Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Atlon

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    24
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

Atlon last won the day on Január 31 2017

Atlon had the most liked content!

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G
  • Város
    Borsodnádasd

Legutóbbi látogatók

577 profile views

Atlon's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Hírnév

  1. Szia, köszönöm válaszod. Abban reménykedtem, hogy lesz olyan ember, aki mond egy márkát, ami neki bevált, esetleg egy boltot, ahol vette, de egyenlőre nem akadt erre vállalkozó. A kovácsnál nézelődtem, sok féle katalizátoruk van, de mindhez az van írva, hogy csak személyesen átvehető. Szegedtől 300 km-re vagyok, és nincs autóm..... Ők kilőve. Találtam egy autoalkatreszonline nevű oldalt, ott is sok katalizátor van jó ártól egészen a gyémántal kirakott luxus alkatrészig. Holnap nyitva lesznek, beszélek velük, mint mondanak. Van alkatrészük 80 ezerért, de van 130-ért is. És itt kezdődik a baj, mert a 130 ezrest simán megvenném, ha tudnám, hogy annyival jobb. De vajon jobb annyival???? Illetve az ő nevüket mos hallom először. Vajon mennyire megbízható bolt? És még sorolhatnám kérdéseim, amivel úgy tűnik, egyedül vagyok jelen pillanatban. Mindegy, lehet megveszem a legolcsóbbat, aztán 2 év múlva ha megint kell venni, már lesz 3 katalizátorom, azt már lehet becserélik egy újra ingyen
  2. Sziasztok! Astra G, 2001, Z16XE motorkód. Katalizátor a motorbokk előtt. 2 éve tönkrement benne a gyári, vettem AS márkájút, amit akkor még 130 ezer forintért hirdettek teljes áron. Eltelt két év, - kb. 15 ezer km- és az EGR-em tele van az új katalizátor kerámia darabjaival. Most ugyanez a katalizátor 155 ezer forint teljes áron a Brd-nál. Ki mit tanácsol? Egy 3-4 százezret érő autóba nem szeretnék 15 ezer km-enként ilyen árú alkatrészt venni (még akkor sem, ha kedvezménnyel tudom megvásárolni). Ugyanakkor a problémára végleges megoldást keresek, és nem feltétlenül ingyen kívánom, ahogy a legtöbb ember szeretné. Másik problémám: a hengerfejben lévő járat tele van a katalizátor darabjaival. EGR nélkül járattuk magas fordulaton 2-3 percet, de nem úgy tűnt, hogy ez el akar fogyni onnan, bár rendesen fújta kifelé a darabokat. Kérdés1:Van arra esély, hogy ez ott két év alatt összegyűlt mennyiség, és türelmes járatással ezt elfogy onnan, vagy ez a katalizátor most esett szét, és esély sincs a járat tisztítására, csak katalizátor cserével. Kérdés2:Milyen katalizátort, és honnan érné meg venni, ami tovább bírja, mint 15 ezer km? És azért nem lenne baj, ha nem ettől duplázódna meg a 19 éves autóm értéke.
  3. Sziasztok! Külső hőmérséklet jeladóm vacakol 2001-es G-Astrámban. Először stabil 69,5 fokot mutatott, ekkor már kezdtem gyanakodni, bár erősen sütött a nap. Mostanra már csak a vonalkák maradtak a kijelzőn. Siemens 09152245. Nem drága dolog, de jó magyar anyagi helyzetemben nem szeretném a pénzt kidobálni az ablakon, csak ha tényleg ez a rossz. Nem tud valaki mondani egy ellenállás értéket a hozzá tartozó hőmérséklettel egy jól működő jeladónál? https://www.ria.com/datchyk-zovnishnoi-temperatury-siemens-09152245-dlya-saab-9-3050916-11205931.html
  4. Sziasztok! A tegnapi hozzászólásomra nem érkezett válasz, újra megpróbálnám. Bizonyos S. Zoltán autószerelő mester 30 ezer forintért katalizátor tisztítást/javítást/felújítást hirdet bármilyen autóra 12 hónap garanciával az interneten. Van valakinek ilyen irányú tapasztalata? Beválhat? Nekem túl egyszerűnek tűnik, hogy igaz legyen.... P0420 hibakódnál van valamilyen módszer, amivel megtudhatom, hogy lambda szonda, vagy katalizátor irányába induljak a hibakereséssel? Üdv: Zoli
  5. Sziasztok! Autómat elkapta a P0420 - katalizátor hatásfok alacsony betegség. Előzmény nagyjából annyi, hogy EGR szelep cserén vagyok túl, mert a régi kis fém darabokat eregetett már magából. Vettem Delphi-t, beleraktam, örültem. Legalább 100 kilométeren keresztül hibátlan volt az autó. Ez azért már valami 100 kilométer után városi forgalomban 2x leállt. Elkezdem figyelni az alapjáratot, 99%-ban tökéletes, a maradék 1%-ban viszont 500 alá esik, és alig tér magához. Ha ilyenkor nem adok gázt, le is áll. Aztán elmentem egy hosszabb útra (értsd 120 km), és a p0420-al jöttem haza. Azzal nagyjából tisztában vagyok, hogy 2 lambda szonda, és 1 katalizátor jöhet szóba a hiba felelőseként. Kocsiban 195 ezer km, katalizátor utáni szonda NGK-ra cserélve 15 ezer km-el ezelőtt, katalizátor előtti szonda még gyári Bosch. Kérdéseim: - Hogy lehetne kiszűrni a hibás alkatrészt? - Ha rámérünk a szondákra, meleg motornál mennyi a feszültsége, amit látnunk kellene? Első és hátsó szonda is érdekelne. - Katalizátor cserére milyen lehetőségek vannak? Mert gyárit leömlővel sok száz ezer forintért nem akarok venni. - Ez a neten fellelhető katalizátor tisztítás 30 ezerért bevált már valakinek? Astra G 2001, Z16XE Üdv! Zoli.
  6. Júj. Hát őőő. Oké. Bontott főtengely plusz lendkerék. 20-30-ból megvan. Én 10-ért vettem 1.6-os tengelyt. Legalább egy polír ha kiadja, ha nem akkor köszörülés. Új csapágyak és csavarok. És mit szólsz ehhez? http://www.loctite.hu/femtoeltesu-anyagok-5369.htm
  7. "Ebből így főtengely csere lesz. Az sem olcsó mulatság." A keletkezett rés kihézagolva, kétkomponensűvel megragasztva. Autó összerakva, úgy megy mint a bivaly. És igen, elképzelhető, hogy nem bírja majd sokáig, és vennem kell egy bontott főtengelyt. Mennyi lehet, ha 40-50ért komplett blokkot adnak? Plussz a munkadíj, kb. 50 ezer forintal kell újra számolnom. Az 550 bizonytalan ezres után már boldogan fizetem ki a biztos 50 ezret, és jó lesz az autó. Ez már csak részletkérdés.
  8. Sziasztok! Többször írtam már ide az Z16XE g-s astrámról. Mindig segítséget kértem, hogy adjon tanácsot valaki, az autó miért rángat, és nincs benne erő. Jelentem a mai napon 3 év és 550 ezer forint után megoldódott a probléma. Nem illeti dícséret azt a 5 szerelőt, akiknél az autóm megfordult, és szinte teljesen felújították a kocsimat anélkül, hogy egy egyszerű szarvashibát észleljenek. De nézem a jól oldalát, van egy nagyjából gyári autóm. Az utolsó tanács, amit itt adtatok, mikor elmondtam, hogy 4 bar a kompresszió nagyjából minden hengerben, és újra szét kell húzni a motort, az volt, hogy ne húzzuk szét a motort, nézzük meg a vezérlést, mert gyanús az egyformán kicsi kompresszió minden hengerben. Én a vezérműtengelyek összekeverésére gyanakodtam, és megkértem egy általam választott 6. szerelőt hogy semmi mást ne csináljon, csak nézze át a vezérlést. Ő megerősítette, hogy még a cikkszám is egyforma a vezmű tengelyeken, nem lehet őket összekeverni. Majd javasolta ő is a motor szétbontását, és alapos vizsgálatát. Én a bevált módszert követtem, elmentem a sarokba sírni, majd a családi kassza teljes tartalmát kezdtem számolni az újabb körre. Ekkor hívott a 6. szerelő, hogy szánt még ő egy kis időt erre a motorra, mert zavarta a dolog. Az eredmény pedig találat a főtengelyen lévő vezérműszíjat meghajtó fogaskeréknél. Alábbi linkeken a fogaskerék, és a főtengely vége. http://www.kephost.com/image/wAED http://www.kephost.com/image/wAEn Bizony, a főtengelyen lévő ékpálya mellé a fogaskerék még egy ékpályát készített magának. Köszönöm a tippet a vezérlésről, mert az előző 5 szerelő már fente a kulcsát, hogy újra szét kell azt a motort bontani. Persze a vezérlést átnézni most sem akarták. Nekem mostantól a kedvenc számom a 6-os, és az autómnak új háziorvosa van, aki kigyógyította a rákból! Talán akkor lennék még boldogabb, ha ez az írásom segítene valakin, aki hasonló cipőben jár. Bár arra elég kicsi az esély, hogy ennyi idióta szerelő van máshol is. Üdv: Egy boldog G-s Astra tulaj.
  9. Minden hengerben kicsi a kompresszió. Annak kicsi az esélye, hogy a hengerfejezésnél minden szelepet elrontottak. Már csak azért is, mert a hengerfej felújítás előtt is ugyanezt csinálta. Annak sokkal nagyobb az esélye, hogy a vezérléssel van a gond. Továbbra is affelé hajlok, hogy valaki az előző tulajoknál összekeverte a két bütykös tengelyt. Valamelyik nap ránézünk.
  10. Azt is próbáltam még a legelején, szeleptisztító adalék után kettesben 5000-es fordulaton jöttem haza a városból, 3 falun kell keresztülmenni, a közmunkások igencsak nézték, ki ez a hülye barom. Amint hazaértem, és levettem a lábam a gázról, az autó boldogan rángatott tovább........ Most meg már feleslegesnek tartom a szeleptisztító adalékot, mert van benne 16 új szelep. Bár soha nem néztem meg alaposabban a két bütykös tengelyt a két fogaskerékkel, így csak mint laikus kérdezem: valaha valaki (még akár az előző tulajoknál) nem cserélhette össze a kettőt? Mert amikor láttam, nekem nagyjából egyformának tűnt..... Azért kérdezem mert az elmúlt 3 év alatt legalább 5x ellenőrizték a különböző szerelők a vezérlést, de mindig minden jelnél volt. A mostani hengerfejezés utáni összerakás után is még egyszer átnézték külön a vezérlést.
  11. Nos, már én is bánom, hogy ebbe így anno belefogtam, de már nincs visszaút. Az autóért jelen állapotában sajnos nem igen kapnék még kiflire valót se, így végig kell csinálni amit elkezdtem. Az első hozzászólásban írtam, hogy a diagnosztika nem az erőssége az Ózd környéki szerelőknek beleértve a szervizeket és a magán szakikat is. Benzinszűrőcsere volt rögtön a legelején, gyertyacsere követte, új trafóhidat most is belepróbálgatok néha, hátha........ (egyik szerelőnek ilyen célra van egy teljesen új belőle). Üzemanyagnyomás mérését már többször szorgalmaztam, de ezen a környéken azt ördögtől való dolognak tartják. Normális helyen már rég kész lenne ez az autó, erre próbáltam rávilágítani az első hozzászólásomban. Most viszont már olyan szintre jutottam, hogy nem igen van rá keretem, hogy minőségi helyre vigyem, azt az elején kellett volna, utólag már könnyű okosnak lenni. Hibakód olvasás mindig, mindenhol van ahová viszem, soha nincs hibakódom. Legutoljára az EGR-nél volt, azt is kapott újat az autó, 40 ezerért a jobb minőségűt vettem meg. Fojtószelep még a régi, hibakódja nincs, gázadásra nyílik, csukódik katonásan. Ránézésre. De mivel motorféknél, gyorsításnál, és alacsony fordulaton kitartott gáznál is rángat (pontosabban ringat) az autó, nem valószínű, hogy fojtószelep tudná okozni mindezt. Kenőanyagot nálam az autó rendszeresen kapott, 10W-40-es motorolajt 10e. km-enként. De 170 ezerrel vettem, most 195 van benne. Hogy előttem mit csináltak vele, azt nem tudom, de gyanítom nem sok jót. Az üzemanyagszivattyúról még nem tudok nyilatkozni, azt nem vizsgáltuk soha, az első lambda szondám is régi még, az elektromos gázpedálom, és a fedélzetim szintén. Valamint van még pár kicseréletlen szenzor, map, beszívott levegő hőmérséklet, főtengely jeladó, vízhőfok érzékelő. Az alapjárati motort az egyik szerviz állítása szerint kicserélte Akkor el is hoztam az autót tőlük, mert ebben a típusban elég nehéz megtalálni az alapjárati motort annak teljes hiánya miatt. A fent felsorolt dolgokat már nagyon nem szándékozom találomra kicserélni, jó lenne, ha valamelyik itteni kontár eltalálná már mi a baja. Ezt a kompresszió gondot megpróbáljuk megoldani házon belül, így a munkadíjjal spórolok, de ha nem múlik el a rángatás, akkor gyűjtök, és muszáj lesz el vinnem a kocsit messzebbre, ahol értenek a diagnosztikához is, nem csak a csavarozáshoz..... Az elmúlt két hónapban még egy újabb hiba jelentkezett a rángatás-gyengeség pároshoz, mikor leveszem a lábam a gázról, a fordulat csökkenésével puffogást hallok a kipufogó felől.....
  12. Nagyon szépen köszönöm a segítséget! Bár a környékbeli szerelőknek meg sem merem említeni, hogy hallottam a 'nyomásveszteség mérésről', de a többit meg tudjuk oldani úgy gondolom házon belül. A vezérműtengely állapotát hogyan tudjuk ellenőrizni? Látszik valami szemre, vagy mért értékek alapján kell megállapítani az elhasználtság fokát?
  13. Sziasztok! Szükségem volna hozzáértők tanácsára. Többször írtam már a fórumra, 2001-es z16Xe m.kódú förmedvényt hajtok. Azaz hajtanék, ha tudnék. 3 évvel ezelőtt került hozzám az autó, a megvétele pillanatától rángat, és nincs benne erő. Nagyjából 20 ezer kilométerrel ezelőtt egy nem túl megbízható (erre utólag jöttem rá) szervízben cseréltek dugattyúgyűrűket, mert a gép kis túlzással felesbe ette az olajat a benzinnel. A rángatás, és az erőtlenség nem szűnt meg. E hónap elején levettük a hengerfejet is, egy szakműhelyben fel lett újítva, mert teljesen szét volt kopva az is. Minden szelepet és szelepvezetőt cseréltek, meg ami vele jár. Boldogan ültem be az autóba, mert oly sok csalódás után hittem, hogy most már vége a rángatásnak. Szomorúan vettem tudomásul, hogy MÉG MINDIG RÁNGAT A ROHADÉK!!! Nem részletezném, de a lényeg: kb fél millió forintot hagytam ott különböző szerelőknél, hogy a jó alkatrészek helyett vegyünk másik jót, és cserélgessük, hátha egyszer megszűnik. Hiába, itt felénk nem diagnosztizálnak, itt cserélnek, osz maj lesz valahogy. Ez a módi. Most megint szerelőt váltottam, és -ilyet még soha nem láttam - mértünk egy kompressziót a javítás után, az egyik hengerbe 5 barig ment az óra fel, a többibe 4-ig. Tehát még mindig a nagy baj van a motorral. A kérdésem a hozzáértőktől annyi lenne: a kompresszió hiánya CSAK KÉT dologra vezethető vissza? Hengerfej, és dugattyúgyűrű/hengerfal problémára? Vagy lehet más oka is? Mert nagyon nem akarok több felesleges alkatrészt venni a nyomorultba. Üdv: Zoli
  14. Köszönöm. Mivel az alapjáratom sem stabil, így a fojtószelepet most nem venném a lehetséges hibák közé. Sokat vizsgálódom mostanában a témában, az opelnél típushiba a megszorult szelep, ami az én problémámat simán produkálhatja. Ha figyelembe veszem, hogy mennyi minden lett leellenőrizve/ kicserélve a gépen, lassan nem úszom meg a fullos hengerfejezést. Mint egy falat kenyér, úgy kell az most nekem. Ha időm lesz, átbogarászom a táblázatot, amit küldtél.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.