Jump to content

kacs

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    177
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

14 Segítőkész

kacs névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó
  • Születésnap 1966-04-29

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    1.6 F Astra Caravan X16SZR (1997)
  • Város
    nem adom meg

Legutóbbi látogatók

1.060 profile views
  1. kacs

    Egyéb csevegés

    "Most annyit csináltam, hogy vettem vízcsaphoz való tömítőgyűrűt, aminek széles a kiképzése, azt fogom egyesével a talpas anya alá berakni holnap." - Itt egy dolgot ajánlok figyelembe venni. A tömítőgyűrűk nagyon passzosan menjenek fel a menetes szakaszra, mert a csavar is be tudja vezetni a vizet, ha a menetes résznél nem zár a tömítőgyűrű. (ha esetleg ezt nem vetted figyelembe, ha igen, akkor nem szóltam ) A csavarok pedig simán elérhetőek, ha a tetőkárpitot a sarkoknál óvatosan lehajtod. Persze lehet, hogy ezt is megtapasztaltad már Csatlakozva az ünnepi jókívánsághoz én is Békés Ünnepeket kívánok az Opelt szeretőknek!
  2. kacs

    Egyéb csevegés

    "Teljesen hibátlannak láttam a tetőt, de meg tudom nézni, nem nagy meló." - Csak egy ötlet volt, nálam speciel ott szivárgott be a víz, és csak szemüveggel vettem észre a repedést, de közelre már elég rosszul látok
  3. kacs

    Egyéb csevegés

    vagy esetleg az is lehet, hogy nem a korlát felfogatásánál jut be a víz az utastérbe, hanem a tetőn lévő vízelvezető csatornában a lemezek illesztésénél repedt meg a tömítés és kombinálva azzal, amit Zotya írt (nem tud elfolynia víz a sok tömítőanyag miatt) szépen beszivárog. Ennek javítása kissé macerás, mert a lemezek illesztéséhez csak úgy férsz hozzá, ha a vízelvezetőt takaró fém profilt felszeded, de azt meg a korlát egyik végének a bontása nélkül nem nagyon tudod megtenni, mert alá lóg a korlátnak A korlát átmenő csavarjainál szokták azt is alkalmazni, hogy az utastér felől a talpasanya alá vágnak valamilyen "szigetelő anyagot" (pl. locsoló slag) és úgy rögzítik az anyával.
  4. kacs

    Egyéb csevegés

    "Hát, nem tudom.... Gyári szivattyú van benne, ezért furcsa a dolog. Úgy nem jöhetett ki gyárból szerintem hogy ennyi idő múlva nyomja csak a folyadékot az ablakra. Most hogy már tegnap elött kipróbáltam, tegnap már csak 3x törölt üresen a lapát mire a folyadékot nyomni kezdte. Gondolom maradt a csőben valamennyi." - Én is azt gondolom, mint Zotya, hogy használaton kívül nem szabadna a folyadéknak visszafolynia a tartályba, de hogy ezt hogyan oldották meg az passz. Egyébként nekem is 22 éves szivattyú dolgozik. Túl sokat nem használom és nagyon figyelek, hogy a folyadék sose fagyhasson meg a rendszerben.
  5. kacs

    Egyéb csevegés

    "Képzeld el amikor az első Szilveszterkor leengedtem a pincébe a durrogás elől, és még nem tudtam hogy fel fog jönni a belső lépcsőn. Elindultam lefelé megnézni és kapásból átestem a kutyán. Persze mindenki őt sajnálta, mert biztos megijedt , az hogy én leestem a lécsőn másodlagos volt." - Tanulság, hogy a kutyát ki kell világítani (ledben jó vagy) ezen a szilveszteren "Én egyszer fűztem be teljesen végig csövet, mert a tulajnak eltört a harmonikánál, és " nem szaroztam kihúztam az egészet" jó móka volt visszafűzni.Lehet hogy a szivattyúd jobb, ebből is elég nagy a szórás." - Nekem szerencsém volt, mert nem kellett teljesen újrafűzni. Két helyen cseréltem egy egy szakaszt, a hátsó spricninél, meg a szivattyútól az első spricniig. Sok éve volt, de az akváriumos cső még mindig meglepően puha/rugalmas
  6. kacs

    Egyéb csevegés

    "Köszönöm, sokat segítettél. Féltem hogy nagyon szétbarmolom. Végül a gáz ott volt, hogy a csomiajtóba volt még toldva a cső, szigszallagos-szűkítős megoldással, ott volt a dugulás. Kicseréltem a tegnap vásárolt akvárium levegőztető csőre, levittem a toldást a hátsó osztlopig, így ha gáz van, ott csak a műanyag burkolat leszedésével, tudom orvosolni." - Szívesen! Nekem korrózíó miatt kellett kierőlködnöm. A művelet során a lemez is deformálódott kicsit, de szerencsére sikerült vissza egyengetnem. A csőszakaszok toldása/illesztése nekem a csomagtér ajtónál található harmonika guminál van, mert korábban ott tört el a cső. Vagy 10 centivel hosszabb csövet raktam vissza a könnyebb kezelhetőség érdekében. Viszont a tartálytól a folyadék egy törlés után már az üvegen van...nem tudom mitől függhet ez, talán a szivattyú teljesítményétől?
  7. kacs

    Egyéb csevegés

    "A kisebbik kutyám felugrik-mászik mindenhova." - az már biztos, hogy igéző tekintete van
  8. kacs

    Egyéb csevegés

    Azt sajnos csak "erőszakosan" lehet kiszedni a kialakítása miatt. Már csináltam. Az elem kialakítása olyan, mint egy nyílhegy, befelé megy, kifelé nem :-( Én visszaraktam a cső toldása után a régit, de a szélénél körbe kentem tömítő-ragasztóval, mert a kiszedéskor a rögzítő "fogak" elfogytak, és tömítő nélkül forgott az egész.
  9. kacs

    Fűtés, és klíma

    Köszönöm! Igen, később ennyit töltöttek a rendszerbe. Az adattáblán pedig a klímás tájékoztatása szerint nincs klíma adat.
  10. kacs

    Fűtés, és klíma

    Sziasztok! Meg tudná esetleg valaki mondani, hogy egy 97-évi F Astra Caravánnál (X16SZR) mennyi a gyári klíma feltöltési mennyisége olajból és hűtőközegből? Azért kérdezem, mert a neten különböző infókat találtam. Két oldalon azt írják, hogy a 94-98 közötti F Astráknál az olaj mennyisége 295 gr, a hűtőközegé 900 gr , más oldalakon pedig a hűtőközeg mennyisége csak 600 gr. Melyik a valós infó? Valóban a zárhídon lévő adattáblán fel van tüntetve a szükséges adat a klíma töltési mennyiségét illetően? A sok kódból nem tudom mi, mire vonatkozik :-(
  11. kacs

    Karosszéria

    Végül is így sikerült a régi tömítést kiváltanom. A "D" profilt választottam, mert kellő mértékben felette van a búrán található távtartóknak, amelyek a kasztni felületére ülnek fel (ki is kezdték a festéket, amit azóta lekezeltem), így biztos, hogy a tömítés is bőven nekifeszül a kasztninak. Vágni nem vágtam a kanyarokban, mert elég tűrhetően lehetett "kanyarodni" az anyaggal. Osztán majd elválik mennyire hatásos a víz ellen...picit szkeptikus vagyok, de egy próbát megér Viszont most, hogy a lámpák nincsenek a helyükön, remekül telibe tudtam szórni az üregeket a sarkoknál alvázvédővel. //static.kepfeltolto.com/big/2018/08/27/02e073e07c4512fced0171fa2d50d0fe.jpg
  12. kacs

    Karosszéria

    Ez a háromszög bevágás jó ötlet, így valóban lehet folytonosan vezetni a tömítőt! A búrákat én is kimosom, mert a 21 év alatt szerintem még nem volt leszedve és annyi dzsuva gyűlt össze, hogy abból dombot lehetne rakni Köszönöm a tanácsokat, remélem Te is megtalálod az általad említett beázás okát!
  13. kacs

    Karosszéria

    Úgy látszik egy rugóra jár az agyunk, mert nekem is a nyílászárókhoz használható gumitömítő jutott eszembe, csak én a D profilra gondoltam, persze az lehet, hogy vastag lenne. Egy "hátránya" van ennek a megoldásnak, hogy nem lehet folytonosan felrakni a régi helyére, mert ahhoz merev, hogy ne kelljen vágni/illeszteni a kanyaroknál. Attól még egy próbát megér! Holnap meg is próbálom. A neten keresgélve pedig ebbe az infóba botlottam: https://totalcar.hu/magazin/technika/2015/09/27/multifunkcionalis_csodatakony/ Ez drágább, mint az előző megoldás, de sok minden másra is használható A régi tömítés annyira elöregedett, hogy már nem szigetel, hanem mint egy szivacs szívja a vizet
  14. kacs

    Karosszéria

    Akkor erre a beázásra idővel én is számíthatok. Viszont meglettek a beázási helyek! Úgy látszik a lassú és folyamatos eső "hozza meg az eredményt". ÉS valóban a két hátsó lámpánál jön be a víz. Valószínűleg kell némi idő, amíg a porózussá vált tömítés megtelik vízzel, aztán utána már szabad az út a kasztniba. Továbbá találtam még egy beszivárgási pontot. A hátsó ajtó gumikédere mellett a függőleges szakasznál van egy lemezillesztés, aminél elrepedt a festék, így remekül szivároghat be a víz. Pici ugyan, de folyamatos esőnél "csodákra" képes :-( Szerencsére ezek a hibák könnyen javíthatóak És akkor a korábbi kérdés, hogy mivel célszerű kiváltani a lámpák alatti elöregedett tömítést, ha tartós eredményt szeretnénk?
  15. kacs

    Karosszéria

    A kerékjárat felől minden felületet lekezeltem. A mostani beázás meg álló helyzetben történt. Van tetőablak és a kérdéses üregekben van berögzítve a hátsó sarkok levezető csöve, de azok stabilan állnak, azokon keresztül nem kerülhetett be víz. Teljesen tanácstalan vagyok. Még azt találtam ki, hogy a következő nagyobb esőnél kiállok a garázsból, aztán bevackolok a csomagtartóba és sasolok, hogy honnan kerül elő a víz...hátha...persze ez elég elkeserítő :-( Köszi, hogy foglalkozol a nyűgömmel!
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.