Jump to content

freddy_

MOTE klubtag
  • Hozzászólások

    71
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

freddy_ last won the day on Február 14

freddy_ had the most liked content!

Hírnév

8 Semleges

freddy_ névjegye

  • Felhasználói rang
    Érdeklődő

Város, Autók

  • Autó(k)
    Astra G Z14XEP 2006/12
  • Város
    Eisenstadt, Ausztria
  1. Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Tudtok bontót, ahol az autó kábelkötegéről adnak csatlakozókat emberi áron és egyáltalán foglalkoznak vele? Interneten egyáltalán nem találtam meg, amikre szükségem lenne. Körülbelül 10 bontó felhívása után feladtam. A legtöbb helyen még úgy is húzzák a szájukat, hogy odamegyek és megmutatom mit kell levágni, hogy aztán darabonként 3 ezer forintért elvihessem. Egy helyen volt 3-4 ezer forintos darabáron, szerintem ez rengeteg. Omega B-hez nem tudom megszerezni, ami kellene.
  2. A TIS szerint a fékpedál-kapcsoló kiszereléséhez (ami előtt egy lépéssel van a csatlakozó lehúzása) le kell venni a műszerfal alatti kárpitot (itt a legalsó kettő, két szegecs fogja, csak lefúrni lehet), a levegő elosztót (itt a 2-es számú), ahhoz pedig a komplett középkonzolt leszerelni. A kárpitot badarság lenne levenni. Ehhez képest én csak a levegő elosztót akartam levenni (egy patent fogja elöl, simán kihúzható), de nem mertem, mert mélyen a középkonzol alatt van összeilleszve és ha nem tudom visszatenni, tényleg le kell venni a középkonzolt. Privátban kaptam egy tippet kobraCode fórumtárstól, hogy 90°-ban fordítsam el a kapcsolót, kijön a helyéről és utána enged a kábel. A biztosítéktáblától volt annyi hely, hogy még ha nehezen is, de sikerült. A sárga pöcök másra van. A csatlakozó testen van két patent a két oldalán, ezek fogják. Így már szét tudtam húzni a csatlakozót. A 4 érintkezős kapcsoló pedig úgy működik, hogy a pedál alapállapotában (kapcsoló benyomva) az 1-2-es érintkezők zárnak, a 3-4-es érintkezők nyitva vannak. A pedált lenyomva értelemszerűen az 1-2-es érintkező nyitott, a 3-4-es érintkező zárt. Az 1 és 4-es érintkezőknél a kábel színe fekete, össze vannak kötve a csatlakozón (Z14XEP esetén), az F3.38-as 10A-es biztosítékról kapnak gyújtási feszültséget. A 3-as érintkezőn a kábel fekete-sárga színű. Erre vannak kötve a féklámpák, ez megy az ECU-hoz és az ABS-hez, Check Control-hoz, MID-hez is, vontató csatlakozóra, és még talán máshova is. A 2-es érintkező barna-szürke, ez többnyire csak az ECU-ra megy (a tempomat miatt kell neki). Tanulságként írom, ha már megszenvedtem vele, hátha másnak is hasznára válik egyszer. Mégegyszer köszönöm kobraCode segítségét!
  3. A 33. biztosíték 20A-es, állandó (utánfutóhoz van). Én nem venném ki a biztosítéktáblát, sokkal egyszerűbb levenni a vezető bal lába melletti háromszög burkolatot (ha nem megy, leírom hogyan kell). Az X1-es csatlakozó 71. kivezetésén van ez a bizti elvileg, de nem vállalok érte felelősséget, ki kell mérni. Ha a biztosítéktábla és az X1-es csatlakozó között valahol lehámozod a kábel burkolatát (nem kell elvágni), akkor erre rá tudsz csatlakozni.
  4. Talán átverték és egyik kulcsot sem ismeri az ECU, akkor pedig hiába is próbálja összetanítani. Egy hozzáértővel nem ártana Op-Com-al vagy Tech2-vel megnézetni. Akku cserétől nem gondolom, hogy lehetne ilyen probléma.
  5. Próbáltam alulról benyúlni, akadályba ütköztem. Szerintem a fűtés elemei vannak útban. A biztosítéktábla fedelét le kell venni mindenképpen, hogy lássam. Nem tudom lehúzni a biztosítéktábla felől sem, nincs elég hely körülötte, hogy a sárga pöcköt elhúzva még el is férjen a kezem az erőkifejtéshez. Megnézem mégegyszer, de reményelennek látom a pedálok felől.
  6. A második képen a kuplungpedál-kapcsoló csatolakozója lesz, ugye? Amikor kerestem hol van összekötve az első ködlámpám a hátsóval, lebontottam a gyári szigetelést a kábelkötegről. Szövet szigetelőszalaggal szépen vissza is csináltam, jól leszigetelve ezt a csatlakozót is. Az újra lebontáshoz megint ki kellene vennem a biztosítéktáblát... Remélem kapok bontottban ugyanilyet. Egyébként sem szívesen vágnám le ezt a csatlakozót a gyári kábelkötegről (reménykedve, hogy egyszer talán lesz tempomatos megoldás az ECU-val is). Meg szeretném nézni, hogy 2 vagy 4 érintkezős a fékpedál-kapcsolóm. Tudja valaki hogy jön le a csatlakozója? A sárga pöcköt balra kell húzni? A biztosítéktábla felől nem fér be a kezem rendesen. Az óracsoport felől jobban hozzáférnék?
  7. Egy rajz a gázpedál ECU bekötésről. A B19 alul a gázpedál jeladó, felette az X2-es, X120-as és legfelül X52-es csatlakozó az ECU-n: Nem egyforma a két poti és az ellenállásértékeket sem lehet tudni a rajzból. Ha bárki bármit tud az ellenállásértékekről, rendkívül hasznos lenne. Jó lenne tudni, hogy a lábakon milyen feszültségek vannak alapállapotú és teljesen lenyomott gázpedállal. Jelenleg sajnos nincs lehetőségem a saját autómon megnézni. Gondoltam rá, hogy veszek egy bontott gázpedált (és majd túladok rajta), de ettől a feszültségeket még nem fogom tudni. Nem bontanám meg a saját vezetékkötegem. A mérés jelentős megkönnyítéséhez (vagy későbbi tempomat építéshez) elég lenne egy pár csatlakozó, amely azonos a gázpedál jeladó aljzatával és a gyári kábelkötegen található ellenpárjával. 6 pólusú, elvileg "ZFW 6-16" típus. Újban sehol sem találtam ilyet, talán más néven fut? Bontottban lehetne megszerezni a gyári vezetékkötegről levágva, de a jeladóról az ellenpárját szerintem kizárt (vagy csak gázpedállal együtt borsos áron). Ha lennének ilyen csatlakozók, ezeket összekötném és hosszú vezetékekkel kivezetném a méréshez. A sebességjelnél csak azt kell kitalálni, hogy mi az összefüggés a frekvencia és a sebesség között, ezt még könnyen ki is lehetne kísérletezni.
  8. Tarcsika autója nem jó referencia. Köszönöm a megerősítést! Esetleg érdemes lenne a leírásodba a csavarokról is tenni képet (ha gondolod küldök, miután szétszedtem a sajátom).
  9. Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Nincs valakinek egy bontott gázpedálja, amit ellenállásmérővel ki tudna mérni? Ha menne, legyen szíves írjon egy üzenetet, leírom pontosan mit szeretnék.
  10. Tudok a műanyag patentekről. Az előző oldalakon részletesen kitárgyaltuk és kobraCode leírását is olvastam a lökhárító leszereléséről (az aláírásában megtalálható). A képen elvileg a felső torx csavar látható és az ellendarabja. A kérdés az volt, hogy alul ugyanilyen torx csavarok vannak-e. (Az ábráról nem derül ki.)
  11. Az első lökhárítóhoz visszatérve, ezen az ábrán megtaláltam a gyári felső torx csavart (11-es, 9130734 cikkszám) és ellenpárját (12-es, 90464538 cikkszám): Nem tudjátok, hogy alul ugyanilyen csavarok vannak? Az energiaelnyelő szivacsokat (14-15-ös, 90559504 és 90559503 cikkszámok) szokás cserélni vagy nem jellemző az elhasználódás?
  12. Köszönöm az infót, de én inkább nem ragasztanám (eleve nincs is szétválva). Valaki tudja, hogy a két cikkszám közül melyik lehet gyárilag az autóban, esetleg egyik sem? 9130907 cikkszám: jobbkormányos autóhoz baloldali konvex tükör. 9131123 cikkszám: balkormányos autóhoz baloldali sík tükör. Gyári útmutatót nem találtam a tükörcseréhez. Ez a szakszerű módja?
  13. Szia! A képen a tükörlap elölről és hátulról: A tökörlap üvege és mögötte levő műanyag vált szét (ahogyan a képen látszik) vagy a motorról vált le a komplett tükörlap? Nálam nem remeg a tükör képe és nem látszik semmilyen elválás.
  14. Ha már a tükörnél tartunk, a vezetőoldali tükörfűtésem nagyon gyengén működik. Egy Opel szerviz szerint tükörlapot kell cserélni. A tükörlapon semmilyen sérülés nem látható. Ez szokott lenni a baja? 9130907 cikkszám: jobbkormányos autóhoz baloldali konvex tükör. Balkormányoshoz nem látok ilyet. 9131123 cikkszám: balkormányos autóhoz baloldali sík tükör. Milyen tükröket rakhattak a lengyel gyártású Classic II-be? Különböző a két oldalon?
  15. Köszönöm. A leírásodban a 2. oldalon a sarukat, vezetékeket és a 3. oldalon a fekete csatlakozó aljzatot honnan szerezted? Nem tűnik vészesnek, teljesen mindegy mit szokok meg. Most már csak az a kérdés, hogy lesz-e minden hozzá. Elkiabáltam. A 90494187 (Omega intervallumos relé) 57 EUR újonnan. Használtan nem találtam. Ha valakinek kell ilyen relé, UK ebay-en 15 GBP. Az Omega intervallumos, BC gombos kar 90494657 cikkszámú és csak itt találtam (újat), 85 EUR: http://www.carparts-pros.com/page_1_3.php#oeformo
×