Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

danielgrande

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    15
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

danielgrande last won the day on November 13 2017

danielgrande had the most liked content!

danielgrande névjegye

  • Születésnap 1962-06-13

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Magyarország
  • Érdeklődés
    Elektronika,számítástechnika,sufni-tuning

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G CC 1.6
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

1.203 profile views

danielgrande's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

5

Hírnév

  1. Ez a vezetékpont kiosztás (szín kiosztás) csere a G Astrákban a gyárilag beszerelt Blapunkt rádiók miatt van, mégpedig azért, mert ezeknél a fejegységeknél gyújtás ráadása nélkül is, a hangerőgomb megnyomásával is belehet kapcsolni a készüléket.
  2. Én a következő képpen oldottam meg a tempomat visszajelzést, az óra csopotrban, ahol az eredeti helye van és nincs beforrasztva a visszajelző LED. Nekem Z16XE-m van, ahol nem izzó, hanem LED-nek van helye. A lényeg, hogy a bajuszkapcsolónak az ECU felé menő vezetékéről párhuzamosan vettem le a képen látható módon a jelet. Bekapcsolás: Be/Ki kapcsoló gomb rövid ideig történő megnyomására a kapcsolás öntartásba megy, világít a LED. Kikapcsolás : A Be/KI kapcsolót 2 másodpercig nyomjuk, miáltal a 220uF-os kondenzátor kisül, megszűnik az öntartás, LED kialszik. A kapcsológomb megnyomásakor az ECU-ra menő ponton negatívra válta át a polaritás, ezt használja fel a kapcsolás. A kapcsolás elemeit az óracsoprt csatlakozójának üres pontjain (forrléc technológia)rögzítettem. A tempomat kapcsoló ECU felé menő vezetékét külön be kell vezetni az óracsoprtba. Használja ki-ki egészséggel.
  3. A X.,Jegenye u.-ban 29000Ft-ba kerül a teljes beszerelés, ECU programozással. Kb. 3 óra alatt elkészül, ha kérsz előre időpontot. Mert nem elég csak bekötni, engedélyezni is kell az ECU-ban a tempomatot.(opeltempomat.hu)
  4. Csatlakozom a megállapításodhoz. Azt nem a Föld mágneses tere okozza, hanem az úgynevezett remanens (visszamaradó ) mágnesességnek nevezik.
  5. Szia! Konkrétan autoszerelő a fiam volt (míg élt) én magam kb 40éve autózom, láttam, s javítottam (többnyire sikerrel) néhány típust. Többnyire mindig is OPEL párti voltam. Irányitástechnikai mérnök vagyok, elektro és mechanikai műszerész érettségi mellett. Az autóimat a kezdeti nem túl jó tapasztalatok után, leginkább magamhoz vittem szervízbe. Dióhéjban kb.ennyit magamról.
  6. Ha lenyomod a fékpedált, akkor belül a fékpedál oldalán kinyit egy szelep, ami kompenzálja az ellenkező oldalon a membránra ható vákum által okozott elmozdulást, ami által a főfékhenger előre mozdul, miáltal a fékfolyadékra nyomást gyakorol, anno dacu a fékek működésbe lépnek. Összegezve, ha a fékpedál lenyomásakor rövid ideig hallassz levegő áramlás által keltett ks szisszenést, az nem hiba, az úgy rendben van.Ezt a hangot akkor lehet leginkább észlelni, ha gyors mozdulattal támadsz a fékpedálra.
  7. A mágnes tkercsen a klíma kompresszor mágnes tekercsét érted? Abban szintén van egy hőbiztosíték, (Ez szokott megszakadni általában, vagy jó estben a 39-es bizti megy ki, ami ennek a biztije). Ezt a tekercsnek a kiszerelése után lehet átkötni, ha szettöröd a tekercs közepén lévő kiáálló részt, mert ez alatt található. A hőmérő NTC ellenállásának (Közép konzolon felül, a TID-en jeleníti meg a hőmérsékletet), alul a lökhárító közepén van a helye, ott ahol a 2 rácsos rész van. Egy 3 ágú körmös bepattintója van, ami tartja.
  8. Sokan elfelejtik, hogy a klíma kompresszor egy mechanikus szerkezet, ami kenést is igényel, vagyis nem csak gáznak kell lenni a klíma rendszerben , hanem kenőolajnak is. Ilyenkor eleinte nehezebben hajlandó forogni a kompresszor tengelye, (ezért csikorog a bordás szíj) aztán berágódik, majd teljesen megszorul. Aztán már csak a felújítás vagy a csere gyógyítja a bajt. Tapasztalatom szerint nem árt egy lefejtés (levákumozás) , majd a klíma gáz feltöltésekor kenő olaj hozzáadagolása. (Pl.: XIII., Tüzér u. 43. Itt JÓ szakemberek vannak erre a szakterületre vonatkozólag. SZVSZ).
  9. Ha kiveszed a relét, rajta van az oldalán a kapcsolási rajza. A két kapcsolt kontaktust, ha rövidre zárod el kell indulnia a ventillátornak. Ha nem indul, akkor lehet tovább keresni, miért nem megy.
  10. Az a sziszegő hang akkor szokott jelentkezni, ha a fék szervó gumi membránja kilyukad. Sajnos ilyenkor komplett fék szervó csere a megoldás.
  11. én is pumpát keresek(nem bontottat ha lehet)és tájékozódok az árakban. :) esetleg te náluk vásároltál?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.