Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

újraVectra

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    41
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

újraVectra névjegye

  • Születésnap 1962-07-21

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Bp. XXI.

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    b vectra
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

1.245 profile views

újraVectra's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. újraVectra

    Elektromos

    Sziasztok! Van egy OP-COM szoftverem ( a kínai klon), és persze a hozzá való OP-COM USB V2 interface. Működött is, de újra kellett telepítenem a laptopot, és azóta nem megy. Konkrétabban a driver telepítése után win7-nél USB csatlakozás után kék halál. win10-nél nem lehet telepíteni a drivert, mert hibaüzenettel megáll a telepítés. a win10 is, meg a gugli is azt monja, hogy valami gond van a driver-rel. Természetesen kerestem, de valós drivert nem találtam. Szóval szeretnélek megkérni benneteket, hogy akinek van működő OP-COM-ja azok közül valaki a driverét lenne szíves elküldeni nekem? Szerk.: Találtam egy ismert fájlmegosztó portálon szoftvert hozzá, aminek a driverével win7-en használható az OP-COM a DELL Latitude E6230-as laptopomon.
  2. Most épp 3 db van belőle nálam. Egyik sem új, de ugyanazt csinálja mindhárommal. Valamint a teljesítmény tranzisztoros fordulatszám szabályzó egységből 2 db. Helyzet hasonló. :(
  3. Üdv. Mindenkinek! Rég jártam erre... mert a gép nagyon jól működött (1996-x20xev-automata) De most "beleszaladtam" a 18 éves géppel egy kis gondba. Digitklímás szerkezet fűtőmotor vezérlés elromlott. Első sorban budapest környéki B vectra elektromosságban nagyon rutinos autóvilamossági (de nem feltétlenül autóvillamossági) szervízt keresek. Már több helyen voltam a problémámmal, de eddig semmi, vagyis "tapogatózás" meg hagyjam ott 3-4 napra... Azért röviden vázolom a gondom, talán tudtok segíteni néhány tippel... A probléma azzal kezdődött, hogy a fűtőmotor időnként nem forgott, csak 9-esen, de volt amikor a motor tökéletesen ment. Vagyis hol teljesen jó volt a digitklíma vezérlés, hol meg csak 9-esen ment a fűtőmotor. Ez ugye nagyon kontakt hiba jellegű. Egy jó szándékú szervízben megpróbálták javítani. Kivették a fűtőmotort, de mivel az jónak tűnt, kicserélték a fütőmotor fordulatszám szabályzó egységet. Na innentől kezdve meg sem mozdult a fűtőmotor. OP-COM-al, és TECH2-vel megvizsgálva alacson ventillátor feszültség, és relé probléma a diagnosztizált hiba. A vizsgálatok szerint a végfok tranzisztoros szabályzó egység csere lenne a megoldás, de nem az, mivel kicseréltük! Persze lehet a kicsrélt is rossz, mivel nem volt új. De még kiégett végfoktranzisztorok, és félig zárlatos forgórészű fűtőmotor esetén is 9-esen be kellen húzni a relének (ami a teljesítmény tranzisztoros egységen található), és forogni kellene a fűtőmotornak.Több mérést is végeztünk házilag, és abból az derült ki, hogy a K6-os reléből a 12 volt még elindul, de a szabályzó egységhez már nem jut el. Szervíz javaslat: teljes műszerfal lebont, kábelek végignéz, elveszett feszültség megkeresés. Min 2 nap. Tehát kérdeznélek benneteket, hátha már valaki végigjárta ezt az utat, vagy más miatt van valami rutinos ötlete??!
  4. Működik-e mindkét ventillátor? A belsőt nyilván látod, ha bekapcsol, de amikor a klímát is használod a külső is bekapcsol, ez a klímahőcserélő előtt van. Ezt nem biztos, hogy látod, mert elöl a cuccok eltakarják (lökhárító, meg ilyenek...). Szóval, ha a külső nem működik, a belső nem elég a klímával együtt a hűtésre. A két radiátor között is el szokott tömömödni, persze a hűtőradiátor és/vagy a klíma hőcserélő is tele pakolódhat kosszal, tehát elsőre tényleg egy külső tisztítás, de azt ne csak felületesen!
  5. újraVectra

    Elektromos

    Lehet, hogy visszaállt, de akkor nagyon ravasz módon csinálhatta, mert németül ír, és L/100Km-t ír ki. Én valami "tanításfélére" gondoltam... mondjuk tele tankoláskor kinullázom az értékeket, aztán mikor kifogyóban van a benzin (tehát kigyullad a sárga lámpa jobb szélen), és erősen eltér a valósan elfogyott benzin mennyisége a BC értékétől, korrigál a BC. Vagy valami hasonló...?
  6. újraVectra

    Elektromos

    Üdv. Mindenkinek! Board computerrel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. Tech 2-vel sikerült egy szakinak minden adatot kinullázni hibakeresés közben (nem írta ki a rádió adatokat a kijelző). Ezt akkor vettem észre, mikor már eljöttem a szervizből, de nem tulajdonítottam neki jelentőséget. Viszont később feltűnt. hogy a pillanatnyi fogyasztás értéke erősen eltér a megszokottól. Kevesebb mint a felel lett az addiginak. Mivel a fogyasztást számolom (több mint egy év átlagában), és a BC által kiírt átlagfogyasztás egyezett az általam számolttal, a pillanatnyi is egész pontos volt. Gondoltam majd "megtanulja" a BC, mert régebben beszereléskor is hülyeséget mutatott, de néhány tankolás után egész pontossá vált. De most nem! Felhívtam a szakit, azt mondta a fogyasztás mérés fix program nem lehet vele csinálni semmit. Panelhibás a szerkezet (ezért nem írja ki a rádió adatokat), csere vagy jav. 20E pénz. De akkor addig miért volt pontos a fogyasztás mérés, és beszereléskor miért tanulta meg?? Lehet-e ezzel a BC-vel valamit kezdeni a 20E-es mutatványon kívül (Kicserélni én is tudom, 2 éve angliából küldték 14E-ért. Egy wauxhall-ban lehetett, mert mérföldben meg gallonban és angolul kommunikált aztán átállítás után a rádióadatokon kívül rendben volt)??
  7. Nah kb. 1,5 hete voltam a negyedik(!) klíma szakértőnél (talán itt a fórumon visszaolvasva találtam). A kompresszor szerintük nem ereszt. Kiszerelve nyomáspróbázták. Viszont a másfél évi klíma nemhasználás eredménye hogy a külső hőcserélő kilyukadt, de annyira, hogy füllel hallhatóan sziszegett. Ápr. 4-én megyek vissza átvizsgálásra (benn van a javítási árban). Hát kíváncsi vagyok... még működik a klíma <_<
  8. Üdv mindenkinek! Felújított (vagy új) GARANCIÁS klímakompresszort keresek Bp környékén 1996-os x20xev motoros gépemhez. Ami most a gépben van, abban 2x cseréltek tömszelencét 2, majd 3 hét alatt engedte el a gázt annyira, hogy már nem hűtött. Természetesen meg volt festve, és a tömszelencénél enged most is. Valószínű "lóg" a csapágy, de több Buda környéki klímás szerint is ezek korrekten garanciás (ugye nem beépítési garanciára gondoltam, hanem mondjuk 6 hónapra)felűjítását nem magyon vállalják. Az új a zárójelbe inkább talán csak vágy. 120-150E-et nem adok érte.
  9. újraVectra

    Fogyasztás

    Én a gyorsulás (adott sebesség elérése) optimális fogysztássa című beszélgetés miatt írtam a tempomat+automata váltó variáccióról, mert itt "szemléődőként" megfigyelhető az automatika viselkedése, és erről tételeztem fel, hogy (az automatikai rendszerek) optimálisra van tervezve. Erről a tapasztalatomról írtam. A manuális váltó+tempomat NEM (!) tudja az adott sebességre felhúzást, vagyis a funkció természetesen megvan, de nagyon korlátozott körülmények között. Konkrétan ha mondjuk 30-ról szeretnél felgyorsítani a legutóbb használt 160-ra, akkor mielőtt benyomod a tempomat lassítós gombját (ami indítja a felhúzós funkciót) melyik sebességi fokozatba hagyod a manuális váltót??
  10. újraVectra

    Fogyasztás

    Köszi. Akkor hasonlóan lehet látni a pill fogy alakulását. Automata váltónál annyival tisztább a helyzet, hogy az akció közben felvált 2-ből 3-ba, és ahogy visszavett a gyorsulásból, rögtön 4-be (ami manuálban gondolom az 5.).
  11. újraVectra

    Fogyasztás

    A tempomattal meg lehet csinálni, hogy a legutóbb használt értékre húzza a gép sebességét (automata váltóval..., nem tom manuálissal is tudja-e...?). Tehát lakott területen, ha a forgalom engedi általában 60-al közlekedem, 20-30 körül kikapcsolt tempomatnál ha a "lassítós" gombot nyomom meg, ekkor működik ez a funkció. Ilyenkor nem padlógázzal, de aránylag dinamikusan felgyorsul a gép 60-ra, és szépen tartja. A pill fogy gyorsulás alatt 20-35 L/100Km között, utána 5,5-6,5. A gyorsulás tényleg csak pár másodperc. Először meglepődtem, de hamar kiderült, hogy a tempomat elég gazdaságosan intézi a gyorsulást. Gondolom a gyárilag programozott (na jó, fixen beállított) gyorsulási karakterisztikák optimálisak. Szóval szerintem a "tojást a láb és a gázpedál közé" elgondolás téves! Vagyis rövid, dinamikus, de nem padlógázas gyorsulás, majd egyenletes haladás az optimális. Ez a v-power dolog szimpi, csak ugye 1 mérés, nem mérés. Szívesen venném egy vállalkozó szellemű kolléga néhány tank utáni tapasztalatát...
  12. újraVectra

    Elektromos

    Bocsi (későn vettem észre), ezzel a pesti kipróbálással nem vagy kisegítve...
  13. újraVectra

    Elektromos

    Ez engem is érdekelne... Itt is: http://www.fulldiag.fw.hu/ megtalálható ez a progi, csak drágábban, viszont pesti és kipróbálható. Ugyanitt található opelhez való progi is (16.000 Ft.), igaz azt is 1997-es évjárattól garantálják, de egy másik fórumról összefutottam egy kollégával, neki volt. Ki is próbáltuk a 96'-os gépemen. Egész jól működött, bár nem minden funkció, de a kolléga szerint csak azért, mert oprendszert cserélt a laptopján (XP helyett win7, XP alatt kifogástalanul működött neki minden. Az ő gépe is 96-os).
  14. újraVectra

    Motor

    Én csak néztem mikor a haver vezérműszíjat cserélt a frissen vásárolt gépen, és mivel ez már több mint egy éve volt, nem emléxem pontosan, de mintha még 2 vezető görgő is lenne az általad leírtakon kívül. Mindenképp a kicserélt alkatrészeknél keresném a hibát. A vízpumpa lehet hibás, ha "picit" rosszul került a helyére, bár ez eléggé hanyag munkára utalna. Vagy "gyári" hibás alkatrészt sikerült beépíteni (nincs "spura" tengely) de ennek elég kicsi az esélye...
  15. újraVectra

    Fogyasztás

    Az a 11.7 nekem picit nagyon soknak túnik. Nekem is 2.0+automata váltó. 35.000 Km-re számolva (vásárlás óta minden tankulás ) 8.79 L/100Km az átlagfogyasztás 1 év és 3 hónap alatt. Na jó, a klímát idén nem használtam (mert rossz a kompresszor)... <_<
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.