Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

kacs

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    236
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    3

kacs last won the day on Május 15 2019

kacs had the most liked content!

kacs névjegye

  • Születésnap 1966-04-29

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    1.6 F Astra Caravan X16SZR (1997)
  • Város
    nem adom meg

Legutóbbi látogatók

1.479 profile views

kacs's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

21

Hírnév

  1. kacs

    Fűtés, és klíma

    Szia! Nálam is üres a klíma és ha kapcsolom, akkor nálam sem indul el a venti. Szerintem ez így jó, hiszen minek induljon, ha a klíma sem indul?. :-)
  2. kacs

    Elektromos

    "Most azzal próbálkozok, hogy kivegyem a riasztó biztosítékát és akkor nyugodtan keresgélhetem a bajt a süketítő hang nélkül, de nem találom. " - Szia! Az nem lehet megoldás, hogy kiiktatod a szirénát? (lekötöd, levágod)
  3. kacs

    Elektromos

    Igen, úgy értettem...meg még más is. Aztán a posztoló is rájött, hogy félreérthetően fogalmazott!
  4. kacs

    Elektromos

    Szia! A műszaki vizsgán szólni fognak érte, mert nem gyári és a rendőr is beleköthet ellenőrzéskor...szerintem
  5. kacs

    Elektromos

    Szia! Az a lyuk igazából nem lyuk, hanem a lámpa belsejében lévő tartó gömbfej külső felületi kiképzése. Amit látsz kívül az belül egy nyúlványon lévő gömbfejben végződik, ami illeszkedik a foncsoron lévő ellen oldalhoz a foncsor pozícióban tartásához. Nekem is motoros állítású gyári GM (Valeo) fényszóró van. Ahogy írod, szerintem a Te lámpádban az a nyúlvány letört, ezért látsz át a külső házon (egyébként nem lehetne) https://kepkuldes.com/image/Z5nCVe https://kepkuldes.com/image/Z5nGc0
  6. kacs

    Elektromos

    Egyfelől a rács megoldás lehetne, de akkor nagyon "sűrű" rácsot kellene gyártatni, mert hívatlan nyestek/menyétek garázdálkodnak a ház körül , másfelől nem jó a rács, mert egy hirtelen jött zápor/ zivatar beáztatja a pincét nyitott ablaknál Szóval marad a bukó megoldás, meg a légkeverés este/éjjel, ha olyanok a körülmények
  7. kacs

    Elektromos

    Hát ahogy nézegetem, ez az esetemben nem lenne megoldás, mert a pincénél nincs légnyomás különbség (magasság), mint a kéménynél, meg a padlásnál, meg a belmagasság is elég szűkös. Annyi "szerencsém" van a rossz helyzetben, hogy tudok kereszthuzatot csinálni a szemben lévő ablakokkal, meg éjszaka bukóra tudom rakni őket, ami valamelyest javít a helyzeten, ha van légmozgás, de ha nincs, akkor van "baj" és akkor működnek a ventilátorok. Nyilván egy felszíni garázs lenne az ideális, de arra sajnos nincs lehetőség helyszűke miatt. Azért köszönöm az ötletet!
  8. kacs

    Elektromos

    Nagy király vagy zotya! Kikaptam a 24-es biztit és láss csodát, lámpák alszanak Már minden f.szságot kitaláltam, hogy ne égjenek a lámpák nyitott ajtónál...legutóbb kipeckeltem az oszlopban lévő kapcsolókat, meg kicsavaroztam a csomagtér ajtóban lévőt, de ez a megoldás nagyon körülményes volt. Az a probléma, hogy egy félpincében állok, de hiába van ablak, meg szellőző az ajtókon a pincében 80%-os páratartalom van (jobb napokon csak 50-60), amit úgy próbálok ellensúlyozni, hogy minden ajtó tárva-nyitva. Napközben a pince ablakai/ajtói is, de éjszakára be kell zárnom, így ebben az időszakban két ventilátor forgatja a levegőt...az egyik az utastérben a másik a karosszéria alatt Nem egy költségkímélő megoldás, de inkább pár százassal több havonta, mint a párától az egész kocsi porladjon el szépen csendben. Már így is későn eszméltem, mert az elmúlt nagyon esős időszak hatására a sok párától elkezdett megereszkedni a tetőkárpit a csomagtér felett ...ettől rettegtem, míg olvastam a karosszéria blogban a tetőkárpit reparációjával kapcsolatos buktatókat. Szóval, ha megy az autó, akkor bizti vissza és semmi gond A külön kapcsoló nekem kínai, sajnos nem vagyok profi kódfejtő, mint Te a kapcsolási rajzokkal, meg a drótok "kötözgetésével"! A lényeg, hogy így megoldódott a "problémám"! Köszönöm a segítséget!
  9. kacs

    Elektromos

    Urak! Ismét kérem a segítségeteket! Nem találom a biztitáblán a belső világítás biztosítékát. Amelyikre gondoltam a tábla takaróján lévő útmutató alapján, na az nem az. Aszerint egy vajszínű "kocka" lenne az, de kivéve nem alszik el a lámpa a műszerfal felett és a csomagtérben. Azt kellene elérnem, hogy nyitott ajtók mellett ne világítson az utastérben lámpa! Mi lehet a megoldása a biztosíték kérdésének?? https://kepkuldes.com/image/ZwHMZQ https://kepkuldes.com/image/ZwWeAt
  10. Szia Barret! Igen, láttam ilyen megoldást is, de úgy vagyok ezzel, hogy amit beleépítettek, az működjön úgy, ahogy kitalálták! Szerencsére van időm és kedvem is pepecselni ilyen dolgokkal, meg érdekel is! Pár óra alatt sikerült a művelet és összesen 1000 pénzembe került. Köszi Neked is a választ!
  11. Szia zotya! Sikerült a "műtét"! Tudtam venni tömítést és O gyűrűt is. Benzinnel takarítottam, kis türelemmel és óvatos vakarászással/sikálással tisztára tudtam pucolni a kérdéses helyeket, meg a porszívó is jó szolgálatot tett az EGR alatti járatokban felpiszkált koksz kiszippantásában. Szerencsére nem volt túl makacs a kokszolódás. Az EGR szelepet nem kellett 12 volttal megjáratnom, mert kézzel szépen lehetett tengelyirányban mozgatni. Az EGR alatti - még eredeti - fém tömítés szívatott cseppet, mert leszedéskor az öntvényre tapadt a fémen lévő grafit?? anyag, így nem volt egyenletes a felület az új tömítés fogadására, de fúró+drótkorong segített. Pasztát nem raktam ide, mert eredetileg sem volt. Az alapjárati fészkét és a motor kúpját is sikerült tisztára pucoválnom. Összeraktam, majd indítás után érezhetően simább lett az alapjárat. Szépen, egyenletesen jár, igaz első indításkor kicsit hezitált, de aztán pár másodperc után magára talált. Korábban sem volt "nagy" gond, de kicsit zavarta a fülemet, meg a 200.000 km alatt még egyik sem volt tisztítva, így éppen itt volt az ideje. Szóval a foglalkozás elérte a célját! Még egyszer köszi a segítséget!
  12. Sziasztok! Esedékessé vált az EGR szelep és az alapjárati motor tisztítása. Az volna a kérdésem, hogy a tisztítandó felületeket és fészkeket csak simán befújom valamilyen kokszot oldó anyaggal és kitörlöm/letörlöm? Az EGR szelep "belsejéből" a feloldott szmötyit hogyan tudom kitakarítani? Az oldószer feloldja a lerakodásokat az folyik mindenfelé. Az alapjárati motor fészkénél, illetve az EGR felfogatási felületén lévő járatoknál ugyanez a dilemmám. Nem szeretnék nagyobb bajt okozni a tudatlanságommal! Tudom, hogy létezik EGR tisztító spray, de háznál lévő anyagokkal (benzin, nitrohigító) lehet hatékonyan tisztítani? Előre is köszönöm a segítséget! https://static.kepfeltolto.com/small/2020/06/2/06000c8e-a1a3-4aba-ae96-0f6a47e97f14.jpg
  13. Köszönöm a válaszokat, akkor alkalomszerűen - autópálya hiányában - marad a közutas "forgatás"
  14. Sziasztok! Az volna a kérdésem, hogy szerintetek egyenértékű-e az autópályás "kikormolós" menet azzal, ha közúton hármas seb. fokozatban teszek meg 20-30 km-t? Sajnos a környéken nincs autópálya, így nem is tudom kicsit meghajtani a motort, viszont hármasban, 95 km-nél 4000-et forog. Fogyasztás most nem lényeges.
  15. Akkor a levegőztető cső a menekülő útvonal No, majd legközelebb elválik, de az nem most lesz, pedig most lehetne menni, ilyen benzinárak mellett .
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.