Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák/kérdések


tourist

Recommended Posts

Húha.

Tech műszert ne akarjatok venni mert amennyire én tudom, jó eséllyel többe kerül mint az autótok... utolsó infóm szerint olyan 1.5M Ft volt az ára...

Hibakód kivillogtatás: diagnosztikai csatit lehúzni, benne az A és B lábat összekötni (jelölve vannak a csatin hogy melyik láb melyik), aztán ráadni a gyújtást és figyelni a Check Engine lámpa villogását. A hibakódok Motronic esetén két számjegyűek, először egy, majd pici szünet után két villanás a 12-es kódot jelenti, ugyanígy a 3 majd 1 villanás értelemszerűen 31. Minden kódot 3x ismétel, aztán 3 másodperc szünet és jön a következő hibakód. Ha már nincs több, akkor megint a 12-es kódot fogja dobni, majd kezdi előlről az egészet mindaddíg, amíg le nem veszed a gyújtást. Jaigen: a 12 és a 31 nem hibakód, ezeket elvileg mindig adja majd, előbbi a hibakód kiolvasás kezdetét jelenti, utóbbi meg azt hogy nincs fordulatszámjel, de ez asszem természetes is ha álló motornál villogtatod ki a hibakódokat.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
Húha.

Tech műszert ne akarjatok venni mert amennyire én tudom, jó eséllyel többe kerül mint az autótok... utolsó infóm szerint olyan 1.5M Ft volt az ára...

Hibakód kivillogtatás: diagnosztikai csatit lehúzni, benne az A és B lábat összekötni (jelölve vannak a csatin hogy melyik láb melyik), aztán ráadni a gyújtást és figyelni a Check Engine lámpa villogását. A hibakódok Motronic esetén két számjegyűek, először egy, majd pici szünet után két villanás a 12-es kódot jelenti, ugyanígy a 3 majd 1 villanás értelemszerűen 31. Minden kódot 3x ismétel, aztán 3 másodperc szünet és jön a következő hibakód. Ha már nincs több, akkor megint a 12-es kódot fogja dobni, majd kezdi előlről az egészet mindaddíg, amíg le nem veszed a gyújtást. Jaigen: a 12 és a 31 nem hibakód, ezeket elvileg mindig adja majd, előbbi a hibakód kiolvasás kezdetét jelenti, utóbbi meg azt hogy nincs fordulatszámjel, de ez asszem természetes is ha álló motornál villogtatod ki a hibakódokat.

Hol kell keresni a diagcsatit? Vagy két éve amikor még nagymutteré volt az autó akkor kicsrélték a vezérlő egységet, és most néztem hogy a C14NZ-jét rakták az 1,2-esbe. Ennek van vmi előnye vagy hátránya? Ja és még az lenne a kérdésem hogy lehetne e 5ös váltót tenni bele, elbírja e meg milyen átalakítások kellenek?

Link to comment
Megosztás:

Sajna a Corsa A-t annyira nem ismerem hogy tudjam hol van a diagnosztikai csati, de eddig én a következő helyeken láttam:

Motortér menetirány szerinti bal felső sarkában a lengéscsillapító bekötési pontja mögött (Vectra A, Calibra)

Műszerfali biztosítéktáblában, a kormány alatt bal oldalon (Corsa B, Astra F, Combo)

Kézifékkar alatti burkolat alatt (Astra G, Zafira A, Omega :unsure:

Motortér felső szélén a majdnem a szélvédő alatt (Kadett E)

Az hogy nem bele való vezérlő van benne, túlzottan nem jelent előnyt, de ha végülis elindul vele és nem produkál ismeretlen eredetű hibákat akkor szetm örülj és ne bolygasd a dolgot. 5 sebességes váltó belemegy simán, ha minden igaz nem is kell más átalakítás mint az utastérben a váltókulisszából kifűrészelni egy darabot (hogy el tudd tolni a kart arra amerre az 5. sebességet szokták kapcsolni)

Link to comment
Megosztás:

Már hogyne lett volna. Az F10/5-ös váltót egy csomó A Corsába szerelték. A C12NZ (ehhez 3.74-es végáttétellel), 12NC, 12NV, 12SC, 12ST, A12ST és S12ST (ezek 3.94-es végátétellel), valamint a 12NC, 12NV, 12ST, A12ST, E12GV, E12N, S12ST motorkódokhoz is, ezekhez meg 4.18-as végáttétellel.

A C12NZ-be raktak még F13WR ötsebességes váltót is, ez 3.94-es végáttétellel volt.

Amúgymeg a B Corsa váltója valószínűleg simán felmegy Corsa A-ra is, miután én is ismertem Kadett E-t Astra F váltóval, valamint mindkét fentebb említett váltó (F10/5 és F13WR is) volt B Corsában is.

Link to comment
Megosztás:

Már hogyne lett volna. Az F10/5-ös váltót egy csomó A Corsába szerelték. A C12NZ (ehhez 3.74-es végáttétellel), 12NC, 12NV, 12SC, 12ST, A12ST és S12ST (ezek 3.94-es végátétellel), valamint a 12NC, 12NV, 12ST, A12ST, E12GV, E12N, S12ST motorkódokhoz is, ezekhez meg 4.18-as végáttétellel.

A C12NZ-be raktak még F13WR ötsebességes váltót is, ez 3.94-es végáttétellel volt.

Amúgymeg a B Corsa váltója valószínűleg simán felmegy Corsa A-ra is, miután én is ismertem Kadett E-t Astra F váltóval, valamint mindkét fentebb említett váltó (F10/5 és F13WR is) volt B Corsában is.

Köszi szépen a segítséget már csak váltót kell szerezni :unsure:

Télleg ilyen apróságok mint központi zár vagy elektromos ablak utólag beszerelhető?

Link to comment
Megosztás:

Télleg ilyen apróságok mint központi zár vagy elektromos ablak utólag beszerelhető?

Persze.

Utólag univerzálisat bármelyik autóvillamosságis be tud neked szerelni, de még a gyári is megoldható ezekből sztem.

Némelyik autóba komolyabb cucc is beszerelhető (az Opelek eléggé modul rendszerűen épülnek fel hálistennek) a gyári extrák közül, én például már segédkeztem Calibrába gyári klíma utólagos beszerelésénél, pedig ahhoz még a kábelköteget is át kellett fűzni, de az enyémbe például így került a fedélzeti computer, és az ülésfűtés csatlakozói is benne vannak, csak kapcsolókat meg fűthető ülést kéne szereznem és azt is meg tudnám csinálni.

Link to comment
Megosztás:

Én is calibrát akarok venni csak az ősök le akarnak beszélni róla mert hogy nagyköbcenti meg sokat eszik, de nem értik meg hogy nekem olyan kell. :unsure:

Lábfüggő a Cali fogyija is.El sem hinnéd, hogy átlagosközeli használatnál mit esznek ezek a gépek.Ami kisit jobb étvágyú az átlagosnál, az a V6, és a Turbó.

Az NE és az XE is autózható és fentartható kispézből.Feltéve ha nem vásárolsz be v.mi feltupírozott darabot.

Amúgy a Corsából is lehet vadóc verdát csinálni motorcsere nélkül is.Mondjuk egy NE v. XE átalakítás után már a pokolba fogod kívánni a 1.2;1.4 verziókat! :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Lábfüggő a Cali fogyija is.El sem hinnéd, hogy átlagosközeli használatnál mit esznek ezek a gépek.Ami kisit jobb étvágyú az átlagosnál, az a V6, és a Turbó.

Az NE és az XE is autózható és fentartható kispézből.Feltéve ha nem vásárolsz be v.mi feltupírozott darabot.

Amúgy a Corsából is lehet vadóc verdát csinálni motorcsere nélkül is.Mondjuk egy NE v. XE átalakítás után már a pokolba fogod kívánni a 1.2;1.4 verziókat! :wacko:

Engem nem az érdekel hogy 200al mennyek meg hogy mindenkit lealázzak az úton. Nekem a cali a formája miatt teccik, csak félek hogy mire odakerülök hogy pénzem lesz rá nem találok majd normálisat :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Engem nem az érdekel hogy 200al mennyek meg hogy mindenkit lealázzak az úton. Nekem a cali a formája miatt teccik, csak félek hogy mire odakerülök hogy pénzem lesz rá nem találok majd normálisat :unsure:

Akkor vegyél egy 8V-t, mert olcsó,és olcsón fentartható.Ha olykor azért haladni is akarsz, akkor 16V.Amúgy ha megnézed az áraikat, egyre inkább elérhetőek, az évjárat miatt.

Corsából meg ha 1.4, akkor elég egy SE-sítés, egy rövid váltóval.

Link to comment
Megosztás:

Akkor vegyél egy 8V-t, mert olcsó,és olcsón fentartható.Ha olykor azért haladni is akarsz, akkor 16V.Amúgy ha megnézed az áraikat, egyre inkább elérhetőek, az évjárat miatt.

Corsából meg ha 1.4, akkor elég egy SE-sítés, egy rövid váltóval.

Én is ezen a kettőn gondolkodtam, de mostmár inkább a 8v felé húzok, már csak azért is mert úgyis a nagyi nevén lenne és mivel mozgáskorlátozott így adómentes lenne :unsure:

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hi...creenwidth=1280

erről mi a véleményed? Nem túl olcsó?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

SEGÍTSÉG!!!

Z14XEP motoros autónk reggeli első indulásnál haldoklik, majd néhány percnyi járatás (pörgetés, gázfröccsök) után minden rendben működik. MI A BAJA?

Egyébként kell-e benne, s ha igen, mennyi időnként vezérműláncot cserélni?

Előre is köszi a válaszokat...

Link to comment
Megosztás:

SEGÍTSÉG!!!

Z14XEP motoros autónk reggeli első indulásnál haldoklik, majd néhány percnyi járatás (pörgetés, gázfröccsök) után minden rendben működik. MI A BAJA?

Egyébként kell-e benne, s ha igen, mennyi időnként vezérműláncot cserélni?

Előre is köszi a válaszokat...

Szerintem az a moci nem láncos,hanem vezérműszíjjas.Vízpumpát,feszítőt,szíjjat kell cserélni 60Ekm-ként!

A hidegen lévő problémát pedig az alapjáratimotor tisztítás talán orvosolja,de majd jönnek a benzinesek és segítenek! :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Fiúk!

Azt fogom, hogy a motor a kocsimban láncos...

De hideginduláskor mi a franc a baja????????

Ez így elég sok minden lehet. Motor hőfok jeladó leginkább szerintem, de tényleg szinte minden egyéb is elképzelhető.

A sárga motor control lámpa nem világt ilyenkor?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.