Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

painkiller

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    16
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Sjónekeresd

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

painkiller's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Kedves Fórum tagok, Egy olyan kérdésem lenne felétek hogy nekem egy 2008 -as H Astrám van, 1.7 cdti 101le. Egy olyan dolgot tapasztaltam ha hosszabb ideig megyek fele, és ha piros lámpánál állok hosszabb ideig, vagy ha a hosszú táv után visszahűtöm a turbót. És akkor alapjáraton (kiengedett kuplunggal üresbe) olyan 20-30 másodperc után hallok néhány kattogó fémes hangot ad de nem folyamatosan egy periodikus időközönként hanem így véletlen szerűen. Az autóban 217200 km van most így és 8 hónapja van nálam. A lényeg ha benyomom a kuplungot a hang megszűnik és amíg nyomva tartom nem jön random ez a hang. A kettős tömegű lendkerék és tartozékairól nem sok infóm van hogy lett -e benne cserélve, de ha hidegen indítom nem ránt nem rázkódik az autó, a váltás tökéletes és indulásnál nem szaggat nem rángat simán indul. Hidegen ezt a hangot nem hallom 30 másodperc után sem. Mindig tökéletesen indul, megvagyok vele elégedve. Feltöltöttem egy videot hanggal hátha tudtok nekem segíteni az elején 5-6 től lenne hallható utána félig benyomott kuplunknál biza van hang és teljesen benyomott kuplungnál pedig minden csendes és nem hallom azt a hangot. Én kettőstömegő vagy kinyomócsapágyra gyanakszom. itt a link: https://drive.google.com/file/d/1bHQA3Wdm4dlP4QQ-F1x2q1DfthMPELy8/view?usp=sharing Előre is köszönöm: üdv, Painkiller
  2. Szia, Köszönöm a válaszod. Ezt a tanítási fázist magadnak is megtudom csinálni, vagy esetleg kell hozzá valami speciális eszköz és például csak szakember vagy szervíz tudja megcsinálni? Üdv, Painkiller
  3. Sziasztok, A gyári cd 30 rádió helyére be lehet tenni különösebb tákolás nélkül a cd 40 usb fejegységet? Köszönöm Üdv, Painkiller
  4. Sziasztok, Na kicseréltem az izzító relét és a hiba mindig megvan de már a nyáron nem foglalkozom vele. A izzítógyertyáknak az ellenálása lehet a fő indok szerintem. De nem érdekel mert tökéletesen indul majd a téli szezon előtt rászánom magam. A lényeg nekem egy rossz tapasztalatom van eddig a fél éves opel használat során hogy az 1.7 cdti motoron már második vízcső pukkan el és eddig mindig mákom volt vele hogy hazaértem pont (tákolva). De nem értem a két legkisebb cső ami az EGR szelepre megy a másik pedig a termosztátházra. 216 000 km van benne és mind a két cső elszállt mint a győzelmi zászló. Egy régi suzukim volt és jóval megbízhatóbb volt, és ez elkeserít hogy 2008 -as autóról van szó a suzukim meg volt 2002 -es. Már a generátorom is elszállt egyszer, rögtön a vétel után rá 1000km -rel. Nem értem ezt a minőségbeli különbséget és itt még egy magasabb kategőriában lévő autórol is beszélünk, de még nem is motor hanem a vízcső ISTENEM kétszer, és még szerencse hogy időben reagáltam míg a hőfok jelző lámpa sem villant ki, de ez csak egy Isteni nagy szerencse volt. Másnak is volt már hasonló esete? Üdv, Painkiller
  5. Sziasztok, Na ma sikereses kiolvastattam a hibakódot és igen az izzítógyertya és a elektronikáját mutatta. Kimértük a gyertyákat és azok szépen zárnak zárják a kört tehát nem az izzíógyertya lesz a gond, Nekem pedig nem csak felvillan hanem folyamatosan ég majdnem minden indításnál olyan 8 - 10 percig. Hidegen jön belőle a füst és igen gázolaj illatvan tehát megrendelem bele az az izzítóvezérlőt (relét) és kicserélem magamnak majd kitörlöm a hibakódot, és meglátjuk hogy mi lesz. Üdv, Painkiller
  6. Sziasztok, Nekem van jele hogy valami gond van az izzítógyetyával, mivel hidegen pöcre indul (nem jó izzítással, egy kicsit hallom a hangján de ennyi), szerintem ez arra utal hogy ha nem megy tökéletesen az izzítás, de így is simán indul thehát az autóban a motor jó állapotban van hogy hidegen simán induljon. (-7 és 0 fok között is). De egy olyan jele van hogy közvetlenül indítás után jön ki egy fehér füst egy igen minimális kékes füsttel keveredve és erősen gázolaj szag van. Ez annak lesz a következménye hogy habár jár és megy de nem teljesen jó a megfelelő hőmérsekletetn égett el a gázolaj. Thát nekem az autóba 216 000 km van és ki fogom cserélni mind a 4 izzítógyertyát. És remélem megoldódik de majd hétvégén az autószerelőm megmondja. Üdv, Balázs
  7. Szia, Köszönöm szépen a segítséget. Üdv, Balázs
  8. Szia! Eddig ott tart a dolog hogy más ez a hiba kód eltünt (ecn 050074 ) P0500 hibakód. Már csak az utóbbi hibakód áll fent eddig (ecn 038008) P0380 hiba kód. Ezt a hibát minden reggeli első indításnál vagy hosszabb állásidő után megjelenik a műszerfalon majd olyan 10 perc múlva eltünik. Én is amiket találtam hiba lehetősgeket a következők lehetnek. Izzító gyertya Izzító relé Vezeték izzító időzítő Ezeket az oldalakat találtam hozzá. https://www.obd-codes.com/p0380 https://www.yourmechanic.com/article/p0380-obd-ii-trouble-code-glow-plug-heater-circuit-a-malfunction-by-brady-klopfer Viszem majd szerelőhöz és elmondom neki a tapasztalatimat. Hidegen is indul -4 -5 fokban csak nagyobb a füst, és ez bizony elég nagy valószínűséggel izzítógyertya probléma vagy az ahhoz kopcsolódó eszközök. Először majd én is kiméretem és ha jól ad le akkor gondolom a relé és a vezetékelések jók lesznek, és akkor izzító gyretya csere lesz. Remélem megoldja majd a problémát. Köszönöm a segítségeteket. Üdv, Balázs
  9. Szia Csaba, Na most ott tartok hogy minden inditasnal megjelenik es akkor alszik el ha vissza megallok valahol es alapjaraton van, de random valtozhat. Ezeket a hiba kódokat talaltam. 038008 ecn izzito gyertya gyanu de tökèletesen indul es megy a generatorom pedig nem reg lett felujitva 4 honapja. 050074 ecn alltalanos hibat talaltam Esteleg valaki errol tud többet? Előre is köszönöm. Üdv, Balàzs
  10. Szia, Egy közös tényező volt a mind a két esetnél hogy , hogy párás esős idő után indítottam be, de nem villog hanem folyamatosan ég de nem várom meg hogy elaludjon, hanem leállítottam és el is tünik. De semmi változást nem vettem észre hogy valami baja lenne az autónak tökéletesen jön megy. Üdv, Balázs
  11. Sziasztok Fórum tagok, Tudnátok nekem abban segítnie hogy a műszerfalon felvillan a következő lámpa. (sárga színű autóformájú jel villáskulcssal). Az autó típusa Opel Astra H kombi 1.7cdti 101le 2008 -as évjárat. Már körülbelül 8 hónapja van meg az autó és eddig kétszer jelent meg az a jel. A két megjelenés között eltelt vagy 5 hónap minimum. Utána amikor megjelent müszerfalon az a jel azután leállítottam majd elindítottam és eltünt. Esetleg valami ötlet mi okozhatja/okozhatta? Előre is köszönöm. Üdv, Balázs
  12. Kedves Fórum tagok, Egy olyan kérdésem lenne felétek hogy nekem egy 2008 -as H Astrám van, 1.7 cdti 101le. Egy olyan dolgot tapasztaltam ha hosszabb ideig megyek fele, és ha piros lámpánál állok hosszabb ideig, vagy ha a hosszú táv után visszahűtöm a turbót. És akkor alapjáraton olyan 30 másodperc után hallok egy kattogó fémes hangot ad de nem folyamatosan egy periodikus időközönként hanem így véletlen szerűen. Az autóban 213 500 km van most így és 6 hónapja van nálam. A lényeg ha benyomom a kuplungot a hang megszűnik és amíg nyomva tartom nem jön random ez a hang. A kettős tömegű lendkerék és tartozékairól nem sok infóm van hogy lett -e benne cserélve, de ha hidegen indítom nem ránt nem rázkódik az autó, a váltás tökéletes és indulásnál nem szaggat nem rángat simán indul. Hidegen ezt a hangot nem hallom 30 másodperc után sem. Mindig tökéletesen indul, megvagyok vele elégedve. Amiket most cseréltem rajta de nem hinném hogy relevánsak sőt: - vezérlés és tartozékai (feszítő görgők) és vízpumpa - külső feszítő görgők (hosszbordás szíj), a külső szíj soron majdnem mindent cseréltem. - generátort felújítottam - olaj ,levegő ,gázolaj, porlen szűrők... - És drágább OMV dízelt tankolom bele hogy a lerakodásokat kitisztítsam. (remélem hatásosan) Esetleg valakinek a volt már hasonló problémája vagy esetleg több rálátása lenne a dolgokra mint nekem. Előre is köszönöm a segítségeket vagy a tanácsokat. Üdv, Painkiller .
  13. Köszönöm csaba66, Nekem is városon kívül megy az autó mert a lakhelyemtől messze dolgozom és Debrecenbe járok vele autópályán de épp megfigyeltem hogy rátöltöttem ma azt 1 az liter, de lehet hogy kicsit sok is volt mert ahogy olvastam az isuzu motorban lassan folyik vissza az olaj. Gondolom akkor ezt használod: https://www.arukereso.hu/motorolaj-c3678/gm/5w30-dexos2-5l-p52900322/?gclid=CjwKCAiA47DTBRAUEiwA4luU2ceKbu9loNPB2SAZEbGRB2LRqm3jsRgGFWTas3iIqEwtIGt2_6jIIRoCxwgQAvD_BwE Köszönöm. Üdv, Painkiller
  14. Tisztelt Fórum tagok, Nekem egy olyan kérdésem lenne felétek mert látom ti már jobban benne vagytok ezekben a témákban mint én. Körülbelül egy 6 hónapja vettem egy Opel Astra H Enjoy Kombi-t és nagyon szeretem. A motor típusa egy 101 le 1.7 cdti (Z17DTH), nagyon dinamikus nekem. Az autó évjárata 2008 -as és 212 000 km van, benne nem rég cseréltem benne olajat kb 7000 km ment és utána kellett öntenem körülbelül egy liter olajat. Az autó maga kitűnő állapotban hidegen melegen pöcc röff és nem füstöl kéken se hidegen se melegen. Az motoron nem látok se én se a szerelő tömítetlenségre utaló jeleket, például hogy csöpögne belőle az olaj. Tudnátok nekem segíteni milyen olajat tegyek bele mert amit beletettem az hinném hogy jó bele mert nem nagyon találkoztam olyan 1.7 cdti tulajdonossal akinek problémája lenne az olaj fogyasztással. Más fórumokon is többnyire jókat olvastam erről a motorról. Ezt az olajat tettem bele így elsőnek de lehetne és ha kapok tanácsokat akkor rögtön lecserélném benne: Ami jelenleg benne van (olajfogyasztás van): Total Quartz ineo mc3 5w-30. Szeretném tudni hogy ez az olaj belevaló -e ha nem akkor esetleg tudnátok nekem írni konkrét márkákat (márka típus viszkozitás). Köszönöm szépen a segítségeteket. Üdv, Painkiller
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.