Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

JKL Janos

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    20
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

JKL Janos névjegye

  • Születésnap 1977-09-27

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Bp., XXI

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    2006-os G Astra Caravan 1.4 Twinport
  • Város
    Budapest

JKL Janos's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Hi, Megálltam és megszagolgattam az autót, járó motornál és semmi különös. Vicces, de a motornak nem volt olyan füstszaga, mint az utastérnek. Hangot nem hallok, bár igaz, lehet ez még a kiömlő vagy a kipufogó probléma is, azt nem néztem. Egyébként ha a szellőztetőt kikapcsoljuk, akkor le is zárja a levegőt? ez nekem furcsa. előtte Daewoo-m volt, abban csak a venti állt meg olyankor, a levegő bejutott azért az utastérbe, akkor zárt, amikor a belső keringetést bekapcsoltuk. Egyébként nem kínzom, és nem csapódott sehová. Csak én vezetem, ilyen nem történt. Mindegy, zavart a dolog be is jelentkeztem a szervízbe. Holnap elmondom a kimenetét a dolognak. köszönöm, üdv. J.
  2. Sziasztok, segítségeteket és a véleményeteket szeretném kérni. Az a különös dolog történik, hogy az utastérben érzem a kipufogó szagot. Először csak azt hittem, hogy valami trabant vagy régi IFA mögött megyek és több füstöt kapok, mint általában. De nem ez történt. Az utastérbe ömlijk a füst a motorból. Érdekes módon csak akkor, ha a levegőztető ventilátor megy. Ha nem, akkor ez megszűnik érdekes módon. Laikus vagyok, belenéztem a motorháztető alá és nem láttam semmi különöst, pl. olajat fröcskölni. Két dolog változott az elmúlt hetek óta, - pollen szűrő csere, (a szerelő először cserélt ilyet, talán valamit nem tett vissza rendesen - erre gyanakszom) - etaton használat. (mostanság 35-40% etanolt keverek a tankba, eddig szépen elemtem 10-15-25-30 stb.) bár szernitem egyik sem okozhat olyat, amitől a füst szivárog az utastérbe. Mi a véleményetek? Mit tudnék ellenőrizni? + a pollenszűrő cserénél helytelen visszaszerelés okozhat ilyet? Hasonló tapasztalata valakinek? köszönöm, János (opel astra G 2006 twinport 1.4)
  3. JKL Janos

    Fogyasztás

    Ismerősöm aki beletette, neki van egy 15 éves rönója és "ő is ezt használja és semmi gond vele" és nincs különbség ezek között alapon. Csak gondoltam rá kérdezek a fórumon. Ezek szerint jól tettem. Leönttetem a kocsiból és normális olajat rendelek bele. Eddig csak kb. 500 km-t mentem azóta. Köszönöm a gyors segítséget!
  4. JKL Janos

    Fogyasztás

    ha már olaj, a hét végén volt olajcsere az autómban, utólag láttam, hogy talán nem a megfelelő olaj került bele a gépbe, (benzines 1.4 twinport, 2006) az olaj pedig "15W40 MOL turbo diesel". :) (ven még hozzá kb. 2 liter, tudnék hozzápótolni, ha fogyogat, eltettem a dobozt) állítólag ez is megteszi, mert van rajta valami hihetetlen hoszzú lista mindenféle olaj-azonosítóval... ez is simán elmegy benzinesre is. szerintetek elfogadható ez most egy periódusra, vagy le kellene engedni?
  5. JKL Janos

    Fogyasztás

    szia, nekem 1.4 twinport van, és én is ilyen megfontolásból döntöttem, hogy megnézem. Igaz, én 1/3 aránynál feljebb nem mentem, de akkor minden ok volt és indult is -15 fokban pöccre. A fogyasztás talán picit feljebb ment, de az autópályán egy nagyobb gázadásra jobban reagál.. többi részletekért olvasd vissza a hozzászólásaimat... próba szerencse, nekem bejött, most elgondolkodtam az átalakító beszereltetésén is. Üdv. J.
  6. Helló, hát ha az a bejáratott, akkor legyen, egyébként van valami előnye neki, mert ahogy néztem árban kb. ugyanott van. Ahogy láttam azon is van "benzin-mód". melyik beszerelőműhelyt ajánlod? köszönöm, J.
  7. Sziasztok, Van egy 2006-os G astra 1.4 twinport és elhatároztam, hogy beszereltetem az átalakítót. :lol: (A bioetun megoldást néztem ki, ez ugye kapcsolható, magyar, meg hasonló előnyökkel bír. BioEtun v3, http://www.e85tuning.hu/) Most még van kb. 3/4 tank (95 + 20% e85) keverék benne. Ez mire elfogy 1, max 2 héten belül akkor szeretném megejteni az átalakíttatást. Kérdésem lenne, hogy van valakinek tapasztalata twinport motorral szerelt autó átalakításában vagy beállításában? Nem szeretném olyan helyre vinni a gépet, ahol ott gyakorolnának, esetleg bénáznak rajta... Köszönöm előre is, Üdv. J.
  8. JKL Janos

    Fogyasztás

    Szia, amikor megvettem a gépet én is csak félig töltöttem. Majd amikor az első negyed kifogyott belőle (ami a teletankhoz képesti 3. nagyed) akkor állt a mutartó kb. 180 km.-nél. Megörültem neki, majd amikor láttam, hogy az utsó "negyeddel" nem mentem csak 100-at, akkor bizony néztem egyet... Valóban az a legbiztosabb, ha teletöltöd, majd a következő tankolásnál számolgatsz. J.
  9. Sziasztok, Lenne egy kérdésem; 2006-os G astrám van kb. fél éve, használtan vettem. A multkor láttam, hogy a motorháztető alatt minden csupa sár, trutyi volt. Ezen azért is meglepődtem, mert nem mentem földúton, valamint amikor megvettem kristálytiszta volt. A kocsinak nincs semmi borítása a motortér alatt. Azt gyanítom, hogy ha nedves idő van az egész motort + mindent a motorház alatt beterít a sár. Főleg télen gázos, amikor sózzák az utakat ha kell, ha nem; ez a sár pedig eljut a motorháztető alá is. Ti is tapasztaltatok hasonlót? Tudtok-e valami megoldást erre? Van esetleg olyan, hogy utólag beszerelik az alsó borítást? Vagy motormosást kell intézni, kb. negyedévente? köszönöm előre is!
  10. JKL Janos

    Fogyasztás

    korábban többször én is a lukoilnál tankoltam. Általában olcsóbb volt pár forinttal a benya. Viszont komolyan számolgatom a fogyasztást és arra a következményre jutottam, hogy amikor a lukoilnál tankoltam, többet evett az autó (ez a közvágóhídnál lévő lukoilnál volt)... Javaslom a Mol-t, vagy a shellt. Hidd el, tovább fog javulni a fogyasztásod. :rolleyes:
  11. Szia imy, nekem van kis tapasztalatom a dologról. (résuzleteket írtam már a fogyasztás topikba is) azt szoktam csinálni, hogy 1 teletank benzin után megvárom, hogy egy harmad elfoggyon a benyából és kipótolom e85-tel. Semmi gond vele. hidegben pöccre indul, motor simán megy. Lehet vele 1-2 forintot spórolni is, mert nem vettem észre többletfogyasztás jeleit. Egyébként a Shell is a Mol-tól veszi a benzint, ott is ki van írva a 4,4% a blokkon. Tervezem egyébként én is az átalakítást. Igaz erről nem sokat tudok. Valószínűleg beszereltetném, mert annyira nem bízom magamban. Mennyi lehet az ára?
  12. JKL Janos

    Fogyasztás

    én az ötöst csak 75-80 körül használom, ill. nagy ritkán a motorfékhez. szerintem, ha ilyen távokat mennék, akkor nekem is kijönne ez a fogyó.. :blink: bár nekem sem sokkal vészesebb. Apropó, a rövid utakra - amelyet araszolva kell menni - szoktam alkalmazni 1 vagy 2 fokozatban a felengedett kuplungos gurulást. így, amíg ki nem jutok a dugóból csak alapjáraton megyek. :rolleyes: - Persze tudom, hogy sok Opelesnek természetes, de nekem ez új és nagyon pozitív meglepetés volt az Astrámnál és gondolom nagyon hasznos a fogyasztásra. Ennek használatára lehet valami kitétel vajon? Általában akkor alkalmazom, ha üresen egyesen úton kell lassan haladnom.
  13. JKL Janos

    Fogyasztás

    nekem az előző autó gázüzemű volt, elmesélném a tapasztalataimat ezzel kapcsolatban. 1.6-os (106 lóerős) motor volt benne és beleszereltettem az lpg-t. Az átlag 8,5 liter benzines fogyasztást sikerült megtoldani, 9-10 liter lpg-t evett. Célszerű azt tenni - tapasztalat - hogy benzinnel járatod a gépet, amíg el nem kezd melegedni a motor, különben lenne 10-12 liter fogyasztás is. Másik két probléma van még az lpg-vel: nem mehetsz mélygarázsba, ill. gyengébb lesz a motor. Szerintem 1.4-es motorral szerelt vagy annál gyengébb motorral szerelt autóba nem érdemes, mert csak szenvedés lenne. Én igen sokat, havi 3-4 000 km-t mentem, így fél év alatt visszajött az ára. Bizony nagyon csábító a 160 Ft, de vannak dolgok, amiket meg kell gondolni hozzá. Ha van még kérdésed az lpg-vel, csak szólj; van tapasztalatom, kb. 150 000 km-t mentem gázüzemmel. + tipp: én elkezdtem használni az e85 etanolt. az 215 Ft, hozzáadagolhatod a benzinhez. Hasonló dolgokat érsz el. "Tisztább lesz az autód", és spórolsz egy keveset. Javaslom télen a 15 l e85, 30 l 95 megoldást. Én most ezt tesztem és meg vagyok elégedve. (így is nyersz pár ft-ot kilométerenként.) nyáron majd alkalmazom az 50-50 arányt is, ezzel próbálom meg kiküszöbölni az áremelés negatív hatását. :rolleyes:
  14. JKL Janos

    Fogyasztás

    Ez azt jelenti, hogy az előző autónál a legolcsóbb télit vettem meg, gondolván úgyis mindegy. (valami ceat-ot.) Most pedig körültekintően, célirányosan választottam téli gumit. Nézegettem teszteket, meg ilyesmi. Kikértem okosok véleményét. Végülis a Hakook 440-est vettem meg, ami teszten jól teljesített és nem is volt drága. Nekem bevált, bírja a havat és a bordázata a víz elvezetését is megoldja. Szerintem jó választás volt, mert ahogy felraktam nem változott a fogyasztásom, valamint a havas utat is jól vette. Igaz, sokat hezitáltam rajta, hogy kell.e egyáltalán téli gumi garnitúra arra a télre, ami nekünk van itt a medencéban, de nem bántam meg. Asszem a nyári gumival nem tudtam volna elindulni sem (láttam ilyet, megpróbált nyárival kiállni és nem sikerült) várhattam volna valamelyiket a sok lerobbant bkv busz közül...
  15. JKL Janos

    Fogyasztás

    1. Hát igen, ha első lendületből elindulsz és nincs hó akkor alapesetben nem kell, hogy nagyon megnőjön a fogyasztásod. Ezt aláírom. Nekem pl. előző autnál már a téli gumi is fogyasztásnövelő volt :rolleyes: Ebből persze okultam. 2. Korábban én eldöntötem, hogy következő autóm dízel lesz. Habár amikor a kocsit vettem sajnos nem volt elég keret hozzá. Az 1.4 twinportot nagyon megszerettem. A dízellel mi a helyzet? Menniy a téli fogyasztásod? + tapasztalatok
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.