Jump to content
OPEL MAGAZIN és FÓRUM

sziklaboci

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    39
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    3

sziklaboci last won the day on Október 29 2020

sziklaboci had the most liked content!

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G 1.4 16V (X14XE)
  • Város
    Szeged

Legutóbbi látogatók

602 profile views

sziklaboci's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Dedicated Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

9

Hírnév

  1. Sziasztok, '99 x14xe probléma: reggeli indítás pöccre megy, napközben 40 fokos napon állás után hosszú indítózással beindul de le is áll ha nem nyom neki az ember azonnal gázfröccsöt, ezután minden rendben. Ha mégis leállna elsőre, második indításra már pöccre indul és onnan semmi gond. Kizárólag ilyen nyári melegben "hideg" motorral produkálja a hibát (nem kizárólag idei tünet). Gázos a kocsi, gázt kikapcsolva benzinnel is ugyanezt produkálja. Szikra gondolom van mivel ha beindult minden ok, benzinre se gyanakodnék mivel benzinnel/gázzal is fennáll a probléma (igaz hogy gáz esetében is benzinnel indulna a kocsi - de 25 fokra van állítva a gáz használatának minimuma ami napon állva bőven megvan tehát gázzal is tesztelve a dolog, emiatt nem gyanakodnék a benzinbefecskendezés hibájára sem). Levegőszűrő nem koszos így levegőt is kaphat eleget. Mi lehet még a hiba? Esetleg valami hőérzékelő millió fokot mér a napon és hideg motornál nem dúsít eléggé? Mit érdemes megnézni?
  2. Szia, polaritás rendben volt, nem cserélted fel a pluszt és a mínuszt? Egyébként a képen jelzett lábakra megy az áram, ahogy mondod (pin 5: +12v, pin 1: gnd).
  3. Mire nekiestem volna szétszedni, elkezdett ismét működni. Eleinte rettentően nyögvenyelősen mozgott a tükörlap, aztán magához tért. Mindkét oldalt. Nem értem Korábban arra gondoltam hogy a téli hideg nem tesz jót a húszéves motornak, de egész télen 15 fokos garázsban állt éjszakánként a kocsi és reggelente se működött amikor eszembe jutott kipróbálni. Most meg hogy kint sincs hideg egyszer csak működik.. van egy olyan érzésem lesz még ezzel feladatom
  4. Sziasztok! Ha az elektromosan állítható visszapillantótükröm csak fel/le mozog és azt sem teljes erőbedobással, illetve a jobbra-balra mozgatásra szinte semmi nem történik azt leszámítva, hogy hallható ahogy a motor megindulna de azonnal megáll, a tükörlap meg épp megrezzen vagy még annyi se történik, szóval beteges a mozgatás, ez motorprobléma lehet, esetleg valami zsírzás kéne neki? Mindkét oldalon hasonló a helyzet. T
  5. Urak, ha szeretném lecserélni a hátsó dobfékeket tárcsafékekre, kell papírozni valamit?
  6. P0340-et kapok én is. Ez még X-es motor (x14xe), ahogy olvastam az általad is említett ecu hiba a Z-s motorokra jellemző (és mivel villáskulcsról beszélsz gondolom a tied az, nálam minden hiba a sima motor piktogramot gyújtja), persze ettől még lehet ennek is ez a baja. Viszont a cseréig abszolút nem volt gond a régivel, azóta meg visszatérő hiba. A régi nem azért lett cserélve mert hibákat dobált, hanem mert elporladt a felfogató csavarja körül a műanyag és nem akartam a szétesőben lévő jeladót visszatenni a szíj közepére.
  7. Korábban írtam a vezérműtengely-jeladó cserével kapcsolatos kálváriámról, amit úgy tűnik elkiabáltam: a starline után a valeo sem jó, előbbi 130, utóbbi 1000 hibamentes kilométert volt szíves produkálni. Most teszek egy erőtlen próbálkozást egy bontott gyári jeladóval... Esetleg ha van valakinek valami ötlete ezzel kapcsolatban, nagyon szívesen venném! (Nem, vezérlés nincs elrakva..) Az már csak hab a tortán, hogy a szintén valeo márkájú vadonatúj vízpumpa is elkezdett visítani kb 1000 km után Nincs nekem ezzel most szerencsém..
  8. Okulásként megosztanék egy friss tapasztalatot: pár hete vezérléscserekor vízpumpacsere is volt, kapott egy valeo-t, ami kibírt kemény 1000 km-t és elkezdett visítani. Lehetett szétszedni megint az egészet, kapott egy Graf-ot. Ez egy rendkívül jólsikerült vezérléscsere volt, eddig az a mérleg hogy két "új" alkatrész is gyári hibás volt, ez a pumpa és a vezérműtengely-jeladó.
  9. Hello, nálam benzinesnél ugyanez van. Valahol azt olvastam hogy a motorvezérlő azért tartja kicsit magasabban a még mozgásban lévő autóban az alapjáratot, hogy legyen elegendő vákuum a fékrásegítésnek. Nálam egyébként semmi negatív hatása nincs a dolognak.
  10. Pont pár napja kellett nekem is ugyanezt cserélnem, nem kell akna. Viszont az általam korábban feltett kérdést megválaszolnám magamnak és remélem Neked is segítségedre lesz: ne a legolcsóbb jeladót vedd meg bele, nekem az új starline-ra hibákat dobált, egy márkásabb darab viszont jó lett.
  11. Sziasztok, X14XE vezérléscserekor ki lett cserélve a vezérműtengely-jeladó, mert letört a felfogatása. Kapott egy starline-t (ez volt azonnal), kb 130 km után P0340-00 hibát dobott az autó. Ezután a csatlakozóját szétszedtem vezetékét fixáltam, hibakódot töröltem, kb 60-70 km-t ment azóta a kocsi hibakódmentesen. Tudom hogy ótvar a belerakott márka de ez volt kéznél, kérdésem az lenne hogy ha ismét előjönne a hiba kínlódjak ezzel (el nem tudom képzelni mi tud rossz lenni egy zsír új hall jeladóban), vagy vegyek bele valami normálisabbat? Ha utóbbi, mi az ajánlott márka? Van 3 ezertől 50-ig mindenféle, 12-ért találtam valeo-t, nekem ezek közül még ez lenne a szimpatikus.. Esetleg bontott gyárit szabad beletenni? Előre is köszi a segítséget!
  12. Szintén lpg-sként gyújtásra gyanakodnék, mivel ez a legegyértelműbb közös pont a benzin és gázüzem között. Illetve érdemes lenne még szétnézni az érzékelők között, lambda, map, hőmérséklet, stb, mivel gázüzemben is a benzines ecu gyújtási paramétereire támaszkodik a gázos ecu, tehát ha már benzinen rossz simán elviszi a gázos működést is. Nekem anno hetek teltek el mire észrevettem hogy bedöglött az ac, szóval nincs
  13. Előfordulhat, nekem kizárólag a felfele katt rémlik, viszonylag ritkán van rá szükség.
  14. Felfelé nyomd folyamatosan amíg fel nem ér az ablak és még azután is, amíg egy kattanást nem hallasz.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.