Jump to content

Janó32

Forummember
  • Content Count

    2,483
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    100

Janó32 last won the day on December 25 2018

Janó32 had the most liked content!

Community Reputation

935 Lelkes-segítőkész

About Janó32

  • Rank
    Fórumlakó
  • Birthday 10/19/1980

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Opel Astra G Caravan /Z16XE/ 2002
  • City
    Székesfehérvár

Recent Profile Visitors

2,958 profile views
  1. Tudod ennek az az oka, hogy erősen felhígult az oldal az elmúlt egy-másfél évben. Egyre több olyan új fórumozó telepedett itt meg, akik miatt a régiek (értsd, régi Opel/Astra tulajok a valós tapasztalataikkal) távol tartják magukat az oldaltól és inkább más elfoglaltságot keresnek/találtak maguknak... Én is pont így vagyok ezzel és rá kellett jönnöm, hogy mekkora idővesztegetés volt leállni vitázni az ilyen arcokkal, napi szinten ide "jönni" és a sületlenségeiket olvasni-tűrni. Emiatt hetente-havonta ha ide tévedek (többiek már ennyit sem), és ezzel épült le a színvonal, valós fórum, a kölcsönös segítségnyújtás-eszmecserék.... Mennyi régi Z14XE tulaj járt ide 2015-16 környékén, de ők már nem járnak ide...
  2. Vita vagy nem vita, de a világhálón olvasgatva a kis turbós motorokról sok jót nem olvasni (Ecoboost, TSI...). Továbbá ugye egy átlagos magyar család esetében (akik Opel-t biztosan nem a vezetés élményéért nézegetnek) nem tudom hogy egy autóvásárlás kapcsán az autó teljesítménye hányadik helyen szerepel a biztonságosság és a minél olcsóbb fenntarthatósági szempontok mögött. A turbó motorok olyanok mint a Romet, amíg nincs vele baj tökéletesek, aztán jön a fekete leves ha egyszer hozzá kell nyúlni (bár a Romet-hez legalább olcsó volt az alkatrész és a szerelhetősége se volt egy nagy kihívás). Arra gondolok, hogy egy átlag családnak nagyon nem mindegy hogy egy esetleges turbó meghibásodás, egy mezei kuplung csere mekkorát rúg bele a szűk költségvetésbe. A parttalan rész ebből inkább csak az, amikor egységnyi összegnél próbálom lebeszélni a területemen dolgozó emberkéket, hogy az 1,2 millióért ne egy 15-16 éves 320d-t vegyen, inkább valami hétköznapi benzinest 10 év környékén, mert jöhetnek olyan költségek amik nem szükségszerűek ahhoz hogy legyen egy autója A-ból B-be eljutni, és legalább nem fogja az éves költségvetésüket bedönteni csak hogy autóba üljenek. Én így látom ezt...
  3. De ugye a turbó mellett a hűtésrendszere is más ha jól rémlik a turbós motoroknak )komplex, pl kettős jeladók és termosztát), és a kuplungcsere sem 60-80k a kettőstömegű miatt mint egy szívő 1.6 esetében (hanem 250)... Jól tudom?
  4. Szia, nos, a G Astra lehet jó választás de bele is nyúlhatsz mint bármilyen más autó esetében. A használt 5 évesen is lutri, de 12-15 évesen pláne. A 2005-ös már Classic II és Twinport. Az 1.4 láncos vezérlésű (vezérlés csere kb 120000Ft vagy több, szerelő-égtáj függő). Ennyi idősen és vagy km után a twinport szelep már lehet cserés, ez kb 60-70, szintén műhely függő. Lehet gond az EGR szeleppel (ennél már nem leköthető), a szervókormánnyal (min 100000Ft). A Classic II lényegében egy butított G Astra. Rengeteg mindenben más mint a kinézetre hasonló "echte" Astra-k. Más anyagokból készült, rengeteg dolgot kispóroltak belőle (ez a használati értékét rontja szerintem), a felszereltségük igencsak el tud maradni a 2005 előtti daraboktól. Olajfogyasztásra kevésbé jellemző, ennyi a jó hír, de fontos hogy nem 10w40 kenőanyaggal használtat vegyél (és ugye honnan lehetne tudni mivel használták...) mert a fent felsoroltak cseréjét előrébb hozza. Rengeteg érkezett az országba, ezért a kitakart rendszám, gyakran olyan mintha csak kitakarva lenne, közben magyar rendszám sincs rajra. Mit érdemes megnézni? Rozsda van-e rajta? Nem jellemző ha megkímélt, kategóriatársaknál jobb a korrózió védelme. Lánc csörög-e indításkor, twinport-nak van-e már csattogó hangja, minden visszajelző kialszik-e indításkor, volt-e sérülve (rétegvastagság mérés) és hogy mennyire gyári állapotú, hibakiolvasás, ha tulajtól veszed pl kérdezni hogy milyen gyakran és milyen olaj lett beletéve... Vidd el szervizbe, Opel-nál 10000Ft-ért mindent átnéznek vásárlás előtt, kapsz róla jegyzőkönyvet. Tudom nem kevés pénz, de a legkisebb probléma amit megelőzöl ezzel az ennek a sokszorosa. 1 millióért ott a H széria is, a motor teljesen ugyanaz 2007 év végéig (116le változat). Az 1.6 jobban eszi az olajat. Ebben a videóban ezen motorokról esik sző:
  5. Sziasztok! Tapasztalat vízhőfok jeladó kapcsán? Melyik gyártót szabad vagy mindegy?
  6. Nos, én az alábbiaknak futnék neki (a konkrét motortípus ismeretlensége mellett*): 1, gyári gyertya mindenképpen, 2, üzemanyagszűrő cserélve? (ki tudja mennyire van már teli kosszal), 3, vezérlés tuti jól van a helyén? (Hányszor fordul elő hogy egy foggal elrakják a vezérlést), 4, EGR szelep állapota? (tisztítás és teszt), 5, folytószelepház tiszta? , 6, ha előzőek rendben, extra benzint bele és ki a városból, magasabb fordulaton üzemmelegen tartós haladás (mondjuk 30km min) *Melyik motortípus, milyen olajat kapott?
  7. Olyan helyen ahol vizsgáztatnak (vagy min középszintű szerviz) lesz pad hogy megmérjék a lengéscsillapítót és az egyéb futómű alkatrészeket. Természetesen a futóműves cégek is meg tudják csinálni, de célszerűbbnek tartom hogy olyan helyen méresd ahol cserélik is, költséghatékonyabb lesz. Én pont a japán autókkal (pl beltér) nem bírok megbarátkozni. Rokon 2008-as 1.8vvti Avensis-e szalonból véve 60k km alatt két garanciális motorcserét kért (aztán inkább eladta, mert kezdődött hogy Bp-Zalaegerszeg etap alatt 2liter olajat evett), most Prius-a van, az technikailag rendben. Auris-Yaris féle 1.33 féle motorról ódákat találsz a neten ahogy tönkremennek. Munkatárs szeretett Mazda 6-osa 15 éves korár GTK-ra rozsdásodott garázsos megbecsült autóként.... Mezei 1.4 Bravo (2006-os) 172k km-el unokatesómnál hibamentes. 3 munkatárs használ Renault-ot (Sceni II 2.0 16v, Megane 1.6 16v, ill Megane limousine 1.5dci) gyakorlatilag nulla problémával.... Már rég elmúlt az hogy a japán a tuti a japán hívőknek, és a német a tuti a német hívőknek, hiába hiszik ezt a fanatikusok bármelyik táborba is tartozzanak. Már típusok vannak bizonyos motorokkal amik jók (függetlenül az orrán lévő márkajelzéstől), sőt, a koreai az új japán ha a megbízhatóságról beszélünk (HKMC termékei). Globalizált gyártás van, az alkatrészek a világ minden tájáról jönnek-mennek, gyakran egy beszállító több autógyártóhoz (pl lásd Takata légzsák, ZF váltók, Borgwarner turbók, Bosch egységek és sorolhatnám hosszasan) beszállít csak más feliratokkal de ua konstrukciót. Nincs sok értelme japán autóról beszélni, amikor a Toyota Yaris francia vagy török gyártású a C-HR, a Nissan Renault egységekkel közös Qashqai gyárt Sunderland-ben (Anglia), vagy ott a Cseh VW (Skoda), spanyol VW (Seat), szlovák KIA, anno az Opel Antara Szentpéterváron készült egy gyártósoron Chevrolet Captiva modellel és sorolni lehetne ezt is...
  8. Cserélni akkor kell ha cserés, megelőző jelleggel nem szokás pl lengéscsillapítót cserélni. Ha kimérik és gyengélkedik, akkor kell a csere. Vastagon szedett részt nem igazán tudom értelmezni... (Lassan én is cserélni tervezem az autót, és pl szerintem a VW, Ford, Skoda, Seat, Opel -egyéb- modellek erősen túlárazottak. Ua évjárat, km futás és állapot mellett de gyengébb felszereltséggel egy Zafira 15-20%-kal drágább mint egy Scenic, pedig nem látom indokoltnak ezt a differenciát, még ha szervizre többet is kér a Renault, akkor is bőven pénzemnél lennék miközben ennyivel nem nyújt többet a Zafira ha egyáltalán többet nyújt. De ez csak egy példa...)
  9. Szerintem nem lesz az meg 120-ból... Én nem zárnék ki minden francia autót és olaszt, mindegyikből van legalább annyira jól sikerült széria mint pl az Astra-k és legalább ésszerűbb áron vannak a piacon... Nagyon jó eséllyel lehet problémás Toyota-t és Mazda-t venni túlárazottan...
  10. Az olajfogyást kiváltó okok és az olaj "minősége" közt én nem vonnék szoros párhuzamot (eleve konstrukciós kérdés ezen generációjú Ecotec motorcsaládnál), inkább tartom fontosnak a megfelelő gyakoriságú cserét (átlag 8000km-ként cserélem), mindösszesen inkább az a lényeg hogy ne a legolcsóbb anyagokkal történjen mindez és az alap teljesítményszíntnek megfeleljen. Úgy gondolom, hogy a Total cég termékei azért közel sem a lenézhető kategóriát képviselik, sőt gyártóművi megfeleléssel sincs gond, így elvileg a "minőségével" sem lehet.
  11. Az hogy ki-mit-mennyire hall meg és miként ítél meg relatív... Ezért írtam hogy "talán mintha picit..", ellenben melegedve viszont mintha csendesebb lenne a motor mint 5w30-al.... Árban hatalmas a differencia egy 5L/8000Ft és egy 14-15000Ft/4L ár közt, pláne egy ciklusra vetítve (és pl esetemben kb 0,5l/1000km olajfogyással)... Nálam ez is szempont volt, hogy ne fogyjon annyi belőle, no nem az olajon így megfogható összegen hanem mert ha kevesebbet fogyaszt belőle akkor remélhetőleg kevesebb szennyezés kerül a rendszerbe...
  12. Januárban Mobil Super 3000XE 5w30 került cserére Total Quartz Ineo 5w40 MC3-ra. Eddig mindig az említett Mobil volt egy Castrol Titanium FST kivételével, az 5w30-at csipegeti (finoman szólva), ebből még nem látható fogyás, eddig mindent egybevéve egész jó a tapasztalat (talán mintha picit hidegindításkor tovább csattogna mint 5w30-al).
  13. Megpróbálok olyan hangnemben/stílusban reagálni neked ami nem bántja lelki világod, mert akkor megint elveszti gezoli a pajtiját... Nos két dolgot tegyünk rendben ezzel a hozzászólással és annak segítségével -szakmai értékével- kapcsolatban (mert ugye vagy segíteni akartál vele vagy csak nekem beszólni ami ellen meg pont te és gezoli az élenjáró harcos): 1) ha az elemtartó lenne a ludas, akkor ugyebár minden esetben fel kellene tanítani ahhoz hogy újra használni tudja (de erről szó nincs, neki random működik és a hőmérséklettől tette függővé első körben), akkor ezt kizárhatjuk szerintem de javíts ki ha tévedek. 2) Ki kell cserélni a mikrókapcsolót: rendben, ezt több mint másfél nappal előtted egy hsz-ben már olvashatod amikor írtam neki hogy első körben ez kell meglépni. Tehát megmondanád, hogy a hozzászólásod szerinted szakmai segítség volt vagy csak pusztán odaszólás ezek tükrében? (Én továbbra sem támogatom azt amit Ti itt többen is, hogy a hozzá nem értőket mindenféle forraszgatásra meg barkácsolásra buzdítsak ha érezni a bejegyzései közt hogy sötétben tapogatózik, mert vagy nagyobb kárt okoz magának vagy rosszabb esetben a hírekben szerepel majd egy nagyon elcseszett barkácsolás miatti leégett autó kapcsán... Persze egy kulcs max kinyírható véglegesen egy összetaknyolt forrasztással, de a buzdításra itt többen sokkal messzebb merészkednek.) Pont erre gondoltam az óvodás szint kapcsán, köszönöm hogy pár órán belül be is igazoltad ismét az igazam. Akkor tehát ez a kommunikáció megengedett a fórumon vagy csak kettős mérce és így neked lehet??? Oldalakon keresztül ezt látni tőled, semmi tartalom a topic témájával/egy feltett kérdéssel kapcsolatban, maximum beszólogatsz a felhasználóknak. Tehát ez a követendő példa mert ez nem esik moderátori irányelven kívül?
  14. Én meg már azt hittem, hogy eldöntheti ő maga hogy mit szeretne... Valóban így kell egy fórumon "szerepelni"...
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.