Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

V63 106

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    10
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

V63 106 névjegye

  • Születésnap 1983-05-21

Elérhetőség

  • AIM
    -
  • MSN
    v63106@citromail.hu
  • Weboldal URL
    http://www.stornophone.hu
  • Yahoo
    -

Személyes információ

  • Lakhely
    Magyarország
  • Érdeklődés
    Elektronika, vasút, rádiózás, autók, veterán és különleges járművek

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    1983 Opel Kadett-D 1.6D
  • Város
    Budapest

V63 106's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. No igen...most végképp elbizonytalanítottatok :)) De akkor in kább a Valvoline-ra szavazok ami kifejezetten dízel. Nem akarok pórul járni egy másik univerzális motorolajjal..
  2. Köszi a linkeket, megnéztem. Sok helyről hallottam, hogy a régebbi autókba nem igazán jó az ún. univerzális olaj. Ami combo annak mindig vannak kompromisszumai, legyen az bármi. Autó, mobiltelefon, pc stb... Eddig nem hallottam sok jót a márkatársaktól az univerzális olajokról. Primitívebb de újabb autókba tökéletes pl. Suzuki meg ilyenek, de a régi autók egyikre-másikra nagyon allergiásak tudnak lenni. Így jutottam el ehhez a kettőhöz: - Valvoline Diesel Turbo 15W40, ajánlás szerint hagyományos és turbódízel motorokhoz - Metabond Hard 15W40, ez pedig inkábbb a régebbi autókhoz és az 1980 tájéki motorokhoz van. (univerzális olaj ez is, benzinesbe is ajánlják) Lövésem nincs melyik legyen. Az egyik azért szimpatikus, mert kifejezetten dízelbe lett fejlesztve, a másik meg azért mert kifejezetten a régi motorokhoz...passzolok :)
  3. Sziasztok! Mivel rossz topicban tettem fel a kérdésemet (újonc lévén), itt tenném fel újra, remélem jó helyre tévedtem :) tehát.... "Itt még vagyok de a Kadettklub fórumon szoktam irkálni ha időm engedi. Mivel a kérdés amit szeretnék feltenni nem kimondottan csak Kadettos probléma ezért írom ide is. A gond a következő: Van egy 1.6-os diesel D-Kadettem. Mostanáig szerény anyagi körülményeim miatt Lidl-ben kapható 15W40-es olajjal ment minden gond és probléma nélkül, az olajszűrőket és egyéb szűrőket meg tudtam venni Bosch-ban vagy Mann-ban. Miután egy kicsit kezdtben rendbejönni anyagag, gondoltam kipróbálok valami jobbat, olvasgattam olvasgattam a témában de nem tudtam dűlőre jutni, mert mindenki mást mondott. Vettem hát Shell Helix-et (pirosat), ami a felirat szerint az öreg motorokhoz való. Ezzel előjött egy sor probléma, elkezdte enni az olajat és rendszeresen kerepelt a motor, indítás után, menet közben, néha megszűnt aztán előjött, gázfröccsre megint elmúlt a kerepelés aztán megint lehetett hallani. Szerencsére nem sokat jártam így vele, az utam a lakatoshoz vitt amit már régóta terveztem. Gondoltam most itt az ideje egy másik olajcserének. De ez úttal mit tegyek bele? Alaposabban beleolvastam a témába és Valvoline Diesel 15W40-et szeretnék ami direkt hagyományos turbó nélküli szívódízel motorokhoz javasolt. Az autó egyébként 430000 km-t futott, szervízkönyve szerint eddig lényegesebb fődarab csere nélkül. Mit gondoltok?" Mackósajt kolléga a Metabond Hard 15W40-et ajánlotta. Ideálisnak tűnik és az ára is jó.
  4. Szerencsére eddig nem volt olyan, hogy ne indult volna. Egyszer volt hogy nagyon köhögve indult, de akkor az akku javára írtam, alig forgatta meg, le volt merülve. Amúgy el kellene vinnem majd megméretni. Ez mennyibe kerül? Mennyi ideig tart? Bonyolult beavatkozás? Szelepszár szimmering cserét többen javasolták, de ők is mondták, hogy előtte egy mérés nem ártana, nehogy fölöslegesen legyen a pénzkidobás. Mennyi van benne? Sok :D 430.000 km. Nem vagyok mozdonyvezető csak közel állok a vasúthoz sok sok szálon keresztül, sok helyen ezen a néven futok, ezért volt célszerű itt is ezt választani. Szenilisségem az egyik, el ne felejtsem a nickem :D
  5. Egyáltalán nem ismerem ezt a márkát, csak hallottam róla ezt-azt. Mennyivel jobb, mint egy Valvoline 15W40-es szívódízelbe szánt olaja? Vagy ugyanilyen drágább kategória más olaja? Nem értek hozzá, sorry a hülye kérdésért :)
  6. Sziasztok! Mit lehet tenni abban az esetben ha egy motor eszegeti az olajat? Részben azért mert láthatóan a hengerfej alatt elöregedett a tömítés részben pedig a kopás miatt. Honnan lehet észrevenni, hogy alacsonyabb a kompresszió a kelleténél? És mit lehet tenni ellene? Békében megöregedett szívódízel motorról van szó ami nemigen látott kemény hajtást. "Uralkodásom" alatt végképp nem :)
  7. Sziasztok! Ha jól látom itt sok hozzászólásban volt szó a rozsdásodásról és, hogy nem ért semmit az alvázvédő, cink spray és barátaik...hát lehet hogy kiröhögtök. Tessék. Rajta. De nekem van egy eddig bevált módszerem, amit az előző tulaj alkalmazott 14 évig...sikerrel! Az alany egy "D" Kadett kocka ótó. Mi az? Marha egyszerű. Ő javarészt az ajtókon végezte el ezt a bevatkozást. A kocsit eleve úgy vette, hogy az ajtók alja részben vagy minimálisan, de szét volt nyílva illetve az egyik a díszléc alatt ki is lyukat egy 20 ft-os nagyságban. Lakatos nem volt a közelben, gánymunkát ő maga nem akart rajta csinálni, de egy kontárnak sem akarta a kezére adni az akkor még értéket képviselő autót. Ő is hallott a Renault-ok 1970-es 1980-as években jelentkező tipikus betegségéről....rozsda általi totális halál. Erre is volt megoldás, hát kipróbálta. Bevált! Az ajtókat évente legalább egyszer megfosztotta a kárpitoktól, az alsó élvasalásnál összegyűlt szemetet, száraz leveleket, port, mocskot kiporszívózta, az ajtót a napon kiszárította majd bő lével kipermetezte trafóolajjal. Ugyanígy az alvázon belül, kívül, illetve a csomagtérben. Az eredmény? Nem hittem volna. Sosem hittem ezekben a home-made dolgokban. De amit láttam, kettéállt a fülem...A hasonló korú pornyanyósan rohadó kadetteket ha ezeken a részeken pl. ajtó alja megkínáljuk kalapáccsal...még nagyobb nyuk keletkezik és ömlik a rozsdapor. Ezt én is megkínáltam próba képpen. Daangggg.....lyuk sehol. Por sehol. A lyuk ott megállt a növekedésben ahol 14 éve először lekezelték....nem nőtt, "megkeményedett", nem porlad....félelmetes! Ajánlom mindenkinek aki szereti az autóját és évente 1x hajlandó elvieslni a lángos-illatot a kocsijában.
  8. Sziasztok! Én tanácsot szeretnék kérni :) Ugyan a télnek már vége, de megtanultam a leckét. Sajnos ezen a télen be kellett vetni az autót a minimális megélhetés miatt, elég nagy szarban voltunk. Szerencsére azóta már könnyebb, így a következő télen mindent szeretnék megadni hogy még sok sok évet autózhassunk. Sajnos a téli lé befolyt pár helyre, kerékdob csücskökbe amik lyukasok voltak...és a hatás nem maradt el, szép lyukak keletkeztek. Most lakatosnál van az autó azzal a felszólítással hogy ami hibát lát javítsa, ha lehet csak akkor vágja az eredeti lemezt ha már nem lehet javítani. Alváz+üregvédelmet is kap. Fényezést remény szerint ősszel vagy nyár végén. Az előző tulaj eddig ezeket csinálta télen: - téli gumik cseréje - hűtő feltöltése fagyállóval - ablakmosó feltöltése fagyállóval - akku meleg helyre cipelése - gumikéderek szilikonnal leápolása - gumikból nyomás leeresztése és felbakolás (hosszas állni hagyáskor) - ajtókból belül az alsó lemezvasalásból kiporszívózni az összegyűlt szemetet, kifújni, trafóolajjal (ez megtette a magáét, amióta ez a módszer alkalmazva van, a rozsdás foltok nem nőttek, nem lettek porhanyósak, megálltak a növekedésben és "megkeményedtek". Továbbra is folytatom ezt a hagyományt.) Sajnos az említettekből én semmit sem tudtam megtenni ezen a télen. Najó. A fagyállókat igen. Másra nem tellett. A szívem szakadt meg amikor láttam a lucskos idő végén az eredményt mielőtt lakatoshoz küldtem szegényt. Soha többet! Javasoltok még valamit? Hátha valakinek van még valami extra de jól bevált módszere!
  9. Sziasztok! Itt még vagyok de a Kadettklub fórumon szoktam irkálni ha időm engedi. Mivel a kérdés amit szeretnék feltenni nem kimondottan csak Kadettos probléma ezért írom ide is. A gond a következő: Van egy 1.6-os diesel D-Kadettem. Mostanáig szerény anyagi körülményeim miatt Lidl-ben kapható 15W40-es olajjal ment minden gond és probléma nélkül, az olajszűrőket és egyéb szűrőket meg tudtam venni Bosch-ban vagy Mann-ban. Miután egy kicsit kezdtben rendbejönni anyagag, gondoltam kipróbálok valami jobbat, olvasgattam olvasgattam a témában de nem tudtam dűlőre jutni, mert mindenki mást mondott. Vettem hát Shell Helix-et (pirosat), ami a felirat szerint az öreg motorokhoz való. Ezzel előjött egy sor probléma, elkezdte enni az olajat és rendszeresen kerepelt a motor, indítás után, menet közben, néha megszűnt aztán előjött, gázfröccsre megint elmúlt a kerepelés aztán megint lehetett hallani. Szerencsére nem sokat jártam így vele, az utam a lakatoshoz vitt amit már régóta terveztem. Gondoltam most itt az ideje egy másik olajcserének. De ez úttal mit tegyek bele? Alaposabban beleolvastam a témába és Valvoline Diesel 15W40-et szeretnék ami direkt hagyományos turbó nélküli szívódízel motorokhoz javasolt. Az autó egyébként 430000 km-t futott, szervízkönyve szerint eddig lényegesebb fődarab csere nélkül. Mit gondoltok?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.