Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

bagibetyar

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    36
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Maglód

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra H Caravan 1.7 cdti (Classic III.)
  • Város
    Maglód

Legutóbbi látogatók

804 profile views

bagibetyar's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Ez az ár tartalmazza a kiszerelés díját és a próbapadon történő próba árát is? Kicsit valóban messze van. Ezért körülnézek hozzám közelebb. Köszönöm.
  2. Hová tudok ilyen gonddal fordulni? Ez mennyibe is kerül?
  3. Sziasztok! Lenne egy kérdésem: G Astra (CL2) Z17DTL motorra fel lehet szerelni a Z17DTH turbót? Jól tudom, hogy a változó turbógeometriát vákuum vezérli? Hová kell bekötni a vákuumcsövet? Egyenlőre nem tervezek turbó cserét... Csak a kíváncsiság hajt. Köszönöm.
  4. ... Nem akar életre kelni a dízel fórum!
  5. Sziasztok! Az olajpumpa rögzítő csavarral én is hasonlóképpen jártam. Igaz az enyém még nem esett le és a vezérlés sem szállt el! A meghajtó bordás kerék nálam megesztergálta az olajpumpa tengelyét. A csavar csak azért nem esett le, mert - mondjuk így - időben észleltem az eseményt. A hibajelenséget először surlódó hang, majd az olajnyomás megszűnése jelezte. Azonnal megálltam. Mint utólag kiderült a surlódó hangot a bordáskerék okozta, a vezérlést borító burkolat koptatásával. Mindez 158e km-nél történt. Előtte 150e km-nél vezérműszíj cserét hajtottunk végre. Akkor, ugyan csak kézzel és szemrevételezéssel, de ellenőriztük az összes bordás kereket, de rendkívüli elváltozást ott nem találtunk. Az eredmény főtengely bordáskerék csere, olajpumpa + bordáskerék csere. Ott, akkor leragasztottuk az olajpumpa bordáskereket. Azóta eltelt 17e km. Lekopogom semmi. És remélem, nem is lesz!
  6. Nekem 1.7 CDTI van (CL2 -2004). 158ezernél az olajpumpa bordáskerék majdnem elhagyott, de időben észleltem és nem következett be a vezérlés átugrása. Előtte 150 ezernél komplett vezérléscserét végeztünk. Az olajpumpa bordáskerekét is ellenőriztük, de nem tapasztaltunk semmit. Az esemény óta az olajpumpa bordáskerék csavart csavart leragasztottuk.
  7. Valaki javította már? Vagy cserés?
  8. Nálam rendszeresen 5,1 körüli értékek jönnek ki tankolásról tankolásra. (napi 60 km autópálya és 30 km városi használat mellett, betartott sebességhatárok mellett, előrelátó módon vezetve és nem őrült tempóban gyorsítva) Ugyanilyen motorral szerelt autóm van. (Jellemzően - nálam - extrém alacsony fogyasztási értékeket nem sikerült mérnem. Végsebesség: 173 km/h (gyári adat) Ekkor már közel 4000 1/min fordulattal forog a főtengely. (Véleményem szerint ez nem túl egészséges.) A fogyasztás - mint tudjuk - függ pl: - a vezetési stílustól - a gépkocsi terhelésétől - az út- és terepviszonyoktól, - a keréknyomástól (slip, gördülési ellenállás) - a légellenállástól, - a használat módjától (városi, vidéki, autópálya környezet).
  9. Megkérdezhetem mennyibe került? Az enyém iszonyatosan még nem füstöl, csak ha odalépek neki. (Z17DTL) Hasonló témában volt már valakinek kapcsolata a keceli Benedeczki műhellyel kapcsolatban? Az mennyire húzós?
  10. A tisztításhoz ki kellett szerelni az AGR-szelepet. Nitrohigítóval lett kimosva ásztatással. Továbbá arra mindenképpen készülni kell, hogy a szívóoldalon vastagon áll a korom a cső falon. A szívócsonkot sajnos nem bontottuk vissza (tömítés hiányában), de a 100%-os megoldás a teljes tisztításhoz az lett volna. A szelepcsere 140-150e Ft. Mert igazából az öntvényházat cserélik és az lehet drága. (Az én autómon elektronikus a szelepvezérlés, az nagy valószínűséggel működik. Nálam is ment.) A csere abszolút nem javasolt, mert a következő szelepház is elkormolódik. Egyetlen megoldás van a kiszerelés és tisztítás. El sem hiszed, de a spray semmit sem ér. Nekem a szelepház teljesen elzáródott a vastag korom lerakódástól. Nitrohigitóban áztatás volt a legjobb. Továbbá csavarhúzóval finoman a belső falról kapartam le a kormot.
  11. Érdekes, de az AGR tisztítás előtt nekem sem mindig gyulladt ki a check engine lámpa. Azt, hogy nincs minden rendben igazából rendszerint csak autópályán vettem észre, amikor 3000 fölötti tartományban erőtlenné vált a motor, és 3500 ford/percnél megtorpant a fordulatszám mérő. (Ilyenkor nálam pl. 150 km/h óra sebességgel halad az autó.) Egyszer-egyszer újraindítással lehetett átmenetileg orvosolni a gondot. Egy idő után azonban állandósult a check engine lámpa világítása. Csak a tisztítás segített. A hibakód kiütése után helyreállt a rend. Én személyesen nem javaslom az AGR szelep ledugózását. Ezzel elveszti funkcióját.
  12. Véleményem szerint a motor a 3200 körüli leszabályozást azért produkálhatja, mert ugyan az AGR-szelep jól működik, de mivel nincs meg a visszaáramlás - a ledugózott - nyitott szelep mellett sem, azt érzékeli, hogy a rendszer elzáródott. Ilyenkor valószínűleg nemcsak a szelep működését figyeli a rendszer, hanem a kiáramló kipufogó gáz tartalmát. CSAK TIPP!
  13. bagibetyar

    Fogyasztás

    A gázolajra kíváncsi lennék. Néha előfordul, én ott tankolok, de ezt nem tapasztaltam. BC sajna nincs a kocsimban. Ugyan öregurasnak nem nevezném a vezetésemet, de őrült nagy száguldásokat sem teszek. Osztrák párti vagyok, ha lehet ilyet mondani.
  14. Gondolkoztam már én is a napfénytetőn. Van valakinek utólag beépített? Beázással ugye ebben az esetben nem kell számolni? Elektromosat vagy manuálisat? Mennyibe is kerül ez?
  15. Az enyém bizony ilyen: Fulda Carat Progresso. Igaz, én már lassan két éve ezt használom.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.