Sziasztok! Erről még nem olvastam itt a fórumban, ezért gondolom felteszem nektek a következő kérdést, és bízom benne, hogy az öreg szakiktól kapok is rá megnyugtató választ.
A következőn gondolkoztam a napokban. Két éve vettünk egy 1,4-es G Astrát, használtat. Nagyon szuper a gép. Kevés km volt benne. Vásárlás után a szokott dolgok cseréje megtörtént. Ezt követően a 15E km-kénti előírás szerinti csere is. Minden rendben is van a kicsikével. Egyszer volt beteg csak a szegényke. A gyújtástrafót kellett cserélni. ( Ahogy érdeklődtem tőlem sokkal jobban hozzáértőktől, azt mondták: ez elég gyakori hibája ennek az alkatrésznek, hogy meghibásodik, és mivel egybeöntött műanyag az egész, ezért csak csere lehet.)
Megtörtént a vezérműszíj, görgő és miegymás csere is. Ekkor nem tudom, hogy a termosztátot cserélték-e.
Ezzel kapcsolatban lenne a kérdésem. Az elején ( mikor hozzán került a gép ) a fogyasztása nagyon szuper volt. Főleg a rövid távú városi használat a jellemző. Egy tank kb. 650 km-re volt elég ( úgy értem, hogy ekkor tankoltam általában 45 litert ). Még az elöző télen is jó volt a fogyasztása, igaz, hogy akkor nem voltak ilyen nagy hidegek.
Manapság, hasonló használat mellett a fogyasztás az elözőhöz képest megnőtt. Éppen hogy 500 km-t tudok menni, és tankolni kell. Ehhez lehet köze annak, hogy a motor nem tud bemelegedni rendesen? Amikor hideg volt, mentem a városban kb 25 km-t, és hőfokmutató még ki sem mozdult. Mostanság is, amikor már a kinti hőmérséklet 0 körül van, alig hagyja el a 80-as jelzést. Ezért gondoltam a termosztátra. Ez ilyenkor ki kell cserélni? Ennek a hibája meg tudja növelni a fogyasztást? Mennyi időbe és pénzbe telik ennek a cseréje?
Bocs, ha egy kicsit hosszúra sikeredett, de megpróbáltam mindent leírni, hogy érthető legyen. Előre is köszi a segítségeteket:))