Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

K86Opel

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    29
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    4

K86Opel last won the day on Április 17 2020

K86Opel had the most liked content!

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G 2005 Z16XEP
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

K86Opel's Achievements

  1. Nem egy story-t hallottam már, illetve saját tapasztalatom is van korábban hibátlanul működő, majd "gondoskodós" prémium benzin után totál megmakkanó kocsiról, szóval csak óvatosan. Injektor, pumpa, rángatás, fulladás, égéskimaradás, 3hengerezés... még PCV szelep átszakadás (!!!) is összejött már puszta gondoskodásból betöltött "récsing" benzin tankolása után. Ez főleg annak fényében kínos, hogy a prémium benzin tankolása totál placebo egy 95-re hitelesített, nem verseny-tuning motornál. Csak a jó ég tudja, hogy milyen adalékok vannak benne, ami persze oldószerként szépen betámadhat mindent, amihez hozzáér. Ez meg egy öreg autóban - ahol a legtöbben szeretnek vágyvezérelten "motortisztogatni" pár kósza, de soha vissza nem térő lóerő reményében - pusztító hatású lehet... Ismétlem: azért csak óvatosan! :D
  2. Jó hogy ez most felmerült, múltkor volt egy központi záras - kulcscserés problémánk és a kihívott kulcsos szaki vagy 4 féle diagnosztikai géppel próbált meg felprogramozni egy szűz kulcsot, egyikkel se sikerült neki. Aztán elvittük a kocsit márkaszervizbe, ahol elmeséltem a történetet és annyit mondtak, hogy "naná, hogy nem tudta felprogramozni, mivel ahhoz szakszervizes, gyártó által jóváhagyott diagnosztikai gép kell, ami csak márkaszervizben van" - különben egyszerű lenne a lopott kocsikat áttanítani másik kulcsra. És ez egy G Astra volt, tehát már abban is ilyen védelem van elvileg. Nem tudom, hogy ez valóban így van-e, de tény ami tény, a márkaszervíz pikk-pakk feltanított egy új kulcsot a számítógépnek - miközben a kulcsos szaki már a kínlódás után azt tanácsolta, hogy vegyünk egy új ECU-t a kocsiba (azért az nem olcsó móka...), mert a mostani biztos tönkrement, azért nem megy neki... :D (mondanom se kell, hogy az ECU-nak semmi baja) Csak azért írtam le, nehogy mással is megessen,hogy a kihívott kulcsos szaki maximum lehúzza jó pénzzel úgy, hogy a kocsi továbbra sem működik...
  3. Az enyém (ugye szintén Z16XEP) alig eszi az olajat, 5w-30 dexos2 Mobil olajat használok most már 2 csere óta és tökéletesen/csendesen jár, nem fogy belőle - pedig még a leeresztő csavar is rossz volt egy ideig és ott csöpögött kicsit (most már cseréltem). Nyilván mázli is kell hozzá, hogy olyat fogj ki - sokan írják, hogy a Twinportok és úgy alapból az Ecotec-ek eszik az olajat. Valamennyi olajfogyás minden motornál normális a lehúzógyűrűk és a karter/olajpárolgás miatt, szóval ez ilyen - amit még szoktak írni, hogy hajlamos engedni az olajat, az a szelepfedél tömítés, illetve a főtengely szimeringek (nálam ez is cserés lesz majd egyszer, már most látszik - kuplung cserénél érdemes lesz beiktatni).
  4. A rángatáshoz néztél fordulatszámot, hogy mikor produkálja? Alacsony fordulaton még rángat, majd kicsi gázadásra már nem? Nem önreklám, csak tipp: EGR szelep / EGR csatornák? Z16XEP-nél gyakori probléma! https://www.opelforum.hu/topic/2122-z16xep-r%C3%A1ngat%C3%A1s-megold%C3%A1sa-a-sz%C3%ADv%C3%B3sor-megtiszt%C3%ADt%C3%A1sa-a-lerak%C3%B3dott-koromt%C3%B3l/ Az, hogy araszoláskor kicsit feljebb csúszik a vízhőfok mutatója, szerintem teljesen normális (nem hűt a menetszél) - ilyenkor szokott bekapcsolni a ventilátor (ha szükséges) és rendeződik minden.
  5. Sziasztok! Láttam, itt nem rég volt téma a szélvédő díszléc csere. Az én Astrámon szintén szét volt rohadva az alsó díszléc, vettem új gyárit, simán kicseréltem. Előző tulaj valószínűleg a szilos megoldást választotta, mert rengeteg szilo volt alatta a két szélén, de azt le tudtam szedni, főleg az üvegről pengével nagyon könnyen lejött. A kérdésem: a felső díszcsíkot hogy a viharba kell leszedni? Abból is vettem újat, látom is rajta, hogy hogyan lehet rögzítve, de egyszerűen meg se moccan. Ráadásul a két vége belóg a tetőn végigfutó csíkok (tetőcsomi-rögzítős cuccosok) alá, így onnan se férek hozzá. Alápiszkálni nem akartam szerszámmal - sem a szélvédőrepedés, sem a sérült festés miatti rozsda nem hiányzik oda... Valaki cserélte már a felső díszcsíkot? Köszi!
  6. Az oktánszám továbbra is csak az öngyulladási hajlandóság szempontjából fontos. Az, hogy az Astra elketyeg 98-ason is...evidencia: ha egy motor eljár 95-ös benzinnel, akkor 98-assal és 100-assal is el fog járni, kopogásmentesen. Ellenben nem vetném össze egy fűnyíró motorját - aminél teljesen más kompresszióviszonyok vannak - egy gépkocsiéval. Elképzelhető, hogy a fűnyíród 10% etanoltartalom felett már nem jár megfelelően, noha a fűnyírók jellemzően bármin eljárnak...valahogyan (ajánlom Project Farm youtube csatornát megtekintésre). Prémium benzin sosem fogja megérni szokványos használatban, gyári beállítású motorral - mindig felárat fizetsz, ami nem indokolt. Úgy is mondhatnám, hogy a lelkedet simogatod vele, nem az autódat. Ellenben az igaz, amit mondasz: kút és kút között van különbség, szennyezőanyagok, víztartalom, stb. De ezért van az üzemanyagszűrő, amit egyesek nem nagyon szoktak cserélni. Sejtheted, hogy azért hívják V-Power, meg MaxxMotion, meg hasonló marketing elnevezéseken és nem simán csak 100-as benzinnek, mert akkor a kutya nem venné. Így meg piszkálja a hiúságodat, hogy Te olyan szinten gondoskodsz az autódról, mint egy versenygépállatról... és öntöd bele az isteni nedűt.
  7. Szvsz nagyon túl van lihegve a 100-as benzin-mánia. A magasabb oktánszám egyetlen előnye, hogy jobb az üzemanyag kompressziótűrése, így nincs kopogó égés (öngyulladás miatt be-berobbanó forrópontok kialakulása az égéstérben a dugattyúfelszín erózióját okozva) nagyobb kompresszión sem. Nagy kompresszióarányt pedig csak tuning esetén (pl.: dúsított keverékképzés, portolás, nitro, stb.), valamint turbófeltöltővel/kompresszorral lehet elérni. Értsd: egy gyári beállítású szívóbenzinesnek SEMMI előnye nem származik a 95 feletti oktánszámból, csak a turbós/kompresszoros/tuning motoroknál van előnye. Az is tévhit, hogy a 100-as benzin jobban tisztítja a motort, mint a 95-ös. Ez szimplán nem igaz vagy csak vágyvezérelt placebo... tekintve az egyetlen különbség a kopogásmentes égésben van. Más a helyzet azokkal a prémium üzemanyagokkal, amiket különféle márkaneveken forgalmaznak - ezek ugyanis nem csak 100-as vagy afeletti oktánszámmal rendelkeznek, hanem tartalmazhatnak különféle extra adalékokat is. Ezeknek az adalékoknak az alkalmazása meg színtiszta lutri - vagy jót tesz, vagy nem. Pl. leoldja az injektoron a lerakódások egy részét, ami jó esetben elég és távozik, rossz esetben eltömíti a fúvóka egy részét és csak ront a teljesítményen (stb.). Égésteret tisztítani nem csodabenzinnel kell, hanem hosszú, magas fordulatszámon történő autózással/pályázással, hogy egyrészt a több száz fokos hőség leégesse a kokszot (ami mellesleg sosem fog teljesen eltűnni - segít, ha esős időben megyünk, mivel a páradús levegő a gőzképződés miatt jobban tisztítja a lerakódott kormot), másrészt a nagyobb mennyiségben befecskendezett üzemanyag lemossa/leoldja a szívóoldali szelepek felületét és a szelepülőket (kivéve a közvetlen befecskendezés esetében). Most jön a bio-meglepetés! A bioetanol tudniillik növeli egy üzemanyag kompressziótűrését, vagyis oktánszámát. Mit eredményez ez egy régi motornál? Akkora arányváltozásban, ami most jön, kb. semmit. Mivel a magasabb kompressziótűrés azzal is együtt jár, hogy a bioetanol gőznyomása is kisebb, ezért arányaiban minél több van belőle az üzemanyagban, annál nehezebben éri el a "kellő keveredési fokot" (ideális keverékarányt) az égéstérben = nehezebben gyullad be alacsony nyomáson. Emiatt általában az történne, hogy a vezérlőelektronika térfogatban többet adagol belőle (dúsít), így jelentősen megnőne a fogyasztás - kivéve, ha turbófeltöltővel sűrítünk, ahogy ezt a modern kis löket-térfogatú turbós motorok teszik is. Ezért is támogatják a szabályozó szervek egyre inkább a bioetanol részarány növelését, mert a modern motorok így kiegyenlített hatásfokon tudnak működni olcsó üzemanyaggal, kopogó égés nélkül, miközben valamennyire óvjuk is a környezetet a bio-előállítás miatt. Régi szívóbenzines autóknál ugyanez a hatás picit növelheti a fogyasztást, valamint az etanol korrozív hatásai talán jobban kijönnek (régi motorokban több a korrózióra érzékeny anyagú alkatrész), de ez csak tökéletlen égés esetén (rosszul működő, nem karbantartott motornál) lehet probléma, mivel ilyenkor érintkezik az elégetetlen üzemanyag az egyes alkatrészekkel.
  8. Én valahol olyat olvastam, hogy az illető vett a legnagyobb, a gömbre illeszkedő, hőre zsugorodó (zsugor)csőből és rámelegítette a gömbös részre - saját bevallása szerint újszerű lett a váltás érzetre. Nem tűnik rossz megoldásnak egy kis szilikonzsírral megtámogatva.
  9. Valóban, az egyik felén sapka van, a másik felén viszont egy kis dugó. Az is simán hiányozhat. Asszem Cromax-ban lehet is venni sapkát és dugót is: Sapka: https://cromax.hu/karosszeria/ajtok_es_alkatreszei/ajtozsaner_alkatreszei/ajtozsaner_csapszeg_gumisapka_opel_astra_g_36905 Dugó: https://cromax.hu/karosszeria/ajtok_es_alkatreszei/ajtozsaner_alkatreszei/ajtozsaner_csapszeg_kupak_opel_127169 A műanyagokhoz: sajnos nem vagyok műanyag-szaki vegyész, ezért óvtam minden műanyagot és inkább szilikonzsírral kentem, jobb a békesség alapon. Persze lehet, hogy túlzásba viszem a dolgot...
  10. Szia, Én is nemrég csináltam meg ezt. Úgy tudom,hogy a rajta lévő műanyagsapkán azért van felül egy nyílás (egy "primitív szelep"), mert oda pumpás zsírzó szerszámmal lehet zsírt pumpálni - méghozzá úgy, hogy az a nyomás miatt keresztülpréselődik a teljes zsanéron és az érintkező felületek között. Ha a kupakok/alsó zárósapkák elvesztek, akkor pár száz forintért érdemes venni. Ha régóta nincs rajta kupak, akkor biztosan telement kosszal, így érdemes kimosni. Én erre karburátor tisztítót használtam illetve fültisztító pálcákat a csapszeg átmosásához. Szvsz sem a WD40, sem más fújós kenőanyag nem jelent végleges megoldást (talán a lánckenők jók lehetnek ideig-óráig) - a WD40 ráadásul hamar párolog, nem erre való első sorban, így gyorsan újra nyikorogni fog. Én kifejezetten ajánlom - én is azt használtam - a lítiumos zsírt. Több helyen utánanézve is ezt javasolják (gyári megoldás) vagy pumpálva vagy pedig szóróflakonból benyomva az illesztésbe. Ne feledjük, hogy a zsanérba a zsírt bele kell nyomni, hogy mindenhova eljusson és az érintkező fémfelületek között nyitás-csukás közben kinyomódjon és így zsírozzon. Én ezt - zsírzószerszám hiányában - úgy oldottam meg, hogy kivettem mindkét végéből a zárósapkát és a csapszeg "tölcséres" fele felől addig kentem a zsírt, amíg át nem ért alul. Ezután előbb az alsó zárósapkát tettem vissza, majd azt tartva a felsőt is, így a zsír egy része nyomás alá került, bezsírozva a zsanért. A felesleget letöröltem. Nyilván zsírzópumpával tizedannyi ideig tartott volna, de az eredmény így is tökéletes lett. A határoló zsanérhoz én szintén szilikonzsírt használtam (mivel óvni kell az ajtóban lévő műanyag részeket az ásványi bázisú kenőanyagoktól), de előtte érdemes kicsit finom dörzsanyaggal megtisztítani a csúszófelületet az oxidációtól, úgy simábban fog járni.
  11. A zörgésen kívül túl sok gondot nem okoz egy ideig - okozhatja a twinport sor vagy a szívócső lelazult, belső elválasztólemeze (előbbi esélyesebb, ha régi a kocsi). A rángás gyújtás/üzemanyag/EGR eredetű lehet. Vétel után szűrőcsere (levegő,olaj,benzin,utastér), olajcsere, gyertyacsere, vezérléscsere alap + ami még hibádzik.
  12. Mókás, de nekem ugyanez volt - a vadonatúj Pierburg EGR szeleppel jó ideig semmi hibakód, csak rángatás és amúgy gázadásra megvolt azért a teljesítmény, de így utólag visszagondolva sokkkkkal gyengébb volt a motor, csak nem tűnt fel, mert megszoktam a rossz szeleppel (+ meghajtottam pályán is, hátha csak tisztulni akar, de hiába). Ha az EGR csatornák el vannak tömődve, akkor hiába tökjó az EGR szelep, akkor is rángatni fog. Persze nem zárható ki a trafósor és egyéb gyújtásprobléma, de azért azt fülre is lehetne hallani, ha rendszertelen lenne a járása (meg a nézése...bocs). Gyertya csere amúgy tényleg jól jöhet, mert már nem friss darabok, de szerintem nem az lesz a probléma.
  13. Folytószelep/szelepház volt takarítva?
  14. Pár ezer km-el ezelőtt 1 pólusú NGK V-line-t tettem bele, eddig tökéletes. Ha jól tudom, le kell bontani a jobb kerékívet és onnan lehet hozzáférni. Én szerelőre bíznám.
  15. Két dolog a leírásoddal kapcsolatban: EGR szelep csere? Ezek a hibák simán lehetnek az EGR / Twinport rendszer hibái miatt is (lásd mint nekem szintén Z16XEP-s 2005-ös Astrával - GYIK-ben megtalálod). Másik - a Bank 1 nem azt jelenti, hogy első henger, hanem 1-es hengersor! A 4 hengeres Astrádban nyilván csak 1 hengersor van, így csak a Bank 1 lehet hibás Itt jóval komolyabb a bibi, mint amit a szimpla cserealkatrészekkel meg lehetne oldani. Ha már csereberélted az injektorokat, nem néztél rá véletlenül a szívósorra is? A Twinport lapátokat mozgató karzat is problémás alkatrész, de az EGR csatornák is - főleg egy ilyen korú kocsinál. Nekem anno a szervízben nagyon csúnyán néztek, hogy ugyan ne beszéljek már marhaságokat, biztos nem az EGR csatornák miatt lesz, mert a szelep tök új volt. Hát de! Amiatt rángatott, erőtlenkedett és morgott a kocsi, dobálta a P0170-et és egyebeket 300 km-enként. A többi hibakód is valószínűleg csak folyománya a dolgoknak, nem az oka - mondjuk gyujtáskimaradást okozhat rossz trafóhíd is - de szerintem itt nem az lesz a gond, mert hengerezést éreznéd rendesen, nem csak néha-néha.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.