Ugrás a tartalomhoz


  • Loading Countdowns
Fotó

Elektronikák, elektromos kérdések

vectra vectra-a elektromos

  • Please log in to reply
2292 válasz erre a témára

#1101 isi

isi

    Fórumlakó

  • Fórumlakó
  • 1.500 Hozzászólás:

Elküldve: 2011 szeptember 06 - 08:15

Generátor szíj rendben? Nincs elszakadva?
Kábeleket nézd át, ha kell tisztogasd meg.
Mérj szakadást is.
Legalább 13.7V-nak kell lennie a töltésnek. Nekem 14.4.

Minél előbb, mert kinyírod az akksit, ha nem kap töltést.

szíj rendben, fél éve cseréltem, jó feszes, csatlakozókat már megtisztítottam, bár szakadást nem néztem még, 12,33 körül van de ezen ha jól tudom hitachi generátor van mert ugye isuzu motor ennek 12V a gyári töltése, de ha pörgetem nem megy feljebb a feszültség, sőt semmi nem történik, gondolom mert a feszszabályzó nem engedi, ha rákapcsolok fogyasztókat, akkor kicsit lejjebb megy, ha leveszem, akkor vissza áll.

Jelen: Vectra X 17 DT (TC4EE1) cdx 93', ha kerek 20év, akkor 2013-at: 450.000 Km-el zárjuk :)
Múlt(néha jelen): "Fater" Kadett 1.7 SZÍVÓ Déje 91ből!!
Rettenet: Corsa B C14NZ 94'
 




#1102 öcsibácsi

öcsibácsi

    Apucika

  • Fórumlakó
  • 2.387 Hozzászólás:

Elküldve: 2011 szeptember 06 - 08:24

szíj rendben, fél éve cseréltem, jó feszes, csatlakozókat már megtisztítottam, bár szakadást nem néztem még, 12,33 körül van de ezen ha jól tudom hitachi generátor van mert ugye isuzu motor ennek 12V a gyári töltése, de ha pörgetem nem megy feljebb a feszültség, sőt semmi nem történik, gondolom mert a feszszabályzó nem engedi, ha rákapcsolok fogyasztókat, akkor kicsit lejjebb megy, ha leveszem, akkor vissza áll.

Egyik generátor sem tölt 12V-tal. Többnek kell lennie. :lol:
Magán a generátoron mérj töltést. A kasztni és a csavar között.

Alapjáraton és emelt fordulaton is mérj feszt.
Az Elv olyan mint a fing, tartod amíg tudod! Szeretem az állatokat. Sütve, főzve.
Vectra A 92' (320.000km) 180.000km C16NZ
F Astra bontódik, ez mind eladó!

#1103 isi

isi

    Fórumlakó

  • Fórumlakó
  • 1.500 Hozzászólás:

Elküldve: 2011 szeptember 06 - 20:32

Egyik generátor sem tölt 12V-tal. Többnek kell lennie. :lol:
Magán a generátoron mérj töltést. A kasztni és a csavar között.

Alapjáraton és emelt fordulaton is mérj feszt.

ma sajnos nem tudtam még lemérni, mert úton voltam vele, de produkálta magát megint:) mentem vele 100km-t semmi nem volt minden rendben, aztán miután indultam megint kigyulladt a töltés, de fordulat volt, egy kis idő után elaludt a töltés lámpa, de nem volt fordulat, utána egy jó darabig megint minden rendben, most este meg töltés volt fordulat nem, egyszer csak beállt a fordszám 1500ra aztán hirtelen fel 3000 utána megint vissza rendesen 1500 környékére, azóta megint semmi.

Jelen: Vectra X 17 DT (TC4EE1) cdx 93', ha kerek 20év, akkor 2013-at: 450.000 Km-el zárjuk :)
Múlt(néha jelen): "Fater" Kadett 1.7 SZÍVÓ Déje 91ből!!
Rettenet: Corsa B C14NZ 94'
 


#1104 öcsibácsi

öcsibácsi

    Apucika

  • Fórumlakó
  • 2.387 Hozzászólás:

Elküldve: 2011 szeptember 06 - 20:54

ma sajnos nem tudtam még lemérni, mert úton voltam vele, de produkálta magát megint:) mentem vele 100km-t semmi nem volt minden rendben, aztán miután indultam megint kigyulladt a töltés, de fordulat volt, egy kis idő után elaludt a töltés lámpa, de nem volt fordulat, utána egy jó darabig megint minden rendben, most este meg töltés volt fordulat nem, egyszer csak beállt a fordszám 1500ra aztán hirtelen fel 3000 utána megint vissza rendesen 1500 környékére, azóta megint semmi.

Ez inkább kontakt hiba lesz. Vedd le az összes testkábelt pucold meg és várd a csodát.(bár azt írtad, hogy már lepucoltad a kábeleket)

Reméljük nem a generátoron belül van a gond. :lol:

Nincs kölcsön generátor? (fater Kadett)
Az Elv olyan mint a fing, tartod amíg tudod! Szeretem az állatokat. Sütve, főzve.
Vectra A 92' (320.000km) 180.000km C16NZ
F Astra bontódik, ez mind eladó!

#1105 isi

isi

    Fórumlakó

  • Fórumlakó
  • 1.500 Hozzászólás:

Elküldve: 2011 szeptember 07 - 09:41

Ez inkább kontakt hiba lesz. Vedd le az összes testkábelt pucold meg és várd a csodát.(bár azt írtad, hogy már lepucoltad a kábeleket)

Reméljük nem a generátoron belül van a gond. :lol:

Nincs kölcsön generátor? (fater Kadett)

nem tudom, hogy jó lenne e hozzá az 1,7 szívó, bosch generátorral szerelt. felfogatás se hiszem olyan.

Jelen: Vectra X 17 DT (TC4EE1) cdx 93', ha kerek 20év, akkor 2013-at: 450.000 Km-el zárjuk :)
Múlt(néha jelen): "Fater" Kadett 1.7 SZÍVÓ Déje 91ből!!
Rettenet: Corsa B C14NZ 94'
 


#1106 Thor

Thor

    Fórumlakó

  • MOTE klubtag
  • 3.182 Hozzászólás:

Elküldve: 2011 szeptember 07 - 10:05

nem tudom, hogy jó lenne e hozzá az 1,7 szívó, bosch generátorral szerelt. felfogatás se hiszem olyan.



Sógor benzinesén most valami kisblokkosé van fent és már évek óta megy gond nélkül. Hátha a dízelnél is szerencséd lesz.

Valamiért a fesszabályzóra tippelnék így elsőre, de ez mérés nélkül csak tipp marad :lol:
OPEL Motor hibakódok és kiolvasásuk
'95 Opel Vectra A CDX X20XE( R )
'89 Polski Fiat 125P 1.6 Mirafiori

#1107 öcsibácsi

öcsibácsi

    Apucika

  • Fórumlakó
  • 2.387 Hozzászólás:

Elküldve: 2011 szeptember 07 - 11:57

nem tudom, hogy jó lenne e hozzá az 1,7 szívó, bosch generátorral szerelt. felfogatás se hiszem olyan.

Dízelbe csak dízel jó, másképp nem lesz jó a fordulatszám.

De mindenek előtt mérj feszt.
Az Elv olyan mint a fing, tartod amíg tudod! Szeretem az állatokat. Sütve, főzve.
Vectra A 92' (320.000km) 180.000km C16NZ
F Astra bontódik, ez mind eladó!

#1108 isi

isi

    Fórumlakó

  • Fórumlakó
  • 1.500 Hozzászólás:

Elküldve: 2011 szeptember 09 - 09:42

Ma rá tudtam mérni, amikor világított a töltés és amikor nem, mikor világított 12,11 V, mikor nem világított akkor 13,46 szóval biztos valami a generátornál lesz, csatlakozók, vezetékek jók, szóval a köv héten leszedésre kerül. Gondoltam arra is, hogy nem e szénkefe cserés lesz csak, mert nem mindig csinálja és általában indítás függő, gondolom mert nem mindig úgy áll meg. Ha pont ott, akkor nincs. Az, hogy olajos az alja az meg szerintem a vákuumszivattyú csapágya lesz:(

Jelen: Vectra X 17 DT (TC4EE1) cdx 93', ha kerek 20év, akkor 2013-at: 450.000 Km-el zárjuk :)
Múlt(néha jelen): "Fater" Kadett 1.7 SZÍVÓ Déje 91ből!!
Rettenet: Corsa B C14NZ 94'
 


#1109 andris_C14NZ

andris_C14NZ

    Fórumlakó

  • Fórumlakó
  • 199 Hozzászólás:

Elküldve: 2011 szeptember 13 - 13:05

sziasztok, kis how2 :lol:
akartam állítható intervallumos ablaktörlőt a vekibe (variable intermittent wiper). vettem A omi relét meg G astra potis bajuszkapcsolót, beszereltem, és csak minimálisan módosította az intervallumot, hiába tekergettem. szétszedtem a gyári relémet, és az I bemeneten levő ellenállást (fehér, barna, piros csíkok) kicseréltem 150 Ohmosra, a 100nF-os kondira (u1 van ráírva) párhuzamosan kötöttem még egyet, és láss csodát, teljesen jó! :lol:

Vectra A X20XEV '95 220ekm

Suzuki DL650 V-Strom '04

Cube Aim 26" - mindegyikkel kb. évi 3000km :D
---
"Szar az egész!" mondá Jézus, és az hívők közé hajítá az keresztet...


#1110 tgabika76

tgabika76

    Fórumlakó

  • Moderátorok
  • 9.244 Hozzászólás:

Elküldve: 2011 szeptember 14 - 18:01

Valaki nem tudja véletlenül a DID (kétfunkciós kijelző, digitális óra+külső hőmérséklet) csatlakozójának lábkiosztását? Ha minden jól megy sikerül egy ilyet befaragnom a Corsába, de tudnom kéne hogy mit hova kössek. Ugye abban az életben nem volt ilyen eredetileg (Corsa A2-ről van szó), úgyhogy gyári megoldás nem létezik.

Astra Coupé Bertone Z18XE (2001) MTB Fahrzeughtechnik Stufe 1 263820.pngGyárilag: elektromos ablak, elektromos tükör, 4 légzsák, multikormányUtólagos beszerelés: xenon/projektoros lámpa, tempomat, CCLED, Insignia ablakmosófúvókák, Omega B állítható intervallumú ablaktörlőkar, Veramon BC, félautomata klíma, daylight, hűthető kesztyűtartó, autokróm belső visszapillantó tükör, kikapcsolható kipörgésgátló, ülésfűtés, megvilágított sminktükör az utasoldalon. Folyt. köv.

Corsa C Z10XE (2002)485571.pngGyárilag: full fapad, se központizár, se elektromos ablak, de még ABS, sőt szervókormány sincs. Mindössze 1db légzsák van a vezetőoldalon, meg egy gyári vonóhorog.


#1111 Thor

Thor

    Fórumlakó

  • MOTE klubtag
  • 3.182 Hozzászólás:

Elküldve: 2011 szeptember 14 - 21:58

Valaki nem tudja véletlenül a DID (kétfunkciós kijelző, digitális óra+külső hőmérséklet) csatlakozójának lábkiosztását? Ha minden jól megy sikerül egy ilyet befaragnom a Corsába, de tudnom kéne hogy mit hova kössek. Ugye abban az életben nem volt ilyen eredetileg (Corsa A2-ről van szó), úgyhogy gyári megoldás nem létezik.


Holnap kibányászom a BC mögül a DID csatiját és megnézem a kiosztást.
De addig is= Ennyi és ilyen kábelt találtam egy feljegyzésemben (holnap még leellenőrzöm a biztonság kedvéért :lol: ) :

-Piros - delej
-Barna - test
-Fekete - "plus gyújtás 22-es biztosíték"
-Szürke fekete - Fényerőszabályzó
-Világoskék - Hömérséklet "számláló"
-Világoskék fehér - Hömérséklet érzékelő
-Világoskék piros - "Távolságok Frekvencia generátor"
OPEL Motor hibakódok és kiolvasásuk
'95 Opel Vectra A CDX X20XE( R )
'89 Polski Fiat 125P 1.6 Mirafiori

#1112 Thor

Thor

    Fórumlakó

  • MOTE klubtag
  • 3.182 Hozzászólás:

Elküldve: 2011 szeptember 15 - 08:40

Valaki nem tudja véletlenül a DID (kétfunkciós kijelző, digitális óra+külső hőmérséklet) csatlakozójának lábkiosztását? Ha minden jól megy sikerül egy ilyet befaragnom a Corsába, de tudnom kéne hogy mit hova kössek. Ugye abban az életben nem volt ilyen eredetileg (Corsa A2-ről van szó), úgyhogy gyári megoldás nem létezik.



Csináltam pár képet (bocsi a telefonos minőségért), remélem találsz használhatót köztük :lol:
DID KÉPEK
OPEL Motor hibakódok és kiolvasásuk
'95 Opel Vectra A CDX X20XE( R )
'89 Polski Fiat 125P 1.6 Mirafiori

#1113 tgabika76

tgabika76

    Fórumlakó

  • Moderátorok
  • 9.244 Hozzászólás:

Elküldve: 2011 szeptember 15 - 17:06

Holnap kibányászom a BC mögül a DID csatiját és megnézem a kiosztást.
De addig is= Ennyi és ilyen kábelt találtam egy feljegyzésemben (holnap még leellenőrzöm a biztonság kedvéért :lol: ) :

-Piros - delej
-Barna - test
-Fekete - "plus gyújtás 22-es biztosíték"
-Szürke fekete - Fényerőszabályzó
-Világoskék - Hömérséklet "számláló"
-Világoskék fehér - Hömérséklet érzékelő
-Világoskék piros - "Távolságok Frekvencia generátor"



Köszönöm, sokat segítettél (bár a világoskék és a világoskék/piros vezetéket nem igazán értem) remélem így már sikerülni fog a bekötés.

Update:
Közben kiderült hogy a kék és a kék/fehér vezeték is a hőmérséklet jeladóhoz tartozik, tehát ez már tiszta, már csak azt nem értem minek sebességjel a DID-nek (kék/piros vezeték)?

Astra Coupé Bertone Z18XE (2001) MTB Fahrzeughtechnik Stufe 1 263820.pngGyárilag: elektromos ablak, elektromos tükör, 4 légzsák, multikormányUtólagos beszerelés: xenon/projektoros lámpa, tempomat, CCLED, Insignia ablakmosófúvókák, Omega B állítható intervallumú ablaktörlőkar, Veramon BC, félautomata klíma, daylight, hűthető kesztyűtartó, autokróm belső visszapillantó tükör, kikapcsolható kipörgésgátló, ülésfűtés, megvilágított sminktükör az utasoldalon. Folyt. köv.

Corsa C Z10XE (2002)485571.pngGyárilag: full fapad, se központizár, se elektromos ablak, de még ABS, sőt szervókormány sincs. Mindössze 1db légzsák van a vezetőoldalon, meg egy gyári vonóhorog.


#1114 Thor

Thor

    Fórumlakó

  • MOTE klubtag
  • 3.182 Hozzászólás:

Elküldve: 2011 szeptember 16 - 08:02

Köszönöm, sokat segítettél (bár a világoskék és a világoskék/piros vezetéket nem igazán értem) remélem így már sikerülni fog a bekötés.

Update:
Közben kiderült hogy a kék és a kék/fehér vezeték is a hőmérséklet jeladóhoz tartozik, tehát ez már tiszta, már csak azt nem értem minek sebességjel a DID-nek (kék/piros vezeték)?


Hát az nekem is fura volt :lol:
Sok sikert a bekötéshez!
OPEL Motor hibakódok és kiolvasásuk
'95 Opel Vectra A CDX X20XE( R )
'89 Polski Fiat 125P 1.6 Mirafiori

#1115 hening

hening

    Ex nyugdíjas.

  • Moderátorok
  • 9.031 Hozzászólás:

Elküldve: 2011 szeptember 18 - 15:44

Van az elosztómban egy elektronikai alkatrész (tranzisztor, kondenzátor, vagy mi?). Egyik lába a hűtőbordájára van forrasztva, a másik a trafótól jövő fekete/lila vezetékre.
Mi annak a pontos típusa? Ugyanis letört a lába, pont a tövében, és forrasztani sem lehet.
past KADETT LS "85 16DA, KADETT LS "90 16SV, ASTRA GL '94 C14NZ, present VECTRA CDX "94 C16NZ
Képpel ne idézz! Vedd ki a hozzászólásból az kép tagokat.
ECU codes

#1116 J0hnny

J0hnny

    Korlátozottan bunkó :)

  • Moderátorok
  • 24.570 Hozzászólás:

Elküldve: 2011 szeptember 18 - 16:12

Van az elosztómban egy elektronikai alkatrész (tranzisztor, kondenzátor, vagy mi?). Egyik lába a hűtőbordájára van forrasztva, a másik a trafótól jövő fekete/lila vezetékre.
Mi annak a pontos típusa? Ugyanis letört a lába, pont a tövében, és forrasztani sem lehet.


Képet dobhatnál róla...

Morzsa X14XE B Corsa
Dezső X17DRdtl F Astra 

 

 


#1117 hening

hening

    Ex nyugdíjas.

  • Moderátorok
  • 9.031 Hozzászólás:

Elküldve: 2011 szeptember 18 - 16:17

Képet dobhatnál róla...


kép
Elég aprók rajta a betűk, el sem tudom olvasni.
past KADETT LS "85 16DA, KADETT LS "90 16SV, ASTRA GL '94 C14NZ, present VECTRA CDX "94 C16NZ
Képpel ne idézz! Vedd ki a hozzászólásból az kép tagokat.
ECU codes

#1118 J0hnny

J0hnny

    Korlátozottan bunkó :)

  • Moderátorok
  • 24.570 Hozzászólás:

Elküldve: 2011 szeptember 18 - 16:23

http://www.opelforum..._228_369854.jpg
Elég aprók rajta a betűk, el sem tudom olvasni.


Így én sem :lol: ,sejtem amúgy mi is ez, de mindjárt utánanézek...

Morzsa X14XE B Corsa
Dezső X17DRdtl F Astra 

 

 


#1119 Breki

Breki

    csak egy ici-pici liftes...

  • Fórumlakó
  • 2.844 Hozzászólás:

Elküldve: 2011 szeptember 18 - 20:43

szíj rendben, fél éve cseréltem, jó feszes, csatlakozókat már megtisztítottam, bár szakadást nem néztem még, 12,33 körül van de ezen ha jól tudom hitachi generátor van mert ugye isuzu motor ennek 12V a gyári töltése, de ha pörgetem nem megy feljebb a feszültség, sőt semmi nem történik, gondolom mert a feszszabályzó nem engedi, ha rákapcsolok fogyasztókat, akkor kicsit lejjebb megy, ha leveszem, akkor vissza áll.

Enyém ma tipikusan ugyanígy hagyta el magát. Vagy 2 hete szórakozott azzal, hogy beindítás után nem volt se töltés, se ford mérő, pöcc a gázpedálnak és rendbe jött. Aztán egyre magasabb fordulat kellett, hogy elinduljon, most már ott tart, hogy alapjáraton se töltés, se ford mérő, emelt fordulaton ford mérő van, de töltés csak halovány 13V körüli, és a terhelést egyáltalán nem bírja, felkapcsolt lámpákkal nincs töltés semmi. 9V maradt az aksiban, mire hazaértem.
Nekem ez első blikkre kommutátor, vagy szénkefe, esetleg fesz szabályzó lesz, holnap kiderül.

Egyik generátor sem tölt 12V-tal. Többnek kell lennie. :lol:
Magán a generátoron mérj töltést. A kasztni és a csavar között.

Alapjáraton és emelt fordulaton is mérj feszt.

Sajnos nálunk nem egyszerű közvetlen a generátoron mérni, mert az lenn van a jobb oldalon alul. Csak aláfekve elérhető, de valóban nem 12V-al tölt. Mikor rendesen ment, 14.2-el töltött, és a fordulatszám sem nagyon befolyásolta. Alapjárati és emelt fordulatszám között csak néhány tized V volt az eltérés.
Astra F 94'/12 Caravan (NEM KOMBI)1,7D TC4EE1................ Corsa B C14NZ 94'/12
"Bolond ember az, aki 5 percnél tovább vissza tud emlékezni....."
Elektromos kapcsolási rajzok:Astra F, Calibra, Corsa A-B-C, Kadett E, Omega A-B, Senator B, Vectra A-B-C

#1120 isi

isi

    Fórumlakó

  • Fórumlakó
  • 1.500 Hozzászólás:

Elküldve: 2011 szeptember 18 - 22:52

nekem még sajna mindig nem volt időm ezzel foglalkozni, bár lekopogom az elmúlt 4-5 napban minden jól működött, de ha lesz rá lehetőség megnézem. Breki várom a fejleményeket!

Jelen: Vectra X 17 DT (TC4EE1) cdx 93', ha kerek 20év, akkor 2013-at: 450.000 Km-el zárjuk :)
Múlt(néha jelen): "Fater" Kadett 1.7 SZÍVÓ Déje 91ből!!
Rettenet: Corsa B C14NZ 94'
 






0 felhasználó olvassa ezt a témát.

0 felhasználó, 0 vendég, 0 anonim felhasználó





Google PageRank

Hosted by AZ-NET ZRT