Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

2 évig a garancia, utána meg az isteni gondviselés:))

Ha meg lejár a garancia, megint jöhet egy csere...

Miért hibásodik meg a legtöbb Astrában ez a modul?

Ha kicserélem, akkor ugyanolyat raknak bele, vagy van valami más, h ne hibásodjon meg?

Link to comment
Megosztás:

Ma hoztam el a kocsit CIM modul cseréről!

Azóta semmi gond vele és a fordulatszám mérő sem ingadozik már!

Ha már ott voltam, akkor a "diffúzort" is felrakták!

Minden jól működik most rajta, szerencsére sikerült "olcsó" pénzből megúsznom ezt a cserét....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra / Zafira elektronikai téren jártas guruk segítségét kérem.

Vettem a 2005/7 havi 1.4 Twinport Astrámba egy háromsoros GID kijelzőt, ami egy 2008-as CDTI Zafirából lett kiszerelve, letanítva. A kijelzővel minden rendben (Koco kartárstól vettem egyébként, ezúton is köszi a korrekt üzletért), meg vagyok elégedve a működésével, de van egy funkció, a hatótávolság kijelzése, ami sajnos kezdettől fogva nem oké.

A probléma az, hogy teletankolva rendben mutatja a hatótávot (kb. 900 km, ami a 6,3-as átlagfogyasztást véve ~ reális), ám az üzemanyag fogyásával a kijelzett hatótáv drasztikusan csökken, és amikor a műszerfalon a mutató még bő negyed tankot mutat, a GID-en a hatótáv kijelzés átvált ---- jelekre, majd minden indításnál jelez, hogy "Please refuel". Ilyenkor még jó 80-100 km-t meg tudok úgy tenni, hogy nem villog a műszerfalon a sárga lámpa.

Megnézettem a Tech2-ős ismerősömmel, aki szerint az lehet a gond, hogy valamikor 2007-ben volt egy váltás az Astrák/Zafirák szintjelzőjében (egységesítették az addig kétféle típust), és ez a kijelző a Zafira (ill. a 2007 utáni Opelek) szintjelzőjére lett kalibrálva, az én autómban pedig más típusú van. Emiatt a műszerfalam korrekt szintet mutat, de a kijelző nem. A Tech2-ben megpróbáltuk átállítani a kijelzőnél a szintjelző típusát, de nem lehetett.

A pillanatnyi és az átlagfogyasztást jól mutatja (gondolom, hogy az átfolyásmérővel ilyen értelemben nincs gond). A régi BID kijelzőmmel szintén nem volt probléma: néha, ha már tényleg extra kevés benya volt a tankban, 0 km hatótávolságot mutatott, de akkor már tényleg laposan állt a mutató és villogott a műszerfali lámpa is.

Kérdésem, hogy találkoztatok-e már hasonló jelenséggel, mi lehet a megoldás? Esetleg szintjelző-csere a tankban, vagy érdemesebb régi (évjáratban stimmelő) GID-et beszerezni? Szintjelző-csere esetén félő, hogy a műszerfalon lévő kijelző nem fog jól mutatni? Esetleg itt van-e lehetőség kalibrációra?

Előre is köszi!

Üdv,

HG

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Remélem jó helyen teszem fel a kérdésemet a problémám a következő:

A múlt hét péntek óta az Astránk (H-2005Caravan, 1.7CDTI., 101LE - 150E Km.) nem a megszokott módon indul, több ideig kell indítani, fordult már olyan is elő, hogy csak harmadjára indult el.

Aksi feltöltve, elvileg nem volt "kétes" tankolás sem, de elvittük egy közeli műhelybe, ott azt mondták hogy szoftvert kell frissíteni rajta. Én Budapesti vagyok a 13., 14. kerületben tud valaki egy jó szak szervizt, ahol el is végzik ezt a szoftver frissítést?

Esetleg valakinek volt ilyen tapasztalata?

q.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az átlagfogyasztást mennyire jelzi pontosan? Nekem annak idején bő fél literrel többet mutatott. A motorvezérlőben lehetett finomítani rajta, azóta pontos. Á, ez sem jó, mert neked a korábbi kijelzővel meg jó volt. Ha szintjelzőt cserélnél, és minden mennyiségnél többet mutatna az üzemanyagszintjelző, akkor a mutatót kell kicsit eltekerni a tengelyen (cseréltem mutatókat a műszeregységben, könnyen lehet rajta igazítani).

A régebbi GID ezek szerint pontos lenne, de csak kétsoros a kijelzése (nincs a főképernyőn a BC1 átlagfogyasztása).

Majd írd meg a fejleményeket légyszi.

Üdv: Laci

Sziasztok!

Astra / Zafira elektronikai téren jártas guruk segítségét kérem.

Vettem a 2005/7 havi 1.4 Twinport Astrámba egy háromsoros GID kijelzőt, ami egy 2008-as CDTI Zafirából lett kiszerelve, letanítva. A kijelzővel minden rendben (Koco kartárstól vettem egyébként, ezúton is köszi a korrekt üzletért), meg vagyok elégedve a működésével, de van egy funkció, a hatótávolság kijelzése, ami sajnos kezdettől fogva nem oké.

A probléma az, hogy teletankolva rendben mutatja a hatótávot (kb. 900 km, ami a 6,3-as átlagfogyasztást véve ~ reális), ám az üzemanyag fogyásával a kijelzett hatótáv drasztikusan csökken, és amikor a műszerfalon a mutató még bő negyed tankot mutat, a GID-en a hatótáv kijelzés átvált ---- jelekre, majd minden indításnál jelez, hogy "Please refuel". Ilyenkor még jó 80-100 km-t meg tudok úgy tenni, hogy nem villog a műszerfalon a sárga lámpa.

Megnézettem a Tech2-ős ismerősömmel, aki szerint az lehet a gond, hogy valamikor 2007-ben volt egy váltás az Astrák/Zafirák szintjelzőjében (egységesítették az addig kétféle típust), és ez a kijelző a Zafira (ill. a 2007 utáni Opelek) szintjelzőjére lett kalibrálva, az én autómban pedig más típusú van. Emiatt a műszerfalam korrekt szintet mutat, de a kijelző nem. A Tech2-ben megpróbáltuk átállítani a kijelzőnél a szintjelző típusát, de nem lehetett.

A pillanatnyi és az átlagfogyasztást jól mutatja (gondolom, hogy az átfolyásmérővel ilyen értelemben nincs gond). A régi BID kijelzőmmel szintén nem volt probléma: néha, ha már tényleg extra kevés benya volt a tankban, 0 km hatótávolságot mutatott, de akkor már tényleg laposan állt a mutató és villogott a műszerfali lámpa is.

Kérdésem, hogy találkoztatok-e már hasonló jelenséggel, mi lehet a megoldás? Esetleg szintjelző-csere a tankban, vagy érdemesebb régi (évjáratban stimmelő) GID-et beszerezni? Szintjelző-csere esetén félő, hogy a műszerfalon lévő kijelző nem fog jól mutatni? Esetleg itt van-e lehetőség kalibrációra?

Előre is köszi!

Üdv,

HG

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új Opel Astra tulajdonosként fordulok hozzátok. Van egy pár hetes Caravanom GID kijelzővel, amit CID-re akarok cserélni. Az egyik angol oldalon azt olvastam, hogy 2008-tól csak BF kódú CID kijelzőt lehet beépíteni, mert a BN nem fog megfelelően működni az új üzemanyagvezérlő miatt. A neten viszot csak BN-t lehet kapni. A német ebay-on is azt írják, hogy a BN a legújabb. Most akkor mi az igazság? Tudtok erről valamit? A BN-t simán be lehet építeni vagy mindenképpen kell a BF?

A kocsi 2011 áprilisi, (special edition 1,6) vadi új. DVD90 már van hozzá, már csak a kijelző kellene.

Válaszotokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A BN jelű kijelzőn van a legfrissebb szoftver, és ez való a 2007 utáni Astra H, Zafira B navikhoz. A BN-t tehát megveheted, jó lesz. Én is ilyet vettem, és nagyon pontosan mutatja a fogyasztást, megtehető utat. Arról azonban ne feledkezz meg, hogy kell még egy RGB kábel is. Ha az Opelnél vennéd, akkor a Vectra C-hez valót kell keresni, mert az Astránál a kábelköteggel van egyben, ezért külön nincs cikkesítve. A két kábel egyébként ugyanazt tudja, tehát jó lesz. (alkatrészszám: 13185491, katalógusszám: 62 94 476), az ára kb.: 30-35 eFt.

Ez pedig a BN kódú CID:

Alkatrészszám: 13275954

Katalógusszám: 12 36 773

Leírás: KIJELZŐEGYSÉG, MULTIFUNKCIONÁLIS KIJELZŐ, SZÍNES KIJELZŐ (JELÖLÉS: BN)

Használat: CSAPOTTHÁTÚ, CONVERTIBLE L67, NÉGYAJTÓS, TEHER L08, L35, L48, L69, L70

Alvázszám-tartomány: C 82215535-, C 85-, C 88-, C 8G-tól

A BF alvázszám-tartománya: C -82999999, C -85999999, C -88999999-ig

Üdv: Laci

Opel navi DVD-m van, ha kellene...

Sziasztok!

Új Opel Astra tulajdonosként fordulok hozzátok. Van egy pár hetes Caravanom GID kijelzővel, amit CID-re akarok cserélni. Az egyik angol oldalon azt olvastam, hogy 2008-tól csak BF kódú CID kijelzőt lehet beépíteni, mert a BN nem fog megfelelően működni az új üzemanyagvezérlő miatt. A neten viszot csak BN-t lehet kapni. A német ebay-on is azt írják, hogy a BN a legújabb. Most akkor mi az igazság? Tudtok erről valamit? A BN-t simán be lehet építeni vagy mindenképpen kell a BF?

A kocsi 2011 áprilisi, (special edition 1,6) vadi új. DVD90 már van hozzá, már csak a kijelző kellene.

Válaszotokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Szia Laci!

Hú, Te aztán vágod rendesen. Köszi szépen a segítséget. Akkor beruházok egy BN kijelzőre is.

Az RGB kábelt azt tudtam, hogy kell hozzá.

Neked is 90-es navid van? DVD-m az még nincs hozzá.

2010-2011-es verziójú a DVD-d? Az jó lenne, ha tudnál szerezni.

Előbb össze akarom szedegetni a dolgokat és csak egyszerre beépíteni, hogy ne keljen csak egyszer szétszedni.

GPS antennám is van már.

Most még az UHP4-re gyúrok kábelköteggel és mikrofonnal, de jelenleg elfogyott a srácnak a német ebay-on.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A BN jelű kijelzőn van a legfrissebb szoftver, és ez való a 2007 utáni Astra H, Zafira B navikhoz. A BN-t tehát megveheted, jó lesz. Én is ilyet vettem, és nagyon pontosan mutatja a fogyasztást, megtehető utat. Arról azonban ne feledkezz meg, hogy kell még egy RGB kábel is. Ha az Opelnél vennéd, akkor a Vectra C-hez valót kell keresni, mert az Astránál a kábelköteggel van egyben, ezért külön nincs cikkesítve. A két kábel egyébként ugyanazt tudja, tehát jó lesz. (alkatrészszám: 13185491, katalógusszám: 62 94 476), az ára kb.: 30-35 eFt.

Ez pedig a BN kódú CID:

Alkatrészszám: 13275954

Katalógusszám: 12 36 773

Leírás: KIJELZŐEGYSÉG, MULTIFUNKCIONÁLIS KIJELZŐ, SZÍNES KIJELZŐ (JELÖLÉS: BN)

Használat: CSAPOTTHÁTÚ, CONVERTIBLE L67, NÉGYAJTÓS, TEHER L08, L35, L48, L69, L70

Alvázszám-tartomány: C 82215535-, C 85-, C 88-, C 8G-tól

A BF alvázszám-tartománya: C -82999999, C -85999999, C -88999999-ig

Üdv: Laci

Opel navi DVD-m van, ha kellene...

Szia Laci!

Opel navi cd nincs véletlenül CD70-em van

Link to comment
Megosztás:

Igen, a tiédre van a visszahívás, de az tudtommal csak egy rögzítőelem beépítése a CIM modulba. De a kürt problémát szerencsés esetben egy CIM frissítés megoldja (uhuhu is erre gondolt, szerintem)

Üdv: Laci

az enyémre?

mert ez sajnos nem derült ki :D

van egy visszahívás erre a hibára. keress fel egy márkaszervizt, és kérdezd meg hogy az autód érintett e ebbe a visszahivásban. elméletileg megoldja a bajt.

Link to comment
Megosztás:

A navi DVD-m a jelenlegi legfrissebb, megoldható, hogy neked is legyen. :D

UHP4: nem biztos, hogy kell hozzá kábelköteg. Én anélkül oldottam meg. Szívesen segítek neked is. Én is az ebay-en vettem UHP4 + mikrofont. Figyelj a betűkódra: legjobb a BA, jó még a CA. Én BA-t vettem, ezen van a legfrissebb szoftver, de Tech2-vel még ezt is lehetett frissíteni. Bontóban vettem eredeti csatlakozót (2000 Ft), és ugyanott egy félbevágott, kidobásra ítélt műszerfali kábelköteget (talán Zafira A lehetett, de mindegy is, csak kb. 1999 utáni Opelből legyen), ez is 2000 Ft volt. A kettőből parádés UHP kábelköteget gyártottam. A cucc egyébként remekül működik. Szóval, ha kérdésed van, akkor bátran.

A CID-hez kell az RGB kábel, a GPS antenna, meg a keret. Ha UHP-t is akarsz, akkor jó lenne egyszerre, mert az UHP-nek 7,5A-es bizti kell, ami a CID egyik lábán van, ne kelljen kétszer bontani. Az ebay-es kábelekben külön van egy bizti, mert a rádió 15A-esen van. Azért közel 100 EUR (szállítással) a kábelért elég húzós szerintem. UHP-ből is a licitesek szoktak korrekt áron megállni.

facsazs: sajnos nincsenek CD70-hez navi CD-im.

Üdv: Laci

Szia Laci!

Hú, Te aztán vágod rendesen. Köszi szépen a segítséget. Akkor beruházok egy BN kijelzőre is.

Az RGB kábelt azt tudtam, hogy kell hozzá.

Neked is 90-es navid van? DVD-m az még nincs hozzá.

2010-2011-es verziójú a DVD-d? Az jó lenne, ha tudnál szerezni.

Előbb össze akarom szedegetni a dolgokat és csak egyszerre beépíteni, hogy ne keljen csak egyszer szétszedni.

GPS antennám is van már.

Most még az UHP4-re gyúrok kábelköteggel és mikrofonnal, de jelenleg elfogyott a srácnak a német ebay-on.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm!

Majd felhívom valamelyik kereskedést.

Ebben még gyakorlatlan vagyok.

Igen, a tiédre van a visszahívás, de az tudtommal csak egy rögzítőelem beépítése a CIM modulba. De a kürt problémát szerencsés esetben egy CIM frissítés megoldja (uhuhu is erre gondolt, szerintem)

Üdv: Laci

Link to comment
Megosztás:

A navi DVD-m a jelenlegi legfrissebb, megoldható, hogy neked is legyen. :D

UHP4: nem biztos, hogy kell hozzá kábelköteg. Én anélkül oldottam meg. Szívesen segítek neked is. Én is az ebay-en vettem UHP4 + mikrofont. Figyelj a betűkódra: legjobb a BA, jó még a CA. Én BA-t vettem, ezen van a legfrissebb szoftver, de Tech2-vel még ezt is lehetett frissíteni. Bontóban vettem eredeti csatlakozót (2000 Ft), és ugyanott egy félbevágott, kidobásra ítélt műszerfali kábelköteget (talán Zafira A lehetett, de mindegy is, csak kb. 1999 utáni Opelből legyen), ez is 2000 Ft volt. A kettőből parádés UHP kábelköteget gyártottam. A cucc egyébként remekül működik. Szóval, ha kérdésed van, akkor bátran.

A CID-hez kell az RGB kábel, a GPS antenna, meg a keret. Ha UHP-t is akarsz, akkor jó lenne egyszerre, mert az UHP-nek 7,5A-es bizti kell, ami a CID egyik lábán van, ne kelljen kétszer bontani. Az ebay-es kábelekben külön van egy bizti, mert a rádió 15A-esen van. Azért közel 100 EUR (szállítással) a kábelért elég húzós szerintem. UHP-ből is a licitesek szoktak korrekt áron megállni.

facsazs: sajnos nincsenek CD70-hez navi CD-im.

Üdv: Laci

Szia!

Köszi az újabb infókat. A DVD-t majd jó lenne valahogy megoldani.

Az UHP4 BA kódú a srácnak. Akkor ez a legújabb.

Neked milyen évjáratú a kocsid?

Te is GID-ről és CD30MP3-ról váltottál?

Meg vagy elégedve a gyári navival? Jól navigál? A neten azt olvastam, hogy választékosabban beszél, mint az iGO8 és nem igen hibázik.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Szóval: Zafira B 1.9 CDTI, 2008/05 havi az autó. Benne a CD30MP3+GID, és ezt cseréltem tavaly decemberben DVD90+CID-re. Idén márciusban kaptam ajándékba egy Dension Gateway 300-at, és akkor vettem az UHP4-et is. Nem akarlak bosszantani, de tök véletlenül sikerült 78 EUR-ért vadi új szettet vennem, és az emberke 5 EUR-ért postázta el. Eddig mindegyik 100 EUR körül volt, plusz 15-22 EUR a posta. Szóval én két szereléssel gazdagítottam a tapasztalataimat. (Plusz van még egy TPMS rendszerem is, de azt nem kívánja az autó, külön történet).

Nekem a legfontosabb a gyári kinézet, de ettől függetlenül a navi nagyon jól működik. Ezzel a mostani térképlemezzel Magyarországon szinte minden utat lefedtek, csak a kiadás utáni utak nincsenek rajta (pl.: M31,) tőlünk nyugatra eddig is az utolsó fűszálig volt térkép-adatbázis. A PNA navigációhoz szokott szemnek visszalépésnek tűnhet a grafika, de azt mondhatom, hogy amit nyújt pont elég. Az iGo-val szemben ez csak két dimenziós, de azért jól áttekinthető, és alapból nincs magyar hangja. Egy magyar srác/vállalkozás készített hozzá magyarítást, legutóbb ez 16000 Ft volt, és megoszlanak a vélemények róla. Én hallottam és nekem tetszett, szerintem nagyon jól sikerült. Több ismerősöm is megcsináltatta, ők is elégedettek. Egyébként ha nem tetszik, akkor visszacsinálják, pénzt visszaadják és kész. Nekem azért nincs, mert én nem használom a hangnavigációt.

A navi eddig mindig pontosan működött, jópofa, hogy mindig tudja merre van az autó eleje, illetve ha nincs GPS vétel (pl.: alagút, mélygarázs) akkor is navigál a kormányszög és a sebességjel alapján.

Az UHP-hoz mikrofont is vegyél (mintha ezt is írtad volna).

Egy kérdés: miket vettél meg eddig?

Üdv: Laci

Szia!

Köszi az újabb infókat. A DVD-t majd jó lenne valahogy megoldani.

Az UHP4 BA kódú a srácnak. Akkor ez a legújabb.

Neked milyen évjáratú a kocsid?

Te is GID-ről és CD30MP3-ról váltottál?

Meg vagy elégedve a gyári navival? Jól navigál? A neten azt olvastam, hogy választékosabban beszél, mint az iGO8 és nem igen hibázik.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Igen, a tiédre van a visszahívás, de az tudtommal csak egy rögzítőelem beépítése a CIM modulba. De a kürt problémát szerencsés esetben egy CIM frissítés megoldja (uhuhu is erre gondolt, szerintem)

Üdv: Laci

elméletileg már a rögzitőelem felhelyezése is megoldhatja a hibát. ha nem akkor CIM frissités, ha az se akkó csere :D

Link to comment
Megosztás:

kezdő Opelos vagyok, így rögzítő elem, meg a CIM sem mond nekem semmit, meg a cseréje sem :D

de majd felhívom a szervizt (még azt sem tudom melyiket), és ők tuti okosabbak lesznek nálam :)

remélem nem kerül milliókba...

köszönöm a segítséget.

elméletileg már a rögzitőelem felhelyezése is megoldhatja a hibát. ha nem akkor CIM frissités, ha az se akkó csere :D
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Szóval: Zafira B 1.9 CDTI, 2008/05 havi az autó. Benne a CD30MP3+GID, és ezt cseréltem tavaly decemberben DVD90+CID-re. Idén márciusban kaptam ajándékba egy Dension Gateway 300-at, és akkor vettem az UHP4-et is. Nem akarlak bosszantani, de tök véletlenül sikerült 78 EUR-ért vadi új szettet vennem, és az emberke 5 EUR-ért postázta el. Eddig mindegyik 100 EUR körül volt, plusz 15-22 EUR a posta. Szóval én két szereléssel gazdagítottam a tapasztalataimat. (Plusz van még egy TPMS rendszerem is, de azt nem kívánja az autó, külön történet).

Nekem a legfontosabb a gyári kinézet, de ettől függetlenül a navi nagyon jól működik. Ezzel a mostani térképlemezzel Magyarországon szinte minden utat lefedtek, csak a kiadás utáni utak nincsenek rajta (pl.: M31,) tőlünk nyugatra eddig is az utolsó fűszálig volt térkép-adatbázis. A PNA navigációhoz szokott szemnek visszalépésnek tűnhet a grafika, de azt mondhatom, hogy amit nyújt pont elég. Az iGo-val szemben ez csak két dimenziós, de azért jól áttekinthető, és alapból nincs magyar hangja. Egy magyar srác/vállalkozás készített hozzá magyarítást, legutóbb ez 16000 Ft volt, és megoszlanak a vélemények róla. Én hallottam és nekem tetszett, szerintem nagyon jól sikerült. Több ismerősöm is megcsináltatta, ők is elégedettek. Egyébként ha nem tetszik, akkor visszacsinálják, pénzt visszaadják és kész. Nekem azért nincs, mert én nem használom a hangnavigációt.

A navi eddig mindig pontosan működött, jópofa, hogy mindig tudja merre van az autó eleje, illetve ha nincs GPS vétel (pl.: alagút, mélygarázs) akkor is navigál a kormányszög és a sebességjel alapján.

Az UHP-hoz mikrofont is vegyél (mintha ezt is írtad volna).

Egy kérdés: miket vettél meg eddig?

Üdv: Laci

Nekem is fontos a gyári kinézet, azért akarok bele gyári navit is.

Konkrétan a kezemben még nincs semmi, de a DVD90 már meg van rendelve (RGB kábellel), az remélem hamarosan meg lesz, a BN kijelzőt is 1-2 napon belül megrendelem.

A TPMS-en is gondolkodtam, de azt mondták, hogy túl bonyolult utólag. Akkor neked sem működik jól?

Még ami nagyon vonzana, az a tolatókamera, de azt nem értettem pontosan, hogy ahhoz szét kellene szedni a kijelzőt és beépíteni valamit? Valami ilyesmi képek vannak fent a neten. Valami panelt kell betenni a kijelzőbe és abból jönnek ki a kábelek.

Nem 1-2 évre vettem a kocsit, azért szeretném ezeket a dolgokat beletenni, és ezeket napi szinten használnám is, mert sokat megyek kocsival.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

kezdő Opelos vagyok, így rögzítő elem, meg a CIM sem mond nekem semmit, meg a cseréje sem :D

de majd felhívom a szervizt (még azt sem tudom melyiket), és ők tuti okosabbak lesznek nálam :)

remélem nem kerül milliókba...

köszönöm a segítséget.

elméletileg már a rögzitőelem felhelyezése is megoldhatja a hibát. ha nem akkor CIM frissités, ha az se akkó csere :D

a visszahívás dijmentes, a frissités általában ötezer...

küld át az alvázszámodat PÜ -ben és megmondom hogy benne vagy e a visszahivásba e vagy sem

Link to comment
Megosztás:

gondolom ez jó hír, köszi.

most hova forduljak, és mit mondjak neki?

nagyon hülyéket kérdezek?

ment válasz......

bármelyik márkaszervizt felhivod, hogy van egy visszahivás az autódra, és szeretnéd elvégeztetni velük.

ennyi :D

merre laksz?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.