Jump to content

K86Opel

Forummember
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

K86Opel last won the day on March 31

K86Opel had the most liked content!

Community Reputation

11 Segítőkész

About K86Opel

  • Rank
    Újonc

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Astra G 2005 Z16XEP
  • City
    Budapest

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Valóban, az egyik felén sapka van, a másik felén viszont egy kis dugó. Az is simán hiányozhat. Asszem Cromax-ban lehet is venni sapkát és dugót is: Sapka: https://cromax.hu/karosszeria/ajtok_es_alkatreszei/ajtozsaner_alkatreszei/ajtozsaner_csapszeg_gumisapka_opel_astra_g_36905 Dugó: https://cromax.hu/karosszeria/ajtok_es_alkatreszei/ajtozsaner_alkatreszei/ajtozsaner_csapszeg_kupak_opel_127169 A műanyagokhoz: sajnos nem vagyok műanyag-szaki vegyész, ezért óvtam minden műanyagot és inkább szilikonzsírral kentem, jobb a békesség alapon. Persze lehet, hogy túlzásba viszem a dolgot...
  2. Szia, Én is nemrég csináltam meg ezt. Úgy tudom,hogy a rajta lévő műanyagsapkán azért van felül egy nyílás (egy "primitív szelep"), mert oda pumpás zsírzó szerszámmal lehet zsírt pumpálni - méghozzá úgy, hogy az a nyomás miatt keresztülpréselődik a teljes zsanéron és az érintkező felületek között. Ha a kupakok/alsó zárósapkák elvesztek, akkor pár száz forintért érdemes venni. Ha régóta nincs rajta kupak, akkor biztosan telement kosszal, így érdemes kimosni. Én erre karburátor tisztítót használtam illetve fültisztító pálcákat a csapszeg átmosásához. Szvsz sem a WD40, sem más fújós kenőanyag nem jelent végleges megoldást (talán a lánckenők jók lehetnek ideig-óráig) - a WD40 ráadásul hamar párolog, nem erre való első sorban, így gyorsan újra nyikorogni fog. Én kifejezetten ajánlom - én is azt használtam - a lítiumos zsírt. Több helyen utánanézve is ezt javasolják (gyári megoldás) vagy pumpálva vagy pedig szóróflakonból benyomva az illesztésbe. Ne feledjük, hogy a zsanérba a zsírt bele kell nyomni, hogy mindenhova eljusson és az érintkező fémfelületek között nyitás-csukás közben kinyomódjon és így zsírozzon. Én ezt - zsírzószerszám hiányában - úgy oldottam meg, hogy kivettem mindkét végéből a zárósapkát és a csapszeg "tölcséres" fele felől addig kentem a zsírt, amíg át nem ért alul. Ezután előbb az alsó zárósapkát tettem vissza, majd azt tartva a felsőt is, így a zsír egy része nyomás alá került, bezsírozva a zsanért. A felesleget letöröltem. Nyilván zsírzópumpával tizedannyi ideig tartott volna, de az eredmény így is tökéletes lett. A határoló zsanérhoz én szintén szilikonzsírt használtam (mivel óvni kell az ajtóban lévő műanyag részeket az ásványi bázisú kenőanyagoktól), de előtte érdemes kicsit finom dörzsanyaggal megtisztítani a csúszófelületet az oxidációtól, úgy simábban fog járni.
  3. A zörgésen kívül túl sok gondot nem okoz egy ideig - okozhatja a twinport sor vagy a szívócső lelazult, belső elválasztólemeze (előbbi esélyesebb, ha régi a kocsi). A rángás gyújtás/üzemanyag/EGR eredetű lehet. Vétel után szűrőcsere (levegő,olaj,benzin,utastér), olajcsere, gyertyacsere, vezérléscsere alap + ami még hibádzik.
  4. Mókás, de nekem ugyanez volt - a vadonatúj Pierburg EGR szeleppel jó ideig semmi hibakód, csak rángatás és amúgy gázadásra megvolt azért a teljesítmény, de így utólag visszagondolva sokkkkkal gyengébb volt a motor, csak nem tűnt fel, mert megszoktam a rossz szeleppel (+ meghajtottam pályán is, hátha csak tisztulni akar, de hiába). Ha az EGR csatornák el vannak tömődve, akkor hiába tökjó az EGR szelep, akkor is rángatni fog. Persze nem zárható ki a trafósor és egyéb gyújtásprobléma, de azért azt fülre is lehetne hallani, ha rendszertelen lenne a járása (meg a nézése...bocs). Gyertya csere amúgy tényleg jól jöhet, mert már nem friss darabok, de szerintem nem az lesz a probléma.
  5. Folytószelep/szelepház volt takarítva?
  6. Pár ezer km-el ezelőtt 1 pólusú NGK V-line-t tettem bele, eddig tökéletes. Ha jól tudom, le kell bontani a jobb kerékívet és onnan lehet hozzáférni. Én szerelőre bíznám.
  7. Két dolog a leírásoddal kapcsolatban: EGR szelep csere? Ezek a hibák simán lehetnek az EGR / Twinport rendszer hibái miatt is (lásd mint nekem szintén Z16XEP-s 2005-ös Astrával - GYIK-ben megtalálod). Másik - a Bank 1 nem azt jelenti, hogy első henger, hanem 1-es hengersor! A 4 hengeres Astrádban nyilván csak 1 hengersor van, így csak a Bank 1 lehet hibás Itt jóval komolyabb a bibi, mint amit a szimpla cserealkatrészekkel meg lehetne oldani. Ha már csereberélted az injektorokat, nem néztél rá véletlenül a szívósorra is? A Twinport lapátokat mozgató karzat is problémás alkatrész, de az EGR csatornák is - főleg egy ilyen korú kocsinál. Nekem anno a szervízben nagyon csúnyán néztek, hogy ugyan ne beszéljek már marhaságokat, biztos nem az EGR csatornák miatt lesz, mert a szelep tök új volt. Hát de! Amiatt rángatott, erőtlenkedett és morgott a kocsi, dobálta a P0170-et és egyebeket 300 km-enként. A többi hibakód is valószínűleg csak folyománya a dolgoknak, nem az oka - mondjuk gyujtáskimaradást okozhat rossz trafóhíd is - de szerintem itt nem az lesz a gond, mert hengerezést éreznéd rendesen, nem csak néha-néha.
  8. Gyönyörű lista :O Bármi lehet EGR hibától kezdve a hibás Twinport szelepen át fals szívásig. Hidegen jó, melegen valszeg borul az ideális szívóoldali nyomásviszony. Passz. Limp mode miatt van a sebességkorlát, az ECU leszabályoz.
  9. Gázpedálállás érzékelő hiba (pucolható viszonylag egyszerűen, ha kontaktos - noha redundáns, de attól még koszolódhat, olvastam valahol valakit, akinél kenguruzott a kocsi és ez volt a baja)? Lambda szondák (bár az hibakódot dobna)?
  10. Az a 20ezer tényleg nagyon baráti ár ahhoz képest, hogy a teljes szívóoldalt szét kell szerelni, nem is haboznék - kivéve persze, hogy én vállalkozó kedvű, hobbi-barkácsos Astranauta vagyok és ismerősnek köszönhetően rendelkezésre állt minden szükséges szerszám is. Más autójának teljes nyugodtsággal amúgy én se esnék neki... :D Az viszont meglep, hogy a csörgő hangot a 100-as benzin rendbe hozta, talán csak alapjáratnál nem hallod - nekem a szeleptisztító adalék javított sokat az alapjáraton, nagyon szépen simán jár vele és olyankor kevésbé zörög. Tudtommal a csörgést a szívósor szívócsöve ("a csiga") okozza, pontosabban annak egy belső fémlemeze szokott rezegni, mert lelazulnak a csavarok, amik tartják (következő projektem ezt is orvosolni az Astrán - külföldi fórumokon láttam, hogy menetrögzítő ragasztó kell és kész is). Zöröghet még a Twinport szelepek nyitásáért felelős rudazat is, ha nagyon el vannak kopva a pöckök - 40.000-ért úgy tudom van szaki, aki teljesen felújítja és jobb lesz, mint a gyári. Sajnos a kormolás a karter-visszavezetés folyománya, így benzineseknél is van, bár nem olyan sok, mint a kokszos dízeleknél - a karterből olajos ragacs kerül a szívóoldalra, ami az EGR-nek hála keveredik a kipufogó koromjával (+ ehhez hozzájöhet a rossz üzemanyag / tökéletlen égés / kopott motor és meg is van a benzines koksz).
  11. Üdv! A két szélső tüskére kell kötni, ha jól emlékszem, az kell a teljes nyitáshoz - a többi szerintem a pozíció visszajelzésre való, de ez csak tipp. Ez a "betanult rángatás" nekem nem tűnik ésszerű magyarázatnak, de egy hozzáértő javítson ki - nekem speciel a takarítás után azonnal tökéletesen ment. A keverékképzésnek megvan a helyes módja, nem hiszem, hogy az ECU bármikor is ilyen mértékben alkalmazkodna egy hibához (főleg, hogy éppen a keverék-korrekció dobja a hibakódot ilyenkor).
  12. Sziasztok, Múlt héten voltam klímásnál, feltöltötték a rendszert meg fertőtlenítették - jól megy, hűt rendesen. Viszont olyan hibánk van, hogy huzamosabb használat után az anyósoldalon lábnál csöpög a kondenzvíz a szőnyegre. Van egy fekete burkolat, ami csavarokkal és fém patentokkal van rögzítve a kesztyűtartó alatt/mögött - annak az aljából csöpög a víz. Ahogy néztem, kell ott lennie egy vékony csatornának, ami a tűzfalon át kivezeti a kondenzvizet. Hogy álljak neki a javításnak? Mi lehet a gond? Tippem, hogy ereszt valahol az illesztés, vagy megeshet, hogy elzáródott a kivezető nyílás és azért folyik az utastérbe a víz? Nem szeretném, ha emiatt rohadna a szőnyeg a kocsiban
  13. Sziasztok, Már egy ideje feltűnt egy dolog a G Astrán. A kocsi jobb első fékje erőteljesebb fékezéskor furcsa zúgó hangot ad. Most hétvégén megnéztem, a fékbetétek ránézésre rendben vannak mindkét oldalon - kopásjelzős betét van bent, még nagyon messze van a jelzéstől. A tárcsák szép vastagok még, nincs nagyon peremük se, viszont egy dolog feltűnt: mindkét oldalon olyan a tárcsa, hogy a felületén koncentrikus körökben vannak vájatok - nem jelentős, de tapintható. Ez normális a kopási felületen? Annyit kell még tudni, hogy többnyire ritkábban használjuk az autót (hétvégi utak), ezért a tárcsa rozsdásodása is szokott hangot adni első pár fékezéskor, de ez más jellegű zaj, ami jelentős fékezésre jön elő. Esetleg előfordulhat, hogy a tárcsa deformált kicsit és azért ilyen a hangja fékezéskor? Bár úgy tudom, az inkább rángató fékezésben szokott megnyilvánulni. Olvastam olyat, hogy néha ajánlott bekoptatni a fékeket pár jelentősebb fékezéssel, mert a betétek anyagából leváló darabok is tudnak ilyen apró koncentrikus köröket vájni a tárcsa felszínébe, de ez nem abnormális, előfordul. Ezek szerint csak erről lenne szó?
  14. Sziasztok! A kérdésem az lenne, hogy van a fékrásegítőnek egy vákuumcsöve, ami a szívócsonkra csatlakozik (Z16XEP). Ennek a csatlakozóját hogyan kell oldani a szívócsonkról? Van valami trükkje vagy csak simán erővel le kell rángatni? Néztem, hogy van rajta egy sárga alátétszerűség, ami két pöcökkel kapaszkodik, de nekem úgy tűnt, hogy nincs köze a rögzítéshez. Ez a vákuumcső (visszacsapó szelepes) amúgy cserélhető?
  15. K86Opel

    Elektromos

    2 pólusú NGK vagy Bosch
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.