Jump to content

freddy_

MOTE klubtag
  • Hozzászólások

    208
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    4

freddy_ last won the day on Április 12

freddy_ had the most liked content!

Hírnév

17 Segítőkész

freddy_ névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

Város, Autók

  • Autó(k)
    Astra G Z14XEP 2006/12
  • Város
    Eisenstadt, Ausztria
  1. Elfogadom, azért csináltam a leírás alapján, különben már elvágtam volna a kábelt. Mindössze érdekel mi az oka, hogy nem kell elvágni. A multitimernek 4 csatlakozása van. Ebből csak kettő van megszakítva azáltal, hogy a relé nincs a helyén. A másik kettő küzül az egyik az S22 1-es lábára van kötve. A másik az S22 9-es lábára van kötve, ahova a kar potija (fekete-sárga). Tudok kapcsolási rajzot olvasni, de a multitimer belsejéről nincs kapcsolási rajzom. Anélkül értelmezhetetlen a fenti kapcsolási rajz a kérdés szempontjából.
  2. Köszönöm a gyors választ! A képen a bal oldalon az eredeti, ahol még a multitimer vezérel. A jobb oldalon intervallumos relével. A képen MUT 915 megy a karra a fekete-sárgára. Ehelyett az intervallumos relé I kimenete fogja adni az intervallumot. Ha nem vágom el a multitimer vezetékét, akkor hogyan kerül kiikktatásra a multitimer? (Nem akarom elvágni, csak ezt szeretném tudni.) A kérdésem megválaszolásához jó lenne egy multitimer belső kapcsolási rajz, ha elérhető lenne.
  3. Omega B intervallumos relé beszerelési kérdés. Gezoli leírása alapján a karnál a csokinál a fekete-sárga kábelt nem kell elvágni. Két fekete-sárga jön ki a csokiból. Az egyik multitimerbe megy, a másik nem tudom hova, kapcsolási rajzon sem szerepel, esetleg ezt tudja valaki? Meg tudjátok erősíteni vagy cáfolni, hogy nem kell elvágni a kábelt? Német leírás szerint el kell vágni ezt a kábelt. Nekem az a furcsa, hogy ha nincs elvágva hogyan kerül kiiktatásra a multitimer? A poti vezérel vagy a multitimer, de nem egyszerre a kettő.
  4. Sziasztok! A láb alatti fűtéscsövet szeretném levenni. Kivettem a patentot, ami alul (a biztosítéktábla alatti részen) fogta. Kivettem a középkonzolt. Látom és elérem a csatlakozási pontot, ahol bele van toldva a másik csőbe. De nem engedi el. Hogyan lehetne kíméletesen lehúzni? (Behr klíma, ha lényeges.) Szerk.: Kinyomtam a kuplungpedált, hogy több hely legyen forgatni. Izomból húztam (téptem), tekertem, minden irányból próbáltam. Meg sem mozdul. TIS szerint le kell venni hozzá a műszerfal burkolatot, előtte a fél autót lebontani.
  5. Középkonzol kivétele

    A szivargyújtó takarólemezénél és legfelül használtam húzásra (nem feszegetésre) az Amazon-ról rendelt műanyagokat. Nekem nem pattant ki felül, hiába húztam és rántottam meg többször a rádiónál (törés határán volt már). A vészvillogó kábele nem tudjátok hogyan jön le? Már csak ennyi hiányozna és lent van az egész. Szerk.: Le kellett venni a kapcsoló burkolatát, kivenni a kapcsolót, utána csúsztatható ki a csatlakozó belülről nyomva, fentről lefelé.
  6. Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Betegség, hogy az egyik (2-es) injektorszelepemnél enyhe olajszivárgás van? Alatta a por olajos. Várható, hogy cserés lesz vagy már jobb ha most rendelek egy újat? Az injektorszelepeknél (fedél alatt) mivel lehetne a koszt kitakarítani? Főleg az olajos port. Háztartási porszívóval nem akartam. Rákötöttem egy rongyot a résszívóra és közben fújtam is, így valamennyit összeszedett és jól összeporoltam körülötte mindent. Mosni szabad ott? Motorblokk lemosásnál nem kap vizet, felette fedél van. Csak úgy lehetne, hogy fedél nélkül összerakom, mosás, szétszedés, fedél vissza, összerakás.
  7. Nem történhetett valami a szerelés során? Kábel szétcsúszás, csatlakozó elmozdulás miatti kontakthiba? Esetleg nem sérült meg valami rajta? Nem maradt benne szerszám vagy valami? Tudom milyen kérdések ezek, de nem árt mindent átnézni, ahol a művelet történt. Látszólag nincs köze a szereléshez mégis azután lett.
  8. Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Az olaj változatlan 11 éve. Elvileg az egyik legjobb minőségű, teljesen szintetikus olaj. Minden GM minősítése megvan. Az első 6-7 év főleg városi használat volt. Sosem volt ilyen gond. Akkor kezdődött, amikor a lakóhelyemhez annyira közel volt a munkahelyem, hogy nem tudott felmelegedni a motor mire odaértem. Néha napi négyszer is megtettem az utat és még hasonló rövidtávokat mentem. Ami befolyt a motorba már rég kiégett. Szerintem a levegőbeszívó csövekből magától nem tud ürülni. Ha később is megjelenik ott valami, akkor olajat váltok. Ne szedjem szét jobban tisztítás céljából? Most még időben meg tudnám rendelni a tömítéseket, ha kell valahova (kb. még egy hétig van lehetőségem szerelni). Sajnos a nyomatékkulcsaim nincsenek nálam.
  9. Veramon beszerelési kérdés. A készülő tempomatom kábelezése miatt kétszer már kivettem a biztosítéktáblám, óracsoportot, világításkapcsolót. Nagyon nehezen hozzáférhető helyen, a kábelcsatorna mellett vittem el és rögzítettem a kábeleket. Reméltem, hogy soha többet nem kell hozzányúlni. A tempomat csatlakozóhoz elvittem a fordulatszám és két fékpedál-kapcsoló jelet. Ezt onnan tovább tudom vinni a Veramon-nak. Két kábelem nincs: üzemanyagszint és hűtővíz-hőmérséklet. Emiatt kezdődne elölről az egész bontás. Nem lehetnek ezek a kábelek a TID közelében? Csak reménykedem, gondolom esélytelen.
  10. Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Jó találmány. Op-Com-al nem lehetne látni ugyanezt? A fedél alatt az elektronikám és a vezetősávok mintha újak lennének. Nagyon kicsi az esélye, hogy a poti okozta a hibámat. Inkább a lerakódás. Helyenként több tized milliméter vastagságú volt a korom.
  11. Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Tegnap benzinnel, ronggyal, fülpiszkálóval, műanyag kártyával és kábelkötegelő végével 2-3 óra alatt csak úgy tudtam megtisztítani, hogy fátyolos maradt és kis foltokban rajta maradt a megkövült korom. A benzin majdnem annyit ér rá, mint a víz. Vettem kimondottan erre való tisztítót (miért nem ezzel kezdtem?): Loctite SF 7023. Ezen kívül kell rongy, fülpiszkáló és fogkefe (az elhasznált fogkeféket össze szoktam gyűjteni, ilyen célra is kiváló). Levitt mindent, fémtiszta lett. Közvetlen kenés miatt nem mertem szétszedni. Az olaj nem tudom mennyire jó, általában zsír kell a csapágynak. Több autósboltot is kérdeztem, de nem ajánlottak semmit. Talán nem ott kellene keresni ilyesmit, amit írtál. Most már összeraktam így. Majdnem egy éven keresztül fojtószelep pozicionálási hibám volt (P1526). Általában tankolás után. Újraindításra megszűnt. Opel szerviz új fojtószelepet akart velem vetetni 290-ért (90-ért van Bosch, ami ugyanaz, persze nem nekik). Azt mondták a tisztítás többet árthat neki, ha ki van kopva. A csatlakozót már hónapokkal ezelőtt levettem, befújtam tiszta alkohollal és visszatettem (nem volt koszos), azóta nem volt hibám. Nem gondoltam, hogy ez megoldja, a tisztítás be volt ütemezve. Levettem a fekete burkolatot, belül nagyon szép állapotban vannak a fogaskerekek és a poti sávjai hibátlanok. Remélem a lerakódás okozta a pozicionálási hibát.
  12. Nálam eddig kibírta törés nélkül, de nem is használtam sokat a gombokat. Belegondolva, a gombok nem is fognak hiányozni. Új Omega B ablaktörlő kart vettem. Így egy csapásra intervallumos ablaktörlőm is lesz. Nem építettem még be, mert nem akartam elvágni a karon a kábeleket. Több hónapnyi keresés után tudtam csatlakozót szerezni. Most a krimpelő fogót várom az Amazonról, addig nem tudom bekötni a csatlakozót. Napsütésben mi baja? Nem tartom kizártnak, hogy csinálok egy saját BC-t grafikus, minőségi kijelzővel. A Veramont látva nem lenne nagy durranás a hardver része. Csak nagyon pepecselős munka a sok funkciót belerakni.
  13. A bőr szerintem csak akkor változik, ha terhelést kap (a ruhát hordják, a bőrülést ülik, stb), csak úgy magától valószínűtlennek tartom, hogy változna. Szerintem legjobb megkérdezni őket közvetlenül vagy ha nem tetszik, átvétel előtt reklamálni. Én a helyedben visszakérném a törött alkatrész árát és szereznék másikat. Nem építeném be így. A kormány állandó mozgásban van, nem jó ha abban bármi elmozdulhat. Nekem valami kicsúszott a patentból és folyamatos súrlódás volt, amíg szét nem szedtem és vissza nem nyomtam.
  14. Számotokra nem zavaró, hogy a Veramon kijelzőjén nincsenek gombok? A gombokat természetesnek vettem és most szembesültem vele, ahogyan megérkezett. Egyszerű kijelzője van, nem olyan, amilyennek gondoltam.
  15. Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról

    Milyen olajra gondolsz konkrétan? A WD40 úgy tudom szárít, inkább kimossa a kenést, mint ken. Ha ken is, nem tartósan. Azt gyanítom zsír lehet benne. Zsírzáshoz a szétszedhetőség kérdéses. Van egy fajta zsírom, ami jó lenne ide (Mobile XHP 222), persze távol tőlem.
×