Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

iqbéla

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    1.019
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Legutóbbi látogatók

2.270 profile views

iqbéla's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Hát köszi a segítséget.... viszont az egész problémaleírásom fa...ság. Leírásom azon alapult, amit apám elmondott a helyzetről. Most mentem egy nagyobb karikát az autóval.... nem ez a helyzet. Szóval kihasználva segítőkészségedet, újra kérdeznék, kinullázva az eddigieket. Szóval a tapasztalt helyzet az, hogy indítás után némileg bizonytalan az alapjárat, enyhe háromhengerezést ad elő az autó. Ha viszont haladsz az autóval, akkor megy, mint a disznó, kis túlzással repül. Viszont ha megmelegszik, és leállítod, utána nem indul újra. Forgat az önindító, de egyet nem robban. Vársz két percet, és első fordulatra újraindul. Erre esetleg van tipped? Köszi a távgyógyászatot
  2. Szia, első olvasat után jogos a herés hasonlat :lol:. Viszont a helyzet azért kicsit jobb. Annó a GSI astrámon mutatkozó tüneteket adja elő az autó, aminek a megoldása annak idején az AC relé cseréje volt. Ezért tippelek AC relére. Amúgy a tünet: az autó egyszer csak menet közben elveszi a gázt, esetleg nem indul újra, csak forgat az önindító huszárosan. Majd vár egy kicsit vele az ember, és megint megy egy jó darabig. Néha dadogni is szokott, előfordul. És mindez csak téli hobbija, nyáron minden hibátlan. Üzemi hőfok eléréséig is minden hibátlan télen is. Nem vagyok 100% az AC relében, de elég olcsó és egyszerű a megpróbálása. Viszont attól tartok, hogy az AC pumpa külön kipróbálása már túlmutat a lehetőségeimen, azt nem tudom szerelő nélkül megoldani.
  3. Tisztelt Fórum, 89-es gyártású C20NE Omega valszeg AC relé haldoklásban szenved. Melyik az AC relé? Van esetleg valakinek eladó Bp közelében (ha igen, írj telefonszámot, de postázhatunk)? Köszönöm
  4. Most látom csak, hogy válaszoltál, köszi.
  5. EGR kaland az én esetemben (z16xe 2000ből): alapjárat nem volt (megállt helyette), és ha se gyorsítás, se lassítás módban próbáltam sebességet pontosan tartva menni, rángatott, mint a disznó. EGR és folytószelepház tisztítása után megjavult.
  6. :D :P :P Tisztelt Fórum, szopok a vízhőmérséklettel. Szeretett autóm eredeti termosztátjával nem érte el a 80 fokot, néha a 70-et sem. Tettem bele egy utángyártott termosztátot: az nem nyitott ki, forralta a vizet, visszavittem. Tettem bele egy másik utángyártottat: azzal a vízhőfok jó volt (96 fok környékén), viszont kurvakemény volt vele a termosztátházra rámenő vastag vízcső, a beöntősapkánál ki is tolt némi vizet. Gondoltam belepróbálok egy gyári bontottat: az meleg időben szépen felment 90 fokig, ott tartotta. Majd most, hűvösebb napokon nem éri el a 80-at... Vettem bele egy új gyárit (mellesleg 2004-es gyártás van beleütve), és AZZAL SEM MEGY 70 fok fölé sem.... :D Tehát a bontottal jobb volt, mint az új gyárival. Nem tudom, hogy a termosztátom szar-e, vagy a vízhőfok jeladóm. Valakinek tapasztalata? Tudja valaki, hogy a műszerfalon megjelenő vízhőfok melyik hőmérőnek az eredménye? Annak, amelyik a termosztát alatt van? (Van egyáltalán másik...?) Köszönöm Astra G, 2000, Z16XE
  7. Hmm. Ez jó ötlet, köszi, ott a pont, csak sztem kicsit tovább fogom járatni. De ma mentem megint az óttóval, és egy idő múlva eléri a hőfokot, szóval valszeg nyitva meghalt termosztátról lesz szó
  8. Tiszteletem, G Astra z16xe hol méri a hűtővíz hőmérsékletét? Csak mert nem tudom, hogy a termosztátom halt-e be, vagy a vízhőfokmérőm :S. Próbából vagy tévedésből meg nem nagyon van k?d?vem venni termosztátot, mert annyira nem olcsó, mint a régi jó 8v cuccok:S. A jelenségem annyi, hogy van, hogy felmegy normál hőfokra a víz, van, hogy nem. (Út hosszúságától függetlenül). Ma nem ment fel, pedig elég szép meleg van. Mikor leállítottam, megfogtam a hűtőt, égetett. Ezért nem vagyok bizonyos benne, hogy a termosztát a rossz, mert amikor a régi autómban volt rossz, akkor abban a hűtő maximum langyoska volt. 1. Lehet, hogy két helyen is mér vízhőfokot? Egyiket a hőfok órának, egyet a kompjuternek? 2. Termosztátot csak házzal együtt lehet venni? 3. A termosztát kb. hány fokos víznél kell nyisson? Köszönöm!
  9. Tisztelt Fórum, általános, finom vezetési stílusom mellett utóbbi meleg napokban a 75 fokot se mutatja a vízhőfokmérő. Ha lendületeskedem kicsit az autóval, akkor felmászik 80 alá picivel, majd ha abbahagyom a lendületeskedést, egy perc alatt újra 75 fok körül áll. De van, hogy lecsúszik a minimumra, és ott kopp. Jól gyanítom, hogy nyitva halt meg a termosztátom? (Azt már meg sem merem kérdezni, hogy pl. egy olyan autóban, ahol NINCS vízhőfokmérő (már eleve mekkora gyökérség... autó vízhőfokmérő nélkül, rúgjatok fejbe, ha ilyenben láttok), az ilyet az ember honnan a retekből kéne észre vegye? Megemelkedett fogyasztásból?!)
  10. Omega B X20XEV-n volt szerencsém ilyenhez, semmi hibalámpa, pusztán ez a jelenség. Alapjárati motor, folytószelepház, levegőjáratok, csövek tisztítása. Egyik levegőcső repedt volt, ahelyett vettem újat. Nem tudom melyik volt a baja, de onnantól jó volt. (Valaki tudja, hogy firefox alatt miért nincsen villogó kurzorom a szerkesztő ablakban? Kicsit idegesítő úgy írni hozzászólást, hogy nem mehetsz vissza a szövegben beszúrni még valamit.... :)
  11. Köszi Ákos az infót. Azért lepett meg a dolog, mert amikor még a GSIm volt, annak felébe se került volna a dolog munkadíjjal együtt.... :D Ó a jó öreg GSI B) Pedig erősebb is volt, nagyobb terhelésre kellhetett méretezni a kuplungját...
  12. Uraim, ismerős autót akar venni. Mint lelkes G Astra tulajdonos, gondoltam ajánlom neki a típust. Benéztünk a bárdiautó honlapjára, mégis mi mennyi lehet hozzá. Osztán ott kaptam egy szép nagy pofont: Az komoly, hogy egy kuplungszett kinyomócsapággyal 110ezer forint?! Vagy én néztem el valamit? Köszönöm
  13. Oké, köszi, ezt fogom tenni! Fejleményekről beszámolok. Jóéjt mindenkinek.
  14. Csak menet közben csinálja, 30 kmh felett! Ráhallgatok erre a tankszellőztető szelepre... tél elején kezdte, alig hallhatóan. Mostanra tisztán hallható. Már csak arra adjatok egy tippet, hogy hogy hallgassak rá egy szelepre a légszűrőház mellett, ha csak 30 kmh felett adja elő a hangot? Arra tudja valaki a választ, hogy mi a ciccegés oka? Eldugult a tank levegőztetője? Ha igen, az hol van? Ki tudom tisztítani? Köszönöm a választ.
  15. Tisztelt Fórum, Astra G Z16XE, nem túl izgalmas hibát produkál, de el nem tom képzelni, mi a retek az. Jelenség: Az autó hidegindítás után pár km megtétele után elkezd enyhén ciccegni, de csak akkor, ha a sebesség 30 felett van. Alatta abbahagyja. Másodpercenként 3-4x ciccen, egyenletes időközönkét, ugyanolyan hangerővel. Szóval ahogy mész c c c c c c .... mintha valami turbószú... Ha a sebesség 30 alá esik - csend lesz. Ha felette van, cicceg. A következőket zártam ki: - hidrotőke, dugattyú, váltó, kuplung, lukas leömlő, stb nem lehetnek: ugyanis mindegy, hogy 1500 vagy 4500 a fordulat, ugyanolyan sűrűn, ugyanolyan hangosan cicceg, nem lesz se gyorsabb, se hangosabb - kavics a kerékben, kerékcsapágy, stb sem lehetnek: mindegy, hogy 40 vagy 130 a sebesség, ha 30+, akkor is ugyanúgy cicceg Ha nagyobb fordulatról motorfékezek, vagy kuplung benyomása után alapjáraton szabadon gurulok 30+ sebességgel, akkor pár sec után elhallgat. Amúgy egyéb panasz nincs az autóra, olajszint rendben és bőven perióduson belül vagyok. Nincs valakinek ötlete, mi a harag lehet ez? Köszi
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.