Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

iolesz

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    55
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

iolesz last won the day on Február 17 2020

iolesz had the most liked content!

iolesz névjegye

  • Születésnap 1983-03-07

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    8400

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    OPEL Astra-H '06, Z16XEP
  • Város
    Veszprém

Legutóbbi látogatók

1.811 profile views

iolesz's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

3

Hírnév

  1. Sziasztok, Közben lenne egy másik kérdésem is a P0420 - rossz katalizátor hatásfok hibával kapcsolatban. 50e km ezelőtt a gyári katalizátort cseréltük, és a 2 lambda szondákat is. Azonban most a semmiből felbukkan ez a hibakód. Nem tárol be mást mellé, már kétszer kitöröltem de 2-300 km -ként visszaírja. Tudom sok sok oka lehet, de találkozott esetleg evvel a hibával valaki Z16XEP (2006-os Astra) esetén mi lehet a jellemző hibaforrás? Lambda szonda (Bosch univerzális 2db lett berakva) vagy az utángyártott e-Bayen vett katalizátor csak 50e km-t bírhatott ki? Köszi előre is!
  2. ASzia, Köszönöm a választ. A gyári termosztát elektromos betétje volt zárlatos és ki is verte a 26 os biztosítékot a motortérben és hibakód is volt. Az újat most többször is néztem 102 és 108 között ingadozik legtöbb esetben. Egyenlőre se lámpa se hiba nem jött elő. Bízom benne nem lesz probléma belőle és bírják az új csövek. Egyébként általánosan elmondható hogy a vízhőfok mindig 100 fok felett van ez alá sosem megy, de nem tudom ez hiba-e ha a termosztátra is 105 fok (termikus nyitás) van megadva. Elviekben a biztosíték jó, zárlat és hiba elviekben nincs. Normális ez a hőfok tartomány Z16XEP motornál, vagy 90-100 lenne inkább az elfogadható üzemi hőfok?
  3. Sziasztok, Egy kérdéskörben szeretném kérni a véleményeteket. 2006-os Astra-H Caravan, 1.6 - benzin Z16XEP motorral rendelkező kocsimban tavaly Termosztátot kellett cserélnem (zárlatos lett a benne lévő elektromosan szabályozott fűtőbetét) és ezt gyári GM/Opel termosztátra cseréltem, amely papíron 105 fokon nyit. Ugye az autó nem mai darab volt és az új Termosztát meg is dolgoztatta a tömítéseket a vízkörben, mivel újra engedte a motorban lévő víz hőfokot 110-112 fok közelébe is mire kinyitott (belső titkos menüben látszódik a hőfok 112 fokig felmegy aztán lecsökken 102-re majd megint fel és így tovább). Első tünet a vízpumpa környéki szivárgás, nem a vízpumpa maga és a ház tömítés volt hanem ahogy a szerelővel néztük az Olajpumpatömítés/Vezérműháztömítés (OPEL száma: 5638611) ahol engedi a vizet kicsit. (1000km ként 1-2 dl) Másik probléma pedig (ez már durvább volt), belső hőcserélőbe menő vízcső (2db előre és vissza jövő vékony vízcsövek) is egymás után eldurrantak (kinyiltak, felpuposodva szétdurrantak). Egyik vízcső OPEL száma: 6818567 mintának. Fél éve kidurrant az odamenő vékony vízcső, most a napokban pedig a másik is. Ezeket is kicseréltem most gyári Oepl/GM vízcsövekre. Kérdésem az lenne, normális-e hogy a termosztát a vízhőfokot felengedi 110-112 fokig és ott nyit (külső hőmérséklet 7 fok), és utána visszamegy 100 környékére, majd megint fel, városi használat mellett. (Ezt az autó rejtett menüjében lévő "Coolant" adatok jelzik a kijelzőn, lehet pár fokot csal a műszer nem tudom) Illetve gyakori hiba-e ez hogy elenged a fent említett vezérműház/olajpumpaház tömítése és durrognak el a vékony vízcsövek amelyek a belső fűtőradiátorba mennek a motortól. Érdemes cserélni a termosztátot egy alacsonyabb hőfokon nyitó modellre (mintha láttam volna több félét, csak nem tudom milyet érdemes venni, ha már a gyári is ezt műveli). Erről a fenti pár hónapos kalandról mi a véleményetek, hogy oldanátok meg a helyzetet, mert így félek a kocsival közlekedni, hiszen bárhol bármi eldurranhat? Termosztát egyel talán ennek az oka jelen esetben vagy több hiba is fennállhat, ugyan kb 1 éves cseréltem a termosztátot és az első problémák a csere után 5-6 hónapra kezdtek jelentkezni szépen sorban. Köszi a vélemyéneket előre is.
  4. Köszi a segítséget, meglett a ludas. Az itt lévő ábra 7-es tömítése lesz cserélve. Elég nagy munka a vezérlést is le kell szedni, meg hűtővíz+olajcserével együtt ját mert több kört is megszakít, de csak így lehet cserélni, ha a teljes tömítés szett cserélve lesz. Alkatrész száma GM 24405911. Ez a teljes vezérlés oldali tömítés, de sok ismerőstől hallottam, hogy a hűtővíz szivárgás miatt ezt a belső tömítést kellett cserélni, mert itt szivárog a hűtővíz. (Volt olyan ismerősöm is akinél szintén egy hasonló belső tömítést kellett cserélni az 1.2 Corsán, ugyan ezen okból, de ott külön is volt tömítéskészlet). Tanulságként, hogy ha szivárog a hűtővíz nem biztos hogy a vízpumpa tengelye vagy O-gyűrű a ludas, hanem a vízpumpa-ház mögötti motor oldali tömítés. Szerencsére nem drága de annál nehezebb kicserélni, és ilyenkor kell olajcsere, hűtővízcsere és ha szét van szedve érdemes a vezérlést is cserélni. Egyébként minden hűtővíz gondom ott jött elő, hogy ki lett cserélve a termosztát egy teljesen új gyárira, ami az öreg autó öreg vízrendszerén ismét magasra engedte a vízhőfokot (mint gyárilag kell), és ezt az öreg rendszer, öreg tömítései már nem tolerálták. Update: nyaralás közben több óra monoton autópálya után egy vízcső is eldurrant az autópályán hazafelé, szintén az elöregedést és az új termosztátot tenném meg ludasnak, de remélem a tömítéscsere és vízcső-csere után ismét helyreáll a rend A ludas 7-es tömítés: https://opel.7zap.com/hu/car/a04/e/3/5-1/
  5. szia, most néztem csak, nekem Astra-H van Z16XEP motorral azért nem stimmel a tömítés, mert amit küldtél az G Astráé.
  6. Szia, Köszönöm a gyors segítséget, szerintem itt a 20-as számú lesz majd, de az a bajom ezen a rendszeren mintha rajta lenne a termosztát, az enyémen a motor ha szembe állok a jobb oldalán van a termosztátháza benne egy hevítőszál amivel a motorvezérlő nyitni tudja a termosztátot igény esetén. Tehát azt akarom mondani nagyon hasonló ehhez a robbantott ábrához, a hossz bordás szíj hajtja a vízpumpát de ott nem látok termosztátot, mintha ezen az ábrán meg ott lenne a hűtő felé kimenő vastag cső, vagy csak én nem tudom pontosan azonosítani az egységet. De ha ez stimmel motorkód alapján akkor ez is jó lehet, már a 20-as tömítés.
  7. Szia, köszönöm a választ a vízpumpa cserélve lesz az O gyűrűvel és a teljes vezérlés is. De a fő kérdés maga a vízpumpa háza (hosszbordásszíj hajtja a pumpálni ami egy külön alu házban van) és a motorblokk találkozásánál jön sajnos a víz. Erre a vízpumpa ház és motorblokk találkozásra és annak szigetelésére tudtok javaslatot adni (szigetelést venni valahol vagy hogy nézhet ez ki) Mit kell itt cserélni. Köszi előre is!
  8. Köszönöm a gyors választ. Tavaly a fém termosztátház teljesen ki lett cserélve ugyanis a benne lévő elektromos fűtőbetét, ami tud játszani a termosztát nyitásával, zárlatos lett így egy éve ki lett cserélve teljesen új gyárira, a környékén nincs szivárgás. Pont a termosztát csere kapcsán jutott eszembe, az öreg lecserélt termosztát már 90 fokon nyitott mivel régi és elgyengült volt már, az új meg tartja a 105 fokos nyitást ahogy elő van írva ennek a típusnak. Ezért gondoltam, az új Termosztát "megkínozta" a régi rendszert és ezért kezdett el folyatni. A szivárgás helye alulról is megnézve jól azonosítható szépen folyik le a kocsi alján végig, a vízpumpa háza és annak a motorblokkhoz csatlakozásánál jön ki a víz. A szerelő sem látott még ilyet, kapásból azt hitte a vízpumpa adta meg magát, de alaposan megnéztük és látszik, hogy nem a vízpumpa teljesen jó. Megpróbáltam megkeresni a linken amit küldtél az alkatrész, de még a csöveknél sem találtam rá utalást Z16XEP motorkód esetén a vízszivattyú ház -ra, sem az ábrán hasonlóra sajnos.
  9. sziasztok, Egy általános klímás ügyben kérném tanácsotok. Z16XEP Astrámban van manuális klíma. A rendszer hosszú évek óta úgy éled fel, hogy ugye biztonságosan alapjáraton kapcsolom be a klímát (sosem nagy fordulaton), majd a szépen hallható morgás jön a motortérből kb 10 mp-ig majd szépen jön a hűs levegő. (talán a kompresszor moroghat indulás után nem tudom). A héten kicseréltettem TermoTec tip. -al a klíma hűtőt az autó orrában ugyanis eléggé kezdett az anyaga elbomlani és javasolták cseréljem, ez meg is történt, kicserélte a szerviz és feltöltötte gázzal. Amikor elsőre eljöttem a szervizből feltűnt, hogy ha bekapcsolom a klímát nincs morgás semmi egyből indul a rendszer és érezhetően hidegebbet fúj. Ennek nagyon megörültem, örömöm tartott kb 2 napig, utána minden a régi lett, klíma induláskor morog 10-15mp -ig, utána fújja a hűvös, de érezhetően nem annyira hideg levegőt, pont úgy mint előtte sok-sok évig. Jelenleg is működik a klíma, tud hűteni de bekapcsoláskor morog és nem túl hideg. (közepesen hűs, nem az az igazi jéghideg) Kérdésem az lenne mi történhetett itt a háttérben, kiszökött a nyomás egy része (de akkor miért nem az egész), miért morog bekapcsoláskor a rendszer (lehet hogy a kompresszor), mi az a kopó alkatrész/szűrő/szelep/érzékelő amit egy klíma ellenőrzés során érdemes a rendszerben egy 14 éves autóban kicseréltetni már, mert gondokat okozhat már (a kora és elöregedése miatt) a rendszerben. Tudnátok adni egy általános tanácsot, mi az amit érdemes ellenőriztetni és cseréltetni egy 14 éves autó klíma rendszerén, hogy megtartsa a nagy nyomást hosszú távon is hogy jéghideg levegőt fújjon és a kompresszor se morogjon így. Köszi előre is!
  10. Sziasztok, Egy kérdésem lenne, tanácsotokat kérném. Egy Z16XEP -Astrában belefutottam egy olyan hibába, hogy a hűtővíz szivárog a vízpumpa környékén. Gontoltam kopott a vízpumpa tengelye egyszerű csere, de jobban és alulról is megnézve a hibát nagyobb a baj. A "Vízpumpa háza", ha ezt így hívják egy alublokk amibe a vízpumpa van belefogatva és egy EGR cső megy bele, ennek a motorblokkhoz kapcsolódásánál van a szivárgás. Kérdésem az lenne, hogy lehet e-ilyen pótalaktrészt és tömítésszettet venni, illetve mi ennek az egységnek a neve, hogy keressek rá magára erre a tartókonzolra és tömítésére. Gondolom a cseréje elég bonyolult ennek és a tömítésének. Segítségeteket, tanácsokat, esetleg alkatrész linkeket megköszönöm!
  11. Szia, Nézd meg a motortér biztosíték tábláját, melyik biztosíték ment ki. Pl nálam a 26 os ment szét, azon 4-5 áramkör is volt, lambdaszondák, MAP szenzor és Termosztátban lévő fűtőbetét. Nekem a Termosztátház cseréje a benne lévő fűtőkör zárlata miatt vágta ki a biztosítékot, és ez okozta a rejtélyes hibát. (Hibakód ha nem mindig a hibára, hibás alkatrészre mutat) Kutakodj az akksi melletti biztosíték táblán melyik bizti ment ki. Utána neten kapcsolási rajz, hogy mi van még azon az áramkörön, mert azok közül van a zárlat valamelyik érzékelőben. Másik eset lehet még az ECU-ba, a motorvezérlőbe menő jel/fűtés szál szakadása, ilyenkor egy ügyes szaki leszedi a motorvezérlő ház tetejét és látja is szemmel a megszakadt szálat, melyet újraforraszt és szinte ingyen javítva lett a hiba (persze plusz szerelési munkadíj). Szóval megnézném a biztosítéktáblát, ha ott minden okés, lehet ténylegesen egy O2 szenzor a baj, de ha biztosíték ment ki, akkor akár egy szervízből/netről letöltött kapcsolási rajzon meg kell nézni az adott biztosíték áramkörén minden elemet, melyik is lett zárlatos és a hibás szenzort kicserélni. Lehet hogy semmi köze nincs az O2 szenzorodhoz a hibának, de az is lehet hogy a szenzor és a motorvezérlő közötti jelszál/fűtőszál szakad. Ha szerencséd van szemmel látható külső helyen, ha nincs akkor a motorvezérlőn belül van a szakadás, de mind a kettő javítható viszonylag olcsón.
  12. Sziasztok, Megosztok egy érdekes sztorit hátha másnak is hasznos lesz. Nmrég Astra H autómon (Z16XEP), kigyulladt a check engine lámpa, és beállt pár DTC. P0141 és a P0443 DTC-k álltak be melyek rendre O2 Sensor Heater Circuit Bank 1 és EVAP System Purge Control "A" circuit A hiba mint utólag kiderült a 26-os számú biztosíték elolvadása miatt lépett fel. (Motortér jobb felső részében lévő biztosíték tábla 26 -os biztosíték) A fent említett DTC-k egyike sem utalt a valós hibára, ugyanis ezen a 26-os biztosíték körön több eszköz is fel van fűzve (amelyet a 26-os biztosíték véd), mint tankszellőztető légtömegmérő szenzor elemei, Lambda szondák, Termosztát előmelegítő áramköre. Mivel mindent kicserélni nem lehetett ki kellett nyomozni mi is volt a tényleges hiba. Nyomozás után kiderült, hogy a gyári termosztátban lévő előmelegítő áramkör (egy stekker ami a termosztát házra van rádugva) volt zárlatos. Kicserélve gyárira a teljes termosztátházat és a biztosítékot a hiba megszűnt és minden megoldódott. Érdekességnek írtam, hogy a fenti DTC-k egyike sem utalt a tényleges hibára, ha kimegy egy biztosíték mindig meg kell nézni az áramkörön csücsülő összes eszközt melyik is a zárlatos. -Zsolt
  13. Sziasztok, Köszönöm a gyors válaszokat, ma ismét eljátszotta, sajnos most már hidegben is, és folyamatos a jelenség, bekapcsol de a hangerő szabályozást teljesen letiltja. Lehet, hogy a gyártót nem jól írtam ez az OPEL CD30 MP3 - 6 gombos verzió ami lehet hogy Blaupunkt gyártmány, nem Grundig. Esetleg van olyan valaki aki ezt a végfok IC problémát javíthatja, vagy javíttatta már meg már ezt esetleg valaki ? Látszólag minden rendben van az egységgel, csak hangerőt nem lehet emelni, minden más működik. Nem tudom mit tegyek, lehet kicserélem esetleg egy CD70 vagy DVD90 egységre, ha találok olcsón (nagy MID kijelző már van), lehet érdemes is lenne cserélni a fejegységet, eljött az ideje
  14. Sziasztok, Egy Grundig OPEL CD30 MP+ fejegységgel kapcsolatos problémával kapcsolatban érdeklődnék. Olvasgattam német forumokon ott "hitz probleme" ként hivatkoznak a hangerő problémára. Nagy melegben, bekapcsolás után csak halkan szól a rádió, nem lehet hangosítani. Ez a probléma érinti a CD70 fejegységet is, csak halkan szól a rádió, se tekerővel, se a kormányon nem lehet emelni a hangerőt, valami védelem védi, hogy ha nagy a környezeti hőmérséklet, nem lehet hangosítani. Miután klímával lehűtöm a kocsit, kis idő után újra lehet hangot adni rá és normálisan szól. Eleinte zárlat, vagy hangszóró kábelezés zárlatára gondoltam, de abszolút a hőmérséklettel függ össze a dolog. De sajnos egyre rosszabb, és már egyre gyakoribb a hiba viszonylag alacsony hőmérsékleten is. Találkozott valaki ilyesmivel közületek? Talált megoldást rá valaki? Én arra gondoltam, lehet benne egy kis ventilátor, ami esetleg nem működik, szedett valaki már szét ilyet, látható gondja lehet neki érdemes nekiugranom? Köszönök minden tapasztalatot segítséget ez ügyben!
  15. Sziasztok, CIM indexproblémát, hogy nem indexelt rendesen balra, átmenetileg úgy oldottam meg, hogy leszedtem a gumiharangot az index mellől és az index körül jól befujkodtam WD40 -el. Közben mozgattam és a tövénél jól befújtam. Egyenlőre megjavult, remélem sokáig így is marad és megúszom a CIM cserét. :-) Most jó és érzékeny az index amilyen volt mimdkét irányba. Köszönöm a tippeket!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.