Jump to content

DarthVödör

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    1.370
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    26

DarthVödör last won the day on Augusztus 31

DarthVödör had the most liked content!

Hírnév

260 Segítőkész

7 követő

DarthVödör névjegye

  • Felhasználói rang
    Nagy Úr
  • Születésnap 1968-01-03

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Tamási

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    ASTRA G CARAVAN 1.6 16V CLUB
  • Város
    Tamási

Legutóbbi látogatók

11.158 profile views
  1. Jó ötlet a 100/2*100 párhuzamos osztó. Ha 1% ellenállásokra kicserélnéd, a pontossága is javulna.
  2. nincs mit, sajnos csak otthon tudtam volna ránézni az arduinos programozás miatt. (a cégnél új PC-t kaptunk W10-es, teljesen üres, minden telepítéshez rendszergazda szintü hozzáférés kell...)
  3. magyarul bővebben. Erre a analóg-digitál bemenetre adott jel értéke 0....1023 lehet. 0=0 5V=1023. Tehát ha az adott maximális érték 1/4 osztás alapján (a teljes létra 20V a leágazásnál 5V mivel az autóban NEM lesz 20V, csak maximum 15V, akkor az értéke 3,75V=767,25 és mivel egy kisebb skálán fér el, a felbontása, is elnagyolt lesz. Akár 0,5V-ot is léphet, ami egy kis változáskor nem mévadó. Ugyanakkor az osztók tűrése miatt is lehet folyamatosan vándorló az érték. 100K/47K azért lenne jobb, mert a bemenet (A0) +5V-ig mintavételezhető. Vagyis felhasználnánk a teljes 1023. Ha ez osztom 1023/15V=68.2 pontossága. A 14.4V-os mintára, 982.08 érték jön ki, ami már elég jó.
  4. Így van! Egyébként, 1%-os ellenállással kell feszültségosztót kialakítani. 5% az nagyon sok. Pl: 100K -+5%= 95000...105000 érték között lehet. Hideg/meleg környezeten ez az érték is változik. 4 darab van az osztóban... 15V/4=3,75V van az A0-án, ha a bejövő 15V. A heliopoti is jó megoldás, nagyon pontosan be lehet vele állítaniaz adott értéket. Ha USB-n csatlakozol az arduinora, megnézheted Serial monitoron az aktuális értéket, amit az A0 lábra kap. Ez még a számítás előtti érték.(szofveresen nem bántanám, jelenleg van egy hőre változó feszültségosztód) Ha kicseréled, megyszűnik a hiba. Magam 1/3 as osztást elegendőnek találok, 100K-47K két ellenállással, és legalább 0,1% alkatrészekkel. (így már az értéket/szorzást át kell írni) meg is van az ára.
  5. Akkor 3 másodpercenként töröl.
  6. VW99 relé inteligens ablaktörlő relé. Nem kell hozzá az omega potis bajuszkapcsoló. Felpöccinted törlésre, majd amikor ismét törölni kell, felkapcsolod. Megjegyzi a pöccintés, és a felkapcsolás közötti időt.
  7. DarthVödör

    Általános műszaki problémák!

    1: próbáld meg ismét elolvasni, és értelmezni az előző hozzászólásomat. A két leggyakoribb hibát írtam. Ha már nekiáll és szétszedi a kulcsot, vizsgálja meg az elemfoglalatot is. Nem atomfizika, de mást nem érdemes bántani. Egyébként az én elemfoglalatom is eltörött, és random nem működött. Akár hiszed, akár nem, nem kellett a kulcsot feltanítani... 2: mindenféle három betűs rövidítésekkel, röntgenezéssel csak összezavarod a kérdezőt. Ez nem szakmai segítség. Itt nagyon kevés autószerelő/autóvillamossági van a fórumon. Mégis mindenki ki akarja javítani, ha tudja, az esetleges hibákat. Had döntse el a kérdező, hogy mit mer javítani, mit nem. Egy egyszerű forrasztásból ekkora hűhót keríteni... A távirányítódat is mással csináltattad meg, most pedig mindenkit kioktatsz IPC-ból. Ne tedd.
  8. DarthVödör

    Általános műszaki problémák!

    Ugyan már! Egy kulcsos távirányítóról van szó. Elemfoglalat lábai és a nyomógombok mennek tönkre. Házilag javítható. NYÁK szakadás - tizen évig működött, kizárható. A röntgenezés is. Csak, és kizárólag a nyomógombot, és elemfoglalatot szabad forrasztani! Ez egy rádiófrekvenciás adó. R-C oscillátora van, egy alapos átforrasztás után, megváltozhat a frekvenciája. Az adá és a vevő (központizár) azonos frekvenciára van hangolva. Ha az adó (kulcs) más frekvencián ad, a vevő (központizár) nem tudja venni! Felesleges belekeverni SMT, SMD, SQA, rework, repair és egyéb szakzsargont egy nyomógomb cseréhez...
  9. A leírás helyes. 1: gyújtás +12V, 2: test, 3: tolatólámpa kapcsoló, 4: belsővilágítás kapcsoló. A legegyszerűbb ha a mennyezetilámpa csatlakozóról kábelezed az 1,2 és 4-es pontot. Közel is van a belső tükörhöz. Ami 1 hosszabb, kb 2 méter (0,5mm ) kell még a tolatós +12V bekötéséhez. (nekem nincs bekötve, tolatáskor nem kapcsolja ki a sötétítést) MUT=multitimer egy egység ami az összes kisebb fogyasztó be/ki/időzített kikapcsolását végzi. Ennek megfelelően a MUT 33, a multitimer 33-as lába. Mivel megy az X1-es csatlakozóra is ezért azt könnyebb bekötni/megtalálni/hozzáférni. X1 ez egy nagy világoszöld téglatest alakú csatlakozó. (gépház nyitó kar alatt, a burkolat mögött) https://www.dropbox.com/s/p8rt9gejvy6n146/rain.jpg?dl=0
  10. link BEHR servo. Csak a motort kell cserélni, más nem megy tönkre. Boltban komplett 14500, vagy veszel 1 motort 200-1000-ért és kicseréled...
  11. yesssssssssssss!
  12. Ha holnap lejössz Alsóörsre, kicserélem CC_LED2-re, az nem kapcsol be a zajokra. (nem analóg, mint az első verzió, hanem logikai kapukkal épült fel)
  13. Privátba küld a címed, jövő hétre ott a modul (+csatlakozó+kábel+SMD alkatrészek)...
  14. 1: kamera helyén, az RCA dugóra adj egy DVD/tablet video jelét. Ha látod a 7' kijelzőn, akkor rossz a kamera. 2: 11V gondolom nem járó motorral, normális érték. A kamerán belül 5V-tal megy. 8V bőven elég neki... jó lenne a 2dines bekötési rajzát látni...
  15. Igen, hátra csak egy fajta van. (előre is de a kettő nem egyforma...)
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.