Jump to content
OPEL FÓRUM

sziklaboci

Forummember
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

sziklaboci last won the day on August 15 2019

sziklaboci had the most liked content!

Community Reputation

6 Semleges

About sziklaboci

  • Rank
    Újonc

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Opel Astra G 1.4 16V (X14XE)
  • City
    Szeged

Recent Profile Visitors

177 profile views
  1. Nekem a gyárival annyi volt a bajom, hogy letört a műanyag pipa. Gyorsan kellett cselekedni, starline volt polcon a boltban, visszanéztem 2682 forint volt 2018-ban, és azóta kb. 35 ezer kilométer ment bele. Most 2500-ért adják ugyanezt. A gyárit félreraktam de azóta sem foglalkoztam vele, a belevaló pipa kapható magában? Esetleg olyan ami nem műanyag? Mondjuk ha 2500 forintnál többe kerül a pipa, akkor már veszek még egy komplett termosztátot..
  2. Lehet hogy nevetség tárgya leszek, de nekem két éve egy 2800 forintos starline termosztát van bent és rendben teszi a dolgát. Fiatal voltam kellett a pénz.. Mondjuk azt hozzátenném hogy a tömítés amit adtak vele az semmire sem volt jó, így visszament alá a használt gyári bosch tömítése.
  3. A generátor kb. két éves, akkut meg nemrég kapott újat a kocsi. Amikor tönkrement az előző generátor akkor valóban odavolt a szervó, mondjuk akkor minden odavolt, mire hazaértem.. először minden világított a műszerfalon, aztán a mutatók leestek, végül leállt a kocsi Egyébként ha belegondolok tegnap indítás után leesett az alapjárat pár másodpercre, előfordulhat hogy pont addig nem ment a szervó az elégtelen töltés miatt. Csak akkor a szervóra figyeltem inkább, a fordulatszámmal nem foglalkoztam. Köszi!
  4. Üdv, van egy igen ritkán visszatérő problémám (X14XE), sacc félévente egyszer-egyszer kihagy a kormányszervó, jellemzően indulásnál nem éled fel csak picit késleltetve (pár méter gurulás és megemelt fordulatszámot követően). Tegnap pont előfordult, ezért bátorkodnék megkérdezni, hogy mit nézzek-hol nézzek, van-e értelme egyáltalán foglalkoznom a dologgal ilyen rendszeresség mellett? Egyébként a hiba évek óta fennáll.
  5. A komplett kipufogót le kell szedni, plusz felette még van egy hővédő lemez is, azt is. Felette megy a bowden. Nemrég kellett cserélnem nekem is, gyári emelővel aligha fog menni sajnos.
  6. Ha a két bowden találkozása-összekapcsolása a kérdés, akkor az ábrán 5-össel jelölt "kapcsot" két fogóval egyszerűen szétfeszíted, ekkor szétakadnak a bowdenek, összerakásnál meg összenyomod hogy ne ugorjanak szét. Nemrég csináltam a sajátomot, nekem sem volt egyértelmű a dolog.
  7. Hello, szintén '99-es astrámmal nekem nem megy bármilyen elm327-tel a kommunikáció, négyfélével próbáltam és ebből egyetlen egyel működik. Javaslom keríts másik elm-et. Valószínűleg a firmware a különbség köztük, erről itt egy kis angol nyelvű olvasnivaló. Sajnos a kínaiak nem nagyon szeretik reklámozni hogy melyik verzióval árulják a portékájukat, így nem tudom megmondani hanyas firmware a megfelelő, de sanszos hogy egy korábbi verzió (1.5).
  8. Én is meg szoktam fúrni a dobot, előnyét még nem láttam. Mondjuk a saját astrám kipufogója annyival nehezebb helyzetben van egy sima benzineshez képest, hogy lpg-s és sokkal több a kondenzvíz, de a sima benzinesen is ugyanúgy dobáljuk fel-le a dobokat kétévente.
  9. Hello, más majd mond okosabbat, nekem privát (rendszeres) tapasztalatom csak a hátsó kipufogódobbal van, mégpedig hogy az összes utángyártott hulladék, a gyári meg drága. A sajátomnál (X14XE) illetve a közeli látókörömben lévő másik g astránál is (Z14XEP) kétévente, minden műszaki előtt cseréljük a hátsó dobot, a Bosal-t már konkrétan próbáltam, pont annyit ért mint bármelyik másik. A hegesztéseknél rohad szét az összes két év alatt, felszereléskor cinksprével történő rásegítés mellett is.
  10. Szia, asszem a tankon belüli benzincsőről én értekeztem, nem a linkeken látható helyekről de ilyet vettem, mert a boltos erre esküdött (így utólag nem is alaptalanul): https://www.kramp.com/shop-pl/en/1016050/2853904/0/NBR+PVC+pressure+hose+Niplaflex+25bar https://triasztomlo.hu/tomlok/olaj-es-benzintomlok/niplaflex-univerzalis-tomlo A méreteket csekkold le, hogy milyen kell a szivattyúdhoz.
  11. Nem tudom pontosan mit piszkáltak az áramkörön az lpg miatt, de korábban úgy működött, hogy gyújtás ráadásakor pár másodpercig ment a szivattyú, pont ennyi ideig világított az lpg kijelzője is, ebből arra következtetek a pumpára kötötték rá a gázvezérlő tápját. Viszont amikor már kezdett betegeskedni, gyújtásnál már nem járt a szivattyú, a gáz kijelzője sem élt, viszont indítózástól már volt kijelzés és rendben működött is. Hogy nem járt a szivattyú csak később vettem észre. Most hogy direktbe van kötve a negatív a relén, folyamatosan megy a szivattyú is és él a kijelző is. Most hogy így ezt leírtam el is bizonytalanodtam, mert ha csak simán párhuzamosan kötötték volna a gáz+ac tápját akkor ha az ac nem kap áramot a gáznak sem lett volna szabad, márpedig nem a pumpa ment tönkre tehát vagy együtt kellett volna menniük vagy sehogy. Ránéztem a hibakódra: "P0230-02 Üzemanyagszivattyú relé feszültség alacsony, testzárlat vagy áramkör szakadás a vezérlőkészülék A12 kapcsán. Fenti feltételeknek legalább 1,6 sec-re teljesülniük kell. Érintett csatlakozások: 28 (X45)" Egyébként az eredeti állapotban a lpg-ről nem volt lehetséges a vészindítás, mivel ahhoz folyamatosan áram alatt kell lennie a gázvezérlőnek. Mióta átkötöttem lett vészindításom is, járulékos haszonként..
  12. Köszi, megpróbálom. Egyébként nem vagyok benne biztos hogy az ac-n kívül mást is kapcsol, ugyanis hetekig jártam úgy hogy nem kapcsolt, mivel lpg-s a kocsi és egy darabig fel sem tűnt a hiba. Aztán amikor egyre nehezebben indult (benzinnel) akkor kezdtem el nézelődni.
  13. Nem világít a lámpa (nem minden hibára van műszerfalon hibajelzés). Legutóbb már így vizsgázott.
  14. Amennyiben a fenti cseréje sem hozna békességet: X14XE-vel a következőképpen jártam a fenti relével kapcsolatban: nem volt üzemanyagnyomás, szivattyú jó volt (tesztelés közvetlen 12 volttal) de a helyén nem ment. Hibakód nem volt, a fenti relére terelődött a gyanú. A helyéről kivéve működik, ennek ellenére csere újra, de az sem kapcsolta be a szivattyút. Mint fent írták ezt az ecu vezérli, mégpedig a negatívot kapcsolgatja, a pozitív fixen rajta van (ha a gyújtás rajta van). Nálam mint kiderült az ecu nem kapcsolta rá a negatívot, ezért a megoldás az lett, hogy kapott egy fixet (ha jól emlékszem fekete-barna a kapcsolt vezeték, helyette kapott egy sima feketét). Innentől kezdve ha gyújtás van rajta mindig be van húzva a relé és a szivattyú mindig megy, nem áll le pár másodperc után mint korábban (álló motornál). Azóta semmi gond nincs vele, viszont negatív következménye a dolognak, hogy van egy folyamatos hibakódom, miszerint az ac pumpa tápfesz alacsony vagy valami ilyesmi, törlés után azonnal visszajön. De legalább nem kellett ecut cserélni, és a kocsi is működik.
  15. Lambdaszonda? Motorhőmérséklet-függő is, erőtlenséget is okozhat, bár leállnia nem kéne tőle. Élőadatokat tudsz nézni obd-n? Off: a tankon belüli benzincsőhöz annyit, hogy engem anno minden autóalkatrészkereskedés elhajtott, hogy ők bizony nem tudnak nekem olyan benzincsövet adni, ami állja a benzint. Mármint a külső felén is, mivel a tankon belül ázik a cső. A gyári cső tönkremenetele után tettem bele mezei benzincsövet, élt négy hónapot. Aztán vettem speciális gumicsöveket is forgalmazó "gumis" cégtől valami 1000 Ft/méter körüli áron csövet, azt még nem ette meg (~másfél éve).
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.