a következő hibákat dobta 0300, 0301, 0302, 0303, 0304. Ami ugye gyújtás/égés kimaradás. A szerelő szerint nem ment az egyik henger, csak azt nem érti, hogy miért dobja be az összes hengerre a hibát. A gyertyák GM-esek benne és kb 4000 km-et mentek. Gyújtótrafóra gyanakszik de nem biztos benne a szaki. Természetesen aznap nem sikerült újra hibát kicsikarni belőle. Majd azóta kb naponta jön az összes hibakód egyszerre de hengerkimaradást nem éreztem, nem jelzett, tegnapig. Tegnap pár perc menet után rángatni kezdett, leállítottam, majd újraindítottam akkor két órát bírta az újabb remegésig. A hibakód már csak a 0300 és 0301 volt, és bónuszként bedobott egy 0170-et is. Sokféle egyéb okot is olvastam a gyújtótrafónál a fórumon és más netes oldalakon is, szóval úgy érzem ez a gyújtótrafós dolog nem 100%. És ahogy elnézem bármi is a baja nem lesz olcsó. Abban kérném a segítségetek, hogyan tudnám behatárolni jobban a hiba forrását, volt e ilyen gondotok. Az autó G astra kombi 2007, 1,6 Twinport Z16XEP
  2. Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy tudtok-e olyan keret nélküli ablaktörlő lapátot amit fel lehet tenni hátsó ablakra. G astra kombira kellene.
  3. Az óra szerint, még nem néztem bele a fejébe ilyen körülmények között. Egyébként ahogy nézegettem van három érzékelő vagy valami is a hűtőrendszerben. Egy a termosztát előtt, egy közvetlen utána, és egy a hűtőből áll ki a kilépésnél. Úgy gondolom a termosztát utáni adja a hőmérőre a jelet, mert télen csak a termosztát nyitás után indul meg a mutató. Az nem lehet, hogy a hűtő utáni kapcsolná a ventit. Még lekövetni sem lehet rendesen a vezetéket mert minden abba fűtésvezérlő izébe megy. Egy csomó mindennek lehet baja, érzékelő, vezérlő stb.. ha egyáltalán van. Mert ha a kilépéő adja az indítási jelet akkor én láthattam 97°C-ot a belépőn a kilépő biztos nem annyi volt. Lehet, hogy még nem is kellene indulnia. Ezért akartam tudni valami hőfok értéket, mielőtt nekiesek szétszedni meg cserélgetni a dolgokat.
  4. Sziasztok! Van egy Z16XEP motorkódú g astrám. Az lenne a kérdésem, hogy milyen hőfokon kell a hűtőventillátornak elindúlnia? A nagy melegekben 96-97°C is volt a víz araszolgatás közben. A venti meg meg se nyikkant. (A klíma indítja a ventit) A választ előre is köszönöm.
  5. Sziasztok! Nemrég beépítettem egy tolatóradart az astrába (steelmate PTS400M5). Az a gondom vele, hogy ahogy kedve tartja néha egyfolytában sípol és jelzi ,hogy valami túl közel van. Sikerült beaazonosítanom, hogy melyik érzékelő csinálja. Ha kihúzom a helyéről akkor rendben működik, ha visszatezem megint jelez. Van úgy is, hogy magától egy idő után helyreáll. Halálra idegesít. Valamikor hetegig jó, valamikor csak napokig. A letörölgetés nem segít, az érzékelők jól vannak benn, a hátuljukon van egy nyíl aminek felfelé kell álnia, de ez rendben van. Van valakinek valami ötlete, vagy tapasztalata ezügyben? Talán egy vacak olcsó cucc az egész? A válaszokat előre is köszönöm!
  6. Hali! Én simán átdugtam egy horganyzott drótot előről hátra, majd behúztam vele a vezetékeket. Persz nem annyira simán de azért meg lehet csinálni. Ha a kapaszkodó helyén felnézel látni fogsz egy jó hüvelykujjnyi nyílást a tetőlemezen ahol a vezetékeket ki tudod húzni, na ezt kell megcélozni a dróttal. Ne nyíl egyenesen, hanem inkább ívesen a szélekhez közölebb próbálkozz ott több a hely.
  7. Üdv! A kapcsolási rajzon van egy ellenállás a led előtt, amit én a gyári kapcsolómban sem találtam meg. Úgy tudom van olyan led amibe benne van az ellenálás is. (ha rosszul tudom javítsatok ki). Gondolom a gyári kapcsolóban ezért nem találtam ellenállást. Valószínű ebbe az utángyártottba meg egy sima ledet raktak, hogy miért??? jó kérdés... A lényeg, én kicsiptem a rossz ledet és egy ellenállással + led együttest forrasztottam a helyére. Most jó.
  8. Sziaszok! Valószínűleg az én hozzászólásomra gondoltál. Szinte biztos vagyok benne, hogy a poti nincs a max-on. Ha jól gondolom egy utángyártott kb. 12000ft érkétű, vatérán és itt-ott kapható kapcsolóról van szó. Én is ilyet vettem és kifogástalan a fent említett problámát leszámítva. (mondjuk az enyémen még a kapcsoló feletti sor ledje is rossz volt /0; helyzetjelző; tompított/). Mindenesetre mivel többen is így jártunk lehet, hogy ezek így vannak összerakva, nem tudom, hogy ha kicserélteted nem ugyanilyet kapsz-e. A javítás meg elég egyszerű, csak szét kell pattintani a kapcsolót (meglátod hol, vagy nézd meg a nagyúr oldalán) és kettécsúszik. Ha szétjött: (bocs, de jobb képet nem találtam a neten) http://kepfeltoltes.hu/view/140207/Vkapcsol__www.kepfeltoltes.hu_.jpg A tekerő tengelyt kipattintod annyira, hogy a potit el tudd tekerni. A potit tekerd a végállásba (irányra figyelj) és akaszd össze újra a fogakat. Majd szereld össze a kapcsolót. Nem biztos, hogy karcolások nélkül szétjön, úgyhogy ha mégis inkább megpróbálkozol a cserével addig ne álj neki.
  9. Nekem is ez volt a gondom az új kapcsolóval. A teljen maxra tekert fényerőszabályzó állásnál a poti még nincs teljen a felső végállásba. Ha szétszeded a kapcsolót, a szabályót görgőt teked a maxraa és kissé pattintsd ki a helyéről, hogy alatta a potit felső végállásba tudd tekerni. Majd pattintsd vissza ahelyére az állítót. (Figyel a tekerés irányára).
  10. Hali! A fekete valami az aljzat mellett egy hőmérőfej. A lengőbiztosítékot én a biztosítéktábla mellé szereltem, ott a legegyszerűbb hozzáférni ha cserélni kell. A gumilapot itthon találtam, fogalmam sincs honnan van. Mivel centi vastag így elég merev attól függetlenül hogy gumi. A lyuk felső méretéhez vágtam ki a sarkokat kicsit megtörve. A lyuk meg lefele kissé szűkül így bennszorul, maga a szivargyújtó meg megakadályozza hogy túl mélye csússzon. Semmi más nem fogja. A hőmérőfej miatt egyszer vissza kellett szednem, nem volt egyszerű.
  11. Sziasztok! Itt a kép amit ígértem a szivargyújtóról: http://kepfeltoltes.hu/view/131026/szivargy_jt__www.kepfeltoltes.hu_.jpg A testet a gyári szivargyújtóról hoztam, a pozitívot, meg a világításkapcsoló betápról (6-os piros), így mindig van rajt villany. Kapott egy 15A-s biztit is.
  12. Én a hátsó hamutrtó és a kézifék közti lyukba vágtam be egy centis vastag gumilapot és abba fúrtam bele a szivargyújtót. Holnap délután dobok fel egy képet, hogy is néz ki.
  13. Hali! A B oszlopból jövő vezetéket csak ki kell húznod az ajtócsatlakozóból. Ha leszedted a kárpitot, megfogod a csatlakozót, begyomod kivülről a csatlakozón a kék gyűrűt és utána el tudod fordítani, majd befelé kihúzod. A csatlakozó gumiharangját hátra húzod így hozzáférsz a belső csatihoz amibe a kábelek vannak, ezt egy kis pöcök benyomásával ki tudod húzni a csatlakozóból. (Volt, hogy nekem sem működött az ajtózár, már rákészültem a komolyabb szerelésre, de kiderült, hogy szétcsúzott a csatlakozóm. Valószínüleg rosszul raktam össze amikor hangszórót szereltem.)
  14. Helló! Kiszeded a világítás kapcsolót, majd az alatta lévő csavart kitekered. Lehajtod a szellőzőnyílást, hogy a terelők lefelé nézzenek, ha bevilágítasz akkor ott is találsz két csavart (20-as torx). Ha a három csavar kinn van akkor kijön a szellőző. A világításkapcsoló csatlakozóját csak agy pöcök fogja be, benyomod és a csati kicsúszik a kiemel szellőzőből. Szerintem elég jól hozzáférni a kábelekhez innen. (Én így kötöttem be a ködlámpát, mert a biztitábla tetejéhez is viszonylag jól hozz lehet férni).
  15. Sziasztok! Elment a bal hátsó ajtómon a központi zár. Tudna segíteni valaki, hogy milyen lépésekkel tudnám meghatározni a hiba okát? Előre is köszönöm!!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.