Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • bejegyzés
    7
  • hozzászólás
    3
  • megtekintés
    24.275

döbbenet


Vascona

2.144 megtekintés

Na igen,tényleg döbbenet,hogy mivel nem szembesül az ember néha!

Az elmúlt héten 3 autót is hoztak hozzám,hogy ugyan jó lenne ha valamit kezdenék velük,mert nincsen annyi pénzük rá,amennyit a szerelő mondott...3 külömböző autó,kategóriában sem egyeznek,de mindegyikben volt valami közös: a gazdájuk :D Olyan egyformán esetlenek voltak szegények,de egy percig sem hibáztatom őket,csak...na de erről majd később

Az első autó egy F Astra volt,1.6-os Ecotech motorral(hmmm a kedvencem!)

Igazából azért hozták ide hozzám,mert panasz volt rá,hogy pl. 95-ös benzinnel nem hajlandó menni,és a nagyobb oktánszámnál is megesik hogy berángat,megtorpan,ezen felül túlmelegszik,néha enyhe füstölgés szemrevételezhető a motortérben,hidegen kattog a motor,és...és...és...

Ránézésre nem is láttam semmi különlegeset,de előre gondolkodtam,is ráálltam a csatornára a ház előtt,hogy majd aláfekszek a kocsinak.Még a gyertyákat sem vettem ki,mikor már pofáncsapott az első felismerés: Olaj az biza a közel 4 liter helyett volt a kocsiban vagy másfél,enyhén megégve,és olyan feketén hogy ha egésznap bennhagyom a sültkrumplit az olajban,az sem feketedik így meg...Hát megvolt az olajcsere,olajszűrő csere,gyertyacsere,levegőszűrő csere,és az egyik gyertyakábelt is pótoltam,mert nemgyengén megütött míg foglalkoztam az autóval...

Időközben szembesültem egy másik problémával is,a képen az a cső látható,amely visszavezeti a kartelgázt.Kb. fél centi tartotta össze ezt a csövet,gondoltam,úgyis le kell vennem a burkolatot a gyertyák végett,lecserélem ezt is ha úgy kivánja a helyzet...

Nemgyengén úgy kívánta! a burkolatot leszedve EZ a kép tárult elém! Az iménti cső darabokban,a gázból kicsapódó olaj pedig beterítette az egész szelepfedelet! Nos megvolt a füstölgés oka is.A csövet kicseréltem,az olajat letöröltem,mindent fémtisztára,és miután összeraktam az egészet,jött a próba. Érdekes módon a friss olaj megtette hatását,semmi nem csörög,nem zörög,és közel 20 fokban alapjáraton me tudtam rávenni a motort hogy felmelegedjen. A próbaút alkalmával nyugtázta az autó is az olajat,és jelezte felém,hogy visszaköltözött a ménes a kocsiba.Még a torpanásos jelenség velünk volt,de miután lehúztam a lambdaszonda saruját,ez is megszűnt létezni,és hirtelen lett normális alapjárat is. :D Mindez kijött az olajat leszámítva kb 1300 forintból,mondanom sem kell az autó gazdája felhőtlenül boldog lett!

Másnap hozzámvágták azt az Audi A6-ost amelyikben már három hónappal ezelőtt olajat cseréltem.Most az volt a panasz,hogy megint eltűnt az olaj a motorból,a közel 6 literből 3 volt benne,mikor az autószerelő ismerős olajat cserélt benne,meg hat gyertyát(2.4 V6 30 szelep) és mindezt 50.000 forintért(mert állítólag a gyertyának 5000 forint volt darabja) oké B)

Megint úgy kezdődött a napom,hogy mentem olajért,olajszűrőért,stb...és megint ráálltam az autóval a csatornára (Az alatta levő olajfolt az egy fél óra alatt keletkezett az autó alatt!- a szerk)

mondanom sem kell,itt is elmúlt az olajcsere után mindennemű "földönkívűli hanghatás",a V6 egyenletesen gázadásra pedig a megszokott repedtfazék hangefektussal járt...No de hová tűnik az olaj? És miért ömlik a kék füst a motorból a levegőszűrő alól? Miért áll az olaj minden futóműalkatrészen azon az oldalt,nem beszélve a műanyag kartelvédőről? No és miért is mondja a kedves autószerelő kollega,hogy ez bizony kb 250.000 forintos motorgenerál?

Na már csak kíváncsiságból is elkezdtem lebontani a motor tetejét,mondom addig nem nyugszok,amíg meg nem találom legalább a füst okozóját...Mondanom sem kell,csak a gyertyához le kellett bontanom a fél autót,légszűrőházat,külömböző burkolatokat,egyebeket...Bizony a gyertyákig itt sem jutottam el,de már megvolt a probléma! ÍME

A jelenség egy olyan olajkeringető cső,amely a bal oldali vezérműtengelyekre hivatott nyomni az olajat...

Valamelyik vadmarha azonban mikor cserélte ezt a csövet,egy nyamvadt műanyag(vagy bakelit) csövet rakott oda,amelynek még ki is tágította a két végét,hogy rámenjen a csonkra (másik kép) Ezzel csak az volt a baj,hogy itt azért vanegy olyan hőmennyiség,amelyre az említett cső azt mondta egy idő után,hogy menjünk össze,keményedjünk meg! mindez megtörtént,és a cső szépen le is húzta magát a csonkról,és az arra járó olajat mind ráengedte a V alakzat egész bal szárára(ide) ez okozta a nagy füstöt is,egy forró motoron az olaj úgy ég,ahogy annak kell.

Megvolt ez is,azóta még egy csepp olaj nem folyt el az Audiból,aztán nemsoká jön majd megint hozzám,mert rögtön a múlt heti művelet után,egy padka nekiment az autó elejének,és összetörte a lökhárítót. Akkor majd megragadom az alkalmat,és olajdekni tömítést is fogok cserélni rajta,mivel már párszor aláfeküdtem,és hiába töröltem le ott mindig,valahogy mindig jött megint...

De legalább a motorfelújítás elmaradt,a gazdija az autónak kicsit jobban van,köszöni szépen,az autószerelő ismerőssel azóta nem beszélnek annyit,és én is el tudtam használni az Astránál megmaradt fél méteres csövet...

A harmadik autó a héten egy egyszerű Szuzi volt(ő az),ebben végül is csak olajat voltam hivatott cserélni,kicsit csörög,kicsit zörög,és még megy is,de amikor az olajbeöntő nyílásről evőkanállal fejtettem le a fehér tejfölszerű anyagot,aztán benyúlva a vezérműtengely fölé a szelepfedél belsejéről is,amely egyértelműen víz jelenlétét bizonyítja a motorban,akkor azt mondtam,állj,innen senki se egy tapodtat sem! Még az eső is elkezdett esni,összepakoltam,bejöttem,megfürödtem,és lefeküdtem aludni.

Már előtte való nap is elgondolkodtam az audinál,mikor kimentem,és egy ilyen kép láttán elgondolkodtam,vajon tényleg érdemes ezeket az új autókat megvennie bárkinek,akinek csak pénze van rá? Nem kell-e mindehez még valami más? Ott van az a szegény ascona,ide s tova 27 éves,de még sehol nem hagyott ott,gyönyörű sárga benne az olaj,és még meg is néznek vele az utcán,még sem költöttem még rá 200e-nél többet,és ebben benne van a vételára is...

Döbbenet,hogy az emberek mennyire nem tudják megbecsülni amilyük van,addig amíg megy egy autó addig nincs vele baj,aztán meg ha gáz van akkor jön a kétségbeesés...minimális odafigyeléssel ezek az autók mind hálásan viselkednének,persze az értéküktől függően,de egy átlagos szakszervíz mindegyikre oda tudna annyira figyelni,hogy ilyesmi ne forduljon elő,mint amit például én megtapasztaltam 3 nap alatt...

Srácok,vigyázzatok az autóitokra,gondoskodjatok róluk,nagyon kicsi odafigyelést is bőségesen meghálálnak a szeretteink!

Na megyek lökhárítót csiszolni :(

:D

1 Hozzászólás


Recommended Comments

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Bejelentkezés


×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.