Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

matrix19

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    31
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra g 1.6 (X16SZR)
  • Város
    Szeged

Legutóbbi látogatók

583 profile views

matrix19's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Tökéletesen dolgozik behúz ahogy kell meg birom tekerni is hallani a dugattyúkat, szerintem a kompresszornak nincs semmi baja, csak az az elektronkának, de majd összerakás után kiderül.
  2. Sziasztok Adott egy 99-es Astra x16szr motorral aminek nem működik a klímája, voltam 3 szervizben is de mindenhol hülyének néztek, eltérőek voltak a diagnózisok műhelyenként, de amiben eggyet értettek, hogy a kompresszorom rossz, elvan valahol egy cső tömődve és lyukas valahol a rendszer. Mindezt megcsinálnák valami csillagászati összegért. miért is néztek hülyének? 1. Mikor mondtam nekik, hogy ki lett cserélve az ECU azóta nem dolgozik a kompresszor (nem vittem vissza a szerelőhöz mert örültem, hogy hajtható az autó klímát előtte se használtam, nem is érdekelt) előtte se volt benne gáz, de annyi legalább volt benne hogy bekapcsoljon. Kérdezem nem-e lehet valami köze hozzá? Nem-e elektronikai gond miatt nem kapcsol a kompresszor mindenhol rögtön rávágták, hogy nem ez biztos kompresszor hiba, de meg se nézték 2. Volt gond a nyomáskapcsolóval mert hidegen is bekapcsolt mind 2 ventilátor mikor meg lett kocogtatva az érzékelő akkor kikapcsolt. 3. Mindenhol telenyomták valami zöld trutyival ,hogy megnézzék lyukas-e. Sehol nem szivárgott ,mikor rákérdeztem, hogy hol van a zöld festék akkor csak annyit mondtak biztos lyukas a rendszer csak nem látni... Ez egy éve történt elegem lett a sok szélhámosból és szétszedtem én. Ami rögtön feltűnt, hogy a rendszer megbontásakor kijött egy kevés gáz tehát volt valamennyi nyomás a rendszerben ennyit, hogy valahol lyukas...ha egy év alatt nem szökött ki sehol akkor nem hiszem hogy lyukas. A másik amit észrevettem, hogy ömlött kifelé a csövekből ez a zöld festékes trutyi. Nem szedtem ki mindent, a kabinban a radiátor bent maradt a radiátorból a csövek amik a kb. a légszűrőig mennek azokat bent hagytam. A radiátort, a kompresszort és pár csövet amik a motortérben voltak azokat kiszedtem. Próbáltam sűrített levegővel kifújni a kabin radiátort elég sok trutyi kijött belőle ,de szerintem maradt még benne egy kevés. Ha volt is eltömődés valahol akkor az a belenyomott festék miatt volt, mert kb 2-3 ML-t kiszedtem ha nem többet. Azt gondoltam ki, hogy a kompresszor elküldöm egy műhelybe felújításra, nyomáskapcsolót egyértelműen kicserélem a tömítésekkel együtt. Olvastam még, hogy ha már szét van szedve érdemes kicserélni a szárítószűrőt, de az ha jól nézem akkor az a radiátorral együtt van, szét lehet valahogy szedni? Érdemes lenne még valamit kicserélni? Legjobban az érdekel mielőtt még komolyan költekezésbe kezdenék, hogy van a motorvezérlőnek valami köze a klímához?Azt tudom hogy pár autótípusnál az ECU dönti el, hogy bekapcsoljon a kompresszor. Le lehetne tesztelni valahogy, hogy az elektronika részén minden rendbe van? Esetleg van valami otthoni megoldás a rendszer átmosásához? Válaszokat előre is köszönöm!
  3. Nem értettük egymást, rosszul fogalmaztam.Ki akarom játszani az érzékelőt hogy megtudjam nincs e elektronikai hiba. (mert mikor ki kellett cserélni az ECU-t utána volt vmi elektronikai hiba a klímával,szerintem nincs hozzá a motorvezérlőnek semmi köze,de lehet elbasztak valamit a szervizbe, nem tudom)Gondolom ha az érzékelőt kijátszom lehúzom a csatlakozót a kopresszorról és rákötök egy multimétert majd bekapcsolom a klímát és a multiméternek kellene vmi feszültséget mutatni.Elvileg csak az érzékelő tiltsa le a rendszert csak nem tudom van e még valami. A második kérdésem pedig az volt, hogy hogyan tudom kideríteni h halott e a kompresszor? Hááát igen kicsit félek hogy átvernek kicsit sokaltam a javítási összeget ami 120 000ft körül lenne, és ez még nem végleges.(jó ebben nem csak kopresszor csere lenne hanem csövek is stb. )
  4. Üdv Van egy kis gondom a klímával, mégpedig hogy nem működik .Voltam 2 szervízben is ahol azt mondták hibás a klimakopresszor.kb 3 perc után állapították meg szerintem jó, csak valami elektronikai hiba lesz.(előzőleg már voltak gondok evvel) Van valami módja hogy megtudjam tényleg a kompresszor e a rossz? ha jól tudom a klima csak akkor kapcsol be ha van a rendszerben nyomás.Ki lehet valahogy játszani az érzékelőt?
  5. Sajnos ez nem elirás vagy elszámolás.Gyűrűzés előtt 1 dl fogyott jelenleg 300 km alatt 1 L
  6. Leírom az egész történetet, hogy megértsétek és hátha tudtok vmi tanácsot is adni.Egy jó fél éve kezdődött, hogy elkezdte egy picit eszegetni az olajat mondom ha már a fél motor új és az egész autó is át lett festve ezt a "kis apróságot" bevállalom.Mindig egy mesterhez vittem nem volt még gondom vele.Azt mondja ismeri ezt az autót már rendesen hengerfej is szinte új, ez biztosan dugóknál eszi az olajat és ezt gyűrűzni kell.Mondom oké mennyibe fájna? 300 euba.Belementem ez még kifizethető ár.Mikor elvittem rögtön mondta bele kell hajtani 10000 km ert, hogy normálisan össze kopjon a gyűrű a hengerrel.Ez is rendbe az 1. 3000 km ert félve hajtottam max 2000 2500 as fordulat még 5. be is is nem volt semmi gond.nem fogyott az olaj sem hanem 4000 km után közbejött egy 1300km es út megállás nélkül.Most nem tudom ennek köszönhető e vagy valami másnak de az út végén mikor megnéztem az olaj szintet még a nívópálcát sem érte el.Nem akartam elhinni.Majd szép lassan összejött a 10000 km v még több de kb 15 L olajat megeszegetett.Mikor visszavittem hogy mi ez? szétszedték és mondták, hogy ezt nem lett volna szabad meggyűrűzni fúrás nélkül.Közölték velem hogy ezt a motort most már csak fúrni lehet,de mivel hogy ők csinálták a szarást ezért olcsóbban megcsinálják a motor felújítást.Konkrétan 600 eut kéne fizetnem a fúrásért új dugókért gyűrűkért a fűtengellyel is csinálnak valamit mert az sincs rendben meg kicserélik a kuplung lamellákat,hengerfejhez nem nyúlnak mert az jó állapotba van.Tehát 900 eu lenne ez a motor felújítás.Azért ez nem kis pénz... Szóval most nagyon gondolkodok egy másik motoron...Úgy szeretném hogy 2 ből csinálni 1 et, hogy mi a garancia, hogy a másik motor jobb?hát olyan helyről venném ahol adnak garanciát, szétszedve szét lesz tehát a vallatáson úgy is kiderülne milyen állapotban van. Mivel, hogy külföldi vagyok nálunk egy kicsit más a papír munka. Attól nem félek ,de azt hiszem nálunk is kb ez van, ha másik típusút tennék bele az már drágább lenne,szóval ez az ötlet kilőve. Kiváncsi vagyok ti mit mondtok vagy mit csinálnátok a helyemben ez normál ár érte vagy kellene még hozzátenni valamit esetleg az árból faragni, elég nyitottak meg lehetne velük beszélni főként, hogy beismerték, hogy ők szarták el...
  7. Hello. Sajnos úgy alakult, hogy ki kell cserélnem a motort, nem sajnos nem lehet megmenteni ezt csak is csere hozza helyre vagy teljes motor felújítás ami azért nem egy pénztárba barát megoldás.Szó mi szó jelenleg x16szr motor van benne.Tudomásom szerint ezt a motor kódot F Astrákba is rakták.Kérdésem az lenne, hogy miben tér el f astrás a g astrástól?igazából csak egy blokkra lenne szükségem és ha találok egy jó áron f astrásat megvehetem e?A másik, hogy bele lehet e tenni másik motorkódú motort amivel kommunikál az eredeti motorvezérlő?Amennyiben találnák egy újabb tipusú motort motorvezérlővel pl egy 16 szelepest, bele lehetne tenni?vagy ez nem ilyen 1x ű? Papírozni úgy is kell szóval meghallgatok minden változatot aztán úgy is az ár érték arány fog dönteni.Segítségeket előre is köszönöm
  8. Ma kivettem a gyertyákat és igy néz ki.ilyen sorrendbe is voltak benn.az 1. hengerben lévő gyertya valami siralmas állapotban volt mielőtt lefényképezem volna előtte megtöröltem az olajtól szóval el lehet képzelni hogy hogy nézhetett ki.3-4 még relativ jó állapotban van.Biztos az sem haszon neki, hogy sokat gázzal van hajtva. Tehát pontos diagnózist csak akkor lehet kapni ha szétszedték a motort.Nem akarom itt elvinni szervizbe mert egy vagyon lenne remélem még kibir 2,5 hónapot és egy haza utat.Nem fogom tönkretenni a motrot?vagy minden féle kép nézessem meg itt? http://imgur.com/R9ZZ1Ni http://imgur.com/RKYAKNf http://imgur.com/jTexHPj
  9. Sziasztok Adott egy G Astra x16szr motorkóddal.Pár hónapja jöttem ki Németországba,de előtte teljesen rendbe hozattam a gépet.Még a gyűrűket is kicseréltettem.Erre azért volt szükség mert mikor megvettem valószínű az előző tulaj forralta a vizet.több mint egy évig nem is volt gond.Egyszer csak fogyott az olaj meg állóhelybe nagy gáznál már kékes füst is volt (nincs katalizátor)Gyűrűk után még otthon kb 2500 km et mentem vele finoman nem gyilkoltam mindig ügyelve hogy 2000-2500 as fordulaton legyen.Ellenőriztem az olajat minden oké volt.Indulás előtt lecseréltem az olajat is biztos ami biztos...Egy huzamba lehajtottam kb 1200 kmt.Másnap megnéztem az olajat és hiányzott jó 1,5 L.Nem akartam elhinni.Azóta kb 10 000 km benne van és 9l olaj...Kérdeztem a szerelőt nem tudott pontos diagnózist mondani mert nem látja.Azt mondta ,hogy leellenőrizte a hengereket hogy kopottak e de még emlékszik is rá hogy kifogástalan állapotba voltak, mert máskülönben nem is gyűrűzte volna meg.Ö szerinte csak az jelent megoldást ha megfúrjuk a hengert és új dugókat rakunk bele(korrekt mesternek ismerem, eddig nem volt vele gondom nem dolgozott zsebre pedig sokszor megtehette volna). Szerintetek mi lehet a gond? Érdekes hogy a gyűrűk után eltűnt a kékes füst.Nem folyik sehol mindig ugyan ott parkolok de sohasem olajfoltos az aszfalt.Szerelő javaslatára már Liqui Moly 10w 40 es MOS2 est használok.Otthon még mobil 1 10w 40 et raktam bele.Próbáltam beletenni liqui moly viscostabil adalékot de nem használt. Máshol nem fogyhat az olaj csak a dogatyúknál?Mit érdemes megnéznem hogy biztosra menjek?
  10. Igen lett bőven, akkor nem kérek csapágy lesz? Köszönöm a segítséged
  11. Sziasztok olyan gondom van, hogy a bal hatso kerék felol éles cincogó hangot hallok menet közben, minél gyorsabban megyek annál sürübb. Az az érdekes hogy ha egy picit rálépek a fékre elhallgat. Nemrég lettek cserélve a betétek és le lettek szabályozva a féktárcsák lehet az csinálja? Vagy ez kerékcsapágy lesz? Annak nem mozgó hangja kellene hogy legyen?
  12. Sziasztok mi okozhatja az ingadozó alapjáratot? Tudom van sok, de mégis hol keresgéljek már nagyon idegesítő...Map szenzor már cserélve lett ,de semmi.Amúgy régi típusú motor x16szr
  13. Úr isten te valami robot vagy? Vagy egy zseni :D honnan emlékszel milyen motor kódom van? már pár hónapja nem jártam az oldalon, én azt se tudom mit ettem tegnap majdnem az első keréknél van az a doboz ugye? ... hasonlít az ecu ra, sajnos nem tudom behatárolni a hibát mert ez már dolgozott az összes általad leirt módon most is hazafelé jövet halkan ment, munkába menet viszont maxon, 10 p el ezelött semmi kapcsolgattam a xenont is szóval valami kontakt hiba lesz ez, megpróbálom elektronikai kontakt tisztítóval befújni annál a doboznál a csatikat, érdekes az elején tényleg a xenon csapogatásra reagált azért nagyon szépen köszönöm a választ MINDENKINEK
  14. Nos hát bevallom nem "legális" módját választottam, de mentségemre szolgáljon elvittem beállittatni a fényszórókat hogy még véletlenül sem legyen zavaró és mivel én határon túli vagyok nálunk egy picit enyhébbek a szabályok, de most vissza a problémára nem javult sőt rosszabb lett... Most már nem kell felkapcsolni a fényszórót a ventilátor bekapcsol az indítás után de teljes erővel. Nincs is köze a xenonhoz? Vagy már komolyabb a baj? Nem lehet a hőgomba? Csak a xenon hatására kapott egy zavaró jelet stb most meg kifingott?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.