Jump to content
Sign in to follow this  
rtomi

Veterán Chat:

Recommended Posts

Nna itt meg lehet osztani egymással a veterános trükköket cseleket és minden mást.

A topicot gyakran fogom olvasni és moderálni.

Azért csak bátran!!

Kezdetnek beszéljünk arról,hogy ki hogyan zsírozta le a verdát télire.

Én jól lemostam,kitakarítottam és beállítottam egy garázsba.

Hi-fit,akkut kiszedtem.

Néha ránézek nehogy egyedül érezze magát. :lol:

A garázs nem fűtött ellenben szellős ami azért jó mert nem párásodik be.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Én most garázs híján csak ponyvagarázsban tartom, de tavasszal készül a 7m x 8m garage projekt. Rendszeresen ellenőrzöm az autót, szerencsére eddig még párát sem tapasztaltam rajta. Fagyállóval alaposan feltöltöttem, és már kétszer be is indítottam az elmúlt hónapban.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De azért ugye olykor beindítod?Mert ugye olykor be kell. :lol:

Be is fogom majd Március végén.

De tervben van egy Alukerék proyekt ,akkor meg ugyis meg kell mozdítanom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helyes-helyes!

egyben javaslom címnek a Chat helyett-mellett a "gépműhely" vagy "werkstatt" vagy "hochfahrt" (=magasrepülés utalva az autó emelőn emelt állapotára) vagy akármi, (már van egy Chat jellegű topic Egyebek néven) vagy mindegy :lol:

Téli felkészítést idén végeztem, korábban semmit...

azaz:

- még az ősszel befújtam az autóba egy flakon (1000 ml) viaszt (Carsystem), (előtte a likakon keresztűl kifújattam a port, szerencsére akkoriban hetekig nem esett az eső),

- az alvázvédőt négyzetcentiméterenként átvizsgáltam, a repedt/lyukas helyeken javítottam, lekapartam, alapozóval befújtam, Hammerite-tal kikentem arra flakonból egy kis alvázvédőbitument fújtam

- a nyári motorolajat lecseréltem futott km-től függetlenül,

- az ablaktörlők jó állapotúak, ellenőrizve,

- mind a nyolc gumiharangot ellenőriztem: egyik sem repedt,

- és a télikerekeket fölraktam

ez teljesen általános "tél" előtti átvizsgálás, semmi különös, csak fontos

Valamikor majd a tél végefelé a nyári kerekeket homokfúvatom és újrafestem, ehhez most télen alacsony a hőmérséklet, amíg hideg van nem érdemes hozzányúlnom

Egy héten egyszer átmegyek vele Kecsóra szekciótalira, nem beszélhetek igazi téli leállításról, ha máskor is beindítom, akkor addig járatom míg eléri az üzemi hőfokot, hogy a kipuffcsövekben és a blokkban a hidegüzemben keletkező kondenzvíz elpárologhasson, majd leállítás után olajos rongyot tömök a kipuffvégbe.

Mielőtt hazaérek (úgy 5-8 km-rel korábban) a fűtést kikapcsolom és csak hideget fúvatok be, hogy jól átszellőzzön az utastér, különben a meleg levegőből lekondenzál a pára.

Garázsban nem áll, mert nem fér be, fészer alatt pihen, ha havazást vagy ónosesőt sejtek akkor pizsamával letakarom, egyébként nem.

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Én egyszerűen oldottam meg a téli tárolást:

elvittem szerelőhöz! :lol: Amiben van jóó dolog is, és kevésbé jó.

Előnye:

- zárt, fűtött helyen áll,

- tavaszra lesz egy szép autóm (remélem).

Hátránya:

- sajnos nem pénztárcakímélő! :lol:

- folyamatosan azon izgulok, hogy minden rendben menjen, de mindig van valami gebasz :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sajnos nekem sincs garázsom,de tavasszal építünk egyet...ezt a telet még ki kell húznunk...

Én is alvázvédőztem meg ilyesmi és mivel járkálunk a kicsikémmel télen is nagyon odafigyelek rá,takarítom,gumiápolózom pl a kédergumikat is azlvázat mosok, dobjáratokat,egy hét minimum 1x.

Sok mindent csinálok ami most nem jut eszembe.....persze nagyon imádom és féltem is őt..... :lol: :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
RÓLA tudtok vmit ?

és tényleg ilyen árú egy Kapiten ? :)

Igen . Főleg ez mert ez gyönyörű. :blink:

Egyszer láttam az autókiállításon ezt a kocsit és nagyon szép volt. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Igen . Főleg ez mert ez gyönyörű. :blink:

Egyszer láttam az autókiállításon ezt a kocsit és nagyon szép volt. :)

Van egy kollága a Veterán Klubban, akinek van P2 Kapitänje, és ő azt mondta, hogy csak messziről szép ez az autó. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

fölhívtam a tudakozóban lévö számon a Mavamsz-ot, a kérdöíven nov.15 a határidö télleg, elég jan.15-ig is elküldeni borítékban de: " az isten szerelméért: nehogy ajánlva!!!"

(eszembe se jutott, jót mosolyogtam)

a mostani Opel Tuning c. szaklapban van vagy 5 oldal egy black Diplo 5,4-röl, izléses dobókockákkal a kormányközépen, sajna a

motortere nem annyira kulturáltan patent, mint az ismert piros diploé, viszont újra él az a vas is.

de a lapot nem vettem meg, veszek az árán majd csavaranyát

:blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma délelőtt Boogie-val és Uhu-val megnéztük az öreglányt.

Hááát szívdobogást kaptam. :blink: :)

Leszedtük a direktszűrőt,majd tavaszig kimosom :)

18457710.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szép autó. Mindig is szívem csücskei voltak a Monzák, de valahogy az A2-es frissített eleje jobban tetszik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Szép autó. Mindig is szívem csücskei voltak a Monzák, de valahogy az A2-es frissített eleje jobban tetszik.

én is mindig akartam egyet csak nem volt rá keret...emlékszem régen az utcánkban állt egy és mindig megcsodáltam a buszról :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ez a zöld belső egy jó ok lenne az öngyilkosságra.... :blink:

(nem mintha nem lenne elég ok igyis)

Share this post


Link to post
Share on other sites

a műszereknél a bal felső sarokban milyen műszer van ? (aminek 16 a vége :blink: )

Share this post


Link to post
Share on other sites
a műszereknél a bal felső sarokban milyen műszer van ? (aminek 16 a vége :blink: )

Szvsz töltés/akkufeszültség.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Szvsz töltés/akkufeszültség.

és mi az a 16 ? vagy én látom rosszul ? :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
és mi az a 16 ? vagy én látom rosszul ? :blink:

Volt. A töltésmérő műszer két szélső értéke 8 és 16 volt szokott lenni, alapállapotban (csak gyújtás) a 12-es érték fölött áll valamivel (ilyenkor az akkufeszültséget mutatja), ha elindítod akkor meg 14-15 volt környékén.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaptam egy e-mailt. Hátha érdekel valakit:

Eladásra kínálok veterán OPEL prospektusokat, melyek a '60-as

évekből származnak!

Érdeklődni lehet emailben:

duncsika@freemail.hu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.