Jump to content

norbee80

Forummember
  • Content Count

    107
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

8 Semleges

About norbee80

  • Rank
    Fórumlakó

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Opel Astra G 1,8 Elegance; Honda Civic 1,6
  • City
    Pécs

Recent Profile Visitors

812 profile views
  1. Tény, hogy a kinézett Motul X-Max 0w-40 az a Mobil 1 FS 0w-40 árban van, ezekhez képes a Total sokkal kifizetődőbb, de mivel az autó a mai napig gyakorlatilag 0 olajfogyasztással megy, két olajcsere közt kb 12000 km-en 3-5dl olaj fogy el, ezért úgy gondolom, hogy azt a kb 4-5 ezer forintos különbséget elviselem. Lehet, hogy az eddig használt jó minőségű olajnak is köszönhető, hogy 240 ezer km felé sem csattognak még a hidrotőkék, pedig az autót 80%-ban városban használjuk és kb napi 20 indítást is kap.
  2. Gondolkodtam én is 5W-30-as olajban (még akár az is lehet). Mondjuk a Total Quartz Ineo MC3 5W-40-ben annyira nem tetszene, hogy a hidegen jobban csattog mint a Mobil olajjal. Elég sok hidegindítást kap az autó, ezért is használtunk eddig is 0W-40-es olajat. Közben még nézelődtem és a Motul X-Max 8100 0W-40-ről egész jókat írnak. Mondjuk ez sem olcsó olaj, de ha azt nézem, hogy egy kicsit is jobb 5W-30 vagy 5W-40-es olaj is 10 ezer, akkor azt a plusz 3 ezret megérheti. Esetleg ezzel valakinek tapasztalata?
  3. Sziasztok! Jön az olajcsere és gondolkodok más olajban is mint eddig. Jelenleg Mobil 1 FS 0W-40 van benne és ami szóba jött az a Total Quartz Ineo MC3 5W-30 valamit a Total Quartz Ineo Long Life 5W-30. Esetleg van valakinek ezekkel tapasztalata? Z18XE-be tenném és a motor nem eszi az olajat. Az eddig használt 0W-40-ből 12000km alatt fogyaszt el kb 3-5dl-t.
  4. Megnézem, de ahogy írtam a hiba leírásában, a nyári felni/gumival is csinálta. A nyárigumi alufelnin van és az is felrakás előtt, tavasszal volt centríroztatva és a most fent lévő téli pedig szezon előtt volt szerelve. Egyik szettnél sem látszott, hogy bármelyik felni ütne és még súlyból is keveset kellett rátenni. Épp ezért írtam, hogy a kerekeket majdnem, hogy ki is zárnám mint hiba forrás, de sajnos sok ötletem nincs, hogy mi más okozhat ilyet.
  5. Sziasztok! Szerintetek mitől lehet, hogy kb 140-től elkezdi valami rázni a kasztnit és a kormányt is és a rázkódás mértéke a sebesség növelésével arányosan nő. 160-ig próbáltam, de ott már érezhetően vibrál az egész kasztni. Amit kizárnék azok a kerekek, mivel most a téli szett van fent, de ez a jelenség tavaly nyáron is megvolt a nyári gumikkal. (téli - nyári külön felnin van) Ami érdekes, hogy úgy 130-ig ebből semmit nem lehet érezni és mivel ritkán megy az autó pályán, eddig nem is foglalkoztam vele, csak azért zavar, nehogy valami nagyobb gond legyen belőle. Amire gondolni tudok, az a féltengely, méghozzá a belső csukló, hogy már van egy kis kopása és ez okozhat ilyet egy bizonyos fordulat (sebesség) felett. Valaki találkozott már ilyennel vagy tudtok valami típus hibáról ami összefügghet ezzel a hibajelenséggel? Van még egy "hiba", meleg motornál alapjárat ingadozik, olyan 750-1000-es fordulat között. Erről már több helyen olvastam, hogy a fojtószelepházat kell megtisztítani? Az autó többnyire városban megy, lehet, hogy az állandó alacsony fordulat és a sok hideg indítás miatt elkoszosodott? (Z18XE - 236e km) Ez a tisztítás mekkora meló, mennyire kell szétszedni? Ettől függetlenül az autó tökéletesen indul, a fogyasztásán nem vettem észre változást és még mindig nem kell rátölteni olajat két csere között. (12000km -max jelöléstől a feléig megy le, ami kb 0,5L)
  6. Alsó - felső ütközők, rugótányérok ahogy írtad is rendben vannak, "csak" a rugó van eltörve. Még nem vettem meg őket, a kérdéses cserelehetőség miatt. Rákérdezek valamelyik alkatrészesnél, talán megtudja mondani, hogy belerakható e a másik típusú rugó.
  7. Ha nem is minden hétvégén, de mondjuk azt, hogy az autónak nem a legbiztosabb pontja Az autó megvételekor már törött volt mindkettő, cserélve lett, ami alig bírt ki fél évet, ezért gondolkodok olyanba aminek főleg az anyagvastagsága egyforma legyen. A kérdés arra vonatkozott volna, hogy ez mennyire cserélhető.
  8. Sziasztok! Az Astránkban (4 ajtós) a hátsó rugó változó átmérőjű, ami szeret eltörni, kérdés, hogy ezek helyére berakható olyan, ami állandó rugóátmérőjű? Kombi Astrába láttam olyat, aminek a két vége nem volt elvékonyítva, az talán nem törne el. Köszönöm.
  9. Köszi, ez sok segítség lesz. Remélem a hétvégén lesz időm jobban átnézni.
  10. Szia! Megnéztem a biztosítékokat, tökéletesek, így valami más probléma lehet az ablakokkal. Elölről próbálva, lehet hallani, hogy a bal hátsó felfelé menne, de csak ennyi. A jobbos semmi életjelet nem mutat, egyik kapcsolóra sem reagál.
  11. Sziasztok! Mai nap vettem észre, hogy egyik hátsó ablakot se lehet lehúzni. Hátulról sem és elölről sem csinál semmit. Nem mostanában voltak használva, de akkor még mindkét ablak működött. Mindkét első ablak működik. Az elképzelhető, hogy a hátsó ablakok másik biztosítékon lennének? Vagy van ezeknek valami típushibája? Köszönöm.
  12. Mondjuk szerencsém volt, mert ismerőstől vettem és simán cserélte a trafót, de igazad van nem szívesen dolgoznak vele. Ha összejön a csere, akkor a Valeot ajánlom, nekünk azzal semmi problémánk nem volt.
  13. Ha visszaviszed és garanciális cserét kérsz, mert hogy rossz, akkor csak kicserélik, nem? Amúgy azt próbáltad, hogy visszarakni a régi trafót? Azzal ugye "csak" rángat, de nem áll meg.
  14. Szia! Szerintem a tarfó lesz a rossz. A miénkbe is volt cserélve (szintén Z18XE) a trafó hasonló gyújtáskimaradás miatt és az első (nem feltétlenül rossz, de Meyle volt) trafó ahogy átmelegedett, a motor megállt és mindkét ventilátor elkezdett menni, pedig a hűtővíz még nem volt 60 fokos. Próbaképp visszaraktam a régit, természetesen azzal ezt a megállás dolgot nem produkálta. Kicseréltem Valeo-ra, azóta mentünk vele 10e-t hiba nélkül.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.