Jump to content

DarthVödör

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    1.382
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    30

DarthVödör last won the day on Február 18

DarthVödör had the most liked content!

Hírnév

270 Segítőkész

DarthVödör névjegye

  • Felhasználói rang
    Nagy Úr
  • Születésnap 1968-01-03

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Tamási

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    ASTRA G CARAVAN 1.6 16V CLUB
  • Város
    Tamási

Legutóbbi látogatók

11.380 profile views
  1. DarthVödör

    Általános műszaki problémák!

    Általában belehullott levelek miatt ciripel. Egy kiadós takarítás megoldja a gondod.
  2. DarthVödör

    Általános műszaki problémák!

    Lehet olajnyomás gomba. Bár ez inkább folyamatosan szokott inkább világítani.
  3. DarthVödör

    Általános műszaki problémák!

    Egy ventilátor szabályozásának a legegyszerűbb módja az előtét ellenállás. Elektromotor indulási árama 7-10 szeres, amit egy szabályozó elektronikában túl is kell méretezni. Esetleges hiba- megszorulás esetén a vezérlést jóval költségesebb cserélni, mint 1 ellenállást... Csak elméleti oldalról: 12V, 330 Ohm =0,036A. Vagyis maximum 36mA hajtja a motort, amíg elér valamelyik végállásba. Innentől, mivel nem tud forogni, a maximum áram fog folyni. Az ellenállás pedig korlátozza az áramot. Milyen egyszerű, és olcsó! Előző hozzászólásodban pedig pont ezt kifogásolod. Ennél jobb megoldás a végálláskapcsoló, vagy időzítés, ami csak 2-3 sec ideig ad feszültséget a motorra. (végálláskapcsoló 2011. időzítő 2012.) Nincs több kommutátor beégés...
  4. Ahogy látom 4xeablak utólagos kiépítés. Gyárilag az ECU F6-ról, az első eablakok F1.20-ról és a hátsó eablakok F1.17-ről kapnak áramot. Ha így van bekötve, semmi közük egymáshoz! K16-os relé szokott beégni (csere). X1/1 üzemanyag szivattyú: piros/fekete 1,5mm vezeték.
  5. Szürke 0,5 mm vezeték 6,3 mm faston csatlakozóval. (vezető oldalon van csak 2 szál, a másik fekete 0,5 mm faston)
  6. DarthVödör

    Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer

    Nem kevés az biztos, de 5400-6000 rpm alatt nem találtam. Terheléssel, biztosan nem fog 6000-et forogni... kb 30 fordulat és a másik végállásba ért. Tegyél rá végálláskapcsolót, vagy időzítést. Különben a zsalu fogja le a motort, amíg gyújtáson van az autó...
  7. https://www.dropbox.com/s/264gmdp70rs0dta/Astra%20G%20TC%20kikapcsol%C3%B3%20beszerel%C3%A9se.pdf?dl=0 31 pin ESP nélkül.
  8. DarthVödör

    Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer

    Belső állásban kapcsold az első szélvédő állásba. Ilyenkor átkapcsol külső levegőre. Semmi extra nem került a H-ból a G-be. Nincs se áram figyelés, se időzítés, se végálláskapcsoló. Amint a gyújtást bekapcsolod, kap feszültséget. 8-9 év után, (H, Skoda, BMW, stb) beég a motor. Cserélhető. A nagyobb baj, ha törik a zsalú/tengely is.
  9. DarthVödör

    Általános műszaki problémák!

    Mit javítottál? Csak átforrasztottad? Többe lesz a leves, mint a hús...
  10. DarthVödör

    Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések

    Ok, értem. 40-60e nagyon sok! Keresgélj, foglalkoznak mások is ezzel... Mellesleg van hibakód? https://autotechnika.hu/cikkek/diagnosztika/7220/a-beszedes-bosch-vp-3044-adagolok Sajnos csak külföldről, de van itthon is kapható folyasztószer (flux) is. https://www.conrad.hu/hu/forrasztopaszta-forraszto-zsir-50g-stannol-165018-f-sw-26-588206.html
  11. DarthVödör

    Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések

    Csak akkor állj neki, ha tudod mit csinálsz! https://www.youtube.com/watch?v=133qU9sMatA https://www.ebay.com/itm/IRLR2905-DPAK-transistor-para-reparar-bomba-inyectora-Bosch-VP44-VP30-VP29/253051537085?hash=item3aeb0c06bd:g:VVgAAOSwZ0NZbgY5:rk:13:pf:0 Ha még nem csináltál ilyet, (hibrid-SMD pottingolva) ne most kezd el... bízd egy profira. Pár-száz forintért nem rontják el jobban. Először is le kell kaparni a potting anyagot. Ez egy átlátszó szilikon kitöltő anyag. Ezután lehet eltávolítani a mosFET-et. Lehetőleg hőfokszabályzós pákával, 370 °C. Az alsó felületet fémtisztára le kell tisztítani. Ez a FET hűtése. A videóban kap még egy plusz réz fűlet is felül. Folyasztószer mindenképpen kell. (pl.:IRIDIUM PoPFlux 8.9HF-LV). DPAK teljesen feküdjön fel a felületre. Lábak bekötése ónozott vezetékkel.
  12. Arduinoval az akku feszültség kijelzése, és a Vectránál belső hőmérséklet kijelzése kb 1500 ft. A vízhőfok kijelzésére, a műszerek csatlakozó/28-ot (vízhőfok) kell "mérni".
  13. Jó ötlet a 100/2*100 párhuzamos osztó. Ha 1% ellenállásokra kicserélnéd, a pontossága is javulna.
  14. nincs mit, sajnos csak otthon tudtam volna ránézni az arduinos programozás miatt. (a cégnél új PC-t kaptunk W10-es, teljesen üres, minden telepítéshez rendszergazda szintü hozzáférés kell...)
  15. magyarul bővebben. Erre a analóg-digitál bemenetre adott jel értéke 0....1023 lehet. 0=0 5V=1023. Tehát ha az adott maximális érték 1/4 osztás alapján (a teljes létra 20V a leágazásnál 5V mivel az autóban NEM lesz 20V, csak maximum 15V, akkor az értéke 3,75V=767,25 és mivel egy kisebb skálán fér el, a felbontása, is elnagyolt lesz. Akár 0,5V-ot is léphet, ami egy kis változáskor nem mévadó. Ugyanakkor az osztók tűrése miatt is lehet folyamatosan vándorló az érték. 100K/47K azért lenne jobb, mert a bemenet (A0) +5V-ig mintavételezhető. Vagyis felhasználnánk a teljes 1023. Ha ez osztom 1023/15V=68.2 pontossága. A 14.4V-os mintára, 982.08 érték jön ki, ami már elég jó.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.