akzo 0 Elküldve Augusztus8, 2007 No, van egy 'eretnek' kérdésem. Voltam már úgy vele, hogy brutál erő kellett előzéshez, mondjuk kettesben és váltás nélkül vittem végig a dolgot, mert tényleg épphogy befértem. Ezzel nem is lett volna gond, ha a kb. 6500as (7ezres??) fordulat után következő leszabályozás nem olyan,amilyen. Ilyenkor olyan,mintha elvenném a gázt és leesik a fordulat kb. 5500ra... ami pont előzés közben kicsit izzasztó volt... kérdésem a következő: elvileg megoldható-e valahogy, hogy szolídabb legyen ez a visszaszabályozás? Tehát mondjuk csak 6ezerig vesz vissza...vagy nem vesz vissza,csak egy bizonyos fordulatnál megáll a mutató és nem engedi tovább pörgetni -és ezzel káros fordulatszámba- a motort? Hozzászólás megosztása Hozzászólás linkje Megosztás:
Dini 2 Elküldve Augusztus8, 2007 No, van egy 'eretnek' kérdésem. Voltam már úgy vele, hogy brutál erő kellett előzéshez, mondjuk kettesben és váltás nélkül vittem végig a dolgot, mert tényleg épphogy befértem. Ezzel nem is lett volna gond, ha a kb. 6500as (7ezres??) fordulat után következő leszabályozás nem olyan,amilyen. Ilyenkor olyan,mintha elvenném a gázt és leesik a fordulat kb. 5500ra... ami pont előzés közben kicsit izzasztó volt... kérdésem a következő: elvileg megoldható-e valahogy, hogy szolídabb legyen ez a visszaszabályozás? Tehát mondjuk csak 6ezerig vesz vissza...vagy nem vesz vissza,csak egy bizonyos fordulatnál megáll a mutató és nem engedi tovább pörgetni -és ezzel káros fordulatszámba- a motort? Milyen motor dübörög a gépsárkányban? Igazabol a chip programozható hogy mit tegyen a elér egy fordulatot! Hozzászólás megosztása Hozzászólás linkje Megosztás:
B_Csaba 0 Elküldve Augusztus8, 2007 No, van egy 'eretnek' kérdésem. Voltam már úgy vele, hogy brutál erő kellett előzéshez, mondjuk kettesben és váltás nélkül vittem végig a dolgot, mert tényleg épphogy befértem. Ezzel nem is lett volna gond, ha a kb. 6500as (7ezres??) fordulat után következő leszabályozás nem olyan,amilyen. Ilyenkor olyan,mintha elvenném a gázt és leesik a fordulat kb. 5500ra... ami pont előzés közben kicsit izzasztó volt... kérdésem a következő: elvileg megoldható-e valahogy, hogy szolídabb legyen ez a visszaszabályozás? Tehát mondjuk csak 6ezerig vesz vissza...vagy nem vesz vissza,csak egy bizonyos fordulatnál megáll a mutató és nem engedi tovább pörgetni -és ezzel káros fordulatszámba- a motort? Nem hiszem hogy ha 6500 körül van a tiltás akkor tiltás közben visszakell esni 5500-ra ott akkor valami gáz van, ha 6500-nál van akkor ott is kell maradnia... Hozzászólás megosztása Hozzászólás linkje Megosztás:
Dini 2 Elküldve Augusztus8, 2007 Nem hiszem hogy ha 6500 körül van a tiltás akkor tiltás közben visszakell esni 5500-ra ott akkor valami gáz van, ha 6500-nál van akkor ott is kell maradnia... Éljen a nagy nagy elektronika! Igaza van mert tényleg tul engedi pörgetni valamivel majd utána vissza veszi igaz nem 1000 fordulatot de pl nekekem is fellemegy valameddig köré majd vissaz esik 200-300 fordulatot. Gakorlatilag azt érzed mintha iszonyat menne a gép és egszer csak a gázpedált 1 cm rel vissza veszed a padlótól és megtorpan! Hozzászólás megosztása Hozzászólás linkje Megosztás:
B_Csaba 0 Elküldve Augusztus8, 2007 Éljen a nagy nagy elektronika! Igaza van mert tényleg tul engedi pörgetni valamivel majd utána vissza veszi igaz nem 1000 fordulatot de pl nekekem is fellemegy valameddig köré majd vissaz esik 200-300 fordulatot. Gakorlatilag azt érzed mintha iszonyat menne a gép és egszer csak a gázpedált 1 cm rel vissza veszed a padlótól és megtorpan! Hát nekem 6900 körül tilt, és ott is marad tiltásnál, persze míg be nem tilt addig egy picit föntebb megy a mutató, de az csak a látszat…. Hozzászólás megosztása Hozzászólás linkje Megosztás:
akzo 0 Elküldve Augusztus8, 2007 Éljen a nagy nagy elektronika! Igaza van mert tényleg tul engedi pörgetni valamivel majd utána vissza veszi igaz nem 1000 fordulatot de pl nekekem is fellemegy valameddig köré majd vissaz esik 200-300 fordulatot. Gakorlatilag azt érzed mintha iszonyat menne a gép és egszer csak a gázpedált 1 cm rel vissza veszed a padlótól és megtorpan! 1.6-os twinport, pontosabban Z16XEP És ezt a programozást szervízben lazán elvégzik, vagy valami speckó készülék kell hozzá? Remélem,bele tudnak úgy nyúlni,hogy csak ez változzon... amúgy jobban visszagondolva 7ezer körül csinálja ezt...igazából azokban a helyzetekben a legkevésbé szoktam a fordulatszámmérőre figyelni... viszont elég brutálisan visszavesz, olyan,mintha rálépnék a fékre és legalább ezret visszaesik a fordulat,ha nem többet... az előző tulaj mondott valamit a visszaszabályzásról,de nem igazán volt képben 100%osan ő sem... Hozzászólás megosztása Hozzászólás linkje Megosztás:
akzo 0 Elküldve Augusztus8, 2007 Hát nekem 6900 körül tilt, és ott is marad tiltásnál, persze míg be nem tilt addig egy picit föntebb megy a mutató, de az csak a látszat…. És gyárilag ilyen? Szerintetek ha bemegyek a szervízbe,meg tudják csinálni,hogy ilyen legyen nekem is? Mert ez így tényleg nem jó, komoly veszélyhelyzetbe kerültem egyszer miatta... Hozzászólás megosztása Hozzászólás linkje Megosztás:
B_Csaba 0 Elküldve Augusztus8, 2007 És gyárilag ilyen? Szerintetek ha bemegyek a szervízbe,meg tudják csinálni,hogy ilyen legyen nekem is? Mert ez így tényleg nem jó, komoly veszélyhelyzetbe kerültem egyszer miatta... Sok autót néztem már meg tiltásig, de egyel sem találkoztam hogy 1000rpm-et vissza esett volna, az valóban életveszélyes, sőt egy ilyen esésnél le lehet fejelni a műszerfalat... :) Nem létezik hogy gyárilag ilyen…szerintem. Hozzászólás megosztása Hozzászólás linkje Megosztás:
akzo 0 Elküldve Augusztus8, 2007 Sok autót néztem már meg tiltásig, de egyel sem találkoztam hogy 1000rpm-et vissza esett volna, az valóban életveszélyes, sőt egy ilyen esésnél le lehet fejelni a műszerfalat... :) Nem létezik hogy gyárilag ilyen…szerintem. hát tényleg olyan,mintha a fékbe lépnék... ha nem gyárilag ilyen,akkor kérdezzem meg az első gazdáját, hol,mit csináltatott a kompjúterrel,igaz? Hozzászólás megosztása Hozzászólás linkje Megosztás:
Dini 2 Elküldve Augusztus8, 2007 hát tényleg olyan,mintha a fékbe lépnék... ha nem gyárilag ilyen,akkor kérdezzem meg az első gazdáját, hol,mit csináltatott a kompjúterrel,igaz? Milyen motor van benne mert azt meg nem tudom :) Elvileg nem szabadna de ma kiprobálom az enyémnél mit reagál! Mondjuk nem valószinű hogy hamarabb előzől egy autót ha tiltásig nyomod neki mintha elváltanád a következő sebességet B) Hozzászólás megosztása Hozzászólás linkje Megosztás:
akzo 0 Elküldve Augusztus8, 2007 Milyen motor van benne mert azt meg nem tudom :) Elvileg nem szabadna de ma kiprobálom az enyémnél mit reagál! Mondjuk nem valószinű hogy hamarabb előzől egy autót ha tiltásig nyomod neki mintha elváltanád a következő sebességet B) 1.6-os Twinportos benzines, Z16XEP -vel kezdődik a motor kódja... Hát lehet,hogy nem, de míg váltasz,addig sem gyorsítasz...és elvileg 6ezernél adja le a 105 pacit (igaz,addigra már esik a nyomaték).. Eddig csak 2x vittem el tiltásig a gépet,de az egyik alkalommal elég necces volt a szitu... a másikban meg csak felb.ták az agyam:) Hozzászólás megosztása Hozzászólás linkje Megosztás:
adorjant 2 Elküldve Augusztus8, 2007 kizárt,hogy tiltásnál ezret essen a fordulat... nekem z14xep-m van,a tiltás nekem úgy működik,hogy 6500nál tilt,majd egy másodperc múlva vagy 100al visszább veszi a fordulatot,és azt tartja.szerintem ezt érzed,mivel magát a tiltást hang alapján nagyon nehéz észrevenni. (az enyémből kiindulva) Hozzászólás megosztása Hozzászólás linkje Megosztás:
akzo 0 Elküldve Augusztus8, 2007 kizárt,hogy tiltásnál ezret essen a fordulat... nekem z14xep-m van,a tiltás nekem úgy működik,hogy 6500nál tilt,majd egy másodperc múlva vagy 100al visszább veszi a fordulatot,és azt tartja.szerintem ezt érzed,mivel magát a tiltást hang alapján nagyon nehéz észrevenni. (az enyémből kiindulva) Most erre csak azt tudom mondani,hogy ülj be mellém és meglátod:P Sajnos tényleg sokat esik vissza... De nem is ez a lényeg,hanem hogy ezen lehet-e változtatni,hogy normálisabb legyen... Ha gondoljátok megnézem üresben mit produkál a járgány és pontosabban meg tudom akkor figyelni... Hozzászólás megosztása Hozzászólás linkje Megosztás:
adorjant 2 Elküldve Augusztus8, 2007 igazából ezt elképzelni se tudom,ha 6500ról hirtelen 5500ra esne a fordulat,az olyan,mintha keményen a fékre lépnél... Hozzászólás megosztása Hozzászólás linkje Megosztás:
akzo 0 Elküldve Augusztus8, 2007 Most erre csak azt tudom mondani,hogy ülj be mellém és meglátod:P Sajnos tényleg sokat esik vissza... De nem is ez a lényeg,hanem hogy ezen lehet-e változtatni,hogy normálisabb legyen... Ha gondoljátok megnézem üresben mit produkál a járgány és pontosabban meg tudom akkor figyelni... Hümm,hümm...most már mentem vele jópár km-t utána próbáltam ki...most tényleg csak kicsit vette visszább és ingott a fordulatszám 100at... viszont nagyon nem ez volt,amit anno produkált... persze lehet,hogy én vagyok a hülye és képzelődöm, de az is lehet,hogy az is számít,hogy akkor még éppen indulásnál voltam, 1 perce sem ment a motor,így hideg volt és az elektronika jobban bevédte... igazából találgatok.... mindenesetre annak örülök,h nem mindig olyan... Lehet,hogy most páran hülyének néztek, de tényleg nem ezt csinálta anno:) ( :) sok kérdőjel a fejem felett ) Hozzászólás megosztása Hozzászólás linkje Megosztás:
adorjant 2 Elküldve Augusztus9, 2007 szerintem csak a gyorsulás megtorpanását,amikor tilt,azt érezted :) ja és hidegen ne tipord a lelkét B) Hozzászólás megosztása Hozzászólás linkje Megosztás:
Dini 2 Elküldve Augusztus9, 2007 Én kiprobáltam kettesben hármasban igaz dieselnélde semmi vissza esést nem tapasztaltam max 100fordulat eshetett vissza! Hozzászólás megosztása Hozzászólás linkje Megosztás:
FBalazs 1 Elküldve Augusztus10, 2007 Dieselnél "csak" elfogy a nyomaték... Szabályzásnál szinte fix fordulaton tartja a motort... Hozzászólás megosztása Hozzászólás linkje Megosztás:
akzo 0 Elküldve Augusztus13, 2007 Dieselnél "csak" elfogy a nyomaték... Szabályzásnál szinte fix fordulaton tartja a motort... Mondom,szerencsére azóta normálisan produkálta magát a moci, anno fogalmam sincs,mi lehetett...de most jóó, szinte tartja a fordulatot:) Persze nem szoktam állandóan kipróbálni:) Hozzászólás megosztása Hozzászólás linkje Megosztás:
akzo 0 Elküldve Augusztus13, 2007 Tud valaki arról valami okosat, mi a különbség a Z16XEP és a Z16XER között fizikailag, mármint 'hardver' oldalon... azaz a kérdés arra vonatkozik, van-e ilyen különbség, vagy csak az ECU programozása más? Hozzászólás megosztása Hozzászólás linkje Megosztás:
Dini 2 Elküldve Augusztus13, 2007 Tud valaki arról valami okosat, mi a különbség a Z16XEP és a Z16XER között fizikailag, mármint 'hardver' oldalon... azaz a kérdés arra vonatkozik, van-e ilyen különbség, vagy csak az ECU programozása más? A Z16XER az mar az uj motor ami nem ECOTECH es ? Hozzászólás megosztása Hozzászólás linkje Megosztás:
akzo 0 Elküldve Augusztus14, 2007 A Z16XER az mar az uj motor ami nem ECOTECH es ? Elvileg az is az...amúgy nézd meg ezt a Wiki-cikket... (mondjuk az is izgalmas,hogy mit mondanak szériafelszereltséghez...esp,tempomat...) http://de.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra_H http://www.opel.de/shop/cars/astra/product...ine/content.act itt pedig láthatod,h az is ECOTEC, erősebb 10 lóval,mint az enyém és kevesebbet fogyaszt... Hozzászólás megosztása Hozzászólás linkje Megosztás:
akzo 0 Elküldve Augusztus14, 2007 Hmm...most nézem, változó szelepvezérlést tud,annyiban okosabb...asszem így hívják magyarul, a német fórum változtatható vezérműtengelyről ír...(Nockenwelle -de javítsatok ki nyugodtan,ha nem ez a szó fordítása...) Hozzászólás megosztása Hozzászólás linkje Megosztás:
akzo 0 Elküldve Október1, 2007 Itt is megkérdem,hátha... Tudna valaki LE/nyomatékdiagramot szerezni valahonnan Z16XEP motorról (eredeti állapotban)? Vagy arról,hol találok ilyet? Jó lenne összehasonlítanom a DBilas-os tuningdiagrammal! Köszi előre is! Hozzászólás megosztása Hozzászólás linkje Megosztás:
akzo 0 Elküldve Október27, 2007 sziasztok! nos, tanulságos sztori+kérdés... múltkor,amikor a tempomatot csináltattam kiderült pár turpisság, többek között az,hogy a kipufogócső be van horpadva, a hűtő törve volt és kókányosan lett megcsinálva és a szelepnél épphogy szivárog...(előző tulajok sarai)... és kartervédő nincs rajta... hogy ezt miért nem látta/mondta a szerelő,akihez eredetileg vittük megnézetni...ezen már eleget idegeskedtem... ma voltam kipufogósnál, a horpadt részt leflex,csövet méretre vág,behegeszt...volt mindez 20 perc talán és 3e HUF... a cső méretének kb. harmadáig volt behorpadva rögtön a motor után,ahogy leér a fordulóban... sokkal jobban megy azóta a kocsi,nem akar alacsony fordulaton annyira fulladozni,2 személlyel is jobban gyorsul,mint eddig csak velem... az opel szervizes srác szerint (direkt megkérdezte a kipufogós skacot az elektromos szerelő) ááh,nem nagyon számít az a horpadás a teljesítményben... a kipufogószervízben (nem opeles,'sima') hüledeztek,hogy hogyan sikerült ilyen csúnyán behorpasztani... szóval lenne 3 kérdésem: 1.) mennyibe kerül egy H Astrához a kartervédő műanyag? 2.) ismer valaki olyat,aki 4mm-es alu lemezből csináltatott kartervédőt? az mennyibe fáj(na)? A kipufogós fazon mondta,h azzal többre megyek,mert erősebb,satöbbi..csak ugye drága az alu 3.) mondana valaki egy normális opel szerízt Budapesten? Hozzászólás megosztása Hozzászólás linkje Megosztás: