Jump to content
OPEL FÓRUM
Sign in to follow this  
bazs

Tetőablak

Recommended Posts

Üdv!

Meghalt a teőablakom. :cry:

Az a baj, hogy egyszerű billentésnél kattog, ha viszont hátra is tolom, akkor vissza már nem jön, mert a bal oldalon nem indul el, csak a jobboldalon és így keresztbeáll. Ha viszont rásegítek egy kicsit a baloldalon kézzel (gyk: meghúzom a gomb nyomvatartásakor), akkor elindul és kicsit ugyan lassabban a szokottnál, de bezáródik.

Tudna nekem valaki segíteni a probléma orvosolásában, akár személyes, akár virtuális módon?

Illetve érdekelne ezek után, hogy lehet-e végálláskapcsolókat rakni ezen szerkezetbe, mert zavaró, hogy figyelni kell, hogy ne érjen a tető belső kárpitja a tető koszos külső részéhez, ha épp nem volt időm lemosni az autót, illetve egyszerűbb is csak egyszer megnyomni a gombot, valamint nem elhanyagolható szempont az sem, hogy ezesetben rá lehet kötni a riasztóra, hogy azt is zárja... 8)

Előre is köszi minden építőjellegű ötletet, hozzászólást :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekem már volt hasonló tapasztalatom... a gond annyi volt, hogy lelazultak a mozgatómotor rögzítőcsavarjai. Egyet meg lehet húzni, ha kiszereled a belső világítás lámpáját, és ferdén bedugott csavarhúzóval meg lehet húzni. A másik kettőhöz kis türelemmel, kézügyességgel hozzá lehet férni ha a tetőablak irányából kicsit leengeded a tetőkárpitot. Az igazi megoldás, ha leszereled a tetőkárpitot, és kiveszed az egész szerkezetet, végigellenőrzöd, a csavarokat meghúzod, a szükséges dolgokat megzsírozod.

Azt hiszem ezeket már elmondtam telefonon is (igaz ígértem, hogy visszahívlak, de elfelejtettem, bocs). Sajnos "varázs" trükkök nincsenek, ha nem a rögzítőcsavarok a ludasak, szinte majdnem biztos, hogy a tetőkárpit leszerelését nem úszod meg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szia!

ha még nem oldódott meg a problémád:

Az is lehet, hogy csak a tetőablakot mozgató rendszer van kikopva. Sajnos ezesetben sem úszod meg a tetőkárpit leszedését. A Calibrafórumon keresd Ronaldo kollégát, aki árul 2000HUF-ért komplett tetőablakot ugyanilyen tünetekkel. Lehet, hogy neki a másik oldal van megkopva, és igy a kettőből össze tudsz rakni 1 jót.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Szia!

ha még nem oldódott meg a problémád

köszi, de megoldódott, sőt el is adtam már az autót ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!

Látom rég jártak erre emberek de hátha olvassátok még. Szóval a kérdés az lenne hogy egy eredetileg nem tetőablakos calit át lehet e alakítani tetőablakosra?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sziasztok!

Látom rég jártak erre emberek de hátha olvassátok még. Szóval a kérdés az lenne hogy egy eredetileg nem tetőablakos calit át lehet e alakítani tetőablakosra?

aha. le kel furni a tetőlemezt, és feltenni egy tetőablakosét :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites
aha. le kel furni a tetőlemezt, és feltenni egy tetőablakosét :blush:

Értem. Szóval egyszerű módon nem kivitelezhető és jobb tetőablakosat venni...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Értem. Szóval egyszerű módon nem kivitelezhető és jobb tetőablakosat venni...

ennél egyszerűbb nincs, minden más eset csak taknyolás :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ennél egyszerűbb nincs, minden más eset csak taknyolás :blush:

Hmmm... Akkor nem lesz 97-es calibrám :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmmm... Akkor nem lesz 97-es calibrám :blush:

melyik calira gondoltál? Különben ha van benne klíma mondjuk akkor jó lehet az. Bár a klímával sok nyűg van ha elvolt hanyagolva idáig. Tippem szerint egy ilyen strandkorlátkéket nézhettél ki :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmmm... Akkor nem lesz 97-es calibrám :lol:

ja és ha calit akarsz venni akkor minél fiatalabbat és megkíméltebbet vegyél, ha van ilyen, de elvétve akad :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hát nemtom... nekem nem hiányozna a tetőablak ha ezenkívül minden rendben van és tip-top az autó (bár a Cali elektromos teteje csábító volt amikor először láttam olyat Millibra autóján). Mondjuk lehet hogy azért mert eddig nincsenek túl jó tapasztalataim az Opel gyári tetőablakaival, az eddigi 5 Opelem közül 2 gyárilag tetőablakos volt, mindkettő beázott. :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hát nemtom... nekem nem hiányozna a tetőablak ha ezenkívül minden rendben van és tip-top az autó (bár a Cali elektromos teteje csábító volt amikor először láttam olyat Millibra autóján). Mondjuk lehet hogy azért mert eddig nincsenek túl jó tapasztalataim az Opel gyári tetőablakaival, az eddigi 5 Opelem közül 2 gyárilag tetőablakos volt, mindkettő beázott. :lol:

Nekem a corsámon is van igaz nem elektromos meg nem elhúzható csak feltolható de egyáltalán nem ázik. A klímáért nem rajongok az elektromos tető viszont nagyon fílinges :D

Amúgy ezt néztem ki. Csak a corsa a kutyának nem kéne így nincs lóvé rá :) pedig ez tök zsír sztem. Az ecoteccel meg sztem ki tudnék békülni. Vezettem ismerősöm B vectráját ezzel a motorral és nem volt rossz :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van valakinek esetleg ötlete arra, hogyan tudnám megoldani a tetőablak automatikus behúzását a riasztó aktiválásával?

A riasztó elvileg tudja ezt a funkciót, mert az ablakokat felhúzza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ezekszerint nem sikerül megoldani az Omega B motorjával-elektronikájával?

Nem próbálkoztam azóta, de "B" tervet keresgélek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itt calibrások laknak, azok nem tudják hol lehet szerezni B Omegába tetőablakot, talán kérdezd a megfelelő topikban.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziatok!
Volna nekem egy Calibrám, 91-es a drága. Van benne tetőablak is, de sajnos nem akar működni.Mechanikailag adta meg magát, ezért kéném a segítségeteket. A hibát így első nekifutásra kontakthibának néztük a csatlakozónál vagy a kábelek egyikében. Ilyenkor se le, se fel. A kapcsolót kimértem, az teljesen jó. Ha a kábelek, csatlakozók úgy gondolják, akkor a tető feljön, de féloldalasan indul el és segíteni kell, mert másképpen nem akar felmenni. Lefelé meg aztán kész szenvedés lehúzni. A motor áttételházán van egy fogaskerék. Ez a fogaskerék osztja a forgást két felé, ami a két oldalt mozgatja. Ezek a spirális fogaskerekek meg vannak eléggé kopva, emiatt átugrik egy egy fogat néha, így ferdén akar lecsukódni, ami persze kivitelezhetetlen és megakad. Nagy nehezen rábírtuk jóbarátommal, hogy becsukódjon de azóta ki se nyitom inkább. Tehát a hiba mechanikus részéhez szeretnék némi segítséget, akár egy összeszerelési útmutatót, vagy robbantott ábrát, hogy képben legyek róla mi merre, mert ha szétszedem, akkor tudjam mi merre van benne. Tetőkárpitot már egyszer le is vettük hogy megnézzük a hiba okát, ami eredetileg a csavarok lelazulására vezethető vissza. Emiatt nem úgy volt a helyén a motor áttételháza, ahogy kellett volna, így megkoptak a fogaskerekek... <_< Remélem tudtok ebben segíteni. :icon1:
Köszönöm előre is a segítségeteket!
Üdv McDeath

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ez segít?:

1099027-20130708-UhWVAV.jpg

Szia!

Igen!

Nagyon szépen köszönöm! :) Remélem rendbehozható a dolog, habár a mozgató mechanika is kivan de megoldom azt is remélhetőleg. Nem szeretnék taknyolni, úgy hogy majd valami érdemleges ötletelés lesz előtte fejben, hogy mint és hogyan kellene. :)

Mégegyszer köszönöm!

Üdv McDeath

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haligali.

Hátha valakinek hasznos.

Az én tetöablakom is szorakozott. Kézzel kellett rásegiteni hogy menjen .

Kivettem a belsövilágitást. A testkábele volt laza. Amiota meghuztam tökéletes.

Az a durva hogy a testkábel miatt tudja magát ugy produkálni mintha rakás szar lenne az egész mechanika.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haligali.

Hátha valakinek hasznos.

Az én tetöablakom is szorakozott. Kézzel kellett rásegiteni hogy menjen .

Kivettem a belsövilágitást. A testkábele volt laza. Amiota meghuztam tökéletes.

Az a durva hogy a testkábel miatt tudja magát ugy produkálni mintha rakás szar lenne az egész mechanika.

A baj nálam hasonló. Elektromos probléma viszont még mechanikus probléma is van mert az egyik oldal mindig lemarad a másikhoz képest. Felfelé a bal oldal, lefelé a jobb oldal. Így inkább leszedve becsuktuk a mechanikát haverommal. Azóta inkább nem próbálkozok vele majd ha lesz mechanika akkor majd elektromos részletekre is figyelünk kicsit. Addig jó az így. Beázni nem ázik, magasnyomásúval teszteltük. Addig pedig marad az ablak. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.