Jump to content

Janó32

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    2.476
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    100

Janó32 last won the day on December 25 2018

Janó32 had the most liked content!

Hírnév

935 Lelkes-segítőkész

Janó32 névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó
  • Születésnap 1980-10-19

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G Caravan /Z16XE/ 2002
  • Város
    Székesfehérvár

Legutóbbi látogatók

2.910 profile views
  1. Janó32

    Astra G szervízelés

    Olyan helyen ahol vizsgáztatnak (vagy min középszintű szerviz) lesz pad hogy megmérjék a lengéscsillapítót és az egyéb futómű alkatrészeket. Természetesen a futóműves cégek is meg tudják csinálni, de célszerűbbnek tartom hogy olyan helyen méresd ahol cserélik is, költséghatékonyabb lesz. Én pont a japán autókkal (pl beltér) nem bírok megbarátkozni. Rokon 2008-as 1.8vvti Avensis-e szalonból véve 60k km alatt két garanciális motorcserét kért (aztán inkább eladta, mert kezdődött hogy Bp-Zalaegerszeg etap alatt 2liter olajat evett), most Prius-a van, az technikailag rendben. Auris-Yaris féle 1.33 féle motorról ódákat találsz a neten ahogy tönkremennek. Munkatárs szeretett Mazda 6-osa 15 éves korár GTK-ra rozsdásodott garázsos megbecsült autóként.... Mezei 1.4 Bravo (2006-os) 172k km-el unokatesómnál hibamentes. 3 munkatárs használ Renault-ot (Sceni II 2.0 16v, Megane 1.6 16v, ill Megane limousine 1.5dci) gyakorlatilag nulla problémával.... Már rég elmúlt az hogy a japán a tuti a japán hívőknek, és a német a tuti a német hívőknek, hiába hiszik ezt a fanatikusok bármelyik táborba is tartozzanak. Már típusok vannak bizonyos motorokkal amik jók (függetlenül az orrán lévő márkajelzéstől), sőt, a koreai az új japán ha a megbízhatóságról beszélünk (HKMC termékei). Globalizált gyártás van, az alkatrészek a világ minden tájáról jönnek-mennek, gyakran egy beszállító több autógyártóhoz (pl lásd Takata légzsák, ZF váltók, Borgwarner turbók, Bosch egységek és sorolhatnám hosszasan) beszállít csak más feliratokkal de ua konstrukciót. Nincs sok értelme japán autóról beszélni, amikor a Toyota Yaris francia vagy török gyártású a C-HR, a Nissan Renault egységekkel közös Qashqai gyárt Sunderland-ben (Anglia), vagy ott a Cseh VW (Skoda), spanyol VW (Seat), szlovák KIA, anno az Opel Antara Szentpéterváron készült egy gyártósoron Chevrolet Captiva modellel és sorolni lehetne ezt is...
  2. Janó32

    Astra G szervízelés

    Cserélni akkor kell ha cserés, megelőző jelleggel nem szokás pl lengéscsillapítót cserélni. Ha kimérik és gyengélkedik, akkor kell a csere. Vastagon szedett részt nem igazán tudom értelmezni... (Lassan én is cserélni tervezem az autót, és pl szerintem a VW, Ford, Skoda, Seat, Opel -egyéb- modellek erősen túlárazottak. Ua évjárat, km futás és állapot mellett de gyengébb felszereltséggel egy Zafira 15-20%-kal drágább mint egy Scenic, pedig nem látom indokoltnak ezt a differenciát, még ha szervizre többet is kér a Renault, akkor is bőven pénzemnél lennék miközben ennyivel nem nyújt többet a Zafira ha egyáltalán többet nyújt. De ez csak egy példa...)
  3. Janó32

    Astra G szervízelés

    Szerintem nem lesz az meg 120-ból... Én nem zárnék ki minden francia autót és olaszt, mindegyikből van legalább annyira jól sikerült széria mint pl az Astra-k és legalább ésszerűbb áron vannak a piacon... Nagyon jó eséllyel lehet problémás Toyota-t és Mazda-t venni túlárazottan...
  4. Janó32

    Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok

    Az olajfogyást kiváltó okok és az olaj "minősége" közt én nem vonnék szoros párhuzamot (eleve konstrukciós kérdés ezen generációjú Ecotec motorcsaládnál), inkább tartom fontosnak a megfelelő gyakoriságú cserét (átlag 8000km-ként cserélem), mindösszesen inkább az a lényeg hogy ne a legolcsóbb anyagokkal történjen mindez és az alap teljesítményszíntnek megfeleljen. Úgy gondolom, hogy a Total cég termékei azért közel sem a lenézhető kategóriát képviselik, sőt gyártóművi megfeleléssel sincs gond, így elvileg a "minőségével" sem lehet.
  5. Janó32

    Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok

    Az hogy ki-mit-mennyire hall meg és miként ítél meg relatív... Ezért írtam hogy "talán mintha picit..", ellenben melegedve viszont mintha csendesebb lenne a motor mint 5w30-al.... Árban hatalmas a differencia egy 5L/8000Ft és egy 14-15000Ft/4L ár közt, pláne egy ciklusra vetítve (és pl esetemben kb 0,5l/1000km olajfogyással)... Nálam ez is szempont volt, hogy ne fogyjon annyi belőle, no nem az olajon így megfogható összegen hanem mert ha kevesebbet fogyaszt belőle akkor remélhetőleg kevesebb szennyezés kerül a rendszerbe...
  6. Janó32

    Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok

    Januárban Mobil Super 3000XE 5w30 került cserére Total Quartz Ineo 5w40 MC3-ra. Eddig mindig az említett Mobil volt egy Castrol Titanium FST kivételével, az 5w30-at csipegeti (finoman szólva), ebből még nem látható fogyás, eddig mindent egybevéve egész jó a tapasztalat (talán mintha picit hidegindításkor tovább csattogna mint 5w30-al).
  7. Janó32

    Jókivánságok topikja

  8. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Megpróbálok olyan hangnemben/stílusban reagálni neked ami nem bántja lelki világod, mert akkor megint elveszti gezoli a pajtiját... Nos két dolgot tegyünk rendben ezzel a hozzászólással és annak segítségével -szakmai értékével- kapcsolatban (mert ugye vagy segíteni akartál vele vagy csak nekem beszólni ami ellen meg pont te és gezoli az élenjáró harcos): 1) ha az elemtartó lenne a ludas, akkor ugyebár minden esetben fel kellene tanítani ahhoz hogy újra használni tudja (de erről szó nincs, neki random működik és a hőmérséklettől tette függővé első körben), akkor ezt kizárhatjuk szerintem de javíts ki ha tévedek. 2) Ki kell cserélni a mikrókapcsolót: rendben, ezt több mint másfél nappal előtted egy hsz-ben már olvashatod amikor írtam neki hogy első körben ez kell meglépni. Tehát megmondanád, hogy a hozzászólásod szerinted szakmai segítség volt vagy csak pusztán odaszólás ezek tükrében? (Én továbbra sem támogatom azt amit Ti itt többen is, hogy a hozzá nem értőket mindenféle forraszgatásra meg barkácsolásra buzdítsak ha érezni a bejegyzései közt hogy sötétben tapogatózik, mert vagy nagyobb kárt okoz magának vagy rosszabb esetben a hírekben szerepel majd egy nagyon elcseszett barkácsolás miatti leégett autó kapcsán... Persze egy kulcs max kinyírható véglegesen egy összetaknyolt forrasztással, de a buzdításra itt többen sokkal messzebb merészkednek.) Pont erre gondoltam az óvodás szint kapcsán, köszönöm hogy pár órán belül be is igazoltad ismét az igazam. Akkor tehát ez a kommunikáció megengedett a fórumon vagy csak kettős mérce és így neked lehet??? Oldalakon keresztül ezt látni tőled, semmi tartalom a topic témájával/egy feltett kérdéssel kapcsolatban, maximum beszólogatsz a felhasználóknak. Tehát ez a követendő példa mert ez nem esik moderátori irányelven kívül?
  9. Én meg már azt hittem, hogy eldöntheti ő maga hogy mit szeretne... Valóban így kell egy fórumon "szerepelni"...
  10. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Látszik hogy te csak egyetlen szemszöget ismersz, ami a tiéd, de az gyakran a tömegek véleményével nem fog egybe esni mint láthatod.. Akkor most megint letiltasz???? Totál összetörtem, de valahogy majd megpróbálom feldolgozni a veszteséget...
  11. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Tapasztalatból mondom, hogy az elektronikai "intermittent" típusú hibákat legtöbbször nem olyan hibaokok okozzák ami házi körülmények közt nyakon csíphető, ezért is ajánlottam előzetesen hogy ehhez hozzáértő szaki kell. Mert ha ő próbálkozik vele tapasztalat/rutin nélkül, lehet h javíthatatlanná teszi a most még menthető egységet...
  12. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    1) Kaptam is és adtam is sok segítséget, nem vitás, de ennek nem tudom mihez-mi köze (pláne a te szemszögedből nézve)... 2) Vastagon szedett rész minden szava igaz/vonatkozik rád is (kettős mércét hagyd meg másnak)... 3) Semmilyen moderálási szabály nem lett megszegve... 4) Szerintem nincs szükség önjelölt moderátorokra (remélem a való életben nem a helyi seriff-et játszod ezzel másokat veszélybe sodorva), de ezt is tárgyaltuk már... 5) Azért lapozz vissza néhány oldalt és nézd meg a hozzászólásaid szakmaiságát, minőségét, topic-hoz illőségét, hangnemét majd ezután akarj másokat rendre utasítani (ha szeretnéd csokorba szedem neked és belinkelgetem ide hogy csemegézz szabadon)... 6) Darthvödör kapcsán is előléptél valami testőr félévé (ön-felhatalmazva) egy vita kapcsán, aztán meg átmentél durcás ovisba, de ha neked így jó nekem mindegy.
  13. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Nincs itt semmi vita, érdemi megbeszélés és okfejtés folyik. Csak aztán vannak önjelölt szakértők, meg legalább ennyi önjelölt seriff is, ez az oldal már csak ilyen lett, aztán akinek nem inge... Sajnos a fővárosi lehetőségeket nem ismerem ilyen téren...
  14. Janó32

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Nem km-t függvénye, hanem hogy mennyiit volt használva. Egy autópályás autónál lehet új állapotúnak tűnő 200000km-nél, egy városinál meg negyed ennyinél rongyosodó mert annyit van nyüstölve... Nem lehet általánosítani. Én 11 évesen 120000km-nél cseréltem mert annyira nem jött be az állapota bár rongyos nem volt. F-et 21 évesen adtam el 172000km-el hibátlan -gyári- szoknyával.
  15. Janó32

    Általános műszaki problémák!

    Nézd, nem akarok mélyebben belemenni ebbe az SMT tárgykörbe, több mint 9 évet voltam SQA mérnök az egyik hazai legnagyobb autóelektronikai profilú cégnél... Egy nyákon belül és egy beültetett alkatrészben is számos dolog lehet hibás amit te nem fogsz kiszúrni egy "textil vizsgáló nagyító"-val... Ennél lényegesen komplexebb ez... Az igaz, hogy a mikrokapcsólót mindenképpen cserélném én is, én anno a 11 évesen vett autón a teljes kulcsot átadtam a rework csapat csoportvezetőjének két új kulcsházzal, azóta mintha új kulcsok lennének működésüket-megjelenésüket tekintve. Nem olyan módszerekkel dolgoznak mint amit te fentebb felsoroltál...
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.