Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kicsiricsi

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    16
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

Kicsiricsi last won the day on December 19 2019

Kicsiricsi had the most liked content!

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Mélykút

MOTE klubkártya

  • Város
    Mélykút

Kicsiricsi's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Sziasztok! Nemrégen már érdeklődtem Nálatok az alábbi probrémáról, de eddig nem kaptam választ. Talán majd most. Az autóm egy Caravan 1.6-os. A probléma a következő: a baloldali tetőléc hátsó bekötésénél beszivárog a víz a csomagtérbe.Le kellett szerelnem a kárpit elemet is, mert penészedett és a csomagtér szőnyege alá vezette a nedvességet. Amikor esőben a szabad ég alatt van az autó már sajnálom szegényt, mellesleg nagyon zavar a jelenség. Hogyan lehetne orvosolni a problémát? A segítségetelőre is köszönöm. U.i.: Ritkán fordulok hozzátok, de akkor mindig hasznos tanácsokat kapok!
  2. Szia! Úgy látom, hogy bajban vagy az EGR-rel. Ezzel nekem is megygyült a bajom, de nagyon egyszerű a takarítása. Egy kicsi figyelmet igényel. Először is lehúzod róla az elektromos csatlakozót. Megkeresed a tövénél a két darab csavart. Ha jól emlékszem torx-os imbusz kell hozzá. (Én a takarítás után kicseréltem őket normál hatlapfejűre.)Kicsavarod, majd leveszed. Itt jön a képbe a "takarítószer". Ez nem más, mint közönséges nitrohigító. Kell még egy ecset is, amivel a pucolást végzed. Érdemes azt is megcsinálni, hogy a szelepet először beleteszed egy nagyobb edénybe és annyi higítót öntesz rá, hogy ellepje. Érdemes néhány órára bennehagyni.A siker garantált. Arra kell figyelni, hogy a szelep tengelye ne sérüljön meg. Az áztatás előtt nyomd be, hogy a szelep belsejébe bejusson a folyadék. Ne aggódj, anitro nem árt az szelepnek! Jó munkát hozzá!
  3. Sziasztok! Az autóm egy Caravan 1.6-os. A probléma a következő: a baloldali tetőléc hátsó bekötésénél beszivárog a víz a csomagtérbe.Le kellett szerelnem a kárpit elemet is, mert penészedett és a csomagtér szőnyege alá vezette a nedvességet. Amikor esőben a szabad ég alatt van az autó már sajnálom szegényt, mellesleg nagyon zavar a jelenség. Hogyan lehetne orvosolni a problémát? A segítségetelőre is köszönöm. U.i.: Ritkán fordulok hozzátok, de akkor mindig hasznos tanácsokat kapok!
  4. Sziasztok! Ritkán kérek segítséget Tőletek, de eddig még mindig hasznos dolgokat kaptam! Először is az autóm:'99-es 1.6 Caravan. A probléma a következő: már jó hosszú ideje tapasztalom, hogy az első fútómű bal oldalárol csörgő hang jön ki. Ez a hang kizárólag akkor jelentkezik, ha egyenetlen úton közlekedek. Akkor is tapasztalom ha lépésben vagy gyorsabban megyek. Nem tudok rájönni, hogy honnan jön, pedig fülelek rendesen. Magát a hangot úgy tudnám leírni, hogy egy lelezult anyacsavar alatt zörgő alátét vagy fémlemez zöreje. Megjegyzem, hogy a gépem június elején volt műszakin, a két függőleges stabilizátor rúd kopásán kivül semmi probléma nem volt vele, s ez orvosolva is lett, de a hang előtteis megvolt és azóta is megvan. Egy apró megfigyelés, aminek nem tudom, hogy köze lehet a dologhoz, de azért leírom. Szóval, mivel alufelnik vannak a kocsi alatt, így jól látható a felniken a fékbetétek szétszóródó pora. Azt tapasztalom, hogy a baloldalon ez a szennyeződés jóval erősebb, mint a jobbon, illetve takarítás után is jóval hamarabb jelentkezik. Ennyi! Ha valakinek ismerős ez a probléma így leírás alapján, kérem, hogy válaszoljon. Nagyon unom már ezt a zörgést, mert akár merre megyek ez a hang kivülről nagyon hallaható. Úgy csörömpölök mint valami bádogos: Előre is köszönöm a segítségeteket! Kicsiricsi
  5. Bocsánat, de az előzőekben tévesztettem! A zörej az első futómű bal oldaláról jön!
  6. Sziasztok! Ritkán kérek segítséget Tőletek, de eddig még mindig hasznos dolgokat kaptam! Először is az autóm:'99-es 1.6 Caravan. A probléma a következő: már jó hosszú ideje tapasztalom, hogy az első fútómű jobb oldalárol csörgő hang jön ki. Ez a hang kizárólag akkor jelentkezik, ha egyenetlen úton közlekedek. Akkor is tapasztalom ha lépésben vagy gyorsabban megyek. Nem tudok rájönni, hogy honnan jön, pedig fülelek rendesen. Magát a hangot úgy tudnám leírni, hogy egy lelezult anyacsavar alatt zörgő alátét vagy fémlemez zöreje. Megjegyzem, hogy a gépem június elején volt műszakin, a két függőleges stabilizátor rúd kopásán kivül semmi probléma nem volt vele, s ez orvosolva is lett, de a hang előtteis megvolt és azóta is megvan. Egy apró megfigyelés, aminek nem tudom, hogy köze lehet a dologhoz, de azért leírom. Szóval, mivel alufelnik vannak a kocsi alatt, így jól látható a felniken a fékbetétek szétszóródó pora. Azt tapasztalom, hogy a baloldalon ez a szennyeződés jóval erősebb, mint a jobbon, illetve takarítás után is jóval hamarabb jelentkezik. Ennyi! Ha valakinek ismerős ez a probléma így leírás alapján, kérem, hogy válaszoljon. Nagyon unom már ezt a zörgést, mert akár merre megyek ez a hang kivülről nagyon hallaható. Úgy csörömpölök mint valami bádogos: Előre is köszönöm a segítségeteket! Kicsiricsi
  7. Sziasztok! A következő problémára szeretnék választ kapni, hátha már valakinek volt ilyen tapasztalata: kb. 2 héttel ezelőtt az autóm beindítása után kigyulladt a "sárga veszedelem" és csak 3 hengerrel dolgozott a motor. Többszöri indítózás után sem javult a helyzet. Gondoltam semmi gond: trafóhíd le, gyertyák ki, elő a jó öreg drótkefét. (Ez sohasem árthat.) Visszaszereltem, minden oké volt tegnapig. A második beindításnál jelentkezett újból a probléma. Elvégeztem megint a tisztítási műveletet, de már ez sem hozott eredményt. Aztán pár indítás után abbahagyta. Itt a lakhelyemen furikázgattam vele, menet közben volt hogy hülyéskedett, aztán megint rendbe jött. Ma megint kerültem vele egy félórácskát, egyszer csak újra hülyéskedés. Hazajöttem leállítottam, újraíndít és jó. Kezd tele lenni vele a hócipőm! A kérdésem az, hogy ezt a trafóhíd okozhatja vagy esetleg valami más is? Próbaképpen bele tettem az előző garnitúra gyertyákat, azokkal is ezt játszotta. A jelenlegi gyertyákban kb. 8000 km van. NGK, kétpólusú, gyári hőértékűek. Az autóm X16XEL Caravan. Annyit még, hogy a jelenség észlelése előtti napon lemossattam az autót egy gépi mosóban. Természetesen a motort nem. Kerülhetett-e vízpára olyan helyre, ami ezt okozhatja. Megjegyzem, hogy a mosás után a jobb első lámpaburám is bepárásodott, ami még eddig nem fordult elő, igaz eddig csak kézzel mostam a gépet. Hát ennyi! Előre is köszönöm az ötleteket!
  8. Sziasztok Guruk! Ritkán kérek segítséget ezen az oldalon, de amikor kértem mindig hasznos dolgokat kaptam Tőletek! Például: innen sikerült megtudnom azt, hogy hogyan kell házilag megpucolni azt a nyüves EGR-t. Sokat szarakodott, de amióta tiszta minden OK! 1000 köszönet érte! Most is valami hasznos tanácsra lenne szükségem: az autóm 1.6-os Caravan. Motorkód X16XEL. Probléma: a középkonzolon lévő digitális óra egyik izzója kiégett. Vettem két újat, figyelve arra, hogy ugyanolyan teljesítményűek legyenek, mint a régiek. Beletettem őket, csatlakozót viszapatinttottam és láss csodát: egyik sem világít. Hát nagyjából ennyi! Az izzókat az akksin kipróbáltam és működnek. Az óra is működik, csak ez a világítás nem. Ha van valami ötletetek, kérem írjatok!
  9. Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy 1.6-os, X16XEL motorkódú Astránál, az alapjárati motoron kell-e valamilyen tömítőgyűrűnek lennie? Azért kérdezem, mert most esett át a fent említett alkatrész egy takarításon, és a leszereléskor nem volt rajta tömítőgyűrű. Viszont már találtam olyan képet a neten, amelyen látható egy narancsszínű tömítés! Köszönöm a válaszokat!
  10. Szia! Bocs,hogy csak most válaszolok! Következő a helyzet: tavaly decemberben egyszer csak elkezdett rángatni a drágám, majd leállt és nem lehetett beindítani. Ez a jelenség úgy kb. 40 km autózás után jelentkezett. Szerelő, kódolvasás, majd szerelőnek munkadíj. Nem akarom végigmesélni, mert kicsit hosszú lenne! Áprilisig semmi gond nem volt, majd a jelenség újra előjött. Újra Szerelő, kódolvasás: EGR szelep probléma. (A decemberi leálláskor nem ezt adta ki a számítógép! Megjegyzem: a szervíz sem ugyanaz!) Vettem a bátorságot és vettem egy új EGR-t (utángyártott), a régit -gondoltam- kitisztítom és jó lesz tartaléknak. Új szelep beszerel, autó indul, majd kb. 1 km után sárga lámpa kigyúl és semmi más nem történik. Az autó vígan gurul tovább. Most jön a vicces része a dolognak: autókázás után motor leáll, majd pár perc múlva újraindul és sárga lámpa nem ég, csak megint 1 km után! Most legyek okos, amikor semmi rángás vagy egyéb jelenség. Egyébként tavaly február óta van meg a gép. Decemberig probléma mentes volt. Akkor sem világított tartósan a sárga lámpa, csak amikor rángatott, de akkor tulajdonképpen ki is hagyott a motor. Hát ennyi! A villogtatást meg azért kérdeztem, mert nincs kedvem pénzt adni az olvasásáért. Ui.: Köszönöm a segítségedet!
  11. Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni Tőletek! Szükségem lenne arra az infóra, hogy hogyan kell a hibakódot kivillogtatni egy 1999-es egyhatos G-és, benzines Astrán. Motorkód: x16xel. Emlékszem, hogy a fórumon már olvastam, de ,most mégsem találom! Köszönettel: Kicsiricsi
  12. Sziasztok! Többször olvastam már a hibakód házi kivillogtatásáról! A baj csak az, hogy nem emlékszem, hogy hol találkoztam vele a fórumban. Kérem, hogy segítsetek megtalálni! Köszönöm!
  13. Sziasztok! A kérdésem a következő: 1.6-os, 16 szelepes, G-és benzines Astránál (évjárat: 1999, motorkód: X16XEL) milyen tüneteket okozhat a vezérműtengely- illetve főtengely-jeladó hibás működése? Válaszaitokat, véleményeiteket előre is köszönöm!
  14. Sajnos a hiba kódjára nem emlékszem, holnap randevúzok a szerelővel, akkor pontosan megtudom mondani! Csak annyi maradt meg bennem, amit leírtam: üzemanyagrelé meghibásodás és valami immobilizer probléma.
  15. Sziasztok! Elég gyakran olvasgatom a fórumot és nagyon sok problémára választ ill. megoldást kaptam már. Eddig még szerencsére elkerült a baj, de most én következtem. Először is az autómról: 1999-es 1.6-os Caravan. 16 szelepes, motorkód 16XEL. Probléma: a motor minden előrejelzés nélkül leáll. Üresjáratban akár 50 percet is eldorombol, de terheléssel, átlagos tempóban kb. 15 percet bír ki. Először néhány rángatás, majd egyre több (a sárga lámpa ennek tempójában villog), végül hatalmas durrogások közepette leállás. Ha ezek után megpróbálom beindítani, akkor vagy nem indul vagy olyan alapjáraton megy, hogy eszméletlen (5000-5500). Ezek után jön az érdekes dolog. Eltelik egy fél nap és a drágám pöccre indul, szépen jár és a fentebb említett időpontok után leáll. Természetesen voltam vele szervizben! Az egyik lehetőség: üzemanyag relé hiba ill. immo probléma. A relének semmi baja nem volt. Most azt mondja a szerelő, hogy a vezérlőegységhez csatlakozó kábelköteg egyik kábele kontakthibás. Reméli, hogy nem az ECU monja fel aszolgálatot. Hát egyenlőre, ennyi! Kérném szépen a véleményeket! Előre is köszönöm: Kicsiricsi
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.