Jump to content

Janó32

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    2.427
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    96

Janó32 last won the day on Szeptember 13

Janó32 had the most liked content!

Hírnév

922 Lelkes-segítőkész

Janó32 névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó
  • Születésnap 1980-10-19

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G Caravan /Z16XE/ 2002
  • Város
    Székesfehérvár

Legutóbbi látogatók

2.835 profile views
  1. Janó32

    Astra G szervízelés

    Kifúj? Lyukas? Rossz a hangja? Mert ha ezek közül egyik sem, akkor teljesen felesleges hozzányúlni. Teljesen normális hogy mindenféle foltokat látsz rajta, elég mostoha élete van, kapja a megpróbáltatásokat kívül-belül meg mellé az állandó hőterhelést is (lehűlés-felmelegedés). Dehogy kell a gyárihoz ragaszkodni, egy pl Bosal is teljesen jó de van még alternatíva, de a nagyon olcsó gyakran okkal annyi-amennyi.
  2. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Ejj, csak el ne kiabáljam: 2002/07-es az autóm, 152000km van benne, nem éppen ideális felhasználási feltételeket kap a legtöbbször (város), még gyári a hátsó dob (is).... (KOPP-KOPP-KOPP...)
  3. Janó32

    Astra G szervízelés

    Ez így teljesen korrektnek tűnik, bár a Dolz valóban nem a csúcs de csak nem lesz vele gond... Azt a gyertyát csak kicseréltem volna ha már ki van véve, pláne ha nem tudni mióta vannak a kocsiban, ezzel az amúgy is kényes trafóhídnak csak jó tettél volna és a gyújtásrendszernek.
  4. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Bölcs Édesapám idézném: "Működik? Gond van vele? Biztosan azzal van gond? Nem?! Ha nem, akkor ne basz.gasd"... Magyarán ezzel mindig arra gondol, hogy egy működő, funkcionális, komplex felépítésű szerkezetet-rendszert nem érdemes csak azért bolygatni hogy az szebb legyen (esztétikai megfontolásból). Mert ha eddig nem volt vele gond majd ezután lesz és ez az esetek többségében borítékolható. Pl rosszul összerakott csatik-egységek, helytelenül kezelt felület reakciója, fals hibaképek hada, stb... Érdemes meggondolni hogy mit-miért szedünk darabjaira és azzal milyen kockázatot viszünk bele a dologba... Ezért is szokták mondani, hogy az egyenletesen poros de száraz és egységes motortérnél nincs szebb látvány...
  5. Janó32

    Astra G szervízelés

    Értem én hogy nincsenek jó tapasztalataid, meg azt is hogy nem egyszerű megtalálni a jó műhelyeket, szakikat, szerelőket, de hatalmas hiba lenne általánosítani miközben vannak szép számmal normális hozzáállásúak is (mint minden területen vannak kutyaütők is meg értelmes szakik).
  6. Janó32

    Astra G szervízelés

    Emlékeim szerint Z14XE motorú az autód. Ennél a motornál a vezérlés része a vízpumpa, tehát nem opció a csere kérdése (kötelező), a hosszbordás szíj cseréje ilyenkor ajánlatos de a feszítő egységet nem kell cserélni max a görgőt ha úgy ítélik meg, ha az rendben akkor nem kell hozzányúlni. Gyertyából csak a belevaló GM vagy Bosch (a kettő gyakorlatilag ua). amit még cserélnék a helyedben: benzinszűrő,m pollenszűrő, fagyálló esetleg és fékfolyadékot. Továbbá ellenőrizném a szervó olaj mennyiségét a kormányrásegítőben. Z14XE-nél az EGR-t le lehet falazni büntetlenül, Te magad is meg tudod csinálni némi műszaki érzékkel 4 perc alatt, lezáró lemezt meg pár ezerért tudsz venni. Így többé nem lesz gondod az EGR-el.
  7. Janó32

    Astra G szervízelés

    Egy eldugott zúg-műhely esetében gyakorlatilag mindegy. De egy több évtizede ebből élő műhely azért másként áll a dolgokhoz.... Szerintem ez akkor is drága... Egy vezérlés a szerelőnek kompletten (vízpumpával) mondjuk 40k, egy hosszbordás kb 4k, egy bal motortartó kb 7k... Tehát ~50k az anyag és 60k a munkadíj? Hááát... Mifelénk -Székesfehérvár, nem olcsóság- azt mondják, amennyi a szett annyi a szerelés.
  8. Janó32

    Astra G szervízelés

    Hát, sok dologban a katalógusok is hibásak... egy vezérlés eléggé komplex, az autó mozgásképtelen nélküle amikor már kiszerelik, így ha a szett valamiért mégsem jó (hiába a katalógus adat, lehet h félrecsomagolt a termék), lehet rohangálni meg intézkedni kocsi nélkül... Inkább a szerelőre bízom ezt ha kérdőjeles a cserélendő szett típusa (szerelőm azt mondta, hogy ő mindig elhozza a két szettet a boltból ha a katalógus nem egyértelmű, és ami nem kell azt vissza viszi, ő simán megteheti). Kollégám ősszel járt úgy a Scenic-el, hogy cserélni kellett az automata kézifék rendszer. Csak egy gyártótól létezik (1 fajta scenic-hez egy meg a grand tour-hoz), katalógus alapján Unix-tól szerviz berendelte, 3 nap alatt meg is érkezett, természetesen nem volt jó a szett, hibás a katalógus adat. Vissza az egész, újabb 4 nap... 150000Ft-os szett... 110? 80-as ajánlatom van Ford szerviztől Conti szettel és hosszbordással együtt. Ezért javasoltam, hogy hagyja a szerelőre. Vezérlésnél a garancia nagyon fontos. Előző vezérlést még szakszervizben cseréltettem pont emiatt. 2013 óta csak Mann szűrőket használok az Opel-hez...
  9. Janó32

    Astra G szervízelés

    Nézd, szerintem a vezérlés kiválasztását bízd a szerelőre és akkor nem a Te fejed fáj miatta. A vezérlés csere és a hosszbordás szíj csere külön művelet, nem kötelező együtt végezni csak célszerű (mert akkor van a motor annyira megbontva hogy a hosszbordás szíj is cserélhető legyen). A hosszbordás szíj feszítését (görgő) csak akkor kell bántani, ha hangja van (vagy ha már van benne bőven km (148000kn-nél cseréltük az autómon), de a görgő könnyebben cserélhető mint a szíj utólag is.
  10. Janó32

    Astra G szervízelés

    Nem hülyeség, a vezérlések körül azért vannak érdekességek (pl rossz katalógus adatok vs nem az van a dobozban mint katalógus szerint). Ráadásul ha Te viszed a szettet és nem az kell, küzdhetsz autó nélkül az alkatrész kicserélésén és addig ott áll a kocsid szétdöntve. Továbbá az alkatrész garancia is a Te ügyed lesz ha Te viszed és nem a szerelőé. Vezérlésnél inkább én is a szakira bízom, rendezze ő, ő fogja beépíteni, ha valami meg bukta lesz akkor intézze ő. Könnyen lehet a "jó-árasított én viszek minden buliból" hatalmas bukta. A márkán meg kár görcsölni, inkább gari legyen. A Conti jó, az SKF is, az INA és Gates is és még sorolhatnám, de minden gyártónak vannak hétfőn gyártott szettjei, olyankor jól jöhet a gari... A méretét nem tudom esetedben, mi egy mezei villás kulccsal meg tudtuk mozdítani annyira hogy fellazuljon... Minek cserélni a feszítőt (ha a konzolra gondolsz)? Max a görgőt kell cserélni ha kell (pl a futásán érezni amikor megpörgeted hogy nem fut szépen vagy már hangja van).
  11. Janó32

    Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok

    Szakszervizes beavatkozás után is többet fogyasztott nálam... 1dl gyakorlatilag semmi... Szerintem nálam lassan a fél liter is megvan 1000km-re, igaz a sok városi használat miatt is lehet ennyi, ha városon kívül megyek más adatok jönnek össze (mint pl ma is mentem 260km-t és nincs látható fogyás).
  12. Janó32

    Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok

    Kíváncsi leszek az Eneos tapasztalatokra... 4. szezont futott Mobil Super 3000XE 5w30-ból és bár nincs semmi gondom vele (olajfogyasztást leszámítva, de azon sokat más kenőanyag sem segít), kipróbálnék mást amit esetleg tapasztalat alapján dicsérnek Z..XE motornál... Igazából én már annyira a dexos2 spechez sem ragaszkodom, még 10w40-en is elgondolkoztam... (Sokági futott azzal fiatal korában, azt tette bele a szakszerviz is... Azt most hagyjuk hogy helyesen-e, de ugye hol volt még dexos2 2002-ben...)
  13. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Szerintem nem arról van/volt szó hogy kinek-milyen méretű ablaktörlőt sikerült eddig felszerelnie probléma nélkül, hanem hogy mi a gyári méret...
  14. Janó32

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Én nem érzem feladatomnak megítélni egy termék minőségét és egyéb jellemzőjét... A kérdező érdeklődött hogy a kiszakadt dudagombra milyen opciók léteznek, én válaszoltam rá...
  15. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    https://cromax.hu/autofelszereles_tartozek/kulso_felszereles/ablaktorlo_lapat_1_/ablaktorlo_lapat_szett_opel_astra_g_500/475mm_36847
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.