Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Mr. V.

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    20
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Mr. V. névjegye

  • Születésnap 1979-03-24

Elérhetőség

  • MSN
    Viber: harminc hét ötvennégy tizenhat tizenkettő
  • Weboldal URL
    http://mixcloud.com/Dj_V
  • Jabber
    djv@alpha-labs.net
  • Skype
    deejay_v

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Magyarország

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G Caravan
  • Város
    Taksony

Legutóbbi látogatók

1.147 profile views

Mr. V.'s Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Alacsony üzemanyag szintnél 2 dolog miatt lehet gyújtás kimaradás (azaz inkább robbanás elmaradás), az pedig az, ha falsot (levegőt) szív és habos/buborékos/levegőtől zavaros üzemanyag kerül a befecskendezőbe és így a motorba kevesebb jut, mint kellene. A másik ok, hogy koszos a tartály alja (akár vizes, akár szilárd szennyeződés. Pl. esetemben a tartályon belül levő csöveket ette meg az idő és a benzin és egyrészt elporladtak, másrészt pici darabok hullottak az üzemanyagba, de marmonkannánál előfordul, hogy a belül is lefestett kanna esetében ütéstől vagy az üzemanyagtól leválik a festék és amikor betöltöd, azok is bekerülnek a tartályba, Tehát ez a hiba nagyjából ezt a 2 dolgot vagy ennek változatait takarhatják. A szegény és gazdag keverék szinte állandóan jelen van pl gázos autóknál, sőt ott még azért is szól, hogy túl tiszta a kipufogó gáz. Ez akkor fordulhat elő csak benzinesnél, ha mész fel egy emelkedőn és próbálsz gyorsulni, azaz több gázt adsz, mint kell, ekkor érzékeli, hogy dús és a szegény pedig a fenti példa alapján gáznál szokott előjönni. A gyári Opel program kicsit értelmesebben van fordítva, így annál egyértelműbb a hiba, sőt ha az egérrel a hiba fölé mész, még leírást is ad róla. Mert a harmadik így nem igazán egyértelmű, de mivel az utolsó 2 azonos hibakód számmal bír, gyanítom, hogy az EGR szelepre gondolt, mint "kapcsoló". Ha angol nyelven használnád a programot, talán értelmesebb információ jöhetne ki, amit fordítóval megérthetnél.
  2. Kompressziót nem mértünk, mert ő nem is foglalkozott vele, nekem meg nincs ilyen hosszú csőrös szerkezetem... Ladán még meg tudnám mérni, de itt 20-30 centi mélyen már nem. Korábban volt katalizátor problémám (durván 7 éve), akkor el volt törve a belseje, teljesen más jelenségeket okozott és nem csak 1 hengernél. A vezetékekkel azért nem gondolom, hogy baj lehet, mert megtörténik a gyújtás, hiszen ha nem iktatom ki a hengert (befecskendező lehúzásával), akkor kattog és akkor fogja vissza az autót. Ha nem lenne szikra, nem lenne robbanás sem, amitől kattogna és visszafogná... a gyújtás helye nem stimmel, mert -4 fok és +30 fok között mászkál, míg más hengernél nem. Már kipakoltam a kocsiból a személyes cuccaim, visszaraktam a gyári rádiót, már csak némi takarításra szorul és megy ki az utcára "eladó motorhibásan" felirattal. Ha decemberig nem megy el, marad a bontó. 225-ért hirdetem, mivel csak a gáz része 120e (+dokumentáció) + új szélvédő, új féknyergek, majdnem új gumik, önindító, generátor, ajtók, ablakok, mind hibátlan, tehát aki donor autónak veszi meg, annak simán megéri ennyiért is... ha meg nem, hát akkor ennyit buktam. 1 próbát megér.
  3. Hello! Én is erre gondoltam, mivel lehúzott érzékelővel is 1 bizonyos fordulatszám felett a nulla már nem nulla volt, valamint az új trafóval fél percig hibátlan volt. Ő nem szedte szét, csak vizsgálgatta, tehát pl. odáig sem jutott, hogy esetleg egy szelep fel van-e akadva. Ami feltűnt neki, hogy a nívópálcán szerinte fém forgácsok voltak. 1000km-el ezelőtt lett olaj és szűrő cserélve, ráadásul egy teflon adalékkal is fel lett töltve, én azt sejtem, hogy abból láthatott valami kicsapódást, mert a leengedett fáradt olaj nem volt egyáltalán szemcsés. A problémám az, hogy az idén már 50e-t költöttem rá és amint látszik: potyára. Nem szívesen ölnék még bele további szerelőkre költött pénzt, mert még akkor is csak találgatásoknál leszünk... mert ha nem az ECU (amit én is szét tudok szedni és kimérni a megfelelő alkatrészeket, mert valamelyest értek hozzá), akkor csak egy újabb költés lenne egy eladhatatlan roncsra. Szóval még meggondolom, hogy felkeresem-e, de köszi az infót. Időközben szétszedtem az ECU-t és a videókon látható csatlakozó kivezetések közül egyik sem volt hibás. Ugye a csatlakozók is meg lettek mozgatva azáltal, hogy ki lett szedve, de így sincs semmi változás.
  4. Megjött a válasz a szerelőtől és motorcserét javasolt, vagy nagygenerált, ami mindkét esetben munkadíjjal 200e-300e feletti összeg, így sajnos 3 hónapig fut még az autó (műszakiig), aztán kuka. Tehát akit esetleg érdekel így az autó motorhibásan, az keressen meg! Astra Caravan Club Club = mindenhol tárcsafék, első elektromos ablakemelők, 4db ajtóhangszóró +2magas, Tulajdonságai: 1998. 12. hó, szín fehér, műszaki december közepéig. X14XE 1.4 motor, mely motorszáma sérült még az országba érkezése előtt jó 15 éve, így nem is szerepel a forgalmiban (magyar nyilvántartásban), tehát szabadon cserélhető. Új szélvédő (2 hónapos), új ablaktörlőkkel. LPG (Tartarini), pótkeréktartállyal szintkijelzéssel,(38-42L kúttól függően) 72L-es tartály helye is kialakítva, én cseréltem pótkerékre, Pótkerék esetén 1 tankkal átlagban 450km tehető meg. Autópályán 120km/h körül 350km, főútvonalon 70-80km/h körül 550km. Első féktárcsák és betétek 5 éve cserélve, hátsó fékbetétek 3 éve cserélve , féknyereg 2 új még beszerelés előtt állt (az egyik oldalon beragad a kézifék, ezért a csere). Mindkét gyári kulcsa megvan, központi zára is működik mindkettővel, de amúgy egyszerűen tanítható. Sötétített ablakok hátul (műbizonylattal). Riasztó. Gyári autórádió (kazettás) vagy Panasonic CD-s, ami nem torzít hangosan hallgatva sem a gyárival szemben. Az üléshuzatok jó állapotúak, a sofőrülésnél van pici szakadás oldalt. Hibái: -légkondi üres (feltöltésre vár) -a kézifék jobb hátul beragad (cserealkatrész megvan hozzá) -a hátsó lökhárító oldalt törött a LPG csatlakozó mellett -bal hátsó sárvédő erősen korrodált -kipufogónak durván 1 évet jósoltak Esztétikailag nem épp hetente polírozottnak mondanám, mert az volt a fontos, hogy elvigyen a-ból b-be, így nem érdekelt, ha valaki nem tudott parkolni és megszínezte a lökhárítót. Szóval aki szereti a kihívást, annak ajánlom, hogy újra autót varázsolhasson belőle, vagy aki alkatrésznek el tudná használni. 1-2 héten belül vihető is egészen decemberig. (BP+5km). Akit érdekel, kérem keressen!
  5. A gyári Opel program képes 6 vagy 8 kulcs-chip-et is kezelni, így csak a programmal el kell fogadtatni az új kulcsot... de amúgy meg a chip simán kipöccinthető a kulcsból és berakható a másikba, így felesleges szoftverrel bajlódni, csak a kulcs alját kell lehúzni (a távirányítót sem kell szétszedni) és abban az aljában ott lesz a chip. Csak oda van szorítva, nincs ragasztva, 1 ujjal kiszedhető. A tanult értékek, mint pl. kopogás, stb. elvileg nullázhatók, nálam semmi változást nem okozott, 2-3mp után újra vannak tanult értékek. A KM-óra, egyéb azonosítószámok viszont már műszakin problémát fognak okozni, mert ha kevesebb, mint a legutóbbi vizsgán, az azonnal kiugrik majd. Legritkább esetben romlik el egy ECU, miért akarod cserélni egy azonosra? ECU-hoz tudtommal nincs pin kód, legalább is a szerviz szoftver még soha nem kért ilyet.
  6. Leszedtem, a hiba ugyanúgy fenn áll, akár rajta van, akár nincs. Ellenállás nem mérhető rajta, de egy másik Opel-en is megnéztem, ellenállás ott sem mérhető. A másik kocsiból a gyújtótrafó átkerült teszt jelleggel, amire mondhatni megjavult az autó, de leállítás és újraindítás után ugyanaz volt a helyzet. Mindkét trafó hibátlanul működik a másik autóban. Alapjáraton gázüzemben ha lehúzom az 1-es hengert, semmi változás nem történik, durván 2e fordulat után viszont enyhén érezhető, hogy működik a henger (terhelve kopog is). Továbbá a program szerint a nullázott kopogás érték után első pár másodpercben visszaáll 10-re úgy, hogy le is van húzva róla az érzékelő (alapjáraton 0 kéne legyen a program szerint), továbbá az 1-es henger kopogásjelzése 0 ...egy darabig, de 2500-as fordulatot elérve 11-es lesz szintén úgy, hogy az érzékelő le van húzva. Ezek úgy vélem nem jó hírek, de alátámasztják azt, hogy az érzékelő működik, hiszen rádugva 6-8 az érték alapon (és nem nulla), emelten 18. A hengerbe világítva a dugattyú teteje nem kormos, inkább fényes, tiszta. Sajnos a szelepeket nem tudom kamerázni, de ha azok kormosak lennének, akkor a dugattyún is látszana legalább valamennyi kosz. Tehát 1x volt fél perces javulás egy másik trafóval, de az is csak átmeneti. A trafó kábeleit megmozgattam, de látszólag nem az hibás. Tehát kizárva a -gyertya -trafó -kopogásérzékelő -EGR Itt van 3 kép az aktuális állapotról, ahol egyrészt jól látszik, hogy az előgyújtás 850-900-as fordulaton mindössze 3 fok... 2500-as fordulatnál bekapcsol a lehúzott kopogásérzékelő csak az 1-es hengernél. Több érték nem felel meg a tól-ig értékeknek, de ez talán a 3 hengeres működésnek tudható be és a 21 éves motornak. https://mega.nz/#F!wm5QFY4D!YOa9bCH5iBA9WMNOFZKH3w Végül sikerült az alapjáratot programozni, hogy ne fulladjon le... nem vártam meg a 90 fokos vizet, azért nem engedte tegnap. Merre tovább? Megfizethető szerelő jelentkezésének is örülnék BP környékéről, mert a saját (olcsó de jó) szerelőm hetekig nem ér rá és akkor is 1 hétig nála kéne hagynom az autót, mert nem tudja épp mikor jut ideje foglalkozni vele. Szóval ha valaki úgy érzi meg tudná oldani ezt a hibát és nem szakszerviz árat kérne érte, hanem barátit, kérem keressen meg!
  7. Hello! Adott egy G Caravan, ami kettős üzemű (benzin, gáz), egr dugózva. Kisebb motorgondja volt, miszerint indulás után kb. fél percig dadogott, majd ment rendesen. Befecskendezők átmosva, gyertyák cserélve, javulás nem tapasztalható, így használom fél éve. Egyik napról a másikra elkezdett kopogni a motor minden előzmény nélkül. Gázzal kicsit jobb a helyzet, de ott is rémes. Egyetlen megoldás, hogy az 1-es hengerénél lehúzom a gáz befecskendező kábelét és aránylag szépen megy (ahogy 3 hengerrel szépen mehet), de legalább gyorsul rendesen. Ha az 1-es henger is megy, alig gyorsul és szét akar esni, ami nem is csoda, hiszen programmal megnézve a "kopogás késleltetés" a többi hengernél általában nulla, vagy maximum 4 gyorsításkor, menet közben, ám az 1-es henger eleve 6-8-at kap és 18 a maximum. Próbáltam a tanult értékeket nullázni, de igazából semmi változás nem történt. A gyújtótrafó jó, hiszen ha engedném a gázt az 1-es hengerre is, akkor visszafogná az autót a túlzott "kopogás késleltetés" miatt. A gyertya is tiszta volt (de felcseréltem őket, semmi változás) és ezek szerint kompresszió is van, ha vissza tudja fogni. Katalizátorra amiatt nem gyanakszom, mert csak az 1-es hengernél van a probléma, amit a gázüzemes kiiktatás meg is erősített. (A hengerenkénti lekapcsolásnál ez a kiesés nem volt észrevehető, ám ha a 3-ast kapcsoltam ki, akkor le is fulladt, tehát megvan a leggyengébb és legerősebb henger.) A kérdésem az lenne... -A kopogás érzékelő hol található? -Kiiktatható-e az érzékelő? (pl. szimplán lehúzva róla a csatlakozót, mint akár az egr-ről és max "vészüzemben" dolgozik) -Mitől hülyülhetett meg egyik napról a másikra előzmények nélkül? -Törölhető-e ez az irreális érték? (3-4 értéket tud törölni a program, nem derült ki, hogy közte van-e, de nem is segített rajta... igaz régen állítható volt az alapjárat, most arra is hibát ír és a csúszkás fordulatszám szabályzás sem működik a programban, ezért akár ECU-ra is gyanakszom, bár autószerelő szerint az a legritkább esetben megy tönkre, ám most ugyanazzal a programmal nem állítható az, ami régen (alapjárat, csúszkás fordulatszám állítás/tartás teszt jelleggel). (Természetesen a gyári opel programot használom hozzá.)
  8. 1. 175000km 2. 4 éve van benne, én 2 éve vettem 3. Tartarini, olasz, beszvócsőbe fecskendező 4. Kiamaradt 5. Mert lehet hogy valami kis érzékelőre nem gondol az Opel szakszeriz se... Ők úgy javítanak, hogy rádugják a kütyüt, aszerint nincs hiba, akkor szerintük is az autó tökéletes, nem tudnak vele mit kezdeni, de mivel gázüzemű, vigyem gázoshoz. Gázosnál... addig nem tudnak a gázon állítani (mert értelmetlen), amíg a benzines részét a benzines szerelők meg nem csinálják, hogy azzal tökéletes legyen. Miből lesz az erő... levegő, üzemanyag, gyújtás. -Levegőszűrő új, tiszta, de közvetlen szívótorokba szíváskor sem jobb. -Üzemanyag - ezt a részét nézte eddig mindenki... szivattyú, szűrők, injektor mind cserélve. -Gyújtás - gyertyák és trafó cserélve (jó időpontban gyújt, ha gázzal megy). De pl. ahogy a gáznál is van hűtővíz-hőfokmérő, hogy optimálisan adagolja az üzemanyagot, ha az elromlik, 1 pici alkatrész (1000 Ft), de nem lesz jó a teljesítménye ennyitől... és szét se kell barmolni hozzá az autót. Ilyesmi megoldásra gondoltam, hiszen a "fődarabok" már mind cserélve lettek. Ja és a "próbálkozások" a gyár szakszervizeiben történtek BP-n, Dunaharasztin, nem pedig sufniban.
  9. Mondtam én hogy 2-3 napig dolgozzon rajta? Ha szaki, lehet 5 perc alatt megtalálja a hibát... Amúgy meg épp arról van szó, hogy ha nem tudja megcsinálni, akkor nem fizetnék egy fillért se. Ha üzemképes autót adna vissza, természetesen honorálnám. Olvass vissza! Sz...r munkáért miért fizessek? Azért már adtam eleget. - ez volt a lényeg.
  10. Egy autószerelőnek szétbarmolni a kocsit és megtalálni a hibát pár óra lehet, hiszen nem kell csavarokra bombáznia az egészet, csak a fődarabokat, hiszen látott már autót, tudja mi mit okozhat, van szerszáma is, stb. Lehet hogy ha én nekilátnék, a pár óra helyett pár nap lenne a végeredmény, de talán nekem is összejönne. Nem gondolom, hogy egy autószerelőnek (alkatrészmentes javítás esetén) több tízezret kéne fizetni... mert ugye a tudását fizetteti meg. Akkor a pékek is kérjenek többet a kenyérért, mert a halandó ember nem tud olyan finomat és olyan gyorsan csinálni házilag, mint ő a nagy kemencében? Ezen a hahotázók gondolkozzanak el egy kicsit. Nem motorgenerált kértem, hanem hibamegállapítást és esetleg javítást. Minthogy 100e Ft-ért már bontóból lehet kapni ép motort, így egy rossz motor javítása nem kerülhet egy jó árába, de még a felébe se. De most 1-1 mondaton érdemesebb vitázni, mint hogy értelmes (a hibajavítást elősegítő) hozzászólásokat olvashassunk?
  11. Nos... Én pl. számítógép-javítással foglalkozom (szoftverkarbantartás, win hibák javítása). Sokszor olyan problémával keres meg valaki, hogy fél napom elmegy, amire egy normális rendszert kihozok a dologból, amit összebarmoltak, de nem kérek érte semmit, mert maga a kihívás az, amiért elvállaltam és nem az, hogy pár ezer forinttal vastagabb legyek. Ismerősöknek dolgozok, pedig a szakmám is... szóval van még olyan ember, akinek a kihívás fontosabb, mint az anyagi javak. Nézzetek ezért hülyének... inkább más hibáiból tanulok (ingyen), mint a saját káromon.
  12. Te tavaly márciusban már érdeklődtél itt a fórumon ez ügyben. Ennyi idő alatt sem sikerült megoldani, ez nem semmi. Igen, azóta volt az injektorcsere, a szivattyúcsere, stb. De akkor ehhez képest csodás volt még az autó. :) A helyedben én megpróbálnám kiszerelve eladni a gáz-szettet (ha ezt lehet így), és a benzines-gyári állapot helyrehozására rágyúrni. Ha csak gázzal megy, miért adnám el belőle az egyetlen dolgot, ami működik? Mellesleg kiszerelés: újra kell műszakiztatni, hiszen a forgalmiban kettős üzem szerepel, tehát zöldkártyánál is 2 mérés van, ill. gázbiztonsági szemle kell a műszakihoz is, ami ha nincs benne, ugyan biztonságos, de tuti erről nem írnak papírt. :D Ha spórolni akarsz egy kicsit, inkább etanollal lehetne próbálkozni majd, ha rendbejött a gép. Tavasszal azzal is próbálkoztam fele-fele arányban, mert állítólag tisztítja a dolgokat. Hát csak rontott a helyzeten. Olyan 10-15%-os teljesítménycsökkenés és hörgésnövekedés lett belőle. És azért az etanol sincs 200 Ft alatt, mint a LPG. Egyébként régebben írtad, hogy az olajat is eszi, meg a vized is fogy, szóval több sebből is vérzik ez a motor mechanikusan is. Ha még használni akarod ezt az autót, egy bontott, megbízható helyről való papíros blokk még szóbajöhet esetleg. Az olajat hol eszi, hol nem... a vízfolyás már egy szerviz kapcsán megoldódott. Nem folyik, csak fogy most már. Amúgy papír nélkül is tudnék benne motort cserélni, mert sérült volt az autó és átírásnál is a motorszám csak X14XE, erről papír is van az eredetiségvizsgáról. De gondolj bele mennyi munka egy motorcsere, mennyi egy működő motor... Ezért továbbra is kapnék egy keleti csodát, amivel ilyen gondom soha nem lenne. Látod, már annyira nem kűzdök érte, inkább vinné valaki, minthogy ebbe a pénznyelőbe öljek még 1 fillért is.
  13. Ahogy látom sok mindent cseréltek már ott neked, de pl. nem néztek bele a kompiba? Nem lehet hogy a programmal van baj? Állítólag frissítették, bár nem néztem igaz-e. Mivel az autó ECU-ja semmi lényeges hibát nem ír, így az felejtős. A gázos ECU 2 hónapja volt a gázosnál, ott se voltak gondok. Szerintük 2 injektortekercset és mind a 4 injektorszelepet cserélni kellett volna, de miután a gázinjektor elég egyszerű szerkezet, magam vettem a kezembe az ügyet. 1 tekercs se rossz és a 4 szelep is tökéletes már, csak állítgatni kellett (mert azt még lehetett is). Vagy a szondákkal, érzékelőkkel, jeladókkal mi a helyzet? Lambda szonda van csak, ami kell a gáznak, saját vákuummérője van. Automatán kapcsolja a gázt, vagy te kapcsolod a két üzemet? Injektorosnál csak automata átkapcsolásos létezik, mert itt a karburátoroshoz képest a szivatós-befújós megoldás nem kivitelezhető. Csak bemelegedés után kapcsol (vagy kapcsolható át 30mp várakozási idővel). Célszerű lenne a motort kicsit megnézni, lehet hogy egy kompresszió mérés is mutatna érdekes dolgokat. Nincs-e benne gyűrű vagy dugattyú törés... Ha bármi törés lenne benne, annak hangja is lenne szerintem, ill. a gáz szerintem hamarabb elszökne, mint a benzin-levegő keverék, ami még az oldalfalra is feltapadhat. Gyújtás megfelelően be van állítva miután cserélgették a cuccokat? Ezen nem lehet gyújtást állítani, arra van az ECU, hogy magának állítgassa. A szíjak, 0 pontok jó helyen vannak és az előgyújtás is állítódik magától amikor kell. Autoscanner progival szoktuk nézni, de igazából semmit nem lehet megtudni a jelentkező hibáról, mert szerinte nincs hiba a már említetteken kívül: szegény kipuffogógáz (a gázüzem miatt), EGR szelep működés (a ledugózás miatt). Lassan már egy Samarának jobban örülnék, mint ennek, mert azt 2 évig használtam úgy, hogy 1 csepp benzint nem használtam mellette, még télen is indult csak gázzal. Ez télen addig használ benzint, amíg beérek a melóhelyre, szóval rettentően gazdaságtalan... és ráadásul a benzines injektorok védelme miatt 2 rész gáz mellé 1 rész benzint is kever, szóval ezért rossz jelenleg a gázüzem is. Ja és Samarával 6-7L-t fogyasztott gázból átlagban. Az Astra 11L-t fogyaszt gázból és mellé még eszi a benzint is kb. 3L-t, azaz több mint dupláját fogyasztja egy korszerű autó, mint egy 2x annyi idős karburátoros társa. Ennyit a technika fejlődéséről.
  14. Hello! A következő lenne a problémám: Adott egy 1.4-es motor, ami benzin-gáz üzemmel kéne hogy működjön... de nem működik. Szakszerviz rádugta a kütyüjét, hibát nem tudott megállapítani a megszokottakon kívül (EGR, lineáris kipuffogógáz, ...) Cserélve lett: -benzinszivattyú -benzin szűrők -injektorok -gyújtósor -EGR ledugózva (a gázüzem kisebb károsanyag kibocsátása miatt: ha nincs ledugózva, a tisztának vélt kipuffogógázt visszaengedné, ami által fulladna a motor) Tisztítva lett: -teljes szívó rész -alapjárati motor A rövid története a motornak, hogy a teljes kép meglegyen: 2 éve már nem volt ereje benzinnel. Cserélve lett akkor az 1 pólusú gyertya 2 pólusú gyárira. 1 hónapra rá a szerviz visszacserélte, de megtartotta az újat. Cseréltek rajta gyújtósort és a Delphi helyett már egy névtelen van benne. Semmi változás eddig. Kevés volt a benzinnyomás (2,7-2,8 BAR), belekerült egy új szivattyú a tankba, valamint új szűrők a benzin útjába. Fél évre rá újabb szervíz, újabb szűrők, tank 3/4-ig volt üzemanyaggal, km-óra szerint kihasználták belőle, mert üresen kaptam vissza, mondván hogy kimosták a tankot is. Javulás semmi, de azt javasolta, hogy injektorcserét kéne eszközölni, mert már csak az lehet a gond. Először kitisztíttatás, beméretés (nem olcsón) 2 többet, 2 kevesebbet dolgozik. Vissza a kocsiba, kb 300km-t ment vele, majd feladta. Injektorcsere, kb. 30km-t ment vele, feladta. Most ott tartok, hogy kb. már 200e Ft-ot költöttem szerelőre, alkatrészre és 2 év alatt semmi nem változott, csak romlott a helyzet. Hideg-meleg, teljesen mindegy. kb 5-10mp-es indítózás után elindul, de 500-as fordulaton csak. Gázpedál pumpálással lehet feljebb vinni a fordulatot, de ha már 2000-ig sikerült felpumpálni, majd lepadlózom, 3000-ig nagyon lassan hörögve felmegy és ott hörög tovább, de feljebb semmiképp se (max. további pumpálásra). Üzemmeleg motornál néha sikerül felpörgetni normálisan. Viszont ilyen szenvedő állapotában valami sípolás (fütyülés) hallatszik a motortérből. A vákuumcsövek jól illeszkednek és nem a levegőszűrőtől jön a hang. Ha sikerül is vele elindulni, azt csak 2000-es fordulat felett csúsztatott kuplunggal lehet, amikor egy szintén hörgő 1000-es fordulatot lehet vele produkálni, vagy leállást (pl. egy 4 sávos út keresztezésekor - ez szokott a kedvencem lenni). 2000-ig és 3000 után aránylag jól veszi a fordulatot (önmagához képest), de a 2 érték között hörög a legjobban. Az üzemanyag tiszta, Shell 95-ös. A gázüzemű része: Üzemmeleg motornál a 2000-3000 közötti torpanás itt is érezhető bár kevésbé, de gázzal megy az autó... viszont 1 percnél hosszabb prioslámpánál ez is hörögve indul vagy lefullad még csúsztatott kuplungnál is. A probléma az, hogy a gázüzemre kapcsoláshoz üzemmeleg motor kell. Ahhoz hogy üzemmeleg legyen (mivel benzinnel nincs alapjárat), folyamatosan pumpálni kell a gázpedált és bőgetni a motort. Jó motornál ennyi üzemanyaggal már bejuthatnék a munkahelyemre (5 km), míg ezzel épp csak a garázsból jutok csak ki. Mivel gázüzemben "jó" az autó, nem az rondít bele a benzinbe és a motor sem lehet (szerintem) a hibás: a szelepek gáznál se zárnának, a tömítés mellett gázzal is kifújna, ... Gázüzemben egy átlag autóhoz képest a teljesítményét 60%-osra mondanám, benzines üzemeltetésnél 20-30%-osra maximum. Ehhez kérnék véleményeket, ötleteket, hogy a pénzkidobáson kívül mit tehetnék még, hogy egy működő autóm legyen és ez legyen az! Az "égessük ki", "autópályázzunk" dolgok nem jönnek be, mert minél többet üzemel az autó, annál rosszabb lesz. Teszek egy ajánlatot... BP-i az autó. Újpest környékén ha van egy elszánt szerelő, aki bevállalná a javítását ezúttal már a megszokott drága alkatrészcsere nélkül, adjon egy árajánlatot, ha az autót valóban üzemképes állapotban tudnám elhozni tőle 3-4 napon belül. Ha viszont ő se tudná megtalálni a megoldást, egy fillért se adnék a javításért. Lassan már 3 Ladát is vehettem volna a szerelések díjaiból, ami működik is. És aki bízik a tudásában, az nem fél, hogy ingyen dolgozna... Ja és nem megint 30-500km-ig szeretném csak használni újabb hiba nélkül! Akinek ilyen hibával kéne ez az autó, tegyen ajánlatot, mennyiért venné meg! Viszont maga a gázszett 250e Ft ami benne van, tehát ennyiért kár is írni. Astra Caravan 1.4 (1998) Várom a válaszokat, ötleteket, esetleg a merész vállalkozókedvű szerelőket.
  15. Hello! Már próbáltam mindent nullázni, de független ettől. Próbáltam úgy is, hogy a lambdát teljesen leszedtem a gáz (ami egyébként Tartarini típusú) részről , semmi eredmény. Az én szervízprogimmal nem lehet ilyen tanult számokat törölni, csupán a szelepkopogást lehet vele nullázni. A lambda szerinte szépen hullámzik, viszont amíg hideg, teljesen mindegy, hiszen addig fix értéket ad csak ki. Olyan, mintha benzinnel 1 henger nem menne, viszont a gyújtás hengerenkénti kikapcsolgatásánál nem lehet észrevenni, hogy melyik lehet az. Olyan hangja van hidegen, mint egy traktornak és a szívótorok felől erős szétesés hang jön, meg néha arra is mintha visszadurranna, szóval valami komolyabb gond lehet arra... viszont injektorhiba nem lehet, mert akkor max befolyik a benzin, de nem visszadurrog a szívótorokba.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.