Jump to content

Janó32

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    2.373
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    94

Janó32 last won the day on Augusztus 11

Janó32 had the most liked content!

Hírnév

907 Lelkes-segítőkész

Janó32 névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó
  • Születésnap 1980-10-19

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G Caravan /Z16XE/ 2002
  • Város
    Székesfehérvár

Legutóbbi látogatók

2.775 profile views
  1. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Igazából egyik sem kalibrált hőmérő, így mindegyik értéket (amit ECU-ból olvasol ki OBD-n keresztül vagy az óracsoport által mutatott) hozzávetőleges adat. Ha a függőleges állapotot (vagyis mutató szerint a 90-et elhagyja), akkor kapcsol a hűtés, ha 90-re visszaér akkor lekapcsol... Igen, a hűtésvezérlő modul az ECU szerint dolgozik.
  2. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Olajszintet ellenőrizted? Egyébként alapból van hangja a rendszer működésnek, így ennyi infoból nehéz bármi okosat mondani.Akkumulátorod állapota rendben? Mert ha gyengélkedik akkor az indításkori ABS visszajelző rakoncátlankodásán felül a szervo ami "sírással" jelez...
  3. Igen, rengeteg a valótlan autós hirdetés... Pl amikor láncosnak hirdetik a Z16XEP H Astra-kat... A riasztó lehet h ki van kapcsolva és ezért nem villog a led visszajelző. Isofix-es G Astra tudtommal nincs, talán ha külön rendelték, de az Opel saját rögzítési pontokon dolgozott így a G-ben nem nagyon fordul elő Isofix-es darab, szinte 90% biztonsággal mondhatom h az nincs az autódban. Az ablakos mondatod nem értem... Itt írd be az autód adatait (alvázszám), elvileg mindent le kell írni h mivel jött ki a gyárból... (Esetemben legalábbis mindent részletesen leír, de az enyém még régebbi Bochumi autó.) http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/
  4. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Nálam is ez az arányú keverék van, de előző töltetnél is kb pont ua működött a hűtésrendszer (pedig volt tavasszal egy termosztát csere is). Ellenben nekem ilyen időben 4km után 90-en áll a mutató, ha tovább megyek városi körülmények közt, akkor talán az 5. km felé már kapcsolja is a hűtést. De télen is eléri a 90-et 5km-es távon...
  5. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Amikor átlépi a középső vonalat (90 fok) menet közben akkor kapcsolja a hűtést is? Mennyire esik vissza 90 fok alá ezt követően? (Mert a termosztát hibánál inkább az a jellemző, hogy nagyon nehezen éri el az üzemi hőmérsékletet és nem az ingadozás.) Olyan előfordul, hogy haladsz folyamatos tempóban (esetedben 100km/h-val), az órán leolvasható érték elhagyja a 90 fokot, bekapcsol a hűtés közben meg egy lejtősebb szakaszra érsz és akkor a motorfékes haladás plusz a hűtés miatt 90 fok alá beesik... Ilyet az új termosztáttal is csinál nagy ritkán az autóm. (Múlt héten Balatonra menet a kocsisort kellett "tolni" -mert páran nem mernek 70-nél többel menni 90-es szakaszon- és a 35 fokban kapcsolgatta a hűtést 90 fok felett hiába a folyamatos haladás. Majd amikor kielőztem őket és pl a Lepsényi lejtőre értünk a gázelvétel+hűtés miatt 90 alá ment átmenetileg majd amikor már haladni lehetett egyenletes pedáltartással beállt 90-re.)
  6. Ez generátor is simán lehet... De vezérlés is lehet, mármint annak valamelyik egysége (pl feszítő csapágy), de a hosszbordás szíjnak feszítő görgője is tud hangot adni... A Z16XEP motor szerkezeti felépítését annyira nem ismerem, de megkockáztatom hogy a hosszbordás szíj relatíve könnyen levehető mint Z16XE esetében, és akkor a generátor is kézzel átforgatható és a feszítő görgő is. De ilyen hang tényleg millió dologból jöhet, szerelőnek több ötlete lenne ha élőben a motorteret vizslatná....
  7. A hang kapcsán még az ugrott be, hogy lehet hogy a szervokormány hangjára gondolsz? Mert sokan akik nem ismerik a G vagy H Astra-t, a szervó rásegítés működését jellemző hangra azt hiszik hogy meghibásodás...
  8. Ennyiből nem is tippelgetnék, rengeteg minden lehet a hang okozója... Ellenben a különlegesebb extrák és a Classic II nekem valahogy picit ellentmondásos, közel sem vagyok biztos abban hogy az ASR elérhető volt a G Classic II-ben. (Egyébként szerintem Twinport-ot vettél és nem Twinsport-ot...)
  9. A másik topic-ban is kérdeztél, így inkább egy helyen összeszedve egy kicsit itt próbálok reagálni valami használhatót: mint írtad töltesz fel videót amit nagyon támogatnék (vagy keress videót a youtube-on, lehet rálelsz a hibaképre) mert neme sajnos semmit nem mond a "nyomorgó" hang.... Egyébként kb sem sikerült azonosítani hogy honnan jön? Mert könnyen lehet hogy nem is a motortérből hanem a futóműből, tehát akár csapágy, a féknél valami, az is segíthetne hogy ciklikus a hang vagy a sebesség növelésére gyorsul vagy megszűnik vagy hasonló... Más: ha a nem működik valami (pl ABS), akkor miként tesztelnéd a meglétét és a funkcióját? Ha gyújtásra teszed világít az ABS felirat majd kialszik?
  10. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Osztani?! Én? De most akkor ez egy fórum ahol megbeszélik a dolgokat az emberek vagy valami csoportterápia nebáncsvirágoknak? Egyébként a töketlenkedős -értelmetlenkedésnek nagyon nem vagyok híve, amikor valaki azt sem tudja mit akar aztán személyeskedik, az nálam kiveri a biztosítékot... Vállalom, nem tudok elmenni az ilyen emberek mellett szó nélkül. (Egyébként nem keverem a neveket, gezoli Darth és köztem lezajlott történet miatt pikkel rám. Szíve-joga, elvégre morbid egy világban élnénk ha mindenki-mindenkit kedvelne...)
  11. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Nehezen is tudtam kiheverni a letiltás tényét... Segíts kérlek hogy én hogyan kezdtem, mert biztosan nem úgy mint pl Aster fórumtárs (vagy egy-két újabb/megtévedt felhasználó)... Ha arra gondolsz amikor Darthvödör nem kellően pontos/alapos információja mellett nem mentem el szó nélkül (vagy mantec stílusa mellett), az azért egy egészen más történet. Arról nem is beszélve, az nagyon nem a kezdetekkor volt...
  12. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Nekem 8, messziről jött ember... Én is csak hobbiból tartom az Astra-t a Porsche-k mellett... De mivel nyár van, inkább a yacht-okkal foglalkozom ilyenkor. a saját tengeremen.. De örülök a válaszodnak, legalább ezzel is jól bemutatod magad, erre felé nem volt (és remélem nem is lesz) divat ez a fajta megnyilvánulás... Sok segítséget fogsz itt kapni mindenkitől, megláthatod...
  13. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Aha, értem, második autó szerelést tanulni, persze, legyen... Ha nem bánod, addig én elfütyörészem a magyar népmesék nyitó sorát mert ebbe a Mónika show-ba már belefáradtam. Amúgy ennyi idő alatt a keresztlányunk leszedte volna az egész szívócsőrendszert mindennel együtt ha oda ragasztotta valaki ha nem, mondjuk ő nem műszaki ember mint te... Sok sikert, én addig hallgatok egy kis zenét! (Mondjuk én egyenesen félek az ilyen kóklerektől, mert bütykölnek aztán jönnek vele a forgalomba... Izgalmas lesz amikor féket, futóművet és kormányművet fogsz ilyen mentalitással barkácsolgatni, vagy lángoló autóval gurulni mert lehet hogy mégsem úgy kellett volna azt a kábelt bekötni... Gondolom van egy 2. kecód is villanyszerelést meg gázbekötést tanulni, biztos jó vége lesz...)
  14. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Akkor nem is szerkesztem tovább a képeket, totál felesleges meg értelmetlen is lenne... De ha elfogadsz egy tanácsot: ilyen hozzáállással és kommunikációval inkább ne látogasd a fórumot, a kóbor kutya nem fog neked segíteni. Nem bunkósságból, egyszerűen azért mert van akinek nem lehet. Hiába fogod milliószor hajtogatni hogy "értő olvasást" vársz, ha nem tudsz kommunikálni vagyis nem konkrétan kérdezel csak hajtogatod hogy nem tudod leszedni a "levegődobozt" (<= műszaki ember) és hogy mit csinálj... Elszomorítóan kezd ez a fórum felhígulni, gondolom a G széria árának vesztésével már olyan csoportokat ér el, ami mondjuk 4-5 éve még nem volt jellemző... Ez van. Én vagyok a hülye... (Vidd szerelőhöz... De ha kiderül hogy minden a gyári felépítmény, ígérd meg hogy többet a motorháztető sem nyitod fel...) ___________________________________________________________________ Ezeket lazítsd fel ill. bontsd szét...
  15. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Mit szeretnél tulajdonképpen? Készítsünk neked külön videót vagy képes leírást??? Lazítsd meg a gyűrűket, a légszűrőházról (te ezt hívod levegődoboznak?!) le tudod húzni a csövet. A légszűrőház tetejénél keress egy olyan alkatrészt amin két gumibak van, ezt csavarozd ki és ki is tudod emelni az egészet. Rohadjak meg, most kimegyek a garázsba és lefényképezem Neked...
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.