Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Meddox

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    11
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    nem adom meg

Meddox's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok! Sikerült megoldani a problémát. Kaptam 3 hete egy hengerfej-tömítés cserét. Teljesen el volt málva a hengerek közt 70.000km után. Azóta belepakoltam több, mint 2000 km-t problémamentesen, és még jobban is megy a gép. Nem volt olcsó mulatság, de jó szervízben voltam, mert ahelyett, hogy végigvetették volna velem a gyújtóhíd, gyertya, ECU, AGR sorozatot, mindig csak betették (illetve AGR-t csak átpucolták - a hetekig elhúzódó javítás miatt ingyen), és ha nem javult a helyzet, akkor visszavették. Egy ingyen szoftverfrissítést is kaptam.
  2. Igen, a kiolvasott hiba az, hogy mind a négy henger kihagy egyszerre. Ez már sokadszor (mindig kiolvastattam és töröltettem). Az AGR-t megnézték a márkaszervízben, és azt mondták, no para. Cseréltessem ki velük mégis? 4,5 év és 70.000km van benne. Zöld kártya még 1,5 év, de egyébként is meg akarom javíttatni.
  3. A motorhiba villog. Kösz a tippet. Majd rákérdezek a szerelönél (mellesleg márkaszervízben voltam). Valaki tud még valami segítséget nyújtani az esethez?
  4. Sziasztok megint! Elkezdett villogni a sárga lámpám (két hete 500km-en egyszer fixen bedobja), és ilyenkor rángat, mint a szamárfogat. Ekkor leállok 5-10 percre, és minden mozgolódás megszűnik, mintha mi sem történt volna. Voltam szervízben, azt mondták AGR tiszta, fojtószelep tiszta, biztos az üzemanyag. Mondom csak ÖMV, csak Ausztria...akkor az sem. Gyertya gyanús, mert nem valami nagy minőséget sóztak rám (ezt még össze kell vetnem a számlával, hátha áthúztak a szervízben, mert én a felkínáltak közül a legjobbat kértem). Szóval gyertyacsere tesztképpen, eredmény nulla. Holnap telefonálok nekik, de legutóbb már teljesen tanácstalanok voltak. Ez a gyertya téma szerintem amolyan végelkeseredés volt, mert semmit nem találtak. A hiba még mindig ugyanaz: kihagy mind a négy henger, mindezt egyszerre. A téma kezd az egyre gyakrabban jelentkező villogós hiba miatt nagyon égető lenni. Nagyon hálás lennék, ha tudna valaki némi segítséget nyújtani. Nem örülnék, ha egyszer 120-130-nál kilőne a motor az űrbe, vagy ha szimplán ropogósra sülne a katalizátor. U.I.: 1800-2000 és 2300-2500 között kegyetlenül rángat, ha csak a sebességet tartom. De ezt csak meleg motornál. Hidegen még nem tapasztaltam. U.U.I.: Meg tudja valaki fotó kíséretében mondani, hogy Z16XEP-n hol találom az AGR-t? Ma (igaz félhomályban) egy pihenő után belekukkantottam a motorba, és nem találom ott, ahol az XE-ken van.
  5. Igazából a kilométerek 90%-a Ausztria oda-vissza úton, autópályán 3.500 1/min körül (120km/h) megy bele. Lehet ezért kapom csak 2-3 havonta, és nem folyamatosan a sárga lámpát, de akkor most jól odalépek neki, ha bemelegedett (úgyis kíváncsi voltam rá, hogy mennyit nyel "kicsit nagyobb" sebességen) Aztán megnézem, hogy mi retek marad a szelepben. Tankolni csak Ausztriában tankolok, ott is leginkább ÖMV, úgyhogy nem hiszem, hogy az üzemanyag problémás lenne. Kösz a tanácsokat!
  6. Igen. Cseréljek, tisztítsak, vagy előbb tisztítás, és ha még mindig gáz van, akkor csere? Meg tudnád mondani, hogy mire figyeljek szét-/összeszereléskor? Még sosem kaptam szét Astrát. Lezárás miért nem téma?
  7. Sziasztok! Nekem az a probléma merült fel, hogy menet közben kaptam a sárga lámpát, majd kb fél órával később el kezdett rángatni, mint a veszett. Először azt hittem defekt, mert a motoron semmit nem hallottam. Félreálltam, pihenő, kerekek rendben, indítok, motor is rendben. Fél óra autópálya, villog a sárga. Motor leáll, újra indít, akkor csak sima sárga. A sárga lámpa az elmúlt időben egyébként úgy 2-3 havonta visszajön. Amikor kapom, mindig viszem az osztrák autóklubhoz, ahol nem tudnak megállapítani semmit, és törlik a jelzést. A hibajelzés szerint kihagy mind a négy hengerem. :) Gyanakodom az EGR-re, mert az előző tulaj, aki 4 év alatt össz 49.000km-et tett bele, csak városi kocsikázásra használta, így sokat futott hidegen, de azért szeretnép kikérni hozzáértő emberek véleményét, mielőtt elköltök 30-70e HUF-ot, miközben lehet, hogy egy 1-1,5 órás, otthon végezhető "kisszervízzel" is megoldható a probléma, vagy csak sima kontakthibám van valahol. Mi lehet a gáz? U.I.: A fojtószelepem mintha kicsit többet sipítana mostanában. Olajfogyasztásom kb nulla (15.000km-en nem kell utánatölteni, és még így is majdnem fullon vagyok), a motor húz izomból, teljesítményvesztést nem észleltem. 2005 - Z16XEP
  8. Igen, erre gondoltam. A leírás nagyon jól passzol az én esetemre is. Mégegy kérdés: A vezérlés minden eleme kibírja a 120.000-et? Az üzemben tartási tábla nagyon jó, el is tettem magamnak.
  9. Sziasztok! Egy 2005-ös Astra II 1.6 Twinportom van (Z16XEP), kb 65.000km-el. Mostanában észrevettem, hogy hidegen néha nagyon halkan fel-fel valami sír a motorban 1.800-2.000 U/min-nél, de csak menet közben 2-esben és 3-asban jön elö. A sírás a szíjakra jellemzö sírás. Ez mi lehet? Lazák a görgöim? Emiatt gyorsan fel is lapoztam a szervízkönyvet, hogy újra leellenörizzem a szíj élettartamát, ahol 150.000km vagy 10 év szerepel. Ez eléggé hihetetlennek tünik nekem. Mennyi az, amit ténylegesen bele lehet hajtani a csere elött?
  10. Sziasztok! Egy 2005-ös Astra II 1.6 Twinport (Z16XEP) boldog tulajdonosa vagyok 7 hónap és 17.000km óta. Az utolsó, áprilisban végrehajtott éves szervíz óta belepakoltam kb 12.000km-t, és ez várhatón hamarosan eléri a 15.000-et is, úgyhogy lassan felmerül az olajcsere fogalma. Felcsapom a szervízkönyvet, erre látom, hogy 30.000km-es olajcserét ajánlanak, ami nekem kicsit soknak tünik. Ez tényleg reális, vagy csak egy "túlméretezett" szervízelöírás. Gyakorlati tapasztalatokon alapuló válaszra lennék kíváncsi. Jelenleg Helix AG 5W30-al futok. Illetve egy kérdés. Mennyi a normál olajfogyasztása a gépemnek a nevezett olajnál?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.