Jump to content

DarthVödör

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    1.331
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    20

DarthVödör last won the day on Május 16

DarthVödör had the most liked content!

Hírnév

237 Segítőkész

4 követő

DarthVödör névjegye

  • Felhasználói rang
    Nagy Úr
  • Születésnap 1968-01-03

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Tamási

Város, Autók

  • Autó(k)
    ASTRA G CARAVAN 1.6 16V CLUB
  • Város
    Tamási

Legutóbbi látogatók

10.287 profile views
  1. Egyszerűbb, ha a világításkapcsolót veszed ki, és annak a házát. Pont ott van alatta.
  2. Tagfahrlichtrelais (zwischen Sicherungskasten und Stahlstrebe) Ahogy a művelt német mondja: biztosítéktábla és az (A) oszlop között. Enyémben bent is van, és használom is. Igaz, hogy csak sötétre kapcsolja fel a lámpákat, addig megy a DRL...
  3. https://cromax.hu/elektromos_rendszer/biztositek_rele_es_reszei/elektromos_rele/fenyszoro_rele_astra_g_zafira_a_vectra_b_automata_bekapcs_67906 Szintén az utastérben (ha van!) a világításkapcsoló mögött található a relécsatlakozója! GM 09 226 455 Igazából ez nem nappali menetfény vezérlő relé, hanem a skandináv országokba automatikus világításkapcsoló relé. Gyújtás és olajnyomás (járó motor) feltételre a világításkapcsolóval párhuzamosan, a K1 relé feszültséget ad a lámpákra. Első lámpák (56), hátsó hejzetjelzőkre (58R), és a belső megvilágításra+rendszám megvilágításra (58K).
  4. Nem ilyen egyszerű, hogy csak gyújtásra kötöm és kész! 55/B. §117 (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni. (2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni: a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet; b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető. (3)118 A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de – kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet – automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.
  5. Lehetőleg a gumin túl legyen a toldás. Ahogy a javítókészlet is, a gumi előtt/után csatlakozik. A forrasztásnál az ónozott rész rideg, és mozgatásra letöredeznek a nem forrasztott szálak. Az ajtó átvezetés előtt/után minimális a mechanikai torzió. Ha kibontod a gumiból, látni fogod melyik vezeték milyen állapotban van. A toldásokat lehet forrasztással rögzíteni, viszont a zsugorcső használata ajánlott! Egyesével, a forrasztást mind 2 végén minimum 10-20mm-rel lógjon túl. Zsugorítást NE lánggal (öngyújtó) végezzük. Ettől kap egy jó mechanikai tartást. Az összes vezetéket lehet textil szalaggal összefogni.
  6. Kicserélted a fékpedál kapcsolót 2 áramkörösre? Egyik áramkör nyitó, míg a másik záró kontaktus! Biztonsági áramkör, a kapcsoló helyes működését "figyeli". Tudod, van felfutó éllel, és lefutó éllel vezérlés. Úgy érzékeli hogy hibás a kapcsoló. Nincs gyújtás +12V, ezt írja F38-ra. Használd a Thanks gombot!
  7. Megint nem érted, amit írtunk! Gezoli már válaszolt a kérdésedre. A multitimer szempontjából nincs szerepe a potis K8-as relés megoldásnál. Kapcsolási rajza nélkül is értelmezhető: K10 benne van vezérli, helyette K8 van bekötve amit nem vezérel. K8-nál kap egy 53C-re +12V-ot (szakaszos törlés) 31-re test, és I-re megy a poti. Az érintkezőket a K10 aljzatba kell kötni. Innen megy az ablaktörlő motorra. (nem a multitimerre) Használd a Thank gombot...
  8. Mi lenne, ha elhinnéd azt, amit valaki segítő szándékkal ír?! Ha tudnál kapcsolási rajzot olvasni, akkor nem kérdeznél ilyen butaságot. Elmagyarázom: a potis megoldásban nincs K10 relé. Lényegtelen a multitimer kapcsolása, hiszen a relé nincs benne, nincs amit a multitimer vezérelne. A szakaszos (fekete/sárga) pozitív szála nincs elvágva, de a poti is ide van kötve. Tehát az ellenállása vezérli a K8 relét. Használd a Thank gombot...
  9. DarthVödör

    Astra gyári "HIFI"

    https://www.dropbox.com/s/gw1pbb9ecmtjee3/20170801_164628.jpg?dl=0 Nem biztos hogy cserélni kell! Ha Philips gyártású, akkor elképzelhető, hogy a több éves használat és a hőtágulás hatására, a forrasztások kitörnek. A képen a középtájon elhajlított lábak a hangerő encoder lábak. Mindegyik körkörösen ki van törve! Csak át kellett forrasztani, és egy kis WD40. Olyan mint új korában!
  10. DarthVödör

    Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Csak részben, mert 2002-től már esőérzékelővel volt az omega is felszerelve. Egyébként a B.C. nélküli omega volt a ritka...
  11. 1: Van ABS-sel szerelt és nem ABS-es jármű. Az ABS-nél mind a 4 keréknél mérik a fordulatszámot. Ha nagy az eltérés az ABS korrigálja a fékerőt. ABS-ből hozzák ki a WEG jelet. A nem ABS-sel szerelt járműveknél a bal első kereket mérik. Itt egy "relé" is van a multitimerben. Gyakorlatilag egy erősítő. A Hall jelét még nem lehetne mérni. 2: zárójelben csak egy példa volt, a könnyebb megértésért. Utána írtam hogy Pontosabban:417Hz/100km/h. Igen, átmérő függő ez a frekvencia. Nagyobb átmérőjű keréknél 417Hz jóval 100km/h felett éri el! Tehát csal, az óra, lefele! Pontosabban a tachóban az ECU jelét mutatja. NTC jele sokkal kisebb. Az ECU csinál mérhető jelet a tacho/cooling számára.
  12. Vegyétek figyelembe, hogy minden szenzor, jeladó +12V-os rendszeren van! Tehát a kimenete 0...12V! Vízhőmérséklet jeladó egy NTC (vagy PTC) ami hőmérséklet hatására az ellenállását változtatja. Temészetesen a test és a +12V közé van építva. WEG impulzusok is 0...12Vpp csak a számuk nő a sebesség hatására. (ha egy kerék fordulat x jel, akkor 100km/h sebességnél 1s alatt fordul 5x, vagyis y jel/s) Pontosabban: 100km/h sebességnél a WEG frekvencia 417Hz. Pergésmentesítés teljesen felesleges, ez egy (Hall) javítva: induktív jeladó ami nem pereg...
  13. Automata világítás kapcsoló modul. Ahogy írtam először a belső elektromos tükör jelét használtam vezérlésre, de az annyira le van "butítva" hogy alagút üzemben nagyon későn kapcsolt fel. Erre jött az ArduinoNano (miniUSB) ami egy fényérzékelőt figyel. Programtól függően, van még pár extra funkció is a modulban... (nappal DLR, éjszaka világítás, ComingHome)
  14. Az elektromos gázpedálban 2 poti van, és a hibajel kizárására miatt ellentétes a levett jel (ohm) értéke. Az ECU a sebességet frekvencia számából "tudja". Egyszerű frekvencia számláló. Ha emelkedőn csökken a frekvencia, csökken a sebesség. Növelni kell a gázt. Ha növekszik a frekvencia, nő a sebesség. Csökkenteni kell a gázt. A MID-re ugyan az a WEG (sebességjel) megy mint a km órára. Mind a 2 helyen számolják, és jelenítik meg. Km óra 4 db stepper motor... A sötétedő visszapillantótükör 4 vezetékes. Test, gyújtás+, belső (mennyezeti lámpa) és tolatólámpa. Én kihoztam az alján lévő sebváltókar megvilágításának a jelét, ez vezérli a világításkapcsolót. Ha sötét van, (olajnyomás=járó motor) felkapcsol a világítás... https://www.dropbox.com/s/5likqjjcxav7m6s/20180129_162803-1.jpg?dl=0
  15. Pontosan! Éles csípőfogóval a lábakat tőben levágni az alkatrészről, majd egyenként kiforrasztani a lábakat. Így nem sérül meg a NYÁK. Sok féle nyomógomb (kapcsoló) létezik. Nem ajánlott a túl kis nyomásra kapcsoló gomb! Kell hogy érezd, mikor nyomod meg. Ha zsebreteszed és kinyitja az autót nem olyan kellemes...
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.