Jump to content

K86Opel

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    15
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

K86Opel last won the day on Július 3

K86Opel had the most liked content!

Hírnév

7 Semleges

K86Opel névjegye

  • Felhasználói rang
    Újonc

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G 2005 Z16XEP
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. K86Opel

    Általános műszaki problémák!

    Két dolog a leírásoddal kapcsolatban: EGR szelep csere? Ezek a hibák simán lehetnek az EGR / Twinport rendszer hibái miatt is (lásd mint nekem szintén Z16XEP-s 2005-ös Astrával - GYIK-ben megtalálod). Másik - a Bank 1 nem azt jelenti, hogy első henger, hanem 1-es hengersor! A 4 hengeres Astrádban nyilván csak 1 hengersor van, így csak a Bank 1 lehet hibás Itt jóval komolyabb a bibi, mint amit a szimpla cserealkatrészekkel meg lehetne oldani. Ha már csereberélted az injektorokat, nem néztél rá véletlenül a szívósorra is? A Twinport lapátokat mozgató karzat is problémás alkatrész, de az EGR csatornák is - főleg egy ilyen korú kocsinál. Nekem anno a szervízben nagyon csúnyán néztek, hogy ugyan ne beszéljek már marhaságokat, biztos nem az EGR csatornák miatt lesz, mert a szelep tök új volt. Hát de! Amiatt rángatott, erőtlenkedett és morgott a kocsi, dobálta a P0170-et és egyebeket 300 km-enként. A többi hibakód is valószínűleg csak folyománya a dolgoknak, nem az oka - mondjuk gyujtáskimaradást okozhat rossz trafóhíd is - de szerintem itt nem az lesz a gond, mert hengerezést éreznéd rendesen, nem csak néha-néha.
  2. K86Opel

    Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések

    Gyönyörű lista :O Bármi lehet EGR hibától kezdve a hibás Twinport szelepen át fals szívásig. Hidegen jó, melegen valszeg borul az ideális szívóoldali nyomásviszony. Passz. Limp mode miatt van a sebességkorlát, az ECU leszabályoz.
  3. K86Opel

    Általános műszaki problémák!

    Gázpedálállás érzékelő hiba (pucolható viszonylag egyszerűen, ha kontaktos - noha redundáns, de attól még koszolódhat, olvastam valahol valakit, akinél kenguruzott a kocsi és ez volt a baja)? Lambda szondák (bár az hibakódot dobna)?
  4. K86Opel

    Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések

    Az a 20ezer tényleg nagyon baráti ár ahhoz képest, hogy a teljes szívóoldalt szét kell szerelni, nem is haboznék - kivéve persze, hogy én vállalkozó kedvű, hobbi-barkácsos Astranauta vagyok és ismerősnek köszönhetően rendelkezésre állt minden szükséges szerszám is. Más autójának teljes nyugodtsággal amúgy én se esnék neki... :D Az viszont meglep, hogy a csörgő hangot a 100-as benzin rendbe hozta, talán csak alapjáratnál nem hallod - nekem a szeleptisztító adalék javított sokat az alapjáraton, nagyon szépen simán jár vele és olyankor kevésbé zörög. Tudtommal a csörgést a szívósor szívócsöve ("a csiga") okozza, pontosabban annak egy belső fémlemeze szokott rezegni, mert lelazulnak a csavarok, amik tartják (következő projektem ezt is orvosolni az Astrán - külföldi fórumokon láttam, hogy menetrögzítő ragasztó kell és kész is). Zöröghet még a Twinport szelepek nyitásáért felelős rudazat is, ha nagyon el vannak kopva a pöckök - 40.000-ért úgy tudom van szaki, aki teljesen felújítja és jobb lesz, mint a gyári. Sajnos a kormolás a karter-visszavezetés folyománya, így benzineseknél is van, bár nem olyan sok, mint a kokszos dízeleknél - a karterből olajos ragacs kerül a szívóoldalra, ami az EGR-nek hála keveredik a kipufogó koromjával (+ ehhez hozzájöhet a rossz üzemanyag / tökéletlen égés / kopott motor és meg is van a benzines koksz).
  5. K86Opel

    Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések

    Üdv! A két szélső tüskére kell kötni, ha jól emlékszem, az kell a teljes nyitáshoz - a többi szerintem a pozíció visszajelzésre való, de ez csak tipp. Ez a "betanult rángatás" nekem nem tűnik ésszerű magyarázatnak, de egy hozzáértő javítson ki - nekem speciel a takarítás után azonnal tökéletesen ment. A keverékképzésnek megvan a helyes módja, nem hiszem, hogy az ECU bármikor is ilyen mértékben alkalmazkodna egy hibához (főleg, hogy éppen a keverék-korrekció dobja a hibakódot ilyenkor).
  6. Sziasztok, Múlt héten voltam klímásnál, feltöltötték a rendszert meg fertőtlenítették - jól megy, hűt rendesen. Viszont olyan hibánk van, hogy huzamosabb használat után az anyósoldalon lábnál csöpög a kondenzvíz a szőnyegre. Van egy fekete burkolat, ami csavarokkal és fém patentokkal van rögzítve a kesztyűtartó alatt/mögött - annak az aljából csöpög a víz. Ahogy néztem, kell ott lennie egy vékony csatornának, ami a tűzfalon át kivezeti a kondenzvizet. Hogy álljak neki a javításnak? Mi lehet a gond? Tippem, hogy ereszt valahol az illesztés, vagy megeshet, hogy elzáródott a kivezető nyílás és azért folyik az utastérbe a víz? Nem szeretném, ha emiatt rohadna a szőnyeg a kocsiban
  7. K86Opel

    Általános műszaki problémák!

    Sziasztok, Már egy ideje feltűnt egy dolog a G Astrán. A kocsi jobb első fékje erőteljesebb fékezéskor furcsa zúgó hangot ad. Most hétvégén megnéztem, a fékbetétek ránézésre rendben vannak mindkét oldalon - kopásjelzős betét van bent, még nagyon messze van a jelzéstől. A tárcsák szép vastagok még, nincs nagyon peremük se, viszont egy dolog feltűnt: mindkét oldalon olyan a tárcsa, hogy a felületén koncentrikus körökben vannak vájatok - nem jelentős, de tapintható. Ez normális a kopási felületen? Annyit kell még tudni, hogy többnyire ritkábban használjuk az autót (hétvégi utak), ezért a tárcsa rozsdásodása is szokott hangot adni első pár fékezéskor, de ez más jellegű zaj, ami jelentős fékezésre jön elő. Esetleg előfordulhat, hogy a tárcsa deformált kicsit és azért ilyen a hangja fékezéskor? Bár úgy tudom, az inkább rángató fékezésben szokott megnyilvánulni. Olvastam olyat, hogy néha ajánlott bekoptatni a fékeket pár jelentősebb fékezéssel, mert a betétek anyagából leváló darabok is tudnak ilyen apró koncentrikus köröket vájni a tárcsa felszínébe, de ez nem abnormális, előfordul. Ezek szerint csak erről lenne szó?
  8. K86Opel

    Általános műszaki problémák!

    Sziasztok! A kérdésem az lenne, hogy van a fékrásegítőnek egy vákuumcsöve, ami a szívócsonkra csatlakozik (Z16XEP). Ennek a csatlakozóját hogyan kell oldani a szívócsonkról? Van valami trükkje vagy csak simán erővel le kell rángatni? Néztem, hogy van rajta egy sárga alátétszerűség, ami két pöcökkel kapaszkodik, de nekem úgy tűnt, hogy nincs köze a rögzítéshez. Ez a vákuumcső (visszacsapó szelepes) amúgy cserélhető?
  9. K86Opel

    Elektromos

    1 pólusú NGK
  10. Már egy ideje foglalkoztatott, hogy a kocsi világítása nem mindig kapcsolt fel - ez pedig olyan helyeken, ahol ez kötelező, nem éppen jó mulatság, így aztán folyton ellenőrizni kellett. Kontakthibára gyanakodtam, mert a világításkapcsoló gyakori mozgatása vagy jobbra erőltetése általában segített. Aztán szétszedve azt szembesültem vele, hogy igazam volt - az érintkezőkön jó adag zsíros-koszos szennyeződés volt, ami jelentős mértékben gátolta a kontaktusok létrejöttét. Láttam, hogy más is találkozott már ilyesmivel, ezért aki szeretné javítani ezt a hibát, annak álljon itt a leírásom! Amúgy az Astra G - GYIK - Elektromos fórumba szánnám Kontakthibás világításkapcsoló javítása (Astra G vagy Zafira) A hibajelenség A világításkapcsoló bizonyos pozícióban nem mindig kapcsolja fel az adott világítótesteket, időnként elalszik a világítás vagy egyáltalán nem lehet felkapcsolni a kocsin a világítást. Esetleg még olyan is lehet, hogy a helyzetjelzőt simán kapcsolja, de a tompítottat már csak akkor, ha erőltetve van a kapcsoló jobbra. Szétszerelés A kapcsoló blokkjának eltávolításához kell egy lapos fejű csavarhúzó és pl. egy kartonlap, amin megtámaszthatjuk azt (így elkerülhető a környező műanyag részek összekarcolása). [Bizonyos típusoknál előfordulhat olyan kapcsoló blokk, amit nem lehet így kivenni. Ilyenkor a belül lévő füleket, amik bent tartják, csak úgy lehet kioldani, ha leszereljük a fő világításkapcsoló gombot. Ezt úgy lehet megtenni, ha a kapcsológombba alulról benyomunk egy vékony csavarhúzót vagy imbusz kulcsot. Ez kiold egy patentot, a gomb lehúzható a tengelyéről, majd a belülről elérhető füleket 2 csavarhúzóval kiakasztjuk.] Az eltávolított kapcsolóblokkot úgy tudjuk szétszedni, ha a csavarhúzóval kioldjuk a kétoldalt lévő műanyag patentokat/bütyköket. Viszonylag könnyen, lassan kimozgatható így a hátlap a blokkból. Vigyázzunk, hogy a széthúzáskor ne törjük el a háttérvilágítás átlátszó műanyagjait vagy mást! Ha szétszedtük a blokkot, akkor belül láthatunk egy fehér tengelyes kapcsolót, aminek az alján vannak az érintkezőket összekötő rugós kontaktusok. Ezt a fehér kapcsolót úgy lehet a legkönnyebben kimozgatni a helyéről, ha a képen piros körrel jelzett bevágásokat átmozgatjuk a műanyag pöckök vonalába. Így könnyedén kiemelhető a helyéről. A műanyag pöcköket ne feszegessük csavarhúzóval, könnyen törhetnek – inkább csak a fehér tengelyes darabot mozgassuk, gyengéden fordítsuk ki a helyéről! (A képen a már tiszta, szilikonzsírozott állapot látszik) A fehér kapcsoló alatt már jó eséllyel láthatóak lesznek az elszennyeződött kontaktusok (piros nyíllal jelölt részen). A fehér kapcsoló alatt található részt és a kapcsoló alján lévő rugós érintkezőket kontakttisztító spray-vel, fogkefével és papír törlőkendővel könnyedén megtisztíthatjuk a kosztól és zsíros szennyeződésektől. Ha az érintkezők korrodáltak, akkor finom csiszolópapírral vagy dörzsszivaccsal tisztítsuk meg azokat. A tisztítást követően én bekentem a teljes fehér tengelyes kapcsolót és az érintkezőket is szilikonzsírral. Ez nem bántja a műanyag részeket, illetve az érintkezőket is védi, de az érintkezési felületről az első kapcsolás letörli, így a kontakt létrejöttét se gátolja ott, ahol annak létre kell jönnie (+korrózió ellen is véd!). Összeszerelés Figyeljünk oda, hogy a kapcsolóblokkot úgy szereljük össze, hogy a fehér tengelyes kapcsoló a kapcsoló gombjának megfelelő pozícióba legyen állítva. Ezt jól láthatjuk, mivel a kapcsológomb belseje is ugyanolyan + alakban vágott, mint amilyen a tengely. A tengely forgását végponttól végpontig ki tudjuk próbálni kézzel, így annak a pozícióját könnyű lesz belőni a kapcsolóhoz. A blokk két felének összecsúsztatásánál figyeljünk a tetején lévő vájatokra, azok jól csússzanak egymásba! A kapcsolóblokkot ezután már csak vissza kell tolni a helyére és kipróbálni.
  11. Örömmel jelentem, hogy megoldódott a rángatós Z16XEP-s G Astra problémája! Szeretném megosztani a fórummal a javítás történetét, mert sokaknak segíthet egy hasonló hiba kijavításában. Tekintve, hogy ezzel a fajta megoldással csak külföldi fórumokon találkoztam, jól jön, ha van egy leírása magyarul is. A Z16XEP Twinport motor bizonyos fordulaton történő rángatását / dadogását az EGR csatornák (EGR channels / EGR gallery) eltömődése / elzáródása okozta. A bejegyzéshez előtte/utána képeket is csatolok. A probléma a következőképpen zajlik: Check Engine lámpa kivillan és P0170 hibakód olvasható ki, esetleg kísérheti még P0300-01-02-stb. (Engine misfire detected) és különféle EGR-hibák Az autó sebességfokozattól függetlenül 2000-es fordulat alatt rángat / dadog (1800-1900 között a legjellemzőbb nálam, enyhe gázadásra) A motor hidegen reszponzívabb, aztán bemelegedve egyre gyengébb A motor hangja morgós-öblös lesz, ereje jelentősen gyengül A gázpedál-érzékelő holtjátékos lesz, lassul a válaszidő A fordulatszám csak lassan hajlandó felfelé kúszni A kocsi típusa: 2005-ös 1.6-os Opel Astra G (MK4) Z16XEP motorral A probléma felmerülése utáni próbálkozások: Gyertyacsere (NGK V-Line 1 elektródás) Üzemanyagszűrő csere Légszűrőcsere Fojtószelep tisztítás EGR-szelep tisztítás majd újra csere (Pierburg - gyári spec) Szeleptisztító adalék használata (Liqui-Moly Valve Cleaner Additive) Magas fordulaton kihajtás (öntisztulás reményében) A szervizes diagnosztikát követően kiderült, hogy az EGR-szelep hibás, nem nyit / nem zár / akad, illetve hogy a keverék szegény. Ezért az EGR-szelep cserélve lett házilag egy Pierburgra (nem olcsó kínaira). Mivel a probléma nem szűnt meg, szerviz azt mondta, hogy megoldás az EGR-vakolólap. Utánajárásra kiderül, hogy tévednek, a Z16XEP-t nem lehet vakolni, mert az ECU nem úgy dolgozik, hibát fog dobni és nem is oldja meg a problémát (Logika: egy esetleges elzáródás esetén is hiba van, amit a szelep lezárása nyilván nem old meg). Ezután a sejtés: valószínű, hogy az EGR-szelep hibátlansága ellenére nincs meg a kellő mennyiségű légtömeg a szívó oldalon, így az ECU – amúgy számolva az EGR-légtömeggel nyitott szelepnél – leszabályozza az adagolt üzemanyagot is keverékképzéskor, mert a MAP szenzortól más infót kap, ezért dobja a „P0170 – Üzemanyag-korrekciós limit elérve (Fuel trim malfunction)” hibát. Szerviz bevallása szerint a gyertyák cserekor fehérek voltak, ami szintén megerősíti a szegény keveréket. Ekkor döntöttem el, hogy nem bízom szervizre a továbbiakat, mert túl drága lenne és az EGR-vakolás pedig nem lehet opció, az tévedés (azt pedig végképp nem akartam, hogy százezres cserealkatrészekre beszéljenek rá csak azért, mert lerakódás van valahol). Így egy kis tervezgetést követően, valamint a szükséges dolgok beszerzése után hétvégén nekiestem és szétszedtem a szívóoldalt – a megfelelő szerszámok birtokában. A művelethez kellett: 5-25Nm nyomatékkulcs (Twinport szívósort a blokkhoz 20Nm, beömlő / szívócsonk és fojtószelepház, illetve ECU konzol 8Nm gyárilag) Dugókulcskészlet és torx készlet hajtószárral, valamint hosszabbító fejjel (ez néhol nagyon kell!) EGR-tisztító vagy karburátortisztító (féktisztítót ne, mert a Twinport lapátok műanyagból vannak!) Javasolt üzemanyagcső-csatlakozó fogó szerszám is (gyakorlatilag beszerezhetetlen ), de csavarhúzóval is megoldható egy kis játszadozást követően Lapos fejű csavarhúzó a gyorscsatlakozós kábelkötegek oldásához Kombinált fogó a vízcsövek bilincseihez Kicsi kézi drótkefe-készlet, fogkefe, vékony lapos fejű csavarhúzó az EGR-csatorna tisztításához Hűtőfolyadék (Rózsaszín -35C) az elfolyó mennyiség pótlására vagy teljes újratöltésre (szervizkönyv szerint le kell engedni, így ezt is cseréltem teljesen - elvileg gyári spec szerint 6 liter megy bele, de nekem kicsit több, mint 4 litert sikerült betölteni - ne feledjünk légteleníteni sapka nélkül, járatott és melegített motorral) OBD-II kódolvasó a hibakódok törléséhez (netről olcsón beszerezhető egy, telefonos appal működő, bluetooth-os) Nos a szervizkönyv szerint meg kell emelni a kocsit, mert a beömlő (intake manifold) alulról rögzítve van egy torx csavarral egy konzolhoz. DE! Bár kicsit kényelmetlen, nyugodtan felülről is elérhető, így szerencsére nem kell emelő / akna a szereléshez. A hűtőfolyadék is leengedhető emelés nélkül, radiátor bal szélén van a leengedő csap – bár utólag látható volt, hogy csak a fojtószelepházon átmenő vízcső miatt nem érdemes leengedni az összes folyadékot… Azért a teljes cserét sem bántam meg - látva a kifolyó barna, zavaros és büdös trutymót. A munka 5-6 órát vett igénybe, persze nagyon odafigyelve mindenre, akksit lecsatlakoztatva, maszkoló szalaggal jelezve a sok csatlakozót és csövet, papíron követve a csavarokat és helyüket. A szerelés menetéről itt található a hivatalos szervizkönyv (ne tévesszem meg, hogy H Astra, azt is szerelték a Z16XEP motorral): Z16XEP - Replace Intake Manifold & Flange A leszerelést követően azonnal látszott a probléma forrása: a portokba vezető EGR csatornák teljesen el voltak záródva, a szétágazás előtti rész pedig jelentősen leszűkült már a lerakódásoktól. A motorblokk oldalán a tömítésben kihagyott részen újabb adag lerakódás volt, ami gyakorlatilag kőkemény volt, csakis kaparással eltávolítható. A csatornába ragadt lerakódások és a blokk oldalán maradt ragacs egyértelműen mutatta, hogy a vékonyka EGR beömlők a végletekig el voltak záródva, semmi nyílás nem maradt, ahol a gáz átmehetett volna. Körülbelül 1 órán át tartó folyamatos oldás-kaparás-drótkefélés után szép, tiszta EGR csatornák maradtak, meg egy kupac olajos-szenes por és törmelék. Előtte - jól láthatóak az elzáródott EGR-csatornák Aki igényesebb, az akár szétszerelheti teljesen a szívósort, a szelepek felé vezető portok és a Twinport lapátok is elég olajosak tudnak lenni a kartertől - lehet, hogy majd én is megteszem legközelebb. Érdemes ellenőrizni a Twinport lapátokat mozgató műanyag rudat, hogy nem koptatta-e ki még a forgó pöcköket, esetleg érdemes rá tenni valami műanyagbarát kenést, pl. szilikonzsírt – sokan panaszkodnak, hogy idővel elkezd kattogni. A későbbi újabb lerakódások elkerülése végett kapott a csatorna egy kis polírozást is (elég érdes gyárilag a felülete), amit csiszolóvásznas-szivaccsal tettem meg (220-as és 300-as). A szívósor és a blokk közötti tömítést cseréltem, mert számítottam rá, hogy azon is lesz bőven lerakódás – amúgy meg olcsó nagyon. A többi tömítés jó állapotban volt, nem is vettem belőle másikat szerencsére. Utána - Polírozott, teljesen tiszta EGR-csatornákkal Azt tudni kell – külföldi fórumok tapasztalatai alapján – hogy a Z16XEP-nél az EGR rendszer hibája és amúgy az EGR-csatornák elzáródása is típushibának számít, nagyon gyakori eset. Általános tapasztalatok szerint körülbelül 60-80ezer mérföldenként érdemes kitakarítani. Nem véletlen, hogy az újabb Astrákban a motor szívó oldalán már nincs ilyen EGR megoldás, a szívócső is műanyagból van. Összeszerelés után a kocsi pöccre indult, ami megnyugtató volt. Alapjáraton ment, amíg légtelenítette a hűtőfolyadékot, közben töröltem a hibakódokat és mehettünk próbakörre. A lovacskák visszatértek, szépen húzott a kocsi, nem morgott, nagyon finoman járt végig, a gázpedál pedig reszponzív lett, ahogy kell. Szóval végső soron megérte azt a kis barkácsdélutánt! Remélem, ez a leírás másokat is bátorítani fog arra, hogy megpróbálják megoldani ezt a problémát saját kezükkel - hiszen megint csak egy olyan dologról van szó, amit nem muszáj feltétlenül szervizre bízni, hanem házilag egy kis tisztítással megoldható. Sok sikert kívánok hozzá!
  12. K86Opel

    Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések

    Újabb fejlemények a Z16XEP-s G Astrával - megvolt a gyertyacsere (NGK V-Line 1 elektródás) és a benzinszűrő csere. A motor eléggé gyengélkedett bizonyos fordulatokon, sokszor csak morgott - ez valamelyest javult a gyertyacsere után, illetve a motor járása is kellemesebb lett. De továbbra is fennáll a rángatás, és mint kiderült nem csak olyankor, amikor "elvileg" túl magas lenne a fokozat. Voltam vele diagnosztikán, kimérték, hogy az EGR szelep kuka, nem nyit rendesen és nem is záródik le, be van állva. Így most cseréltük az EGR-t egy vadiúj Pierburgra. A rángatás sajnos ezután sem szűnt meg, így utána olvastam külföldi fórumokon. Azt mondják, hogy valószínűleg nem elég csak az EGR-t cserélni, hanem az EGR csatornái is be vannak kormolódva, így azt ajánlják, hogy szívósor leszedése után legyenek kitakarítva az EGR csatornák is. A fórumokon azt írják, hogy 60-80ezer mérföldet megy el a Z16XEP motor, míg újra be nem kormolódik az amúgy elég vékonyka EGR csatorna. Ezt tervezem most megejteni, mint lehetőséget. A diagnosztikán azt mondták, a lambda még jó, és minden egyéb is rendben van a szenzoroknál - egyedül az EGR rendszer gyengélkedett. A tünet egyébként: van egy jól körülhatárolt fordulatszám tartomány, amikor rángat az autó fokozattól függetlenül (talán 1-esben nem, 2-esben már érezhető, 3-4 nagyon, 5-ben alig, de ez a lendülettől is lehet, még nem próbáltuk alacsony sebességen 5-ben,), ez közvetlenül 2000-es fordulat alatt 1800-1900 környékén/között van. Ami furcsa, és nem tudunk vele mit kezdeni, hogy a rángatás csak ebben a tartományban jelentkezik. Ha 1500-on vagy az alatt pörög a motor, akkor mindegy neki, hogy 3-as vagy 4-esben van, nem rángat, pedig ott még erőtlenebbnek kéne lennie, de megy rendesen. Kicsit rálépünk a gázpedálra és az elég is neki, hogy felvigye a fordulatot ugyanolyan terhelés mellett 1800-1900 környékére, de ott már valami közbeszól, mert rángatni kezd a motor és ugrál a kocsi egészen max. 2000-ig. Sejtés, hogy az EGR rendszer hibája/elzáródása miatt rossz az ECU által megszabott adagolási rend... Gondolkodom még a gázpedál-szenzor kitakarításán, hátha mégis kontaktos, de arra a diagnosztikás fickó azt mondta, hogy ő nem tartja valószínűnek, mert redundáns rendszer az elektronikus pedál (2 érintkezőpár van benne), azonnal hibakódot dobna, ha nem lenne konzisztens a jele - erre feltételezném én, hogy mi van, ha véletlenül mindkét érintkező egyszerre koszolódott el? Esetleg ötlet? Amúgy azóta igyekszünk tartani a Janó32 által javasolt váltási rendet (50-nél még 3-ba), de így is rángat azon a fordulat-tartományon belül.
  13. K86Opel

    Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések

    Üdv! A Z16XEP-be az 1 pólusú NGK V-line gyertya jó választás?
  14. K86Opel

    Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések

    Köszönöm szépen a gyors választ! Akkor nem aggódom túl ezt a dolgot, valószínűleg más a váltó osztása, mint amihez eddig szoktunk. Mondjuk a fordulatszám sem igazán indokolja a 4-esbe váltást 50-nél, ez feltűnt. Rossz beidegződés lehet Ellenben azért a 3-asban 40-nél jelentkező rángatás annyira nem tetszik, ezt a rossz váltás sem indokolja. A gyertyacserét mindenképp meg fogom ejteni.
  15. K86Opel

    Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések

    Sziasztok, Remélem ez a jó téma a kérdésemhez. Nem rég vettünk egy 2005-ös 1.6-os G Astrát Z16XEP motorral. Eddig nagyon szépen teljesít, vétel után vezérműszíj / szűrők / olaj cserélve lett. A következő a probléma: a motor 3-as és 4-es fokozatban rángat, amikor a gázpedál csak nagyon kicsit van lenyomva és a fordulat is alacsonyan van, mintha a pedálnak lenne holtjátéka. Alapjáraton üresben viszont ez nem tapasztalható, egyből felpörög a motor a legkisebb gázadásra is. Olvasgattam a fórumot, meg külföldi oldalakat is, ami eddig megvolt: Benéztünk a pillangó-szelepházba, fentről patyolattisztának tűnik, azért nagyjából kitöröltük karbitisztítóval Kipucoltuk az EGR szelepet, elég kormos volt, illetve leteszteltük, hogy működik-e (rákötve 12V-ot) és nyitott-zárt Ellenőriztem a vákuumcsöveket, mintha újak lennének, olyan jó állapotban vannak A probléma ezek után is fennáll, noha a rángatás picit rendszertelenebb lett, mintha véletlenszerű lenne és csak bizonyos fordulaton jön elő, a pedál kis benyomására. A következő a gyertyák ellenőrzése lenne, illetve gyertyacserét tervezek, de gondoltam kikérem a profik véleményét előbb egyébként ezzel együtt is bőven használható az autó, amint az említett 3-as 4-es sebességekben picivel beljebb toljuk a gázt, máris megszűnik a rángatás. Csak egyszerűen nem hagy nyugodni a dolog. (3-asban olyan 40 km/h környékén jelentkezik, 4-esben pedig 50 környékén - 3-asban 50-el nem, illetve 4-esben 50 fölött sem) Mit gondoltok, mi lehet a gond? Még annyit tennék hozzá, hogy volt egyszer egy check engine világítás, szerelő ismerős ránézett a hibakódokra, azt mondta, lambda szonda gyanús, de kitörölte, azóta (hetek teltek el) nem jött elő újra.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.