Jump to content
OPEL FÓRUM
Sign in to follow this  
Zorro_16V

6-os váltó , osztómű , 4x4

Recommended Posts

Ami mindíg is érdekelt a témában, csak nem merted megkérdezni ... :D

Engem pl. érdekelne, hogy érzésre mennyivel jobb-rosszabb a 6-os váltó áttételezése (pl. gyorsuláskor) az 5-ösnél, szerelt-e valaki ilyet utólag az autójába, pontosan mi a gyenge pontja a 4x4-nek, stb...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van 1 emberem, aki nagyon ott van ebben a témában, majd szólok neki, hogy kreáljon egy cikket.

A 6gang első előnye pl. hogy 120-140es tempónál 6osban "alapjáraton" tudsz autózni. Utólagos beépítése nem minden esetben van jótékony hatással, mert pl. egy C20NE alap motor nem fogja elbírni, a C20XE meg olyan határeset. Ezt a turbóshoz méretezték, 280Nm nyomatékra, meg a 20xLe teljesítményre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello!

Ez a téma néhányszor már felmerült... Én utólag tetettem a C20XE 4x4-be egy 6-os váltót. Elég jól bírja!!!

Tudtommal Ugrifüles pedig a C20NE-be tett 6-os váltót, azt ő tudja, hogy megy...

Hogy mi a 4x4 gyenge pontja? Nekem a nyomástároló tartály bizonyult a leggyengébb pontnak, már a harmadik van benne ( 3 év alatt). A legutolsó jónak tűnik, főleg így télen király...

Sziasztok

Ny.Péter

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hogy mi a 4x4 gyenge pontja? Nekem a nyomástároló tartály bizonyult a leggyengébb pontnak, már a harmadik van benne ( 3 év alatt). A legutolsó jónak tűnik, főleg így télen király...

Természetesen bontott cumokról beszél ugye? Mert az elég gáz lenne ,ha a gyári újak így mennének haza.

Tudtommal azért rosszak a bontotak ,mert mind cserés lenne már. Utolsó infom szerint 70.000 ezer a z új és 15-20 között mozog a bontott.

Tudtommal a gyári új tartály 50-60 ezer kilómétert is kibir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A gyári tartály 71E áremelés után, én úgy tudom, hogy 100000-nél kötelező lenne cserélni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A gyári tartály 71E áremelés után, én úgy tudom, hogy 100000-nél kötelező lenne cserélni.

Jól tudod! Tényleg kötelező.

De jó ha kibir sajna 60.000 km.-ertttt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szerintem ki kell, hogy bírjon többet is, csak sokan nem figyelik sem a gumikopást(elég 1,5mm különbség is), sem a megfelelő kenőanyagválasztást (spec osztómű olaj 0.6l)

Amúgy nem találom: a fórumban vmikor vki beírta hogy érden van Cali bontó, Hemi lécci segíccsé rajtam!

Köszi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Átlátszó vagy repedt amilyet szeretne a drága vevő! Holnap hívj fel 11-től bent leszek van egy jó olcsó beszerzésem! Üveg=Szélvédő

Share this post


Link to post
Share on other sites
Átlátszó vagy repedt amilyet szeretne a drága vevő! Holnap hívj fel 11-től bent leszek van egy jó olcsó beszerzésem! Üveg=Szélvédő

Ha összejön az üzlet hétvégén te fizetsz :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

:shock: csá,nyomástárolót 90000km-enként kellene cserélni.de

ha bármi gázvan,miértnem szakemberhez fordultok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Segítsetek légyszi!!

Átszakadt (C20XE 4x4) az osztóművet a szervótól elválasztó szimmering, így most 1-2 naponta 4-5 dl szervóolajat töltök be, ami aztán belemegy az osztóműbe, azt pedig 2-3 naponta leengedjük. Király...

Szóval ami kellene: egy jónak mondható ábra az osztóműről, mivel valahogy nekem pechem van a szakemberekkel. Családon belül megpróbálom megoldani, de kéne a rajz. Szimmeringet lehet, hogy tudok szerezni, de ha van valaki, aki gyorsan tud egyet, örülnék!!!

Köszi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jé!!

A nevem alatt az "újonc" jelző jelent meg. Korábban, ha jól emlékszem, "tag" voltam. De az "újonc" sem rossz...-:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
:shock: csá,nyomástárolót 90000km-enként kellene cserélni.de

ha bármi gázvan,miértnem szakemberhez fordultok?

Mondanál egyet:)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyomástartályt elég sok helyen képesek cserélni, ha valakit érdekel egy konkrét hely, dobjon üzenetet.

Csak a 4x4 villamossága a probléma, ott két drótnál több van ugye... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Segítsetek légyszi!!

Átszakadt (C20XE 4x4) az osztóművet a szervótól elválasztó szimmering, így most 1-2 naponta 4-5 dl szervóolajat töltök be, ami aztán belemegy az osztóműbe, azt pedig 2-3 naponta leengedjük. Király...

Szóval ami kellene: egy jónak mondható ábra az osztóműről, mivel valahogy nekem pechem van a szakemberekkel. Családon belül megpróbálom megoldani, de kéne a rajz. Szimmeringet lehet, hogy tudok szerezni, de ha van valaki, aki gyorsan tud egyet, örülnék!!!

Köszi

Nezd meg ezt a helyet:

http://www.dorfbrunnen-garage.ch/verteiler1.htm

Udv:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nyomástartályt elég sok helyen képesek cserélni, ha valakit érdekel egy konkrét hely, dobjon üzenetet.

Csak a 4x4 villamossága a probléma, ott két drótnál több van ugye... :)

Ez ekkora titok, hogy nem írod ide az illetőt ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ravenlord: Köszi a hasznos infot, az oldal érdekes, még jól jöhet, mivelhogy egyenlőre nem tervezem eladni a Calimat. A jelen probléma megoldódott, az osztómű darabokra szedődött, az a bizonyos - a szervórendszert az osztóműtől elválasztó - szimmering bontottal kicserélődött. Azóta semmi gond...

Nekem 4*4-emmel volt már elektronikus (föld?)hibám, ezért át lett huzalozva a teljes elektronikája, valamint a 4*4 komputer is 2* kicserélődött. A nyomástároló tartály 2* cserélődött, most az osztómű krepált be. Talán más hibalehetőség nincs is... Lehet, hogy nem ér már meglepetés???-:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ravenlord: Köszi a hasznos infot, az oldal érdekes, még jól jöhet, mivelhogy egyenlőre nem tervezem eladni a Calimat. A jelen probléma megoldódott, az osztómű darabokra szedődött, az a bizonyos - a szervórendszert az osztóműtől elválasztó - szimmering bontottal kicserélődött. Azóta semmi gond...

Nekem  4*4-emmel volt már elektronikus (föld?)hibám, ezért át lett huzalozva a teljes elektronikája, valamint a 4*4 komputer is 2* kicserélődött. A nyomástároló tartály 2* cserélődött, most az osztómű krepált be. Talán más hibalehetőség nincs is... Lehet, hogy nem ér már meglepetés???-:)

találtál egy jó osztomü szerelőt???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szia!

A nagy büdös igazság az, hogy nagyrészt családi erővel (öcsém autószerelést oktat) lett kiszerelve és szétszedve az osztómű, ill. a Calimat eddig is szerelgető polgártárs hozta és rakta bele az új szimmeringet.

Biztos elítélendő, de én a lehető legolcsóbban, ha lehet, bontott (vagy utángyártott) anyagból javítgatom-javítgattatom a Calimat, mert az elmúlt 3 év boldog Calitulajdonosaként az a tapasztalatom, hogy nincs különbség eredmény tekintetében, 12 éves kocsinál már nem szempont, hogy minden alkatrész újonan legyen berakva (most nem a fékbetétre gondolok...-:)

Hát, ennyi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok, a következő érdekelne:

Ha jól emlékszem, az F19-es biztositék kivételével szétkapcsolható az osztómű. Ez mennyire tartós megoldás, amennyiben javarészt 4*4 nélkül szeretném használni a kocsit?

Átnéztem az osztómű rajzát és annyit tudtam leszűrni belőle, hogy egy rész szabadon fog forogni az osztóműben (a viszkokuplung kardántengely "felőli" része), de nem látom, hogy ez hosszútávon probléma lenne.

A gépkönyv annyit ir, hogy kerékcsere esetén (feltéve, hogy a 13-as pótkereket tesszük rá) ki kell venni ezt a biztositékot, és nem szabad 80-nál jobban menni. Eza 80-as tempo a felni méret miatt van (instabilitás menet közben) vagy az osztómű miatt ( nem tanácsos igy, ennél gyorsabban menni) van ?

Üdv:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sziasztok, a következő érdekelne:

Ha jól emlékszem, az F19-es biztositék kivételével szétkapcsolható az osztómű. Ez mennyire tartós megoldás, amennyiben javarészt 4*4 nélkül szeretném használni a kocsit?

Üdv:

Nem tudom hogy ez így megoldható e, de a barátom turbós calijában kapcsolható (utólag beszerelt kapcsolóval) a 4*4, első vagy első+hátsó kerék meghajtás, lehet a kapcsoló csak azt az áramkört szakítja meg ami a biztihez megy.Azt tudom, hogy csak álló helyzetben szabad kapcsolnia!Tehát megoldható és az autóban már vagy 3 éve működik ez a megoldás!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gondolatolvasó vagy - pont ezen a kapcsolós megoldáson törtem a fejem én is. Viszont akkor lenne még 1 kérdesem: azt mondtad, hogy csak álló helyzetben szabad ki-be kapcsolni. Namármost, egy német leirás alapján az osztómű szétkapcsol akkor, ha rálépek a fékre és a sebesség nagyobb 20 km/h-nál. Ha pedig leveszem a lábam a fékről, visszakapcsol.

Szóval elvileg (szerintem... ) működnie kellene menet közben is - erről mi a véleményetek?

Üdv:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.